Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Η αρχική συζήτηση ήταν για τις λίστες και πόση σημασία πρέπει να δίνουμε. Τα Ελληνικά πανεπιστήμια είναι άλλο θέμα.

α. ... ... υπάρχει νόμος πλαίσιο, είναι αυτοδιοικούμενα (και επιχορηγούμενα), δεν ξέρω, το πάτε αλλού και μακρυά.
β. δηλαδή?
γ. το κράτος μεσω της (υπο)χρηματοδότησης ελέγγει την ποιότητα των αποφοίτων.
ΟΜΩΣ: παρά το sabotage που κανει το κράτος στα πανεπιστήμια και σχολές απο αυτά εξακολουθούν να βγαίνουν και διαμάντια. Πως γίνεται, πάλι δεν ξερω.
δ. Και βέβαια δεν είναι κακό, το 'κρατικό' εννοει την χρηματοδότηση. Ισχύει όμως και το αντίθετο.
ε. ... ... πιο λιανά μήπως?

Τελικά:
Πόση σημασία πρέπει να δίνουμε στις λίστες?
Δεν είναι Premier League football, είναι πολυσύνθετοι οργανισμοί.
Αν τα ταξινομούσαν με 2-3 κατηγορίες, πχ tier 1 τα teaching, tier 2 technical-vocational, tier 3 για μικρά εξιειδικευμένα με λίγες σχολές, πχ οινολογία κλπ, tier 4, 5 με research budget etc. Ετσι ΙΜΟ θα ήταν πιο πιστευτοί και ας έβαζαν στις πρώτες θέσεις μόνον τα δικά τους και όλα τα υπόλοιπα δεύτερα.

Αλλά και έτσι να ηταν οι λίστες πάλι θα ηταν προβληματικές λόγω των πολλών παραμετρων που εμπλέκονται.

Ισως οι λίστες να μην εχουν στην Ευρώπη την σημασία που έχουν στη Αμερική.

Caltech ή MIT? USC ή Πεν-Στέϊτ ή UIUC?

Δημοσιεύτηκε

α. ... ... υπάρχει νόμος πλαίσιο, είναι αυτοδιοικούμενα (και επιχορηγούμενα), δεν ξέρω, το πάτε αλλού και μακρυά.

 

Στην ουσία δεν είναι και μάλιστα έχω ήδη δώσει πηγή που εξηγεί ότι άλλα θεωρούνται καλύτερα και όλα οι φτωχοί συγγενείς. 

 

 

β) "Δεν έχουν περιορισμούς στην επαγγελματική και στην γενική επιστημονική εκπαίδευση" Γράφεις Δηλαδή?

 

Δεν μπορούν να ορίσουν τον αριθμό των εισακτέων από μόνα τους. Αν μάλιστα βάλουμε και τις μεταγραφές εξωτερικού χάνουμε την μπάλα. Το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να εξορθολογίσει την επαγγελματική εκπαίδευση μέσω του αριθμού εισακτέων. ΠΧ Μηχ, ΜΗχ 300 στο Σύνολο ετησίως και με ελάχιστο βαθμός πχ 17000 μόρια.  

 

γ) το κράτος μεσω της (υπο)χρηματοδότησης ελέγχει την ποιότητα των αποφοίτων.

 

και όχι μόνο. Η ποιότητα των αποφοίτων είναι διαδραστική μεταξύ του προσωπικού του πανεπιστημίου στο συνολό του, των φοιτητών, των υποδομών, και του ρυθμού που αναπτύσσετε, παράγετε και απορροφάτε η γνώση. 

 

ΟΜΩΣ: παρά το sabotage που κανει το κράτος στα πανεπιστήμια και σχολές απο αυτά εξακολουθούν να βγαίνουν και διαμάντια. Πως γίνεται, πάλι δεν ξερω.

 

Δεν με ενδιαφέρει αν θα βγουν 2% διαμάντια αλλά ο μέσος όρος. Αν ο μέσος όρος είναι προς τα πάνω σε σχέση με ενα παγκόσμιο μέσο όρο τότε πάω καλά. Αν όχι τότε πάω άσκημα.

 

δ. Και βέβαια δεν είναι κακό, το 'κρατικό' εννοει την χρηματοδότηση. Ισχύει όμως και το αντίθετο.

 

Σαφώς αλλά είναι τραγικά πιο εύκολο να βρεις να κακό κρατικό παρά ένα κακό ιδιωτικό.

 

ε) Δεν έχουν εξωστρέφεια αλλα υπέρμετρη κρατική εσωστρέφεια

 

Η γνώση είναι παγκόσμια. Η επαγγελματική κινητικότητα είναι παγκόσμια. Οι επαγγελματικές απαιτήσεις είναι παγκόσμιες. Ειδικότερα στην Ελλάδα που ιστορικά κάνει εξαγωγή επιστημόνων είναι εγκλημα το Ελληνικό πανεπιστήμιο να είναι εσωστρεφές.   

 

Στην Ευρώπη οι λίστες έχουν τεράστια σημασία. Πολλά κράτη και το δικό μας τις χρησιμοποιεί σαν παράμετρο χρηματοδότησης. Διαφορετικά δεν θα είχαμε αυτή την εξωφρενική διαβάθμιση στο ετήσιο κόστος ανα φοιτητή.  

Δημοσιεύτηκε

κ. καθηγητά έχουμε hijacked το thread και το κάναμε blog.
Μικρή σημασία εχει αν δύο μέλη συμφωνούν ή διαφωνούν και που και πως.

β. δεν γίνεται στην Ελλάδα οι σχολές να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων. Sad but true.
Τραγικό αλλά πραγματικότητα. Υπάρχει τόση ζήτηση. Αλλιώς φοιτητική μετανάστευση και συνάλλαγμα κλπ. Τουλάχισταν ας μένει στην χώρα.
Δεν γίνεται θα καθορισθούν τα μόρια απο πριν διότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων δεν είναι ο ίδιος κάθε χρονιά. Το 17000 να μπορεί να γίνεται και 15000 και 19999.

γ. Ο μέσος όρος είναι καλός.

δ. υπάρχει κακό κρατικό? Προσοχή: μιλάω για εξωτερικό.

ε.

... Η γνώση είναι παγκόσμια. Η επαγγελματική κινητικότητα είναι παγκόσμια. Οι επαγγελματικές απαιτήσεις είναι παγκόσμιες. Ειδικότερα στην Ελλάδα που ιστορικά κάνει εξαγωγή επιστημόνων είναι εγκλημα το Ελληνικό πανεπιστήμιο να είναι εσωστρεφές.    ...

E, με το παγκόσμια. Ναι, εντάξει είναι αν θες να κανεις διεθνή καριέρα.
Το φαινόμενο brain drain παρατηρείται και σε άλλες χώρες. Τώρα η συζήτηση ας συνεχισθεί στο thread παγκοσμιοποίηση.
.

... Στην Ευρώπη οι λίστες έχουν τεράστια σημασία. Πολλά κράτη και το δικό μας τις χρησιμοποιεί σαν παράμετρο χρηματοδότησης. Διαφορετικά δεν θα είχαμε αυτή την εξωφρενική διαβάθμιση στο ετήσιο κόστος ανα φοιτητή.   ...

Ενας πχ Γερμανός πόση σημασία θα δώση σε μία λίστα Αγγλικής ή Γαλλικής ή Ιταλικής εφημερίδας?
Εχει δικά του ΑΕΙ και ΤΕΙ και απο τα πάντα όλα και ξέρει πως δουλεύουν και τι στελέχη βγαίνουν και τι δουλειά κάνουν. Το ίδιο ισχύει και για Ιταλούς, Ισπανούς, Γάλλους, Αυστριακούς, Ελβετούς κλπ.

Το (χαμηλό) κόστος ανα φοιτητή θα το παρουσιάσουν οι πολιτικοί σαν ανταγωνιστικότητα, οικονομία κλπ. Εσείς ξέρετε ΠΟΣΟ πρέπει να είναι για εκτός ιατρικής σχολές?

Η διαβάθμιση στο κόστος ανα φοιτητή στην Ελλάδα μπορεί να σημαίνει πολιτικές δισυνδέσεις σε κόμμα, υπουργείο και άλλα πολλά. Σε όσα πανεπιστήμια δεν δίνουν καλά κάνουν, αφού δεν είναι μαζί τους... ας πρόσεχαν...

Δεν ήξερα και η Ελλάδα χρησιμoποιεί την λίστα των Times. Παλιά την είχε το δοατάπ για να μην αναγνωρίζει εγγλέζικα πανεπιστήμια. Τώρα επεκτάθηκε σε όλο το δημόσιο?

Σχτικά με ιδεοληψίες αυτές είναι οι δικές μου, #14:

... Στην Ελλάδα τα ΑΕΙ, ΤΕΙ, νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί είναι καλά και μπορούν να γίνουν καλύτερα. Full stop. Τελεία. ...

Παρακαλώ ας συνεχίσουμε στην παγκοσμιοποίηση.

 

edit: italics

Δημοσιεύτηκε

Εγώ δεν μπορώ να κρίνω , αφού και τα αγγλικά μου δεν είναι τόσο καλά ώστε να καταλαβαίνω και κάποιους όρους και βαριέμαι να τους ψάξω.

Ξέρω όμως και το ξαναλέω ότι μέτριοι Ελληνες μαθητές της δευτεροβάθμιας , μιά χαρά τα πήγαν στα αγγλικά των ψηλών σκαλοπατιών . Δεν ξέρω αν θα τα πήγαιναν και εδώ το ίδιο καλά .

 

Ακόμα το ποσό ανά φοιτητή είναι πλασματικό , την στιγμή που κάποιες σχολές έχουν πολλά εργαστήρια , ενώ άλλες είναι καθαρά θεωρητικές .

Ακόμα άλλες σχολές έχουν κόστος γιατί έχουν περιουσία η μεγάλους χώρους να ελέγξουν  . 

 

Το ΓΠΑ για παράδειγμα έχει πολλά εργαστήρια , κτηνοτροφείο , 260 στρέμματα χώρο στην Αθήνα και 1000 στρέμματα στην Κωπαίδα και άλλα στα Σπάτα όπου είναι αγροκτήματα . Προφανώς όταν σε αυτά εκπαιδεύονται μόλις 2000-2500 φοιτητές το κόστος ανά φοιτητή ανεβαίνει αρκετά .

  • Upvote 1
  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Νέα κατηγοριοποίηση με πιο ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά και όχι διεθνοποίησης 

 

http://nturanking.lis.ntu.edu.tw/Default.aspx

 

Οι ψηλότερες σχολές και οι θέσεις τους στην διεθνή κατάταξη .

53 οι Πολιτικοί Μηχανικοί ΕΜΠ 
65 οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί ΕΜΠ
76 η Φαρμακευτική ΕΚΠΑ
89 Πολιτικοί Μηχανικοί ΑΠΘ
102 το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
111 η Γεωπονική του ΑΠΘ
118 οι Χημικοί Μηχανικοί ΕΜΠ 
126 οι Χημικοί Μηχανικοί ΑΠΘ
134 η Ιατρική ΕΚΠΑ
171 το Φυσικό ΕΚΠΑ
188 οι ΗΜΜΥ ΕΜΠ

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.