MpempelisV Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 (edited) Συνάδελφοι, εκτελώ ενα δημόσιο έργο το οποίο πρέπει να περαιωθεί έως 30-7-2015, αυτή τη στιγμή με την επικαιροτητα ειναι εύλογο να μην γνωρίζω ποτε, αν και σε τι νομισμα θα πληρωθω. Υπάρχει η δυνατοτητα ,πιστευετε, να διακοπεί το έργο λόγο των συνθηκών. Μένει μικρό ποσοστο για την ολοκλήρωση αλλα ειναι πλέον προβληματική η χρηματοδότηση. το έργο ειναι απο το 2013 ενταγμένο στο ΕΣΠΑ Edited Ιούνιος 28 , 2015 by MpempelisV
varxo Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 κάνε ΑΠΕ και ζήτα παράταση 1/3 της συμβατικής προθεσμίας σου μετά από την έγκριση του και προχώρα το έργο με αργούς ρυθμός αν κάποια ποσοστά την έχεις υπερκάλυψη θα είναι ένας λόγος παραπάνω έχεις κάνει κάποιο λογαριασμό; Αν δεν έχει πληρωθεί μέσα στις συγκεκριμένες ημερομηνίες ίσως και από εκεί μπορείς κάτι να κάνεις
MpempelisV Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Οι εργασίες που υπολοιπονται δεν χρειάζονται ΑΠΕ δυστυχώς. Λογαριασμός δεν υπάρχει σε εκκρεμότητα καθώς επανεκκίνηση του έργου έγινε τον Μάιο. (Είναι σε κοίτη ποταμού που δεν επιτρέπει εργασίες όλο το χρόνο) και η υπηρεσία μου έχει κάνει ξεκάθαρα ότι θα γίνει ένας ΑΠΕ τακτοποιητικος στο τέλος και ότι δεν θα υπάρχει άλλη παράταση. Μπορώ να εξασφαλισω βεβαίωση για τα χρήματα που είναι από το ΕΣΠΑ ή να τους πω να λυθεί η σύμβαση συναινετικά με τις έως σήμερα εκτελεσμενες εργασίες
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 (edited) Τα έργα ΕΣΠΑ έχουν γενικά πολλά προβλήματα ... εδώ δεν πληρώνονται εκτελεσμένες εργασίες .... μάλλον είναι ανέφυκτο να γίνει αυτό που θές. Επίσης "συναινετικό διαζύγιο" δεν υπάρχει στα δημόσια έργα ... η "σχέση" μπορεί να τερματισθεί υπό προϋποθέσεις και μόνο από υπαιτιότητα κάποιων από τους "συζύγους". Περισσότερα γαι τα προβλήματα των έργων αυτών δες εδω, πουτο πιθανότερο είναι να είναι ήδη εις γνώση σου. Edited Ιούνιος 28 , 2015 by georgegaleos
MpempelisV Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2015 Αγαπητέ συνάδελφε το γνωρίζω και προφανως έχεις δίκιο, αλλα οι καταστασεις που ζουμε είναι πραγματικα πρωτόγνωρες. π.χ. ειχα κανονίσει αυριο να πήγαινα σε εταιρία που πουλάει gabion για παραγγελία. Τωρα με το capital control και με κλειστές τραπεζες πως θα κάνω τη παραγγελία και μεθάυριο πως θα πληρώσω τη μεταφορική να μου τα πάει στο έργο. Θα έχω μια επικοινωνία αυριο και θα ενημερωσω και την αποψη της υπηρεσίας Για την ώρα το μονο που μπορω να σκεφτω ειναι λόγω τον εξελίξεων στο τραπεζικό συστημα να ζητήσω διακοπή έργασίων με υπαιτιότητα του κράτους!!!!! μπας και μετα απο 3 μηνες κανω διάλυση......
Kane Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Aς κανω κι εγώ μερικές ερωτήσεις. Είμαι μειοδότης σε ενα εργο, και βρισκόμαστε στη φαση της προσκόμισης επικαιροποιημένων δικαιολογητικών. Κατα τον διαγωνισμό ήμουν ενήμερος φορολογικα/ασφαλιστικα, αλλά τον προηγούμενο μήνα εληξαν. Ετσι λοιπόν ζητουν τα νεα επικαιροποιημένα δικαιολογητικά. Εάν δε τα προσκομίσω, βλέποντας τη γενική κατάσταση, εκπίπτει η εγγυητική συμμετοχής μου; Και 2ο. Ας υποθέσουμε οτι κανω συμφωνητικό. Το εργο εχει περατωση 8 μήνες. Η υπηρεσία ζητάει να τελειωσει σε 3 γιατι ειναι απο χρηματα υπ. αγροτικής ανάπτυξης, μεσω εσπα, οι οποιοι θελουν να εχουν τιμολογηθεί περατωθεί ολα μεχρι 31/11. Μπορουν να με υποχρεώσουν να το εκτελέσω πλήρως σε ενα τρίμηνο;
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Η θέση μου για τα ερωτήματα σου είναι η παρακάτω: Για το 1ο ερώτημα: 1) Ν.3669/2008, Αρθρο 26, Εδάφιο 2 Επίσης 2) ΕλΣυν/Τμ.7/222/2010.Πριν από την κοινοποίηση της κατακυρωτικής αποφάσεως στον μειοδότη ανάδοχο, προηγείται η τήρηση της νέας διαδικασίας ελέγχου της ισχύος των δικαιολογητικών συμμετοχής του αναδόχου. Για το λόγο αυτό η Προϊσταμένη αρχή ζητεί από την εργοληπτική επιχείρηση ή κοινοπραξία που αναδείχθηκε μειοδότης, τάσσοντας την κατά την κρίση της αναγκαία προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δέκα (10) ημερών, την προσκόμιση νέων επικαιροποιημένων δικαιολογητικών συμμετοχής. Αν η τεθείσα προθεσμία παρέλθει άπρακτη ή αν τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά είναι ελλιπή, εξετάζεται η ανάθεση της κατασκευής στην αμέσως επόμενη,κατά σειρά μειοδοσίας, εργοληπτική επιχείρηση, χωρίς να αποκλείεται η χορήγηση παράτασης της προθεσμίας αυτής, καθόσον από τις προαναφερόμενες διατάξεις δεν τίθεται ως αυτόθροη συνέπεια της άπρακτης παρέλευσης της προθεσμίας αυτής ή της κατάθεσης ελλιπών δικαιολογητικών, ο αποκλεισμός του μειοδότη και η ανάθεση της κατασκευής στην αμέσως επόμενη, κατά σειρά μειοδοσίας, εργοληπτική επιχείρηση ή κοινοπραξία, (βλ. Σ.τ.Ε. 1893/2007), αλλά έγκειται στην διακριτική ευχέρεια της προϊσταμένης αρχής. Μόνο μετά την τήρηση του ουσιώδους αυτού τύπου και υπό την προϋπόθεση ότι δεν εξέλιπαν οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες έγινε δεκτός στο διαγωνισμό ο μειοδότης και ούτε έχει λήξει η ισχύς της προσφοράς του η Προϊσταμένη Αρχή προβαίνει νομίμως στην κοινοποίηση της κατακυρωτικής αποφάσεως στον μειοδότη μαζί με την πρόσκληση προς υπογραφή της συμβάσεως, οπότε στην περίπτωση αυτή η σύμβαση θεωρείται ως συναφθείσα ασχέτως της υπογραφής της οικείας διοικητικής συμβάσεως και ο μειοδότης ανάδοχος υποχρεούται να υπογράψει αυτή, άλλως κηρύσσεται έκπτωτος (βλ. Ε' Κλιμάκιο 813/2006). 3) 2/70510/0026/2012.Τέλη χαρτοσήμου επί καταπτώσεως εγγυητικών επιστολών υπέρ του Δημοσίου 4) 246ΣτΕ/608/2007.Η προβλεπόμενη από το άρθρο 1 παρ. 2 του Ν. 3263/2004 κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής σε διαγωνισμό συνιστά διοικητική κύρωση και, ως εκ τούτου, επιβάλλεται, κατ’ αρχήν, η άμεση εκτέλεσή της (πρβλ. ΣτΕ Ε.Α. 61/1998). Ανεξαρτήτως αυτού, όλως αναποδείκτως, πάντως, η αιτούσα προβάλλει ότι η εκτέλεση των προσβαλλομένων πράξεων, και ιδίως η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής θα καταστήσει αδύνατη την υπέρ αυτής έκδοση στο μέλλον εγγυητικών επιστολών με συνέπεια τον αποκλεισμό της από διαγωνισμούς δημοσίων έργων. Εξ άλλου, η βλάβη, την οποία η αιτούσα επικαλείται από τον υποβιβασμό ή τη διαγραφή της από το Μ.Ε.ΕΠ., δεν αποτελεί άμεση και αναπόφευκτη συνέπεια της εκτέλεσης των προσβαλλομένων πράξεων, αλλά πρόκειται για βλάβη μέλλουσα και μάλιστα ενδεχόμενη (πρβλ. ΣτΕ Ε.Α. 759/1997). Για το 2ο ερώτημα: Η διακήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί κανονιστική διοικητική πράξη και ως εκ τούτου δεσμεύει με τους κατά νόμο όρους της το Δημόσιο ή το νομικό πρόσωπο που διενεργεί το διαγωνισμό καθώς και τους συμμετέχοντες σ` αυτόν, τυχόν δε παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης, είτε κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, είτε κατά τη συνομολόγηση της σύμβασης που καταρτίζεται μετά τη διενέργεια του διαγωνισμού, είτε κατά το στάδιο εκτέλεσης αυτής, καθιστά μη νόμιμη τη σχετική διαδικασία και επάγεται ακυρότητα (βλ. Πράξεις VI Τμ.Ε.Σ. 137, 119, 78/2007 και IV Τμ.Ε.Σ. 70/2003, 105/2002, 78, 4/2001, 85/2000) 2-70510-0026.pdf ΕλΣυν-Τμ.7-222-2010.pdf
Kane Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 29 , 2015 Για το 1ο λοιπόν...εκπτωτος. Τη λογική δε καταλαβαίνω όμως. Κατα την ημέρα του διαγωνισμού ήμουν ενήμερος. Μου συνέβη πχ κατι ενα μήνα μετά και δεν ειμαι πλεον ενήμερος... Η φιλοσοφία ειναι προφανώς κείνο που αναφέρει "οι προσφορές ισχύουν για Χ μήνες". Για το 2ο, δεν μου απαντάς ξεκάθαρα...Εκτός αν εννοείς ως παράβαση ουσιώδους όρου της διακήρυξης τους μήνες περαίωσης που τους "μειώνουν". Και υποθέτουμε οτι γίνονται οι μισές εργασίες μέχρι τις 31/11...τι γίνεται μετά; διαλυση σύμβασης;
georgegaleos Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2015 (edited) Για το 1ο θέμα: Σύμφωνα με το Ν.3669/08, άρθρο 26, εδάφιο 2, (αλλά και με την απόφαση του Ελ. Συν) για την υπογραφή της σύμβασης πρέπει να συντρέχουν οι παρακάτω προϋποθέσεις: Α) η έγκαιρη προσκόμιση δικαιολογητικών ΚΑΙ Β) τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά να είναι επικαιροποιημένα, δηλαδή σε ισχύ ΚΑΙ Γ) να είναι σε ισχύ η προσφορά. Αν κάποιο από τα τρία δεν ισχύει τότε δημιουργείται πρόβλημα. Αν δεν ισχύει το (Α) σύμφωνα με το νόμο δηλαδή "Η μη έγκαιρη προσκόμιση των ως άνω δικαιολογητικών, για λόγους που οφείλονται σε υπαιτιότητα του μειοδότη, έχει ως συνέπεια την άμεση κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής και αποτελεί λόγο πειθαρχικής δίωξης κατά τις διατάξεις του άρθρου 82 και επόμενα του παρόντος." Αν δεν ισχύει το (Β) ή το (Γ) σύμφωνα με το νόμο δηλαδή "Αν η τεθείσα προθεσμία παρέλθει άπρακτη ή αν τα προσκομισθέντα δικαιολογητικά είναι ελλιπή ή αν εξέλιπαν οι προϋποθέσεις υπό τις οποίες έγινε δεκτός στο διαγωνισμό ο μειοδότης, εξετάζεται η ανάθεση της κατασκευής στην αμέσως επόμενη, κατά σειρά μειοδοσίας, εργοληπτική επιχείρηση ή κοινοπραξία υπό τις ίδιες προϋποθέσεις και ούτω καθεξής έως ότου καταστεί δυνατή η ανάθεση, υπό την επιφύλαξη του άρθρου 27 του παρόντος" Αρα η εγγυητική καταπίπτει μόνο αν δεν προσκομισθούν έγκαιρα τα δικαιολογητικα ή όπως λέει και η απόφαση του Ελ. Συν. αν έχουν συμβεί-συντρέχουν τα παραπάνω (Α,Β και Γ) και ο μειοδότης δεν υπογραψει τη σύμβαση οπότε κηρύσσεται έκπτωτος. Για το 2ο θέμα: Να προσθέσω στην ελλιπή απάντηση μου και ύστερα από τα σχόλιά σου (καλά έχω τρομερό οίστρο στην γραφή σήμερα !!!!) 1) Ν.3669/08, άρθρο 46, άρθρο 1 &2. Εντός 15 ημερών υποβάλλεται από τον ανάδοχο το χρονοδιάγραμμα …. Και εντός 10 ημερών πρέπει να έχει εγκριθεί από την υπηρεσία (αλλιώς θεωρείται αυτοδίκαια εγκεκκριμένο αυτό που υπέβαλε ο ανάδοχος). Ο νόμος δυστυχώς παρέχει στον ΚτΕ το δικαίωμα μονομερούς τροποποιήσεως του χρονοδιαγράμματος πάντα μέσα στα όρια των συμβατικών προθεσμιών. Το παραπάνω είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, γιατί αν ο ανάδοχος δεν το αποδεχθεί (καθυστερήσει πέραν των 30 ημερών την έναρξη των εργασιών) θεωρείται πειθαρχικό αδίκημα, επιφέρει έκπτωση του αναδόχου, διοικητικές και χρηματικές κυρώσεις. Τώρα αν οι αλλαγές που θα κάνουν είναι εξωπραγματικές υποθέτω ότι μπορείς να κάνεις … προβείς σε γνωστοποίηση τοθ θέματος .... ενστάσεις …. Αιτήσεις θεραπείας ….. τεκμηριώνοντας ότι τα χρονικά όρια που θέτουν είναι εκτός πραγματικότητας και ανέφικτα. Οπότε σε περίπτωση που κινήσουν διαδικασίες έκπτωσης του αναδόχου να έχεις "πατήματα" ..... ....... αν η υποβολή και η υλοποίηση του χρονοδιαγράμματος κατασκευής ή η εκτέλεση του έργου καθυστερήσουν από λόγους για τους οποίους δεν φέρει ευθύνη ο ανάδοχος, τότε δεν συντρέχει λόγος εκπτώσεώς του και δεν μπορεί να κινηθεί νομίμως κατ’ αυτού η σχετική διαδικασία. Γενικότερα αν σου δημιουργούν θέματα με το τυπικό του χρονοδιαγράμματος είναι μια πολύ δυσκίνητη... ευαίσθητη … δύσκολή … ψυχοφθόρα από μόνη της και μόνο κατάσταση. Τώρα, για διάλυση της σύμβασης με υπαιτιότητα ΚτΕ το θεωρώ πολύ δύσκολο λόγω των παραπάνω. Edited Ιούνιος 30 , 2015 by georgegaleos 1
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2015 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 30 , 2015 Για τον φίλο MpempelisV: Προφανώς και μπορείς να ζητήσεις κι άλλη παράταση υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες...Πως θα χρηματοδοτείς το έργο χωρίς να υπάρχει ρευστότητα στην χώρα?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα