feim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 (edited) Παλιο στενο μονοπατι, χωρις εργασιες συντηρησης του Δημου, το οποιο δεν φαινεται ουτε καν στο google earth, αλλα ειναι υπαρκτο και εξυπηρετει ιδοκτησιες αγροτικες σε μεγαλη εκταση μας καλυπτει σαν κοινοχρηστος χωρος για την οικοδομησιμοτητα οικοπεδου εντος οριοθετημενου οικισμου και ταυτοχρονα παραδοσιακου?? Ο Δημος το εχει αποδεκτει σαν κοινοχρηστο προσφατα με αποδοχη δωρεας λωριδας οικοπεδου για διαπλατυνση του, κατα εφαρμογη της παρ.1 του αρθρου 6 του ΦΕΚ 181/1985. Ομως εργα του Δημου δεν εχουν γινει κει ποτε. Edited Δεκέμβριος 8 , 2017 by feim 1
Pavlos33 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 H παραχώρηση εδαφικής λωρίδας από ιδιοκτησία, προκειμένου αυτή να αποκτήσει οικοδομησιμότητα έγινε στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α; Για τους παραδοσιακούς οικισμούς, αρχικά δες τι αναφέρει στο ΦΕΚ χαρακτηρισμού και παράλληλα στο άρθρο 6 αν θυμάμαι καλά εξαιρεί τους παραδοσιακούς οικισμούς από την απαίτηση παραχώρησης αν το ακίνητο είναι εντός συνεκτικού τμήματος και υπάρχει διαμορφωμένη κατάσταση. 2
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 8 , 2017 πολυ σωστα θυμασαι τις καλησπερες μου 1. Κάθε οικόπεδο για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει πρόσωπο σεκοινόχρηστο χώρο ή σε χώρο που έχει τεθεί σε κοινή χρήση. Ο παραπάνωχώρος πρέπει να έχει πλάτος τουλάχιστον 4 μέτρα και να εφάπτεται καθ`όλο το μήκος της μιας πλευράς των ορίων του οικοπέδου. Οπου το πλάτοςαυτό υπολείπεται των 4 μέτρων, για να είναι το οικόπεδο οικοδομήσιμο,πρέπει με συμβολαιογραφική πράξη, της οποία αντίγραφο κοινοποιείται μεαπόδειξη στον οικείο ΟΤΑ, να τεθεί σε κοινή χρήση λωρίδα οικοπέδου τόσηώστε από το πρόσωπο του εναπομένοντος οικοπέδου μέχρι τον άξονα τουκοινόχρηστου χώρου να επιτυγχάνεται πλάτος τουλάγιστον 2 μέτρων. Τηςπαραπάνω ρύθμισης εξαιρούνται τα τμήματα του οικοπέδρου πουκαταλαμβάνονται από οικοδομές. Σε χαρακτηριζόμενους παραδοσιακούς οικισμούς τα οικόπεδα πουβρίσκονται μέσα στο συνεκτικό τήμα του οικισμού και εφόσον υπάρχειδιαμορφωμένος παραδοσιακός ιστός είναι οικοδομήσιμα όταν έχουν πρόσωποσε κοινόχρηστο χώρο οποιουδήποτε πλάτους.
feim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 (edited) Ευχαριστω για την απαντηση, αλλα δεν εχουμε διαμορφωμενο ιστο, οποτε ισχυει το 4.00μ. Ειναι σαν τα παλια μονοπατια που εξυπηρετουσαν αγροτεμαχια. Οικοδομικη Αδεια σε οικοπεδο με προσωπο αυτο το μονοπατι δεν εχει εκδοθει. Η παραχωρηση εδαφικης λωριδας διαπλατυνσης σε κοινη χρηση εγινε με πρωτοβουλια του ιδιοκτητη μετα απο συμβουλη μηχανικου, ωστε να εξασφαλισει κατα καποιο τροπο την αποδοχη του Δημου ως κοινοχρηστου χωρου. Εντωμεταξυ απο το σημειο του οικοπεδου μου εως τους διαμορφωμενους δρομους του οικισμου μεσολαβουν πολλες ιδιοκτησιες με προσωπο το στενο μονοπατι και χωρις παραχωρηση σε κοινη χρηση στο ενδιαμεσο. Με καλυπτουν συμβολαια πριν του 1985 η θα πρεπει να ανατρεξω προ του 1923, εφοσον δεν εχουν γινει εργασιες της Τεχνικης Υπηρεσιας; Γιατι η παραγραφος 4 του αρθρου 35 του ν. 3937/11 αναφερει οτι θα πρεπει να εχουν γινει εργα οδοστρωσιας, συντηρησης ή δικτυου ακομα και για τους πριν του 1985 δρομους, ωστε να εκδοθει Ο.Α. πριν την κυρωση των κοινοχρηστων του οικισμου, ετσι οπως την ερμηνευω, γιατι ξεκαθαρο δεν ειναι. Εσεις πως θα το αντιμετωπιζατε? Ο ιδιοκτητης ενδιαφερεται να το πουλησει σε ξενους και θελει να ειναι σιγουρος για την οικοδομησιμοτητα. Edited Δεκέμβριος 11 , 2017 by feim
Pavlos33 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 Εκφράζω αμφιβολία κατά πόσο η συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση σημαίνει ταυτόχρονη αποδοχή κοινόχρηστης οδού από το Δήμο. Θέλει διερεύνηση το θέμα. Όμως, αν αυτό το μονοπάτι προϋφίσταται του 85 (απόσπασμα ΓΥΣ, συμβόλαια ιδιοκτήτη ή όμορων κλπ) και εφόσον είναι εντός του οριοθετημένου οικισμού και επιπλέον έχει την σιωπηρή αποδοχή των παρόδιων ιδιοκτητών ότι αυτό το μονοπάτι είναι κοινόχρηστο, δε βλέπω γιατί να μην μπορεί το οικόπεδο να αποκτήσει οικοδομησιμότητα με παραχώρηση του ανάλογου πλάτους εδαφικής λωρίδας. Το πρόβλημα θα υπήρχε αν εξέταζες υφιστάμενη παραχωρημένη τετράμετρη λωρίδα κατ εφαρμογή της άλλοτε (μετά το 2008 καταργηθείσας) διάταξης που επέτρεπε την οικοδομησιμότητα "τυφλών" οικοπέδων με παραχώρηση 4 μ και σύνδεση αυτής με υφιστάμενο κοινόχρηστο δίκτυο.
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 11 , 2017 (edited) ΥΑ 396//2011 (ΥΑ 39608 ΦΕΚ Β 2200 2011): Τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης διαγραμμάτων και αποτύπωσης δικτύου κοινοχρήστων χώρων. (558528) βλεπεις και σε αυτο ΕΓΚ 12/2012: ΕΓΚ.ΥΠΕΚΑ 12/12:Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών. (577411)Αρθρο 0 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 12ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Αθήνα, 21.6.2012Δ/ΝΣΗ ΠΟΛ/ΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΤΜΗΜΑ Β΄ & Δ΄ Αρ.πρ. 31168 ΘΕΜΑ : Οδηγίες και διευκρινίσεις για την κύρωση δικτύου κοινοχρήστων χώρων οικισμών. ΣΧΕΤ. : α)Άρθρο 35 του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α/2011) περί Βιοποικιλότητας β)Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών σύνταξης διαγραμμάτων αρ.πρ. 39608/ 2011 (ΦΕΚ 2200 Β/30.9.2011) Αρθρο ΜΟΝΟ Σε απάντηση σχετικών ερωτημάτων, αναφορικά με την εφαρμογή του Ν.3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α)άρθρο 35 και της 39608/14.9.2011 (ΦΕΚ 2200 Β) Υπουργικής Απόφασης, που ετέθησαν από ΟΤΑ ήκαι ενδιαφερόμενους πολίτες σχετικά με την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων στουςοικισμούς, διευκρινίζουμε τα ακόλουθα : 1. Σύμφωνα με την παραπάνω Υπουργική Απόφαση (άρθρο 1 παρ. 2) : «Για το γεωγραφικό (χωρικό) προσδιορισμό των θεματικών στοιχείων του παραπάνωδιαγράμματος χρησιμοποιούνται κατάλληλα υπόβαθρα σε ψηφιακή μορφή ως εξής : - Υπάρχοντες ορθοφωτοχάρτες στο προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 ή - Υφιστάμενα τοπογραφικά διαγράμματα, διανυσματικά ή ψηφιοποιημένα, γεωαναφερμέναστο εθνικό προβολικό σύστημα ΕΓΣΑ 87 που θα διατίθενται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑκαι των εποπτευόμενων φορέων του (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ) μετά από αίτηση τουενδιαφερομένου ή - Για τις περιπτώσεις στις οποίες δεν υπάρχουν υπόβαθρα ή δεν μπορεί να γίνει αναγνώριση τωνθεματικών στοιχείων στα διαθέσιμα υπόβαθρα, όπως σε περιοχές που καλύπτονται από πυκνή καιυψηλή βλάστηση ή πυκνή δόμηση, η γεωμετρική ταυτότητα θα αποδίδεται στο εθνικό προβολικόσύστημα ΕΓΣΑ 87 με επίγειες μεθόδους μέτρησης, GPS.» 2. Διευκρινίζεται ότι, στις περιπτώσεις που ο οικείος ΟΤΑ και οι Υπηρεσίες του δεν μεριμνούν για τησυμπλήρωση του φακέλου, μπορεί η συμπλήρωση των αναγκαίων στοιχείων να γίνεται με μέριμνατου επισπεύδοντος και έχοντος έννομο συμφέρον προσώπου. Η αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντοςκαι Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μπορεί επίσης να μεριμνά για τηνυποστήριξη του οικείου ΟΤΑ, προκειμένου να τηρηθούν οι διαδικασίες των παρ. 1β και 1γ τουάρθρου 35 του Ν.3937/2011. 3. Ως προς τη διαδικασία διευκρινίζονται τα ακόλουθα : Οι αρμόδιες υπηρεσίες των ΟΤΑ, είτε οίκοθεν είτε μετά από αίτημα έχοντος έννομο συμφέρονπροσώπου προβαίνουν στις ακόλουθες ενέργειες : α. υποβάλλουν τις σχετικές αιτήσεις προς τους εποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ,Κτηματολόγιο ΑΕ) προκειμένου να αποκτήσουν (αποκλειστικά αυτοί), εγκαίρως δικαιώματαπρόσβασης (όνομα χρήστη – κωδικό) στις διαθέσιμες υπηρεσίες, θέασης ορθοφωτοχαρτών για όλητην έκταση των διοικητικών ορίων τους, β. μεριμνούν για τη διάθεση προς τους αιτούντες, των κατάλληλων υποβάθρων όπως αναφέρεταιστην παρ. 2 του άρθρου 1 της (β) σχετικής [που έχουν ήδη φροντίσει να προμηθευτούν από τουςεποπτευόμενους φορείς του ΥΠΕΚΑ (ΟΚΧΕ, Κτηματολόγιο ΑΕ)] για τη σύνταξη μελέτης στα όριατου κάθε οικισμού, γ. διαβιβάζουν τις σχετικές αιτήσεις προς το δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να ληφθεί σχετικήαπόφαση έναρξη διαδικασίας και να προσδιοριστεί το τμήμα/τα του οικισμού στο οποίο θααναφέρεται η διαδικασία κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων. Ο προσδιορισμόςαυτός γίνεται επί του χάρτου που έχει αποκτηθεί, όπως