Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η γέφυρα του Oresund που μετατρέπεται σε τούνελ και συνδέει την Δανία με την Σουηδία


Engineer

Recommended Posts

Η Øresund είναι ένα θαύμα της μηχανικής που συνδέει την πρωτεύουσα της Δανίας Κοπεγχάγη με την σουηδική πόλη του Malmö.

 

Μια καλωδιωτή γέφυρα εκτείνεται σε περίπου 8 χιλιόμετρα, καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί όπου μετατρέπεται σε ένα τούνελ το οποίο έχει μήκος ακόμη 4 χιλιόμετρα. Ο βραβευμένος σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου του 2000.

 

Posted Image

 

 

Η γέφυρα Όρεσουντ ή Έρεσουντ σχεδιάστηκε από την εταιρεία COWI με έδρα την Δανία και ο βασικός αρχιτέκτονας ήταν ο George K.S. Rotne. Η γέφυρα και το τούνελ διασχίζουν το στενό του Όρεσουντ και η διαχείρισή τους γίνεται σε συνεργασία και από της δυο χώρες. Η χρήση της γέφυρας απαιτεί την πληρωμή διοδίων.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Η καλωδιωτή γέφυρα διαθέτει δυο πυλώνες ύψους 204 μέτρων που στηρίζουν το άνοιγμα της γέφυρας μήκους 490 μέτρων πάνω από το Κανάλι Flinte. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται στο άνω επίπεδο, ενώ ο σιδηρόδρομος περνάει από κάτω.

 

Τα περισσότερα από τα κομμάτια της γέφυρας κατασκευάστηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο από μεγάλους πλωτούς γερανούς. Μόνο οι πυλώνες κατασκευάστηκαν επί τόπου.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Το τεχνητό νησί του Peberholm ενώνει την γέφυρα και το τούνελ. Το νησί κατασκευάστηκε από υλικά που ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας και το μεγαλύτερο μέρος του τούνελ μήκους 4 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε από τσιμεντένια στοιχεία που φτιάχτηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο όρυγμα που είχε σχηματιστεί στον βυθό.

 

Η χλωρίδα και η πανίδα στο νησί επιτράπηκε να αναπτυχθεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα και έχει γίνει ένας μικρός παράδεισος για τους βιολόγους. Ο Βοτανικός Σύνδεσμος του Lund έχει αναγνωρίσει περισσότερα από 500 διαφορετικά είδη φυτών και το νησί εξυπηρετεί ως ένας δημοφιλής χώρος για εκτροφή πτηνών καθώς και φυσικό περιβάλλον για τον σπάνιο πράσινο φρύνο.

 

Posted Image

 

Posted Image

 

Posted Image

 

 

Περίπου τα 2/3 των ανθρώπων που ταξιδεύουν μέσω της γέφυρας του Øresund επιλέγουν το τρένο και το ταξίδι από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε διαρκεί περίπου 35 λεπτά.

 

Χάρη στην σύνδεση που προσφέρει η Øresund, έχει δημιουργηθεί μια περιοχή 3,7 εκατομμυρίων κατοίκων που επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις δυο πλευρές.

 

Posted Image

 

http://www.otherside...-souidia-12.jpg

 

http://www.otherside...-souidia-13.jpg

 

Πηγή: http://www.otherside...-dania-souidia/

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 26
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους .

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI λειτουργεί στα πρότυπα του Research Based Design Engineering Office ή Concept Engineering και διαθέτει ιδιόκτητα εργαστήρια με εξοπλισμό που δεν βρίσκεις ούτε στα καλύτερα πανεπιστήμια.

 

Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI με την εταιρία Buckland & Taylor ήταν οι ελεγκτές της Γέφυρας του Ρίου - Αντίρριου. 

 

http://www.cowi.com/menu/home/Pages/cowi-group.aspx

 

http://www.b-t.com/menu/project/independentcheck/Pages/Rion-Antirion-Bridge.aspx

Link to comment
Share on other sites

Αξιοθαύμαστο έργο μεν, όμως έστω και σε περιοχή με χαμηλή σεισμικότητα προσωπικά ως μηχανικός δεν μπορώ να δεχθώ την έλλειψη άνω εγκάρσιας σύνδεσης του ζεύγους των πυλώνων. Σε οποιαδήποτε εγκάρσια του άξονα της γέφυρας φόρτιση (σεισμός, άνεμος) οι πανύψηλες απολήξεις των πυλώνων θα συμπεριφερθούν ως ισοστατικοί φορείς (πρόβολοι) !!! με πολύ μικρή ακαμψία και ο Θεός μόνο ξέρει σε τι διαφορά φάσης μπορεί να βρεθούν κατά την ταλάντωση τους και τι επιβαρύνσεις μπορεί να επιφέρει αυτό στην υποδομή και ακόμη σε μικροταλαντώσεις.  Δεν ξέρω αν αυτό προέκυψε από  extreme σχεδιασμό όμως εγώ

θα προτιμούσα ασφαλέστερα αυτό:

 

xalkida_bridge.jpg

 

ή αυτό :

kalinyxta_n_yorki_kalimera_ellada.jpg

Γέφυρα Whitestone N. York

 

ή αυτό:

 

  rio.jpg

Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο

..........

Edited by Anton_civeng
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων... Όλες τις παραμέτρους τις έχουν συνυπολογίσει στη μελέτη της.... Τη μελέτη τέτοιων έργων δεν την κάνει απλά μία εταιρεία... Μία δεύτερη ή και τρίτη μελετητική ως ανεξάρτητες αρχές, ελέγουν την ορθότητά τους.. Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετα βεβαιώτητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! :D :D

 

Είναι πραγματικά τεράστια υπόθεση η περιοχή για την οποία σχεδιάζεται ένα έργο να μην έχει σεισμούς!! Τα έργα είναι κατά πολύ οικονομικότερα. Πέραν όμως από τον σεισμό, για τα γιοφύρια υπάρχουν και πολλές άλλες δράσεις και συνδιασμοί με τους οποίους σχεδιάζονται... Ανάλογα, Creep, Shrinkage, Centrifugal Effects, Braking Effects, Accidental Actions (collisions-cars-vessels), Wind, Waves, Προένταση, Thermal Effects, Κόπωση, Ειδικά φορτία, Φάσεις κατασκευής (και, και, και).... :)

 

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους .

 

Και η μοναδική στον κόσμο, που δεν είναι θεμελιωμένη σε πασσάλους, μόνο σε εξυγείανση.

Το ζόρι βέβαια το τράβηξε ο Έλληνας Υπεργολάβος (ο αντίστοιχος περιώνυμος Ολλανδός την έκανε προσφέροντας το 3πλάσιο ποσό)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων...

 

Να με απασχολεί ;; !!  ...τς,τς

αλήθεια πως σου πέρασε;

Καταληγμένος είμαι σ αυτό που έγραψα όπως ΚΑΤΑΛΗΓΜΕΝΟΙ ήταν και οι σχεδιαστές των γεφυρών που δημοσίευσα και που διαθέτουν αυτήν την εγκάρσια σύνδεση των πυλώνων.  Εξ άλλου σε πόσες άλλες καλωδιωτές γέφυρες  με ζεύγη ασύνδετων πυλώνων θα μπορούσες να αναφερθείς ; πόσες υπάρχουν;

Και αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι θα ...το σκεφτόμουν να περάσω από μία τέτοια  γέφυρα.... :smile: .  Πέραν όμως από το σύνολο των δράσεων για τις οποίες σχεδιάζεται μία κατασκευή (και όχι μόνο οι γέφυρες ε;...) και πέραν των εξειδικευμένων στατικών προγραμμάτων πρέπει να ενυπάρχει πάντα το στοιχείο του ευφυούς - βελτιστοποιητικού σχεδιασμού, κάτι στο οποίο βοηθά το διαμορφωμένο στατικό ένστικτο του μηχανικού και μόνο.  Για όσες δράσεις και αν έχει υπολογιστεί εν προκειμένω ο υπ όψη φορέας δεν παύει να υστερεί κατά την εγκάρσια ως δύο ισοστατικοί πυλώνες  σε σχέση με ένα συμπαγές διαμορφωμένο υπερστατικό πλαίσιο που θα διαμορφωνόταν  απλά με μία - δύο ανέξοδες εγκάρσιες συνδέσεις των δύο πυλώνων. Και μην ξεχνάς ότι επειδή για όλες τις δράσεις τα φορτία σχεδιασμού  έχουν απλά ΠΙΘΑΝΟΤΙΚΟ  ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ! η "καβάντζα"  στον σχεδιασμό μπορεί να αποβεί χρήσιμη.......!

 οπότε "συμπάθα" με αλλά αυτό το:

 "Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετά βεβαιότητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! "

 

το βρίσκω επικίνδυνα επαρσιακό για όποιους μηχανικούς τυχόν το ασπάζονται........... :???:

Edited by Anton_civeng
  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.