Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Παλιο στενο μονοπατι, χωρις εργασιες συντηρησης του Δημου, το οποιο δεν φαινεται ουτε καν στο google earth, αλλα ειναι υπαρκτο και εξυπηρετει ιδοκτησιες αγροτικες σε μεγαλη εκταση μας καλυπτει σαν κοινοχρηστος χωρος για την οικοδομησιμοτητα οικοπεδου εντος οριοθετημενου οικισμου και ταυτοχρονα παραδοσιακου?? 

Ο Δημος το εχει αποδεκτει σαν κοινοχρηστο προσφατα με αποδοχη δωρεας λωριδας οικοπεδου για διαπλατυνση του, κατα εφαρμογη της παρ.1 του αρθρου 6 του ΦΕΚ 181/1985. Ομως εργα του Δημου δεν εχουν  γινει κει ποτε. 

Edited by feim
  • Upvote 1
  • Απαντήσεις 142
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

H παραχώρηση εδαφικής λωρίδας από ιδιοκτησία, προκειμένου αυτή να αποκτήσει οικοδομησιμότητα έγινε στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α;

Για τους παραδοσιακούς οικισμούς, αρχικά δες τι αναφέρει στο ΦΕΚ χαρακτηρισμού και παράλληλα στο άρθρο 6 αν θυμάμαι καλά εξαιρεί τους παραδοσιακούς οικισμούς από την απαίτηση παραχώρησης αν το ακίνητο είναι εντός συνεκτικού τμήματος και υπάρχει διαμορφωμένη κατάσταση.

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

πολυ σωστα θυμασαι

 

τις καλησπερες μου

 

1. Κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σε
κοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Ο παραπάνω
χώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ`
όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. Οπου το πλάτος
αυτό υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο,
πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποία αντίγραφο κοινοποιείται με
απόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόση
ώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα του
κοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάγιστον 2 μέτρων. Της
παραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδρου που
καταλαμβάνονται από οικοδομές.

  Σε χαρακτηριζόμενους παραδοσιακούς οικισμούς τα οικόπεδα που
βρίσκονται μέσα στο συνεκτικό τήμα του οικισμού και εφόσον υπάρχει
διαμορφωμένος παραδοσιακός ιστός είναι οικοδομήσιμα όταν έχουν πρόσωπο
σε κοινόχρηστο χώρο οποιουδήποτε πλάτους.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ευχαριστω για την απαντηση, αλλα δεν εχουμε διαμορφωμενο ιστο, οποτε ισχυει το 4.00μ.  Ειναι σαν τα παλια μονοπατια που εξυπηρετουσαν αγροτεμαχια. 

 

Οικοδομικη Αδεια σε οικοπεδο με προσωπο αυτο το μονοπατι δεν εχει εκδοθει. 

 

Η παραχωρηση εδαφικης  λωριδας διαπλατυνσης σε κοινη χρηση εγινε με πρωτοβουλια του ιδιοκτητη  μετα απο συμβουλη μηχανικου, ωστε να εξασφαλισει κατα καποιο τροπο την αποδοχη του Δημου ως κοινοχρηστου  χωρου.  Εντωμεταξυ απο το σημειο του οικοπεδου μου  εως τους διαμορφωμενους δρομους του οικισμου  μεσολαβουν πολλες ιδιοκτησιες με προσωπο το στενο μονοπατι και  χωρις παραχωρηση σε κοινη χρηση στο ενδιαμεσο. 

 

Με καλυπτουν συμβολαια  πριν του 1985 η θα πρεπει να ανατρεξω  προ του 1923, εφοσον δεν εχουν γινει εργασιες της Τεχνικης Υπηρεσιας;  Γιατι  η παραγραφος 4 του αρθρου 35 του ν. 3937/11 αναφερει οτι θα πρεπει να εχουν γινει εργα οδοστρωσιας, συντηρησης ή δικτυου  ακομα και για  τους πριν του 1985 δρομους, ωστε να εκδοθει Ο.Α. πριν την κυρωση των κοινοχρηστων  του οικισμου, ετσι οπως  την ερμηνευω, γιατι ξεκαθαρο δεν ειναι. 

 

Εσεις πως θα το αντιμετωπιζατε?  Ο ιδιοκτητης ενδιαφερεται να το πουλησει σε ξενους και θελει να ειναι σιγουρος για την οικοδομησιμοτητα. 

Edited by feim
Δημοσιεύτηκε

Εκφράζω αμφιβολία κατά πόσο η συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση σημαίνει ταυτόχρονη αποδοχή κοινόχρηστης οδού από το Δήμο. Θέλει διερεύνηση το θέμα.

Όμως, αν αυτό το μονοπάτι προϋφίσταται του 85 (απόσπασμα ΓΥΣ, συμβόλαια ιδιοκτήτη ή όμορων κλπ) και εφόσον είναι εντός του οριοθετημένου οικισμού και επιπλέον έχει την σιωπηρή αποδοχή των παρόδιων ιδιοκτητών ότι αυτό το μονοπάτι είναι κοινόχρηστο, δε βλέπω γιατί να μην μπορεί το οικόπεδο να αποκτήσει οικοδομησιμότητα με παραχώρηση του ανάλογου πλάτους εδαφικής λωρίδας.

 

Το πρόβλημα θα υπήρχε αν εξέταζες υφιστάμενη παραχωρημένη τετράμετρη λωρίδα κατ εφαρμογή της άλλοτε (μετά το 2008 καταργηθείσας) διάταξης που επέτρεπε την οικοδομησιμότητα "τυφλών" οικοπέδων με παραχώρηση 4 μ και σύνδεση αυτής με υφιστάμενο κοινόχρηστο δίκτυο.

Δημοσιεύτηκε (edited)

ΥΑ 396//2011 (ΥΑ 39608 ΦΕΚ Β 2200 2011): Τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης διαγραμμάτων και αποτύπωσης δικτύου κοινοχρήστων χώρων. (558528)

 

βλεπεις και σε αυτο

 

ΕΓΚ 12/2012: ΕΓΚ.ΥΠΕΚΑ 12/12:Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών. (577411)
Αρθρο 0

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                          ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ                             Αθήνα, 21.6.2012
Δ/ΝΣΗ ΠΟΛ/ΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΤΜΗΜΑ Β΄ & Δ΄ Αρ.πρ. 31168

  ΘΕΜΑ : Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών.

  ΣΧΕΤ. : α)Άρθρο 35 του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α/2011) περί Βιοποικιλότητας
              β)Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών σύνταξης διαγραμμάτων αρ.πρ. 39608/
                 2011 (ΦΕΚ 2200 Β/30.9.2011)

Αρθρο ΜΟΝΟ

    Σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων, αναφορικά με την εφαρμογή του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α)
άρθρο 35 και της 39608/14.9.2011 (ΦΕΚ 2200 Β) Υπουργικής Απόφασης, που ετέθησαν από ΟΤΑ ή
και ενδιαφερόμενους πολίτες σχετικά με την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων στους
οικισμούς, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα :

  1. Σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση (άρθρο 1 παρ. 2) :

  «Για το γεωγραφικό (χωρικό) προσδιορισμό των θεματικών στοιχείων του παραπάνω
διαγράμματος χρησιμοποιούνται κατάλληλα υπόβαθρα σε ψηφιακή μορφή ως εξής :

  - Υπάρχοντες ορθοφωτοχάρτες στο προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 ή

  - Υφιστάμενα τοπογραφικά διαγράμματα, διανυσματικά ή ψηφιοποιημένα, γεωαναφερμένα
στο εθνικό προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 που θα διατίθενται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ
και των εποπτευόμενων φορέων του (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ) μετά από αίτηση του
ενδιαφερομένου ή

  - Για τις περιπτώσεις στις οποίες δεν υπάρχουν υπόβαθρα ή δεν μπορεί να γίνει αναγνώριση των
θεματικών στοιχείων στα διαθέσιμα υπόβαθρα, όπως σε περιοχές που καλύπτονται από πυκνή και
υψηλή βλάστηση ή πυκνή δόμηση, η γεωμετρική ταυτότητα θα αποδίδεται στο εθνικό προβολικό
σύστημα ΕΓΣΑ 87 με επίγειες μεθόδους μέτρησης, GPS.»

  2. Διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που ο οικείος ΟΤΑ και οι Υπηρεσίες του δεν μεριμνούν για τη
συμπλήρωση του φακέλου, μπορεί η συμπλήρωση των αναγκαίων στοιχείων να γίνεται με μέριμνα
του επισπεύδοντος και έχοντος έννομο συμφέρον προσώπου. Η αρμόδια  Διεύθυνση Περιβάλλοντος
και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μπορεί επίσης  να μεριμνά για την
υποστήριξη του οικείου ΟΤΑ, προκειμένου να τηρηθούν οι διαδικασίες των παρ. 1β και 1γ του
άρθρου 35 του Ν.3937/2011.

  3. Ως προς τη διαδικασία διευκρινίζονται τα ακόλουθα :

  Οι αρμόδιες υπηρεσίες των ΟΤΑ, είτε οίκοθεν είτε μετά από αίτημα έχοντος έννομο συμφέρον
προσώπου προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες :

  α. υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις προς τους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ,
Κτηματολόγιο ΑΕ) προκειμένου να αποκτήσουν (αποκλειστικά αυτοί), εγκαίρως δικαιώματα
πρόσβασης (όνομα χρήστη – κωδικό) στις διαθέσιμες υπηρεσίες, θέασης ορθοφωτοχαρτών για όλη
την έκταση των διοικητικών ορίων τους,

  β. μεριμνούν για τη διάθεση προς τους αιτούντες, των κατάλληλων υποβάθρων όπως αναφέρεται
στην παρ. 2 του άρθρου 1 της (β) σχετικής [που έχουν ήδη φροντίσει να προμηθευτούν από τους
εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ)] για τη σύνταξη μελέτης στα όρια
του κάθε οικισμού,

  γ. διαβιβάζουν τις σχετικές αιτήσεις προς το δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να ληφθεί σχετική
απόφαση έναρξη διαδικασίας και να προσδιοριστεί το τμήμα/τα του οικισμού στο οποίο θα
αναφέρεται η διαδικασία κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων. Ο προσδιορισμός
αυτός γίνεται επί του χάρτου που έχει αποκτηθεί, όπως περιγράφεται παραπάνω επί του οποίου
σημειώνονται τα όρια του οικισμού και τα όρια του τμήματος στο οποίο θα προωθηθεί η
διαδικασία κύρωσης (εφόσον αυτή δεν περιλαμβάνει το σύνολο της επιφάνειας εντός των ορίων
του οικισμού),

  δ. αναλαμβάνουν την επίβλεψη – παρακολούθηση των μελετών :

  o Ελέγχουν τα όρια των συνεκτικών τμημάτων του οικισμού, καθώς και τα ισχύοντα εγκεκριμένα
όριά του.

  o Εξετάζουν την καταλληλότητα και νομιμότητα των προτεινόμενων κοινόχρηστων χώρων,
τυχόν απαραίτητους όρους για τη διαμόρφωσή τους και τυχόν αναγκαιότητα υποβολής
συμπληρωματικών μελετών (υψομετρική κλπ.).

  o Ελέγχουν τα στοιχεία των μελετών και αποφαίνονται ως προς την πληρότητα και την ακρίβειά
τους καθώς και ως προς την έκταση του προτεινόμενου δικτύου δίνοντας συγχρόνως τις
κατάλληλες κατευθύνσεις προς τους μελετητές, βάσει των διατάξεων της (β) σχετικής Απόφασης.

  o Μετά την ολοκλήρωση του φακέλου μεριμνούν για την ανάρτηση του χάρτη της πρότασης
κύρωσης του δικτύου και την τυχόν συμπλήρωσή του με όσα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση
του ΟΤΑ.

  o Διαβιβάζουν τον πλήρη φάκελο με σχετική εισήγηση προς την αρμόδια αποκεντρωμένη διοίκηση
(αρμόδια Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού).

  4. Τέλος, σας γνωστοποιούμε ότι, με την παράγραφο 16 του άρθρου 42 του Ν.4030/2011,
συμπληρώθηκαν τα εξής :

  «Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011
μπορεί να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του
παρόντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουν
μεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την
29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011.»

  Βάσει λοιπόν της ανωτέρω προσθήκης στο προς κύρωση δίκτυο κοινοχρήστων μπορεί να
συμπεριληφθούν και τα τμήματα των κοινοχρήστων (οδών) που έχουν τεθεί σε κοινή χρήση
μέχρι τη δημοσίευση του Ν.4030/2011 (δηλαδή μέχρι 25.11.2011), εφ΄όσον οι σχετικές
συμβολαιογραφικές πράξεις με τι οποίες αυτά τίθενται σε κοινή χρήση έχουν συνταχθεί πριν την
29.1.2010 και με την προϋπόθεση ότι, αυτές θα μεταγραφούν πριν την έκδοση της Απόφασης του
Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κύρωση του κοινοχρήστου
δικτύου.

  5. Επισημαίνεται ότι η κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων με τις διατάξεις του άρθρου 35
του Ν.3937/2011, αποτελεί διαπιστωτική διοικητική πράξη και όχι ρύθμιση πολεοδομικού
σχεδιασμού (δηλαδή δεν είναι έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου).

  Κατά συνέπεια για όλες τις περιπτώσεις οικισμών η κύρωση αυτή γίνεται με Απόφαση του
Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης (και δεν απαιτείται η έκδοση Π.Δ. σε
περιπτώσεις παραλιακών οικισμών).

  Επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις οικισμών για τους οποίους έχει γίνει κτηματογράφηση και
συντάσσεται πολεοδομική μελέτη, είναι δυνατή η κατά προτεραιότητα κύρωση του δικτύου των
κοινοχρήστων χώρων, όπως αυτοί αποτυπώνεται στο σχέδιο της κτηματογράφησης, με την
τήρηση των λοιπών προβλεπόμενων από τα (α) και (β) σχετικά.

  6. Τέλος, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα προς τις Υπηρεσίας μας, διευκρινίζεται (όπως
εξάλλου αναφερόταν και στην Εγκύκλιο 3/2010) ότι εξακολουθεί και εφαρμόζεται η παρ. 1 του
άρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 181 Δ) όπως ισχύει, ενώ το απαιτούμενο μήκος
προσώπου για την κατάτμηση γηπέδων έχει οριστεί με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του
από 4.11.2011 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 289 ΑΑΠ/2011) και είναι :

  10,00 ,μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ. και
  15,00 μ. για εμβαδόν γηπέδου άνω των 500 τμ.

  Τα μεγέθη αυτά δεν ισχύουν για προγενέστερες της 4.11.2011 κατατμήσεις καθώς και τους
παραδοσιακούς οικισμούς στους οποίους εφαρμόζονται οι ανάλογες σχετικές διατάξεις.

                                            Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ &
                                                      ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
                                                                  Μ.ΚΑΛΤΣΑ

 

 

υπαρχει και η παρ. 16 του αρθρου 35

 

"16. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011 μπορεί να περιλάβει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του προαναφερθέντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουν μεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την 29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011".

 

 

δες και τα ΠΜ

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Kαταρχην σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας. 

 

Εκφράζω αμφιβολία κατά πόσο η συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση σημαίνει ταυτόχρονη αποδοχή κοινόχρηστης οδού από το Δήμο. Θέλει διερεύνηση το θέμα.

Όμως, αν αυτό το μονοπάτι προϋφίσταται του 85 (απόσπασμα ΓΥΣ, συμβόλαια ιδιοκτήτη ή όμορων κλπ) και εφόσον είναι εντός του οριοθετημένου οικισμού και επιπλέον έχει την σιωπηρή αποδοχή των παρόδιων ιδιοκτητών ότι αυτό το μονοπάτι είναι κοινόχρηστο, δε βλέπω γιατί να μην μπορεί το οικόπεδο να αποκτήσει οικοδομησιμότητα με παραχώρηση του ανάλογου πλάτους εδαφικής λωρίδας.

 

Το πρόβλημα θα υπήρχε αν εξέταζες υφιστάμενη παραχωρημένη τετράμετρη λωρίδα κατ εφαρμογή της άλλοτε (μετά το 2008 καταργηθείσας) διάταξης που επέτρεπε την οικοδομησιμότητα "τυφλών" οικοπέδων με παραχώρηση 4 μ και σύνδεση αυτής με υφιστάμενο κοινόχρηστο δίκτυο.

