Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ερευνητές στις ΗΠΑ δημιούργησαν ένα σύνθετο υλικό με μέταλλο, που είναι τόσο ελαφρύ, ώστε μπορεί να επιπλέει στο νερό. Έτσι, ένα σκάφος, κατασκευασμένο από αυτό το υλικό, δεν θα βυθιζόταν, ακόμη κι αν είχε υποστεί σοβαρή ζημιά.

 

Οι μηχανικοί της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης και της εταιρείας Deep Spring Technologies (DST), σε συνεργασία με ερευνητές του αμερικανικού στρατού, με επικεφαλής τον καθηγητή Νικχίλ Γκούπτα του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Αεροναυπηγών, δήλωσαν πως το πρωτοποριακό υλικό θα μπορούσε επίσης, χάρη στο μικρό βάρος του, να επιτρέψει την εξοικονόμηση καυσίμων τόσο σε σκάφη, όσο και σε οχήματα.

 

To νέο υλικό είναι ο πρώτος «συντηγμένος αφρός» από ένα συνθετικό κράμα μετάλλου (μαγνησίου), που συνδυάζει την ελαφρότητα και τη δύναμη, καθώς, εκτός από το πολύ μικρό βάρος, διαθέτει επίσης μεγάλη αντοχή στη θερμότητα.

 

Το νέο σύνθετο υλικό έχει πυκνότητα μόλις 0,92 γραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο (έναντι 1 γραμμαρίου ανά κ.μ. του νερού). Ακριβώς επειδή έχει πυκνότητα μικρότερη από το ερό, μπορεί να επιπλέει σε αυτό.

 

Το μυστικό του υλικού έγκειται στο ότι αποτελείται από ένα μεταλλικό πλέγμα (μήτρα) κράματος μαγνησίου, το οποίο μετατρέπεται σε συντηγμένο αφρό με την προσθήκη ισχυρών αλλά πολύ ελαφριών κούφιων σφαιριδίων φτιαγμένων από καρβίδιο του πυριτίου. Το τελικό σύνθετο υλικό έχει μεταβαλλόμενη πυκνότητα και ανθεκτικότητα, ανάλογα με την ποσότητα αυτών των σωματιδίων (σφαιριδίων) που περιέχει στο μεταλλικό κράμα του.

 

Η τεχνολογία παραγωγής του νέου υλικού εκτιμάται ότι θα έχει τελειοποιηθεί μέσα στην επόμενη τριετία, οπότε θα έχουν κατασκευασθεί και θα μπορούν να δοκιμασθούν στην πράξη τα πρώτα προϊόντα από αυτό. Ο αμερικανικός στρατός χρηματοδοτεί την έρευνα, επειδή θεωρεί ότι θα μπορέσει να την αξιοποιήσει μελλοντικά για την κατασκευή καλύτερων σκαφών για τις ειδικές δυνάμεις του (π.χ. πεζοναύτες).

 

Πηγή: http://www.real.gr/D...416792&catID=22

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ποιος ξερει σε λιγες δεκαετιες τι θα εχει φερει η τεχνολογια του metal printing..... βλεπω βιντεο, εφαρμογες του σημερα, διαβαζω αρθρα σαν το παραπανω και η φαντασια οργιαζει. Ηδη ο ανθρωπος κατασκευαζει αντικειμενα με composites, και μετα απο μελετη βαζει σε high stress areas περισσοτερο υλικο, αναλογα το τι θελει να επιτυχει επιλεγει weaving patterns (αν το γραφω σωστα), κατευθυνσεις ινων.... αλλα το γεμισμα των καλουπιων γινεται στο χερι. 

 

Φανταστειτε αν γινει η τεχνολογια ευρεως προσβασιμη, μηχανηματα να εκτυπωνουν σε ποσοτητες μαζικα, αλλαζοντας τοπικα τις ιδιοτητες των υλικων, τρελαινομαι μονο που τα σκεφτομαι αυτα!! 

Edited by ckiriako
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Εμεις εδω ειμαστε για να ανοιγουμε σουβλατζιδικα και καφετεριες... τι κτσ λες τωρα? Οτι bετον ανακατεψει ο μαστορας που τα ξερει ολα.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Κοιτα, δυστυχως ετσι εχουν γινει αμετρητες ανακαλυψεις... Τι να κανουμε. Απο οσο ξερω παντως το μαγνησιο εχει θεμα με την αναφλεξη, δεν σβηνει με τιποτα αν πιασει φωτια. Λογικα θα εχουν υποψη το θεμα αυτο και θα το εχουν λυσει, γιατι αλλιως τι να κανεις ενα σκαφος που δεν βουλιαζει αν ειναι ευφλεκτο?

Δημοσιεύτηκε (edited)

'This concept can also be used with other magnesium alloys that are non-flammable'.

Και συμφωνώ με τον civil_marios, δυστυχώς. Δεν θα ήθελα να δουλεύω για λογαριασμό κανενός στρατού ή υπουργείου εθνικής "άμυνας". Τι υποκρισία κι αυτή; Όλοι θεωρούν εαυτούς αμυνόμενους. Άκου "άμυνας"; Πείτε το στα ίσια "πολέμου" να τελειώνουμε ρε άτιμοι.

Edited by panos-vicious
Δημοσιεύτηκε

«Έτσι, ένα σκάφος, κατασκευασμένο από αυτό το υλικό, δεν θα βυθιζόταν, ακόμη κι αν είχε υποστεί σοβαρή ζημιά

 

Ε !!! ας μην ακούγονται ασχολίαστες αυτές οι …… μπούρδες.

Μιλάμε για ένα νέο υλικό που όπως αναφέρει το άρθρο έχει πυκνότητα 0,92gr/cm3 και ότι τάχα πλοία κατασκευασμένα από αυτό δεν θα βούλιαζαν ποτέ !!!!!    ,

όταν επί χιλιάδες χρόνια η πυκνότητα του ξύλου δεν κατάφερε να κάνει αβύθιστα τα πλοία κι ας είχε μικρότερη πυκνότητα (τα ελληνικά ξύλα 0,30 – 0,90 gr/cm3 ).

Και βέβαια πώς   ένα πλοίο  να κατορθωθεί να είναι αβύθιστο, ειδικά  στην εποχή μας,  κρινόμενο μόνο από το υλικό κατασκευής του ΟΤΑΝ η άνωση που απαιτείται γι αυτό πρέπει να αντισταθμίσει πέραν του βάρους του υλικού ΚΑΙ τα  εσωτερικά φορτία  (τεράστιες μηχανές, άξονες, προπέλες, γεννήτριες,  μηχ/γικό εξοπλισμό πυρόσβεσης, δεξαμενές, κινητά φορτία κ.λ.π).

Τα πλοία δεν επιπλέουν από την μικρή πυκνότητα του υλικού τους αλλά από τον εμβαπτισμένο όγκο αέρα που έχουν κάτω από την ίσαλο γραμμή.

Εδώ γαλέρες και τριήρεις που μόνο από ξύλο ήταν φτιαγμένες εντούτοις κατά χιλιάδες έχουν δει τον πάτο της Μεσογείου…!!!! 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.