Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

  • Απαντήσεις 27
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

@mkalliou

Το μικρό διατηρητέο κτίριο που μετακινήθηκε στον Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης για την διάνοιξη της νέας Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου και το άλλο στη οδό Λαγκαδά ήταν μονώροφα από φέρουσα τοιχοποιία -όπως πολύ σωστά αναφέρεις- με μικρό βάρος (ξύλινη στέγη), και μετακινήθηκαν με τον τρόπο που αναφέρεις σχετικά εύκολα και με σχετικά χαμηλό κόστος εξαιτίας ακριβώς του μικρού βάρους τους και της μικρής επιφάνειάς τους χωρίς να χρειαστεί να γίνει επέμβαση σε υποστυλώματα και τα πέδιλά τους αφού δεν υπήρχαν. Επίσης, κρίθηκαν μετακινήσιμα επειδή και στις δύο περιπτώσεις η τοιχοποία και η θεμελίωσή τους μολονότι μεγάλης ηλικίας βρέθηκαν σε πολύ καλή κατάσταση με εξαιρετική συνοχή των υλικών τους.

Για φαντάσου όμως να ήταν ένα πολυώροφο κτίσμα ή ένα ισόγειο μεγάλης κάτοψη π.χ. >500 τ.μ. με υποστυλώματα και μεμονωμένα πέδιλα (όπως κατά κανόνα κατασκευάστηκε το μεγαλύτερο μέρος των οικοδομών παλαιότερα) τι δυσκολία θα υπήρχε και πόσο θα μεγάλωνε το κόστος της μετακίνησης. Επίσης στα κτίσματα αυτά από όσο γνωρίζω απλά μετακινήθηκαν και δεν έγινε καμιά εργασία σεισμικής μόνωσης. Η μόνωση που εκ των πραγμάτων έγινε, κρίθηκε αναγκαία για τη μετακίνηση και όχι για τη σεισμική τους συμπεριφορά. Αν κάνω λάθος διρθώστε με.

Δημοσιεύτηκε

kfill και iono σας ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Στην Ελλάδα έχει εφαρμοστεί σεισμική μόνωση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ωνασείου Ιδρύματος, στις δεξαμενές υγροποίησης αερίου στη Ρεβυθούσα ίσως και αλλού.Αξίζει νομίζω να δείτε κάποια στοιχεία απο το Ωνάσειο στο παρακάτω site:

http://www.csihellas.gr/images/stories/file/DYNAMIC%20ONASSIS.pdf

Δημοσιεύτηκε

Και στις οδικές γέφυρες στον Ισθμό της Κορίνθου.

Σε κάθε βάθρο ένα εφέδρανο σημειακού τύπου και σε κάθε ακρόβαθρο 6 HDRB.

Δημοσιεύτηκε

Έχει πολλές γέφυρες και κτήρια με σεισμική μόνωση που κατασκευάστηκαν από την αρχή έτσι. Ένα από αυτά είναι και ο Πύργος των Αθηνών. Απλά έγω ανέφερα εφαρμογές σε υφιστάμενα.

Δημοσιεύτηκε

@ Χάρης

Στην παλαιά οδό Θεσσαλονίκης Πολυγύρου μετά τη διασταύρωση της Αρναίας, πολύ κοντά στη νέα που διανοίχθηκε, υπάρχει μία υπέροχη τοξοτή ενισχυμένη γέφυρα από μπετό, ηλίκίας άνω των 50 ετών, όπου υπάρχουν και φαίνονται μέχρι σήμερα τα εφέδρανα. Ψάχνω να βρω τις φωτογραφίες (αλλά όταν θέλεις κάτι ποτέ δεν το βρίσκεις στην ώρα του, Μέρφυ).

Δημοσιεύτηκε

@camelot

Έτσι είναι όπως τα γράφεις για τα της Θεσσαλονίκης. Ενισχύθηκε μόνο η θεμελίωση για να "κρατήσει" και την ανωδομή και ναι δεν μπήκε σεισμική μόνωση. Πιθανόν να μπήκε κάποια μόνωση για μείωση των κραδασμών, αλλά δεν το θυμάμαι. Τώρα τη μετακίνηση κτιρίων την έδωσα ως παράδειγμα για να τονίσω απλά ότι με κατάλληλη διαμόρφωση της θεμελίωσης, θα μπορούσε και να εφαρμοσθεί σεισμική μόνωση κατ' αντιστοιχία με τη διαμόρφωση που απαιτείται για τη μετακίνηση.

 

Επίσης η σεισμική μόνωση στις γέφυρες δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, χρησιμοποιείται πολύ συχνά, ειδικά στα ακρόβαθρα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.