Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κινητήρες και ισχύς εκκίνησης


Giorgos1987

Recommended Posts

Πρόσφατα αγόρα έναν μετρητή ενέργειας και άρχισα να μετράω διάφορες συσκευές στο σπίτι. Αυτές που κέντρισαν το ενδιαφέρον μου είναι το κλιματιστικό συμβατικού τύπου και τα δύο παλιά ψυγεία που έχουμε. Κάνοντας μετρήσεις προσπαθώ να δω τι συμβαίνει με την ισχύ εκκίνησης των συμπιεστών η οποία οφείλεται προφανώς στο ρεύμα εκκίνησης.

 

Στο μεν κλιματιστικό λοιπόν, υπάρχει μια μέση ηλεκτρική ισχύς κατανάλωσης 1200W, ενώ η ισχύς εκκίνησης του συμπιεστή στην αρχή αγγίζει τα 1458W, παραπάνω δεν φτάνει. Άρα μπορούμε να πούμε οτι η ισχύς εκκίνησης είναι κατά 1.215 φορές ή 21.5% υψηλότερη της μέσης ισχύος.

 

Στα ψυγεία τώρα διαπίστωσα άλλα επίπεδα, εκεί η μέση ηλεκτρική ισχύς κατανάλωσης ήταν 180W στο ένα και 220W στο άλλο, ενώ η ισχύς εκκίνησης στο 1ο ήταν 450W στο 2ο 520W. Δηλαδή +150% και +136% επι της μέσης ισχύος κατανάλωσης.

 

Η απορία μου είναι από τι εξαρτάται η ισχύς εκκίνησης στον κινητήρα. Έχει να κάνει με την τεχνολογία του τον τρόπο κατασκευής και την παλαιότητά του; Μήπως με την ποιότητα των υλικών και εξαρτημάτων; Επίσης γενικά υπάρχει κάποια εμπειρική άποψη/κανόνας για το ύψος της ισχύος εκκίνησης ενος κινητήρα, διαφέρει από συσκευές σε συσκευές γιατί υπάρχει τέτοια διαφορά στον λόγο ισχύος εκκίνησης προς την μέση ισχύ.

 

Ακόμα δεν κοίταξα τι γίνεται στην ηλεκτρική σκούπα που εκεί η ισχύς του μοτέρ μεταβάλλεται, θα το δω και αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Το ρεύμα εκκίνησης, άρα και η ισχύς, αν δεν υπάρχει αστέρας-τρίγωνο ή soft starter κλπ, μπορεί να φτάσει και 6 φορές το ονομαστικό.

 

Επειδή όμως συμβαίνει για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, απλές συσκευές μέτρησης, σαν αυτή που αναφέρεις, δεν μπορούν να την μετρήσουν.

 

Δεν έχω εύκαιρες τιμές χρόνου, αλλά για παράδειγμα, μπορεί το peak να συμβαίνει για 1/100 του δευτερολέπτου, ενώ ο μετρητής μετράει μέση τιμή 1/10 του δευτερολέπτου. 

 

To μέγεθος του ρεύματος εκκίνησης βασικά εξαρτάται από την απαιτούμενη ροπή. Π.χ. σε ένα ψυγείο ή κλιματιστικό αν το φρέον είναι συμπιεσμένο το ρεύμα εκκίνησης είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι αν είναι ασυμπίεστο. Γιαυτό υπάρχει καθυστέρηση επανεκκίνησης ώστε να προλαβαίνει το φρέον να αποσυμπιέζεται. 

Edited by antloukidis
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Η απορία μου είναι από τι εξαρτάται η ισχύς εκκίνησης στον κινητήρα. Έχει να κάνει με την τεχνολογία του τον τρόπο κατασκευής και την παλαιότητά του; Μήπως με την ποιότητα των υλικών και εξαρτημάτων;.

σε  αυτό το ερώτημα που θέτεις κ για κάποια αλλα που δεν είδες , μπορεί να στα λύσει ενας καλός αναλυτής ενέργειας, οι τιμές σε € αυτών των αναλυτών ξεκινανε από  τα 1600

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1600???Κατάλαβα, ο δικός μου είναι ένας πολύ φθηνός μετρητής και μέσα σε όλα τα options έχει και ένα που αποθηκεύει την μέγιστη τιμή της ισχύος που έφτασε, τώρα να πιάνει την τιμή σε 1/10 και 1/100 του δευτερολέπτου δεν παίζει, οι τιμές στην οθόνη μεταβάλλονται κάθε 0.5 second περίπου και επειδή τον παρακολουθώ, η τιμή που αποθηκεύει πάντα εμφανίζεται για λίγο και στις τρέχουσες τιμές που αλλάζουν κάθε 0.5 δευτερόλεπτα. Λογικά θα καταγράφει μόνο ένα μέρος της αύξουσας ισχύος για τα 0.5 δευτερόλεπτα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Γειά σας και από εμένα, πράγματι η τιμή του ρεύματος εκκίνησης είναι μεγαλύτερη από την τιμή του ρεύματος λειτουργίας.

 

Για τους τριφασικούς κινητήρες η τιμή είναι 3 με 4 φορές μεγαλύτερη και πράγματι μπορεί να φτάσει και τις 6 (με βάση τις 6 γίνεται και ο υπολογισμός του ρεύματος εκκίνησης Ιεκ/Ιλειτ = 6)

 

Για τους μονοφασικούς κινητήρες είναι 2 έως 3 φορές μεγαλύτερο λόγο του πυκνωτή (εκκίνησης ή λειτουργίας).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Νομίζω έχει να κάνει τόσο από κατασκευαστικά (υλικό, είδος πυρήνα, συνδεσμολογία τυλιγμάτων,ονομαστική ισχύ, τυλίγματα απόσβεσης, είδος κινητήρα (συνήθως επαγωγικώς σε όλες τις οικιακές κατασκευές), διάκενο) όσο και από το φορτίο που σηκώνουν.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.