Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Τα επονομαζόμενα τέλη κυκλοφορίας έχουν μεταλλαχθεί σε φόρο κυκλοφορίας καθώς στόχος τους δεν είναι πλέον  η ανταποδοτικότητα  αλλά η αύξηση των εσόδων του κράτους.

 

Αρα , συζητήσεις πέρι ρύπων , κατανάλωσης κλπ απλά δεν έχουν νόημα.

 

Πιο σωστό θα ήταν να ονομαζόταν φόρος κυκλοφορίας οχήματος και σε αυτή τη βάση να γινόταν μια συζήτηση περί δίκαιου συστήματος.

 

Η ενσωμάτωση στην τιμή του καυσίμου δεν είναι ούτε αυτή δίκαιη .

 

Σκεφθείτε ότι ο κάτοικος της Αθήνας , μετακινεί ελάχιστα το όχημά του καθώς έχει εκτεταμένο δίκτυο ΜΜΜ σε αντίθεση με τους κατοίκους άλλων πόλεων και κυρίως της υπαίθρου

των οποίων τα οχήματα υπόκεινται σε πολύ μεγαλύτερες μετακινήσεις.

Edited by avgoust
Δημοσιεύτηκε (edited)

avgoust  said

 

"Πιο σωστό θα ήταν να ονομαζόταν φόρος κυκλοφορίας οχήματος και σε αυτή τη βάση να γινόταν μια συζήτηση περί δίκαιου συστήματος."

 

Σωστα...μία συζητηση μεταξυ κρατους και πολιτη... σαν και αυτη που κανει ο ψαρρας με το σκουληκι οταν του λεει

 

"παμε για ψαρεμα" :mrgreen:

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Ευτυχώς ένα σαράβαλο nissan του 80 που είχε η μάνα μου παρατημένο σε γκαράζ το αποσύραμε και τελειώσαμε με τέλη ασφάλειες και λοιπά κουραφέξαλα. Πάντως αύξηση κατά 500 εκ. ευρώ που θέλουνε την θεωρώ ήδη πολύ μεγάλη. Λογική δεν πρόκειται να υπάρξει για τα τέλη, η κάθε κυβέρνηση ψάχνει τον δικό της τρόπο για να μαζέψει το ποσόν που έχει συμφωνηθεί με τους ξένους.

Δημοσιεύτηκε

Ενσωματώνοντας κάποιες από τις απόψεις που διατυπώθηκαν και διαφωνώντας με άλλες, πιστεύω ότι ένα ορθολογικό σύστημα αρκεί να έχει τα εξής 2 κριτήρια, κατά σειρά:

 

1. Περιβαλλοντικό κριτήριο

Το περιβαλλοντικό κριτήριο θα πρέπει να αποτελεί κίνητρο για αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων οχημάτων και (μεταξύ νέων) για επιλογή όσο το δυνατό λιγότερο ρυπογόνων. Παράγοντες που μπορούν να λαμβάνονται υπ'όψιν:

- Εκπομπές CO2

- Εκπομπές άλλων ρύπων (γιατί όχι)

- Ηλικία οχήματος

- Βάρος οχήματος (γιατί όχι - με το σκεπτικό της φθοράς του δρόμου και, έμμεσα, με το πόσο δρόμο καταλαμβάνει)

- ...

 

2. Οικονομοκοινωνικό κριτήριο

Αυτό τροποποιεί το αποτέλεσμα που έχει βγει καταρχήν από το 1ο κριτήριο, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν προκύπτουν τέλη που ο κάτοχος δε μπορεί να πληρώσει. Ουσιαστικά πρόκειται για μετακύλιση μέρους του συνολικού ποσού τελών από κατόχους ΙΧ που αδυνατούν ή δυσκολεύονται να πληρώσουν, σε άλλους με μεγαλύτερη οικονομική άνεση. Επισημαίνω ότι αυτό, αν και είναι αντίθετο στη λογική του (οποιουδήποτε) 'τέλους', υπήρχε πάντα και προκύπτει από μία λογική αφενός κοινωνικής ευαισθησίας, αφετέρου από την καθαρά τεχνοκρατική προσέγγιση της βελτίωσης της εισπραξιμότητας.

Παράγοντες που μπορούν να ενσωματωθούν εδώ είναι αυτοί που αναφέρει και το άρθρο:

- Εμπορική αξία (κόστος αγοράς μείον παλαιότητα)

- Ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων ανά νοικοκυριό

(το τρίτο κριτήριο του άρθρου, αυτό του αθροίσματος κυβικών, κατά την άποψή μου περισσεύει, αφού ήδη τα υψηλά κυβικά θα έχουν μεγαλύτερα τέλη ως πιο ρυπογόνα)

- ...

 

Αυτά, σε μία προσπάθεια εξορθολογισμού του θέματος.

Δημοσιεύτηκε

ποιά "καθε κυβερνηση"???

 

τα τελευταια 5 χρονια

 

ειναι η "ιδια" κυβερνηση...

 

απλα αλλαζουν τα ονοματα...

 

Μήπως θες να πεις διαφορετικές κυβερνήσεις που εφάρμοσαν τις ίδιες πολιτικές;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.