Engineer Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Η Øresund είναι ένα θαύμα της μηχανικής που συνδέει την πρωτεύουσα της Δανίας Κοπεγχάγη με την σουηδική πόλη του Malmö. Μια καλωδιωτή γέφυρα εκτείνεται σε περίπου 8 χιλιόμετρα, καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί όπου μετατρέπεται σε ένα τούνελ το οποίο έχει μήκος ακόμη 4 χιλιόμετρα. Ο βραβευμένος σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου του 2000. Η γέφυρα Όρεσουντ ή Έρεσουντ σχεδιάστηκε από την εταιρεία COWI με έδρα την Δανία και ο βασικός αρχιτέκτονας ήταν ο George K.S. Rotne. Η γέφυρα και το τούνελ διασχίζουν το στενό του Όρεσουντ και η διαχείρισή τους γίνεται σε συνεργασία και από της δυο χώρες. Η χρήση της γέφυρας απαιτεί την πληρωμή διοδίων. Η καλωδιωτή γέφυρα διαθέτει δυο πυλώνες ύψους 204 μέτρων που στηρίζουν το άνοιγμα της γέφυρας μήκους 490 μέτρων πάνω από το Κανάλι Flinte. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται στο άνω επίπεδο, ενώ ο σιδηρόδρομος περνάει από κάτω. Τα περισσότερα από τα κομμάτια της γέφυρας κατασκευάστηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο από μεγάλους πλωτούς γερανούς. Μόνο οι πυλώνες κατασκευάστηκαν επί τόπου. Το τεχνητό νησί του Peberholm ενώνει την γέφυρα και το τούνελ. Το νησί κατασκευάστηκε από υλικά που ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας και το μεγαλύτερο μέρος του τούνελ μήκους 4 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε από τσιμεντένια στοιχεία που φτιάχτηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο όρυγμα που είχε σχηματιστεί στον βυθό. Η χλωρίδα και η πανίδα στο νησί επιτράπηκε να αναπτυχθεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα και έχει γίνει ένας μικρός παράδεισος για τους βιολόγους. Ο Βοτανικός Σύνδεσμος του Lund έχει αναγνωρίσει περισσότερα από 500 διαφορετικά είδη φυτών και το νησί εξυπηρετεί ως ένας δημοφιλής χώρος για εκτροφή πτηνών καθώς και φυσικό περιβάλλον για τον σπάνιο πράσινο φρύνο. Περίπου τα 2/3 των ανθρώπων που ταξιδεύουν μέσω της γέφυρας του Øresund επιλέγουν το τρένο και το ταξίδι από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε διαρκεί περίπου 35 λεπτά. Χάρη στην σύνδεση που προσφέρει η Øresund, έχει δημιουργηθεί μια περιοχή 3,7 εκατομμυρίων κατοίκων που επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις δυο πλευρές. http://www.otherside...-souidia-12.jpg http://www.otherside...-souidia-13.jpg Πηγή: http://www.otherside...-dania-souidia/ Click here to view the είδηση
BAS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους . 2
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI λειτουργεί στα πρότυπα του Research Based Design Engineering Office ή Concept Engineering και διαθέτει ιδιόκτητα εργαστήρια με εξοπλισμό που δεν βρίσκεις ούτε στα καλύτερα πανεπιστήμια. Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI με την εταιρία Buckland & Taylor ήταν οι ελεγκτές της Γέφυρας του Ρίου - Αντίρριου. http://www.cowi.com/menu/home/Pages/cowi-group.aspx http://www.b-t.com/menu/project/independentcheck/Pages/Rion-Antirion-Bridge.aspx
alej Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Έχει βέβαια και 22,00€ διόδια...
BAS Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 13,20 έχει το Ρίο που είναι το 1/3 σε μήκος .
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 (edited) Αξιοθαύμαστο έργο μεν, όμως έστω και σε περιοχή με χαμηλή σεισμικότητα προσωπικά ως μηχανικός δεν μπορώ να δεχθώ την έλλειψη άνω εγκάρσιας σύνδεσης του ζεύγους των πυλώνων. Σε οποιαδήποτε εγκάρσια του άξονα της γέφυρας φόρτιση (σεισμός, άνεμος) οι πανύψηλες απολήξεις των πυλώνων θα συμπεριφερθούν ως ισοστατικοί φορείς (πρόβολοι) !!! με πολύ μικρή ακαμψία και ο Θεός μόνο ξέρει σε τι διαφορά φάσης μπορεί να βρεθούν κατά την ταλάντωση τους και τι επιβαρύνσεις μπορεί να επιφέρει αυτό στην υποδομή και ακόμη σε μικροταλαντώσεις. Δεν ξέρω αν αυτό προέκυψε από extreme σχεδιασμό όμως εγώ θα προτιμούσα ασφαλέστερα αυτό: ή αυτό : Γέφυρα Whitestone N. York ή αυτό: Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο .......... Edited Σεπτέμβριος 13 , 2015 by Anton_civeng 1
Earl Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων... Όλες τις παραμέτρους τις έχουν συνυπολογίσει στη μελέτη της.... Τη μελέτη τέτοιων έργων δεν την κάνει απλά μία εταιρεία... Μία δεύτερη ή και τρίτη μελετητική ως ανεξάρτητες αρχές, ελέγουν την ορθότητά τους.. Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετα βεβαιώτητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! Είναι πραγματικά τεράστια υπόθεση η περιοχή για την οποία σχεδιάζεται ένα έργο να μην έχει σεισμούς!! Τα έργα είναι κατά πολύ οικονομικότερα. Πέραν όμως από τον σεισμό, για τα γιοφύρια υπάρχουν και πολλές άλλες δράσεις και συνδιασμοί με τους οποίους σχεδιάζονται... Ανάλογα, Creep, Shrinkage, Centrifugal Effects, Braking Effects, Accidental Actions (collisions-cars-vessels), Wind, Waves, Προένταση, Thermal Effects, Κόπωση, Ειδικά φορτία, Φάσεις κατασκευής (και, και, και).... 5
man21 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους . Και η μοναδική στον κόσμο, που δεν είναι θεμελιωμένη σε πασσάλους, μόνο σε εξυγείανση. Το ζόρι βέβαια το τράβηξε ο Έλληνας Υπεργολάβος (ο αντίστοιχος περιώνυμος Ολλανδός την έκανε προσφέροντας το 3πλάσιο ποσό) 1
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2015 (edited) Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων... Να με απασχολεί ;; !! ...τς,τς αλήθεια πως σου πέρασε; Καταληγμένος είμαι σ αυτό που έγραψα όπως ΚΑΤΑΛΗΓΜΕΝΟΙ ήταν και οι σχεδιαστές των γεφυρών που δημοσίευσα και που διαθέτουν αυτήν την εγκάρσια σύνδεση των πυλώνων. Εξ άλλου σε πόσες άλλες καλωδιωτές γέφυρες με ζεύγη ασύνδετων πυλώνων θα μπορούσες να αναφερθείς ; πόσες υπάρχουν; Και αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι θα ...το σκεφτόμουν να περάσω από μία τέτοια γέφυρα.... . Πέραν όμως από το σύνολο των δράσεων για τις οποίες σχεδιάζεται μία κατασκευή (και όχι μόνο οι γέφυρες ε;...) και πέραν των εξειδικευμένων στατικών προγραμμάτων πρέπει να ενυπάρχει πάντα το στοιχείο του ευφυούς - βελτιστοποιητικού σχεδιασμού, κάτι στο οποίο βοηθά το διαμορφωμένο στατικό ένστικτο του μηχανικού και μόνο. Για όσες δράσεις και αν έχει υπολογιστεί εν προκειμένω ο υπ όψη φορέας δεν παύει να υστερεί κατά την εγκάρσια ως δύο ισοστατικοί πυλώνες σε σχέση με ένα συμπαγές διαμορφωμένο υπερστατικό πλαίσιο που θα διαμορφωνόταν απλά με μία - δύο ανέξοδες εγκάρσιες συνδέσεις των δύο πυλώνων. Και μην ξεχνάς ότι επειδή για όλες τις δράσεις τα φορτία σχεδιασμού έχουν απλά ΠΙΘΑΝΟΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ! η "καβάντζα" στον σχεδιασμό μπορεί να αποβεί χρήσιμη.......! οπότε "συμπάθα" με αλλά αυτό το: "Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετά βεβαιότητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! " το βρίσκω επικίνδυνα επαρσιακό για όποιους μηχανικούς τυχόν το ασπάζονται........... Edited Σεπτέμβριος 13 , 2015 by Anton_civeng 2 2
Ροδοπουλος Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2015 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2015 Η απάντηση υπάρχει στο βίντεο του Earl 2
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα