Μετάβαση στο περιεχόμενο

Δοκιδωτές Πλάκες - Travetti


 
McRaster

Recommended Posts

Ενα ειδος προκατασκευης ειναι.

Βλεπω οτι τα τουβλα εχουν το ρολο ξυλοτυπου και της διογκομενης πολυστερινης στις πλακες zollner.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω καταλάβει αν το κάνουν απλά για να μειώσουν τα πάχη των πλακών ή υπάρχει κάποιος λόγος κατασκευαστικός π.χ γραμμές ρεύματος κτλ.Βλέπω όμως οτι και οι Ιταλοί έχουν πάνω κάτω την ελληνική τακτική στα οικοδομικά

Edited by McRaster
Link to comment
Share on other sites

Αποκλειστικά για την μείωση του βάρους.

Μεσοπολεμικά, γινόταν αυτή η φάση με κανονικό ξυλότυπο και κοινά τούβλα. Ένα είδος zoellner, που τα φατνώματα είναι εξαιρετικά επιμήκη, ενίοτε διατρέχουν όλο το πλάτος της πλάκας χωρίς εγκάρσια δοκίδα. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι δεν προσφέρεται για μοναχικά φορτία. Στην Αθήνα ξέρω παραδείγματα οικοδομών του μεσοπολέμου που έγινε εκτεταμένη χρήση της μεθόδου. Στα Δωδεκάνησα υπάρχουν επίσης παραδείγματα με ειδικά τούβλα (Ιταλοκρατούμενα κατά τον μεσοπόλεμο).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Είναι ιδιαίτερα διαδομένος τρόπος κατασκευής στην Ιταλία.

Κι αν έχεις μια καλή εμπειρία αλλα και μια υποδομή με τα ανάλογα υλικά (όπως έχει η Ιταλία παντού σε οποιοδήποτε χώρο με υλικά οικοδομών) τότε είναι και γρήγορη η τοποθέτηση πιο ελαφριά κατασκευή από τις πλάκες που έχουμε εδώ με άριστο τελικό αποτέλεσμα.

Μερικές φορές όμως ειδικά σε κατασκευές δεκαετίας 50- 70 έχει ταλάντωση όταν περπατάς ….

Φυσικά δεν πέφτει .

Φυσικά θέλει μια αρχική οργάνωση για την Ελλάδα εκτός κι αν έχεις ένα αρκετά μεγάλο μέγεθος εργοταξιακου συγκροτήματος που την φτιάχνεις όλη την οργάνωση μονο σου και θα πρέπει να εισαγάγεις τα ειδικά μεγάλα τούβλα με μήκος  >90εκ.

Ανοίγματα με αυτή την τεχνική χωρίς ιδιαίτερα υπολογιστικά προβλήματα τα 7 μέτρα μαξ. Για μεγαλύτερα ανοίγματα βάζεις μεταλλική δοκό ενδιάμεσα και άλλα 7 μετά... κλπ.

Τεσπα … έχει πολλά μπιχλιμπίδια… βολικά όμως, καθαρά και με λιγότερα εργατικά.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το τουβλο σε εφελκυσμο?

 

Μπα...

 

Τα τουβλα ειναι ως παραμένων "ξυλοτυπος".

Οπως εγραψε και ο Αλεξης, μειωνουν και τα φορτια.

Link to comment
Share on other sites

Σωστό και αυτό, μπορεί να παραμορφώνεται η πλάκα σε εφελκυσμό αλλά το τούβλο να μένει εκεί :)

Link to comment
Share on other sites

Εστιάζεις την προσοχή στου στο δοκαράκι. Δηλαδή την travetta που πιθανολογώ ότι έκανες και την γοογλε αναζήτηση σου.

Το βασικό δομικό δεν είναι το δοκαράκι αλλα το ειδικό σε μέγεθος τούβλο.

 

Αυτό είναι το Α και μπορείς να το στηρίξεις ή με τα δοκαράκια με οπλισμό που έχουν τυποποιήσει πια ή μπορείς να τα στηρίζεις με μεταλλικά προφίλ.

Σχήμα αντεστραμμένο Τ.  Φτιάχνεις κάναβους με μεταλλικούς δοκούς και μετά με τα μικρά μεταλλικά Τ. και γέμισμα με το ειδικό σε μέγεθος τούβλο. Με τα μεταλλικά στην ουσία το σκυρόδεμα έχει ελαχίστη έως μηδενική συμμετοχή στο γέμισμα.

Τα μεταλλικά φυσικά εδράζονται στα περιμετρικά δοκάρια του κτιρίου που άνετα μπορεί να είναι κλασικό σκυρόδεμα.

 

Κεντρικός στόχος είναι πάντα μείωση του εργατικού χρόνου στο εργοτάξιο κι ας ανέβει στο εργοστάσιο τυποποίησης και προκατασκευής.

Τα εργατικά ανεβάζουν και το κόστος και τον χρόνο αλλα και την τεχνική αβεβαιότητα τελικής εφαρμογής. 3 παράγοντες που  είναι αρκετά καλά ελεγχόμενες με αυτή τη μέθοδο.

Edited by Didonis
Link to comment
Share on other sites

Προφανώς εάν το έχεις δουλέψει γνωρίζεις και το τρόπο λειτουργίας του.Απλά αναρωτιέμαι η συμμετοχή των τούβλων πέρα απο το να μειώσει το βάρος και το χρόνο (έστω), έχει συμμετοχή στην ανάληψη των φορτίων; Απο τη στιγμή που δένει με το σκυρόδεμα έχεις μια διεπιφάνεια η οποία λειτουργεί και μεταφέρει δυνάμεις...αυτό ρωτάω

Link to comment
Share on other sites

Τα τούβλα παραλαμβάνουν  τα φορτία της επιφάνειες τους τα οποία μεταφέρουν στα δοκαράκια και τα οποία τα μεταφέρουν στους περιμετρικούς δοκούς.

Αν βρω λίγο χρόνο θα ψάξω να βρω μερικές εικόνες που να βοηθούν.

 

Αν έχεις κάποιο έργο σου κατά νου πες το να το κάνω σύντομα  :mrgreen:  :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.