περιγράφεται παραπάνω επί του οποίουσημειώνονται τα όρια του οικισμού και τα όρια του τμήματος στο οποίο θα προωθηθεί ηδιαδικασία κύρωσης (εφόσον αυτή δεν περιλαμβάνει το σύνολο της επιφάνειας εντός των ορίωντου οικισμού), δ. αναλαμβάνουν την επίβλεψη – παρακολούθηση των μελετών : o Ελέγχουν τα όρια των συνεκτικών τμημάτων του οικισμού, καθώς και τα ισχύοντα εγκεκριμέναόριά του. o Εξετάζουν την καταλληλότητα και νομιμότητα των προτεινόμενων κοινόχρηστων χώρων,τυχόν απαραίτητους όρους για τη διαμόρφωσή τους και τυχόν αναγκαιότητα υποβολήςσυμπληρωματικών μελετών (υψομετρική κλπ.). o Ελέγχουν τα στοιχεία των μελετών και αποφαίνονται ως προς την πληρότητα και την ακρίβειάτους καθώς και ως προς την έκταση του προτεινόμενου δικτύου δίνοντας συγχρόνως τιςκατάλληλες κατευθύνσεις προς τους μελετητές, βάσει των διατάξεων της (β) σχετικής Απόφασης. o Μετά την ολοκλήρωση του φακέλου μεριμνούν για την ανάρτηση του χάρτη της πρότασηςκύρωσης του δικτύου και την τυχόν συμπλήρωσή του με όσα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεσητου ΟΤΑ. o Διαβιβάζουν τον πλήρη φάκελο με σχετική εισήγηση προς την αρμόδια αποκεντρωμένη διοίκηση(αρμόδια Δ/νση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού). 4. Τέλος, σας γνωστοποιούμε ότι, με την παράγραφο 16 του άρθρου 42 του Ν.4030/2011,συμπληρώθηκαν τα εξής : «Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011μπορεί να περιλαμβάνει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση τουπαρόντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουνμεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του Ν.3937/2011.» Βάσει λοιπόν της ανωτέρω προσθήκης στο προς κύρωση δίκτυο κοινοχρήστων μπορεί νασυμπεριληφθούν και τα τμήματα των κοινοχρήστων (οδών) που έχουν τεθεί σε κοινή χρήσημέχρι τη δημοσίευση του Ν.4030/2011 (δηλαδή μέχρι 25.11.2011), εφ΄όσον οι σχετικέςσυμβολαιογραφικές πράξεις με τι οποίες αυτά τίθενται σε κοινή χρήση έχουν συνταχθεί πριν την29.1.2010 και με την προϋπόθεση ότι, αυτές θα μεταγραφούν πριν την έκδοση της Απόφασης τουΓενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την κύρωση του κοινοχρήστουδικτύου. 5. Επισημαίνεται ότι η κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων με τις διατάξεις του άρθρου 35του Ν.3937/2011, αποτελεί διαπιστωτική διοικητική πράξη και όχι ρύθμιση πολεοδομικούσχεδιασμού (δηλαδή δεν είναι έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου). Κατά συνέπεια για όλες τις περιπτώσεις οικισμών η κύρωση αυτή γίνεται με Απόφαση τουΓενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης (και δεν απαιτείται η έκδοση Π.Δ. σεπεριπτώσεις παραλιακών οικισμών). Επισημαίνεται ότι για τις περιπτώσεις οικισμών για τους οποίους έχει γίνει κτηματογράφηση καισυντάσσεται πολεοδομική μελέτη, είναι δυνατή η κατά προτεραιότητα κύρωση του δικτύου τωνκοινοχρήστων χώρων, όπως αυτοί αποτυπώνεται στο σχέδιο της κτηματογράφησης, με τηντήρηση των λοιπών προβλεπόμενων από τα (α) και (β) σχετικά. 6. Τέλος, απαντώντας σε σχετικά ερωτήματα προς τις Υπηρεσίας μας, διευκρινίζεται (όπωςεξάλλου αναφερόταν και στην Εγκύκλιο 3/2010) ότι εξακολουθεί και εφαρμόζεται η παρ. 1 τουάρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 181 Δ) όπως ισχύει, ενώ το απαιτούμενο μήκοςπροσώπου για την κατάτμηση γηπέδων έχει οριστεί με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 τουαπό 4.11.2011 Π.Δ/τος (ΦΕΚ 289 ΑΑΠ/2011) και είναι : 10,00 ,μ. για εμβαδόν γηπέδου έως 500 τμ. και 15,00 μ. για εμβαδόν γηπέδου άνω των 500 τμ. Τα μεγέθη αυτά δεν ισχύουν για προγενέστερες της 4.11.2011 κατατμήσεις καθώς και τουςπαραδοσιακούς οικισμούς στους οποίους εφαρμόζονται οι ανάλογες σχετικές διατάξεις. Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ & ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Μ.ΚΑΛΤΣΑ υπαρχει και η παρ. 16 του αρθρου 35 "16. Η διαδικασία κύρωσης του δικτύου κοινόχρηστων χώρων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011 μπορεί να περιλάβει και τμήματα ακινήτων που είχαν τεθεί, μέχρι τη δημοσίευση του προαναφερθέντος νόμου, σε κοινή χρήση, ακόμα και αν οι σχετικές πράξεις παραχώρησης δεν έχουν μεταγραφεί, εφόσον πρόκειται για συμβολαιογραφικές πράξεις που έχουν συνταχθεί πριν την 29.1.2010, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων του άρθρου 35 του ν. 3937/2011". δες και τα ΠΜ Edited Δεκέμβριος 11 , 2017 by dimitris GM 1
feim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 (edited) Kαταρχην σας ευχαριστω για τις απαντησεις σας. Εκφράζω αμφιβολία κατά πόσο η συμβολαιογραφική παραχώρηση σε κοινή χρήση σημαίνει ταυτόχρονη αποδοχή κοινόχρηστης οδού από το Δήμο. Θέλει διερεύνηση το θέμα. Όμως, αν αυτό το μονοπάτι προϋφίσταται του 85 (απόσπασμα ΓΥΣ, συμβόλαια ιδιοκτήτη ή όμορων κλπ) και εφόσον είναι εντός του οριοθετημένου οικισμού και επιπλέον έχει την σιωπηρή αποδοχή των παρόδιων ιδιοκτητών ότι αυτό το μονοπάτι είναι κοινόχρηστο, δε βλέπω γιατί να μην μπορεί το οικόπεδο να αποκτήσει οικοδομησιμότητα με παραχώρηση του ανάλογου πλάτους εδαφικής λωρίδας. Το πρόβλημα θα υπήρχε αν εξέταζες υφιστάμενη παραχωρημένη τετράμετρη λωρίδα κατ εφαρμογή της άλλοτε (μετά το 2008 καταργηθείσας) διάταξης που επέτρεπε την οικοδομησιμότητα "τυφλών" οικοπέδων με παραχώρηση 4 μ και σύνδεση αυτής με υφιστάμενο κοινόχρηστο δίκτυο. Δεν υπαρχει αμφιβολια γιατι δεν εχει γινει μονομερης παραχωρηση αλλα δωρεα με δευτερο συμβαλλομενο το Δημο και ειχε προηγηθει Δημοτικο συμβουλιο. Το προβλημα ειναι η τροποποιηση της παραγραφου 4 (τελευταιο εδαφιο) του αρθρου 35 (κυρωση κοινοχρηστου δικτυου) του νομου 3937 /11, που θετει την προυποθεση να εχουν γινει εργα της τεχνικης υπηρεσια στους κοινοχρηστους χωρους ακομα και τους προυφισταμενους του 1985 για την εκδοση Ο.Α. πριν την κυρωση. Διαφορετικα θα πρεπει να γινει κυρωση των δρομων πρωτα. Επισης και το αρθρο 2 του ΝΟΚ που κοινοχρηστους χωρους θεωρει τους διανοιγμενους με νομιμο τροπο και οπως ολοι γνωριζουμε οτι στην εκτος ρυμοτομικου σχεδιου περιοχη ειναι οι υφισταμενοι του 1923, οι εθνικοι, επαρχιακοι και χαρακτηρισμενοι δημοτικοι και καποιος αλλες ειδικες περιπτωσεις. 4. Μέχρι την κατά τις διατάξεις του παρόντος, κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, επιτρέπεται η δόμηση σε οικόπεδα που εμπίπτουν εντός εγκεκριμένων ορίων, κατά τις διατάξεις του από 24.4-3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ισχύει, με την εφαρμογή των προϋποθέσεων και διαδικασιών της παραγράφου 1 του άρθρου 6 του ιδίου προεδρικού διατάγματος.Για τη δόμηση σε οικόπεδα που έχουν πρόσωπο αποκλειστικά και μόνο σε εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί σε κοινή χρήση, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων 2 και 3 του άρθρου 6 του από 24.4/3.5.1985 προεδρικού διατάγματος (Δ΄ 181), όπως ίσχυαν, μέχρι την κατά τα παραπάνω κατάργησή τους, απαιτείται η προηγούμενη κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.Κατ’ εξαίρεση η δόμηση στα οικόπεδα αυτά μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:α) η εδαφική λωρίδα που έχει παραχωρηθεί, έχει τεθεί σε κοινή χρήση και έχει γίνει η σχετική μεταγραφή της στον οικείο δήμο,β) ο κοινόχρηστος χώρος της παραχωρημένης εδαφικής λωρίδας συνδέεται λειτουργικά με κοινόχρηστο χώρο του οικισμού που δεν δημιουργήθηκε, κατ’ εφαρμογή των παραπάνω καταργηθεισών διατάξεων είτε άμεσα είτε μέσω άλλων παραχωρημένων εδαφικών λωρίδων, για τις οποίες ισχύουν οι προϋποθέσεις της προηγούμενης περίπτωσης καιγ) έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) μηνών από την υποβολή στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, του φακέλου στοιχείων κατά τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, με πρόταση για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων του οικισμού ή τμήματος αυτού, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η ιδιοκτησία για την οποία αιτείται η άδεια δόμησης.Στην περίπτωση αυτή, πέραν των λοιπών απαιτούμενων στοιχείων για την έκδοση της έγκρισης δόμησης, υποβάλλεται και αντίγραφο του τοπογραφικού διαγράμματος ή του ορθοφωτοχάρτη της πρότασης για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων, με ειδική ένδειξη της συγκεκριμένης ιδιοκτησίας, για την οποία έχει υποβληθεί αίτηση για την έκδοση έγκρισης ή άδειας δόμησης.Θεωρημένο αντίγραφο της έγκρισης δόμησης που εκδίδεται, αποστέλλεται άμεσα από την ΥπηρεσίαΔόμησης που την εξέδωσε στην αρμόδια Διεύθυνση της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και λαμβάνεται υπόψηυποχρεωτικά κατά την έκδοση της διοικητικής πράξης κύρωσης του δικτύου των κοινοχρήστων χώρων για τοσύνολο ή για τμήμα του οικισμού. "Πέραν των ανωτέρω, κατ' εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτουεδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, "καθώς και στα οικόπεδατου δεύτερου εδαφίου της παρούσας παραγράφου" (**) μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύουκοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες "οδοστρωσίας" (***) ήσυντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου" (*). Σε αυτή την περίπτωση για την έκδοση έγκρισης δόμησηςκαι άδειας δόμησης προσκομίζεται βεβαίωση της Τεχνικής Υπηρεσίας του αρμοδίου ΟΤΑ για τη διαπίστωση τηςυλοποίησης έργων επίστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευσης κοινοχρήστων δικτύων χωρίς να απαιτείται ηπροηγούμενη κύρωση του κοινοχρήστου δικτύου. Για την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων αποστέλλεταιαπό την αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία στην αρμόδια Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της οικείαςΑποκεντρωμένης Διοίκησης έκθεση συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα όπου περιγράφονται αναλυτικά οικοινόχρηστοι χώροι όπου έχουν γίνει δημόσια έργα, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Στις ανωτέρω περιπτώσεις τηςπαρούσας παρ.εφόσον έχει καταρτιστεί συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης και δεν έχει μεταγραφεί δύναται ημεταγραφή να πραγματοποιηθεί μετά την κύρωση των κοινοχρήστων χώρων μετά από την απόφαση του ΓενικούΓραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ.1 του παρόντος άρθρου. Οπως βλεπετε στο πρωτο εδαφιο της παραγραφου 4 γραφει οτι επιτρεπεται η εκδοση Ο.Α. εως την κυρωση των δρομων, ομως στο τελευταιο εδαφιο θετει περιορισμους και για το πρωτο εδαφιο. Πρεπει να εχουν γινει εργα Τεχνικης υπηρεσιας. Το μονο σιγουρο για τον κοινοχρηστο χαρακτηρα του ειναι να αποδειξω οτι το μονοπατι ειναι υφισταμενο του 1923 και νομιμως διανοιγμενο, πραγμα μαλλον αδυνατο γιατι ουτε στους χαρτες του κτηματολογιου δεν φαινεται. Edited Δεκέμβριος 12 , 2017 by feim 1
Pavlos33 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 Η κύρωση κ.χ απαιτείται στις παραχωρηθείσες τετράμετρες λωρίδες (με βάση τις οποίες είχαν αποκτήσει οικοδομησιμότητα τα τυφλά οικόπεδα. Η διάταξη καταργήθηκε με απόφαση του ΣτΕ το 2008) όχι σε κοινόχρηστους δρόμους που αποδεδειγμένα προυπάρχουν του ΦΕΚ 181 Δ. Αν αποδείξεις ότι το μονοπάτι υπήρχε προ 85 το μόνο που μένει είναι να κάνεις την πράξη παραχώρησης. 1
dimitris GM Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 σωστα, και μαλιστα αρχικα το αρθρο εγραφε για εργασιες "ασφαλτοστρωσης" «Πέραν των ανωτέρω, κατ’ εξαίρεση, η δόμηση στα οικόπεδα του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και ανεξαρτήτως της ύπαρξης πράξης παραχώρησης, μπορεί να επιτρέπεται πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων εφόσον έχουν υλοποιηθεί από την αρμόδια δημόσια αρχή εργασίες ασφαλτόστρωσης ή συντήρησης ή και διέλευση κοινοχρήστου, δικτύου.»Σημερα εγινε "εργασιες οδοστρωσιας...ή....ή..." που μπορει να ειναι και ενα γκρειντερ που πληρωσε ο Δημος και εστρωσε το δρομο...
feim Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 12 , 2017 (edited) Ναι μα δεν εχει γινει καμια εργασια στην πραγματικοτητα και δεν προκειται η τεχνικη υπηρεσια να μου δωσει τετοια βεβαιωση. Απο την αρχη το εχω γραψει αυτο. Δημητρη, σαν νομικος, πως ερμηνευεις την παραγραφο 4? ΥΓ. Pavlos33 τα εχω διευκρινισει ολα απο το πρωτο μηνυμα, με καθε λεπτομερεια. Edited Δεκέμβριος 12 , 2017 by feim
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα