Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άσφαλτος απορροφά 4.000 λίτρα νερό σε 1 λεπτό


Engineer

Recommended Posts

Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.

 

Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:

 

Posted Image

 

 

Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;

 

Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.

 

Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.

 

 

Πηγή: http://www.topontiki...y-aporrofa-nero

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

ωραία μια χαρούλα η ασφαλτική στρώση...Πως αποστραγγίζεται τελικά το νερό; τι στρώση χρειάζεται απο κάτω; και συναφή...

Link to comment
Share on other sites

Προφανως χρειαζεται αποστραγγιστικη στρωση και μαλιστα βαρβατη με συστημα αποστραγγισης και αποχετευσης των υδατων.

 

Τα σκυροδεματα αυτα εχουν δημιουργηθει για διαχείριση των ομβριων υδατων με σκοπο τη χρησιμοποιηση τους.

Επισης για χωρους που δε θελουμε ουτε τα επιφανειακα υδατα.

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Και στεγάνωση κάτω από την αποστράγγιση, γιατί δεν ξέρω κανένα επίχωμα να σχεδιάζεται κορεσμένο και με διήθηση...

 

Και να δω τι είδους αποστράγγιση θα είναι αυτή, γιατί υπόβαση χωρίς συνοχή δεν είναι κάτι συνηθισμένο.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Προφανως..

 

Θα ειναι καποιο μιγμα υποβασης με σταθεροποιητη, οπως στα δυσκαμπτα οδοστρωματα.

Ισως και καποια μεμβανη μεταξυ υποβασης και απορροφητικης στρωσης.

 

Ειναι πολυ κοντα το συστημα αυτο, με τα παλια δαπεδα των γηπεδων τεννις τυπου "κουικ".

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

(προς τους προηγούμενους για τις απορίες)

αν παίξετε το βίντεο στο youtube θα δείτε ότι δεξιά θα σας βγάλει και άλλα παρεμφερή προϊόντα-κατασκευές καθώς και βιντεάκια για την κατασκευή της υπόβασης και το σύστημα αποστράγγισης με πολλές λεπτομέρειες

(π.χ. "https://www.youtube.com/watch?v=JOIM2yR_B6k")

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Στο Εργαστήριο της Εγνατιας έχουν γίνει αρκετά δείγματα για Pervious Concrete

 

H τεχνική ονομάζεται pervious concrete pavement for storm water management. Υπάρχει σειρά ACI για το θέμα. Παραθέτω τις βασικές πληροφορίες για το μείγμα, την στρωματοποιηση και κάποιες εξισώσεις μελέτης.

 

http://www2.ca.uky.edu/agc/pubs/aen/aen108/aen108.pdf

 

http://www.udfcd.org/downloads/pdf/tech_papers/Pervious_Concrete_Guide_2009_08-18.pdf

 

http://www.unh.edu/unhsc/sites/unh.edu.unhsc/files/unhsc_pervious_concrete_fact_sheet_4_08.pdf

 

http://www.fhwa.dot.gov/pavement/concrete/pubs/hif13006/index.cfm

 

http://www.dot.ca.gov/hq/oppd/stormwtr/bmp/DG-Pervious-Pvm_082114.pdf

 

http://www.dot.ca.gov/hq/oppd/stormwtr/bmps.htm

 

http://www.dep.wv.gov/WWE/Programs/stormwater/MS4/green/Documents/SW%20Mgmt%20with%20pervious%20concrete.pdf

 

Οι εφαρμογές εξαρτώνται απο το μέγεθος του πορώδους και είναι πολλές. Μια σχετικά πρόσφατη εφαρμογή είναι η δημιουργία anti seismic soil liquefaction sub base. Κάποιες άλλες εφαρμογές εκτός του κλασσικού storm water management, aquaplaning mitigation, tire spraying είναι η χρήση του σε προβλήτες λιμενικών έργων. Σήμερα έχουμε φτάσει να μιλάμε για αντοχή κοντά στα 27-30 MPa με permeability 55in/min ενω τεχνολογικά θεωρούμε οτι θα ξεπεράσουμε τα 70MPa στα επόμενα 10 χρόνια. Υπάρχουν πλέον επίσημες τεχνικές οδηγίες για την χρήση τους.

 

 

...και σε περίπτωση παγετού; Φέτες το οδόστρωμα;

 

καμία σχέση. Ακριβώς το αντίθετο διότι δεν υπάρχει εγκλωβισμός νερό στο πορώδες.

Edited by terry
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.