 

Δεν υπαρχει αμφιβολια γιατι δεν εχει γινει μονομερης παραχωρηση αλλα δωρεα με δευτερο συμβαλλομενο  το Δημο και ειχε προηγηθει Δημοτικο συμβουλιο. 

 

Το προβλημα ειναι η τροποποιηση της παραγραφου 4 (τελευταιο εδαφιο) του αρθρου 35 (κυρωση κοινοχρηστου δικτυου) του νομου 3937 /11,  που θετει την προυποθεση να εχουν γινει εργα της τεχνικης υπηρεσια  στους κοινοχρηστους χωρους ακομα και τους προυφισταμενους του 1985  για την εκδοση Ο.Α. πριν την κυρωση. Διαφορετικα θα πρεπει να γινει κυρωση των δρομων πρωτα.

 

Επισης και το αρθρο 2 του ΝΟΚ που κοινοχρηστους χωρους θεωρει τους  διανοιγμενους με νομιμο τροπο και οπως ολοι γνωριζουμε οτι  στην εκτος ρυμοτομικου σχεδιου περιοχη  ειναι οι υφισταμενοι  του 1923,  οι εθνικοι, επαρχιακοι και χαρακτηρισμενοι δημοτικοι και καποιος αλλες ειδικες περιπτωσεις. 

 

 

4. 
Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του από 24.4-3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος.

Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του άρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.

Κατ’ εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:
α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο,
β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ’ εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης και
γ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης.

Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης.

Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την Υπηρεσία
Δόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψη
υποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για το
σύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου
εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδα
του δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου
κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ή
συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησης
και άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση της
υλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται η
προηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεται
από την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας
Αποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οι
κοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις της
παρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται η
μεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του Γενικού
Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου.    
 

 

Οπως βλεπετε στο πρωτο εδαφιο της παραγραφου 4 γραφει οτι επιτρεπεται η εκδοση Ο.Α. εως την κυρωση των δρομων, ομως στο τελευταιο εδαφιο θετει περιορισμους και για το πρωτο εδαφιο. Πρεπει να εχουν γινει εργα Τεχνικης υπηρεσιας. 

 

 

Το μονο σιγουρο για τον κοινοχρηστο χαρακτηρα του ειναι να αποδειξω  οτι το μονοπατι ειναι  υφισταμενο του 1923 και νομιμως διανοιγμενο,  πραγμα μαλλον αδυνατο γιατι ουτε στους χαρτες του κτηματολογιου δεν φαινεται. 

Edited by feim
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Η κύρωση κ.χ απαιτείται στις παραχωρηθείσες τετράμετρες λωρίδες (με βάση τις οποίες είχαν αποκτήσει οικοδομησιμότητα τα τυφλά οικόπεδα. Η διάταξη καταργήθηκε με απόφαση του ΣτΕ το 2008) όχι σε κοινόχρηστους δρόμους που αποδεδειγμένα προυπάρχουν του ΦΕΚ 181 Δ.

Αν αποδείξεις ότι το μονοπάτι υπήρχε προ 85 το μόνο που μένει είναι να κάνεις την πράξη παραχώρησης.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

σωστα,

 

και μαλιστα αρχικα το αρθρο  εγραφε για εργασιες   "ασφαλτοστρωσης"

 

«Πέραν των ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες ασφαλτόστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου.»

Σημερα εγινε "εργασιες  οδοστρωσιας...ή....ή..."

 

που μπορει να ειναι και ενα  γκρειντερ που  πληρωσε ο Δημος  και εστρωσε το δρομο...

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ναι μα δεν εχει γινει καμια εργασια στην πραγματικοτητα και δεν  προκειται η τεχνικη υπηρεσια να μου δωσει τετοια βεβαιωση. Απο την αρχη το εχω γραψει αυτο. 

 

 

Δημητρη, σαν νομικος, πως ερμηνευεις  την παραγραφο 4? 

 

 

ΥΓ. Pavlos33 τα εχω διευκρινισει ολα απο το πρωτο μηνυμα, με καθε λεπτομερεια. 

Edited by feim

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.