Engineer Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Αποζημίωση 11,9εκ.ευρώ αποφάσισε το Υπουργείο Υποδομών για το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία με απόφαση του στις 13 Αυγούστου 2015. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης η έγκριση δέσμευσης 11.938.468,46 ευρώ για την καταβολή αποζημίωσης στην ανάδοχο Κ/Ξ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ λήφθηκε λόγω πρόσθετων μεταφορών. Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει πως η ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ πρότεινε και τελικά αποφάσισε (απόφαση 8871/Φ.95 από 30/6/2015) στην τροποποιητική απόφαση ένταξης της πράξης κρατικής ενίσχυσης για τον έργο περιλαμβάνεται το παραπάνω ποσό ως αύξηση του προϋπολογισμού του έργου. Το ποσό αυτό προήλθε από αίτηση θεραπείας για την καταβολή αποζημίωσης από την ανάδοχο κοινοπραξία για την μεταφορά υλικών. Να θυμίσουμε πως το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα "αιώνια" έργα της ελληνικής κατασκευαστικής πραγματικότητας καθώς ξεκίνησε το 2005 με στόχο να ολοκληρωθεί το 2011. Μετά από αλεπάλληλες παρατάσεις το έργο έχει πλέον παράταση για τις 31.12.2015 αλλά όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει ακόμα μία παράταση τουλάχιστον 6 μηνών φτάνοντας την κατασκευαστική διάρκεια σε 11 χρόνια. Το αρχικό κόστος του έργου στα 246εκ.ευρώ ξεκίνησε με έκπτωση 48,10% στα 136εκ.ευρώ από την ΚΞ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ (με leader την ΑΘΗΝΑ με 70%) αλλά κατά τη διάρκεια της κατασκευής του επιβαρύνθηκε με επιπλέον κόστος: το 2010 κατά 30,1εκ.ευρώ. Το θέμα της μεταφοράς υλικών είναι ένα από θέματα που είχαν απασχολήσει από την αρχή του έργου το Υπουργείο Υποδομών (ΥΠΕΧΩΔΕ τότε) καθώς αντί να λαμβάνονται από κοντινή απόσταση εντός του Νομού Θεσσαλονίκης (περιοχή Αγίου Αντωνίου, απόσταση 22χλμ) τελικά έφτασε να λαμβάνονται από πολύ μακρινότερη απόσταση και συγκεκριμένα από το Λιτόχωρο Πιερίας σε απόσταση 120χλμ από την περιοχή του έργου. Το έργο «Επέκταση διαδρόμου 10/28 και παράλληλου τροχοδρόμου», περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1 χλμ. και ίσου μήκους επέκταση του παράλληλου τροχοδρόμου, πλάτους 23 μέτρων με το μεγαλύτερο μέρος να βρίσκεται μέσα στη θάλασσα. Στόχος του έργου είναι ο διάδρομος να διαθέτει τελικά μήκος 3,4 χλμ. ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη από οποιονδήποτε προορισμό, συμπεριλαμβανομένων των υπερατλαντικών πτήσεων. Για την λειτουργία του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη η αναβάθμιση του υπάρχοντος χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, προϋπολογισμού 38,7 εκατ. ευρώ που όμως και αυτό έχει τις δικές του μεγάλες καθυστερήσεις καθώς αρχικά ήταν να παραδοθεί το 2014 αλλά δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2016. Πηγή: http://www.ypodomes.... Click here to view the είδηση
terry Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Αυτος θα βγαλλει πιο πολλα απο τις αποζημιωσεις παρα απο το εργολαβικο οφελος των εργων... 4
Julius Caesar Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Πολύ σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη, πολύ σημαντικότερο από μετρό και μέγαρα μουσικής. Δυστυχώς δεν "φαίνεται" γι' αυτό ίσως και καθυστέρησε τόσο πολύ.
Inzaghi Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Και μετα καποιοι διαμαρτυρονται για τις αποκρατικοποιησεις... Τουλαχιστον τα εργα των οποιων επενδυσεων θα τα αναλαβει ξενος επιχειρηματιας με τεχνογνωσια και οχι βλεψεις να φαει οσο περισσοτερο γινεται απο το Ελληνικο Δημοσιο, το οποιο και δε θα πληρωνει πλεον...
antloukidis Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Αλήθεια πόσα περισσότερα (?????) χωματουργικά έχει το έργο από την καινούργια διώρυγα του Σουέζ? 3
Inzaghi Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 8,5 δις δολλαρια δεν κοστισε αυτη?
Kane Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 ωραία...εμείς στις κοινά εργάκια, η κάθε υπηρεσία θετει μια χιλιομετρική απόσταση μικρή για να πέσει ο προϋπολογισμός και μεις σα **λάκες πηγαίνουμε και τα χτυπάμε. Και μόλις αρχισουμε τη γκρίνια για τις μεταφορές πετάνε το πολύ σωστό "εφόσον λάβατε γνώση της μελέτης...γαργάρα". Και στους μεγαλοεργολάβους, απλόχερα τα εκατομμύρια. Και φυσικα αν εδωσε προσφορά καποιος συνάδελφος εδε στη ΚΞ αυτή ξέρει πολύ καλά πόσο...καλά πληρώνουν. Γελάει ο κόσμος. Είμαι περίεργος με το σκεπτικό πάντως...Τόσα λατομεία εχει ο νομός, ανακυκλώσιμα υλικά, μπαζοχάλικα, η χαλκιδική άλλα τόσα και αυτή πήγαν απ'το Λιτόχωρο...
jkar Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Απορώ που ο ποιό έξυπνος και μάγκας λαός του πλανήτη εξακολουθεί να πληρώνει 5 με 10 φορές πάνω για ένα πράγμα και τελικά να μην το έχει. Όλο το σύστημα της νομοθεσίας των Δημοσίων Έργων είναι στημένο για να γίνεται το "παιχνίδι". Η λύση είναι οικονομική ευθύνη μελετητή για σφάλματα, παραλείψεις και ελλείψεις μελέτης και χρονοδιαγράμματος, να καταργηθούν τα ΑΤΟΕ-ΑΤΗΕ κλπ και όλοι η σχετική νομοθεσία Δημοσίων Έργων, να εφαρμοστούν τα υποδείγματα συμβάσεων της FIDIC και τιμολόγιο εργασιών ανά έργο να προτείνεται από την μελέτη, καμία μεταβολή του συμβατικού προϋπολογισμού πέραν των συμβατικώς προβλεπομένων Προδιαγραφές ελεύθερα από DIN, ASTM, BS και UBC Ελληνικές, μόνον ειδικές προδιαγραφές εάν υπάρχουν. 4
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 Δημοσιεύτηκε Αύγουστος 20 , 2015 (edited) υπαρχει αυτο το αναλυτικο αρθρο http://openitnow.blogspot.gr/2008/02/blog-post_05.html "κατι" λεει και για τα εργα που αναλαμβανονται με μεγαλη εκπτωση και μετα εγκρινονται "συμπληρωματικες πιστωσεις" ....εχει και τις αποψεις του ΤΕΕ Edited Αύγουστος 20 , 2015 by dimitris GM
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα