GeorgeS Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Το πιστεύω αυτός που λες maximos75, αλλά αυτό το "υπομηχανικοί" τι το ήθελες ? Σόνι και καλά δηλαδή να μας βαφτίσεις κάπως διαφορετικά από το νόμιμο και αναγνωρισμένο τίτλο που μας έδωσε η πολιτεία ?, θεσμικά κατοχυρωμένο και αναγνωρισμένο από όλες της χώρες μέλητ της Ε.Ε. Μόνο το ΤΕΕ έχει μείνει πια σε ολόκληρο τον πλανήτη γη που ακόμα επιμένει, αγνοώντας κάθε εξέλιξη και αγκιστρωμένο στη δεκαετία του 60 (ίσως και ακόμα παλιότερα) να μας αποκαλεί εργοδηγούς, υπομηχανικούς ή ότι άλλο βρίσκει από κείνες τις εποχές στις οποίες ζει. Στα υπόλοιπα που λες συμφωνώ απόλυτα. Με το συνεχές διάβασμα και τον προβληματισμό γίνεσαι ολοένα και καλύτερος και πολυ σωστά σημειώνεις το "παντογνώστες να μην είμαστε μόνο". Το ενδιαφέρον είναι να δούμε τι θα πει η εξωτερική αξιολόγηση που έχει ήδη αρχίσει και γίνεται. Και τα αποτελέσματα της οποίας ίσως εκπλήξουν πολλούς που μέχρι σήμερα εμφανίζονταν ως "αποκλειστικοί αντιπρόσωποι" και "προστάτες" της γνώσης και της επιστήμης.
maximos75 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Έχεις δίκιο GeorgeS άλλωστε το είπα και εγώ ο ότι ο όρος μπορεί να είναι αδόκιμος, δεν ήθελα σε καμιά περίπτωση να παρεξηγηθώ. Όπως λές και εσύ η αξιολόγηση είναι κάτι που όλοι το θέλουν.Εύχομαι πάντα καλές δουλειές και υγεία.
Chihor Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Επειδή από τα γραφόμενά σας μάλλον διαφωνούμε, αν και δεν είμαι 100% σίγουρος, σε ό,τι αφορά την αναδρομική αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων τελικά τί πιστεύετε; Παλαιοί και νέοι απόφοιτοι σχολών ΤΕΙ πρέπει να έχουν τα ίδια δικαιώματα;
Aλεξανδρος599 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 βέβαια,για 2 λόγους:1]Γιατί οι αποφάσεις της ευρωπαϊκής ένωσης εξισώνει τα 3ετή με τα 4ετή και 5ετή όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα και τα διαφοροποιεί μόνο ακαδημαϊκά.2] γιατί με την εμπειρία στην άσκηση του επαγγέλματος καλύπτουν τη διαφορά του χρόνου σπουδών,όπως προβλέπεται πάλι από τις ευρωπαικές αποφάσεις.Εκεί στηρίχτηκαν και οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα ΚΕΣ και τα κολέγια.Το πρόβλημα με το προεδρικό διάταγμα που βρίσκεται επί θύραις είναι ότι προβλέπει προσωρινά δικαιώματα κατώτερα των διπλωματούχων και των ΚΕΣ,αφού 1] τους παρέχει δικαιώματα στο εύρος της γνωστικής τους περιοχής[ΚΑΛΩΣ],ενώ στο διπλωματούχο σε πολύ μεγαλύτερο εύρος από την ειδίκευσή του και 2] εξαιρεί τους πολιτικούς μηχανικούς ΤΕ από μελέτες κατηγορίας Σ3,Σ4 ΝΕΑΚ.[διαβάστε: Εγκέλαδος μηχανικών προσχέδιο Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων ΤΕΙ],εκτός αν είναι κάτοχοι Mάστερ που εξισώνονται με τους διπλωματούχους στο γνωστικό αντικείμενό τους.Επομένως,όπως καταλαβαίνει κανείς θα υπάρχουν νέοι αγώνες από την πλευρά των ΑΤΕΙ,ώστε να εξισωθούν στη συνέχεια με τα ΚΕΣ και τα πολυτεχνεία κατ'εφαρμογή των ευρωπαϊκών αποφάσεων.
Chihor Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Να εξισωθούν με τα πολυτεχνεία;;; Είχα την εντύπωση ότι δεν ήταν αυτή η επιδίωξη των αποφοίτων ΤΕΙ. Για τη διαχρονική εξίσωση προσωπικά δεν πιστεύω ότι ο χρόνος καλύπτει την έλλειψη θεωρητικού υποβάθρου (το έχω ξαναγράψει), αλλά επειδή έχω αναφερθεί στο θέμα πολλάκις δεν θα επεκταθώ.
Aλεξανδρος599 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 τα ΚΕΣ ήδη με την αμετάκλητη απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου εξισώνονται.Τα ΤΕΙ που έχουν έναν χρόνο περισσότερο και είναι δημόσια ιδρύματα δεν πρέπει να εξισωθούν? Όταν μιλάμε για εξίσωση εννοούμε επαγγελματική και όχι ακαδημαϊκή.1]Στην Ευρώπη που έχουν στη συντριπτική πλειψηφία 3ετεις ή 4ετείς σπουδές για το πρώτο πτυχίο [εφαρμόζουν ήδη τη συνθήκη της Μπολώνια] υστερούν σε θεωρητικό επίπεδο?.Δεν φαντάζομαι να το πιστεύει σοβαρά κανείς αυτό με τέτοια εξέλιξη στην επιστήμη και την τεχνολογία [Μ.Βρετανία,Γερμανία,Αυστρία,Σουηδία και πολλές άλλες] 2] Ο απόφοιτος ΑΤΕΙ αντιμετωπίζεται στις περισσότερες χώρες για μεταπτυχιακές σπουδές με τους ίδιους όρους με τον απόφοιτο των πολυτεχνείων.Και από μια πλευρά δεν είναι παράλογο αυτό ,όταν βλέπουν πού βρίσκονται στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια κατάταξη.Φίλος μου απόφοιτος ΑΠΘ δεν έγινε δεκτός στο imperial ούτε για μεταπτυχιακό ,γιατί είχε βαθμολογία κάτω από 7.Αντίθετα φίλη μου από το Δημοκρίτειο με άριστα δεν έγινε δεκτή για διδακτορικό αλλά μάστερ.Επομένως το πρόβλημα,κατά τη γνώμη μου,των αποφοίτων του πολυτεχνείου δεν είναι πώς θα έχουν περισσότερα δικαιώματα επαγγελματικά από τους άλλους,αφού αυτό αντίκειται σ'ολες τις αποφάσεις της ευρωπαϊκής ένωσης,αλλά πώς θα μπορέσουν να αναγνωρίσουν τον 5ο χρόνο ως μάστερ.Και αυτό,νομίζω,θα συμβεί αν τροποποιηθεί το πρόγραμμα σπουδών,ώστε με αφαίρεση κάποιων μαθημάτων και την εκπόνηση ουσιαστικής ερευνητικής πτυχιακής εργασίας κατά τα διεθνή πρότυπα να θεωρηθεί ο 5ος χρόνος ως μεταπτυχιακός,και με την προϋπόθεση ότι θα δοθεί πρώτα στα 4 χρόνια ο προπτυχιακός τίτλος όπως απαιτεί η συνθήκη της Μπολώνια.
petrovich Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Φίλε GeorgeS.Αναφερόμενος στην ΑΣΠΑΙΤΕ (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκαπίδευσης) θέλω να διευκρινίσω τα παρακάτω: Η ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) βασικά είναι μια Σχολή που παρέχει αρχικά πτυχίο Εκπαιδευτικού Μηχανικού με μαθήματα Μηχανικού και Εκπαιδευτικού (σε 4 χρόνια) και προορίζει τους φοιτητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ΤΕΕ,ΙΕΚ,ΕΠΑΛ κτλ). Όποιος επιθυμεί πάραυτα να λάβει και πτυχίο Μηχανικού πρέπει βάσει του ΦΕΚ (ανωτατοποίησης της Σχολής) να παρακολουθήσει άλλο ένα έτος σπουδών με μαθήματα ΜΟΝΟ Μηχανικού (συνολικά 5 έτη σπουδών) προκειμένου να μπορεί να φέρει και τον τίτλο του Μηχανικού. Ο 5ος χρόνος πραγματοποιείται στην ΑΣΠΑΙΤΕ και όχι σε κάποιο ΤΕΙ όπως ανέφερες (η Σχολή έχει πληρότητα εκπαιδευτικού προσωπικού και δεν απαιτείται σύμπραξη με άλλο ίδρυμα). Αυτά για την κάποτε αξιωμένη πρώην ΣΕΛΕΤΕ η οποία έγινε με την συνδρομή του ΟΗΕ, των ΗΠΑ και της Ελλάδας και αποτελούσε Σχολή πρότυπο πανελληνίως (κάποτε το πρόγραμμα σπουδών της είχει 110-114 μαθήματα)...Σήμερα,αν και με λιγότερη αίγλη, συνεχίζει να τροφοδοτεί την αγορά με Εκπαιδευτικους Μηχανικούς και Μηχανικούς! Αυτά...
Aλεξανδρος599 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Εγώ ,φίλε Zavi, που ήδη έχω μια κίτρινη,θα προσπεράσω το υπονοούμενο που έγραψες και τόσβησες στη συνέχεια και θάμαι προσεκτικός.Και βέβαια εσύ με τα προσόντα πού έχεις θα είσαι σε πιο υψηλή θέση επαγγελματική και οικονομική,τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα,όχι μόνο από τους αποφοίτους των ΑΤΕΙ αλλά και από του αποφοίτους των πολυτεχνείων,όχι γιατί έκανες 2 ή 3 χρόνια στο λύκειο παραπάνω.Αυτό δε μετράει σαν επιχείρημα,γιατί το ίδιο θα μπορούσε να επικαλεστεί και όποιος έμενε και ξαναέμενε στην ίδια τάξη ή ήταν αιώνιος φοιτητής.Αναγνωρίζεται η ανωτερότητά σου εξαιτίας των μετέπειτα σπουδών σου και της σημαντικής εμπειρίας σου,όπως έχω καταλάβει από τα λεγόμενά σου.Αυτά είναι τα κριτήρια που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ενωση και διεθνώς.Δηλαδή είτε απόφοιτος ΑΤΕΙ είτε πολυτεχνείου,αφού πρόκειται πια για ιδρύματα της ιδιας βαθμίδας,δηλαδή Ανώτατης,εισέρχονται στην αγορά με τα ίδια περιορισμένα δικαιώματα και τα επεκτείνουν ανάλογα με την εμπειρία τους , τις μετέπειτα σπουδές τους ,προσωπικότητα κλπ.Αυτά δεν είναι δικές μου θέσεις είναι αποφάσεις που εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες και τις οποίες είναι υποχρεωμένη και η χώρα μας να τηρήσει.Αν δούλευες στην Μ. Βρετανία θα ήσουν chartered engineer και θα έπαιρνες τριπλάσια και παραπάνω από το νεοεισερχόμενο στην αγορά.Όλοι,όμως,ανεξάρτητα από ποιο πανεπιστήμιο αποφοίτησαν ή τεχνολογικό ιδρυμα Ανώτατης εκπαίδευσης θα έχουν τα ίδια δικαιώματα ως νέοι.
maximos75 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 2 , 2009 Θα επιθυμούσα πάντως μια διευκρίνηση για την εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων ΤΕΙ με εκείνων του Πολυτεχνείου. Δηλαδή ειναι σε θέση κάποιος συνάδελφος να μας εξηγήσει τι ακριβώς ζητούν να υπογραφούν ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα και να μην μιλάμε γενικόλογα?
stayros Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2009 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 3 , 2009 Δεν ξέρω τι απαιτήσεις έχει ο καθένας για τα επ. δικαιώματα. Το προσχέδιο που βγήκε από το ΥΠΕΠΘ κ τις αρμόδιες επιτροπές για τον κατασκευαστικό κλάδο έτυχε υψηλής αποδοχής από τους ενδιαφερόμενους, άρα είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα προσδοκιών. Εγώ, σαν προσωπική άποψη, είμαι υπέρ των κλιμακούμενων επ. δικαιωμάτων κ για τους μεν κ για τους δε, με τους Μηχανικούς ΠΕ να έχουν προβάδισμα κ σε βάθος χρόνου να έχουν όλοι άπειρα δικαιώματα. Το σύστημα αυτό δουλεύει στα δημόσια έργα με τα ΜΕΚ κ δεν υπάρχουν παράπονα από καμία πλευρά (πιστεύω). @chihor για τα αναδρομικά επ. δικαιώματα στους απόφοιτους πολυτεχνείων γιατί δε ρωτάς; Εγώ έκανα συγκεκριμένη δημοσίευση παραπάνω αλλά δεν απάντησε κανείς.
Recommended Posts