Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προσχέδιο Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα Αποφοίτων ΤΕΙ


Recommended Posts

georgeS,για ν'αποκτήσουν τα πολυτεχνεία ακαδημαϊκό πλεονέκτημα ,δηλαδή,να κάνουν κατ'ευθείαν διδακτορικό πρέπει να τους αναγνωριστεί το 5ο έτος ως MSc.Μέχρι τώρα αυτό δεν έχει γίνει,γι αυτό κάνουν και αυτοί πρώτα το μεταπτυχιακό,όπως συμβαίνει με τους αποφοίτους ΑΤΕΙ.Για να τους αναγνωριστεί όμως το 5ο έτος ως MSc και να αποκατασταθεί η αδικία από ακαδημαϊκή άποψη σε βάρος τους έναντι των αποφοίτων 3ετών και 4ετών σπουδών ξένων πανεπιστημίων και ΤΕΙ πρέπει να πάρουν τον 1ο τίτλο πρώτα και εν συνεχεία το MSc με ερευνητική πτυχιακή εργασία στα διεθνή πρότυπα.Σε διαφορετική περίπτωση μπορεί με ενιαίες και συνεχείς σπουδές 5ετούς φοίτησης,όπως τώρα να πάρουν με το τέλος των σπουδών τον τίτλο MEng που θεωrείται κατώτερος του MSc. Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που μπορεί κάποιον αριστούχο του πολυτεχνείου να τον δεχτούν κατ'ευθείαν για διδακτορικό ορισμένα πανεπιστήμια και με τα σημερινά δεδομένα.Αυτά,νομίζω ,για τις ακαδημαϊκές διαφορές.Προς τον chihor θα ήθελα να πω δύο λόγια σχετικά με τις βάσεις εισαγωγής.1].Εδώ και μερικά χρόνια η βάση εισαγωγής στο τμήμα Πολιτικών Δομικών του ΤΕΙ Πειραιά είναι περίπου 15,5,ενώ η βαθμολογία του πρώτου 17,5 [βαθμολογίες πιο πάνω από πολλά τμήματα πανεπιστημιακά όπως Μαθηματικό,Φυσικό κλπ].Το ίδιο συμβαίνει και με την Αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων με βάση περί τα 18500 μόρια μαζί με τα σχέδια.Δεν νομίζω λοιπόν ότι υπάρχει μεγάλη διαφορά επιπέδου σε σχέση με τις πολυτεχνικές σχολές της περιφέρειας.2]Η βάση εισαγωγής δεν επηρεάζει το επίπεδο δουλειάς στις αντίστοιχες των πολυτεχνικών σχολές των ΤΕΙ,όπως αποδεικνύεται από το ποσοστό αυτών που διακόπτουν τη φοίτηση,από το μέσο όρο αποφοίτησης[5,5 χρόνια περίπου] και από τις αυστηρές βαθμολογίες.3] Ένας έξυπνος μαθητής που σαν έφηβος δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις ενός παράλογου εξεταστικού συστήματος που δεν αποστηθίζει τη χημεία ή την οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων ή τον προγραμματισμό για να γράψει 19 ή 20 ,ώστε να μπει στο πολυτεχνείο ή που δεν είχε τα χρήματα για ακριβά ιδιαίτερα επί χρόνια ή δεν είναι παιδί εκπαιδευτκών,είναι πολύ φυσικό, όταν ωριμάσει σαν φοιτητής πια, να γίνει πολύ καλύτερος πολλές φορές από αυτόν που έγραψε στις πανελλήνιες μεγαλύτερο βαθμό.Κοινωνιολογική έρευνα που έχει γίνει και υπάρχει στο βιβλίο της κοινωνιολογίας της Γ' Λυκείου απέδειξε ότι η πλειοψηφία αυτών που εισάγονται στις σχολές υψηλής ζήτησης [ιατρική,πολυτεχνείο,νομική] πλην εξαιρέσεων είναι γόνοι πλούσιων οικογενειών ή παιδιά εκπαιδευτικών που προετοιμάζονται από νωρίς για τις πανελλήνιες.Δε σημαίνει,βέβαια ότι αυτοί είναι και εξυπνότεροι ή καλύτεροι από τους άλλους4]Οι βάσεις εισαγωγής αλλάζουν ανάλογα με τις συνθήκες α]την προσφορά και τη ζήτηση του επαγγέλματος κάθε φορά [παράδειγμα το παιδαγωγικό.πριν λίγα χρόνια η βάση ήταν 12 και τώρα 18] β] Ο αριθμός των εισακτέων και των τμημάτων που ιδρύονται.[παράδειγμα οι σχολές πληροφορικής.Μετα την αύξηση του αριθμού και την ίδρυση πολλών τμημάτων σ'όλη την επικράτεια η βάση έχει πέσει υπερβολικά.] 5] Η βάση εισαγωγής εξαρτάται τέλος από την πόλη.Ιδια σχολή στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη μπορεί να έχει 17,5 και στην επαρχία 12.5 ή 13.[παράδειγμα οι φιλολογίες,το μαθηματικό και πολλές άλλες σχολές.Δεν διανοείται φυσικά κανείς να ονομάζει τον ένα, καθηγητή και τον άλλο υποκαθηγητή.Ούτε τον δικηγόρο που έρχεται από το Καμερίνο ή τη Ματσεράτα της Ιταλίας [που είχε στο Λύκειο 12] τον ονομάζουν υποδικηγόρο αλλά οι συνάδελφοί του τον αντιμετωπίζουν ισότιμα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ και πάλι τονίζω και ελπίζω να γίνομαι αντιληπτός ότι οι απόφοιτοι των ΤΕΙ έχουν κάποιες δικαιολογημένες απαιτήσεις στα δικαιώματα τους ως επιστήμονες διότι εφόσον το εκπαιδευτικό μας σύστημα ίδρυσε τόσες πολλές σχολές με αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα και για λόγους κομματικούς και ενίσχυσης της περιφέρειας και όχι μόνο ήταν επόμενο και φυσικό να πάνε εκεί τα πράγματα.Εάν όντως δεν φτάσουμε στην ισοπέδωση διότι εκεί φοβάμαι ότι οδηγούμαστε και υπάρχει το γνώθι σε αυτόν από όλους (εμού πρώτους από όλους) τότε ναι να γίνει ένας γόνιμος διάλογος και ας διεκδικήσουν-απαιτήσουν και οι απόφοιτοι ΤΕ αυτά που τους αναλογούν. Βέβαια μετά ας είμαστε προετοιμασμένοι για την σκληρή πραγματικότητα της προσφοράς και ζήτησης οπότε και θα αρχίσουμε να μουτζώνουμε τους εαυτούς μας και οι μεν και οι δε εάν δεν το έχουμε κάνει ήδη...

Link to comment
Share on other sites

απορώ maximos75 γιατί δεν αλληλομουτζωνόμαστε και στην Γερμανία π.χ.;

 

παντού υπάρχει ο ανταγωνισμός της προσφοράς και της ζήτησης.Σε όλα τα επαγγέλματα,δεν θα είναι κάτι το καινούριο.

Link to comment
Share on other sites

Είπαμε την ισοπέδωση την θέλουν/φέρνουν αυτοί που θέλουν να σπείρουν τη μισαλλοδοξία κ την έχθρα. Όπως είπε η elva παραπάνω, την δουλειά ΗΔΗ την κάνουν μηχανικοί ΤΕ κ με το παραπάνω. Πως θα φανεί δηλαδή ξαφνικά όλος αυτός ο ανταγωνισμός; Αφού ήδη ισχύει απλά άτυπα. Αυτό που θα γίνει είναι να χάσουν τα τσάμπα λεφτά κάτι τσάμπα μηχανικοί. Αν για την "προστασία" είναι το θέμα, να το ξέρουμε ρε παιδιά. Στο κάτω κάτω αν δείτε σε άλλα threads του forum θα δείτε τρελές εκπτώσεις, ενοικιάσεις πτυχίων, μελέτες φασόν (κ εγώ zavi σήμερα το έμαθα). Τι είναι όλα αυτά δηλαδή; Ποιοι κατάντησαν το επαγγελμα του μηχανικού σε αυτά τα χάλια. Οι μηχανικοί ΤΕ;

Link to comment
Share on other sites

Άλλο μπάτζετ, άλλη οργάνωση, άλλη απορρόφηση, άλλα κονδύλια, άλλη νοοτροπία κυρίως και πολλά ακόμα που βαριέμαι να γράψω....Άν έχεις την εντύπωση ότι η Ελλάδα είναι Γερμανία τότε OK...paso. Απόκτησε την Γερμανική αντίληψη πως πρέπει να κινείται η αγορά εργασίας ή του Εγγλέζου που μόνο με το δίπλωμα σου και κανένα ΑΛΛΟ προσόν-ας μην έχεις δουλέψει μία ώρα στη ζωή σου- σου λέει το κράτος εκ των προτέρων ότι εσύ κύριε δεν μπορείς να πέσεις κάτω ας πούμε από Χ ποσόν το χρόνο και σου δίνει επίσημο χαρτί να το επιδεικνύεις εάν κάποιος προσπαθεί να σε αδικήσει (και στην Αμερική το ίδιο γίνεται)....τότε συνάδελφε ας έχεις όσα δικαιώματα θέλεις...με γειά σου με χαρά σου. Η χώρα όμως δεν σηκώνει 10 ειδικότητες λ.χ μηχανικών με συναφές αντικείμενο σπουδών πως να το κάνουμε....αυτή είναι η άποψη μου συνάδελφοι.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή μόνο με 5 έτη σπουδών ορίζεσαι και είσαι Μηχανικός οι Αγρονόμοι Τοπογράφοι Μηχανικοί και μεταξύ αυτών και ο Γιάννης Αλαβάνος

αγωνίστηκαν μέσα σε δύσκολες συνθήκες επί πολλά χρόνια για να γίνουν οι ΑΝΩΤΑΤΕΣ σχολές Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΕΜΠ

και της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

από 4 χρόνια σε 5 χρόνια. Το πέτυχαν το 1974.

 

Και σήμερα αγωνιζόμαστε για να γίνουν τα ΑΤΕΙ από 4 χρόνια σε 5 χρόνια.

Απόλυτα ισότιμα αυτά και οι απόφοιτοί τους με τις Πολυτεχνικές Σχολές και τους αποφοίτους Διπλωματούχους Μηχανικούς.

 

Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα.

Καλό θα είναι για τη συνέχεια της συζήτησης να κατανοήσουμε το πρόβλημα και ύστερα να προτείνουμε λύση. Όπως δηλαδή έχουμε μάθει να κάνουμε, σαν μηχανικοί.

Το πρόβλημα ανάγεται από πολύ παλιά. Από τότε που δημιουργήθηκε το Ελληνικό κράτος.

Θέλοντας να δημιουργήσουμε σαν Έλληνες ένα οργανωμένο κρατικό τομέα, όλοι μαζί αποδεχτήκαμε τα εξής: Δώσαμε δικαιώματα σε άτομα και σε φορείς ώστε να συνεισφέρουν στην ανοικοδόμηση του κράτους.

Μερικά από τα άτομα αυτά ήταν και οι Πολιτικοί Μηχανικοί. (Τότε δεν υπήρχε το πλήθος ειδικοτήτων που υπάρχει σήμερα)

Αφότου καταφέραμε και δημιουργήσαμε κράτος έπρεπε να επαναδιαπραγματευτούμε τα δικαιώματα αυτά που παραχωρήσαμε στους Μηχανικούς. (Βλέπετε ότι αρμοδιότητα είχε ένας μηχανικός στην Ελλάδα του 50 έχει και σήμερα με μικρές αλλαγές.)

Πάντα το κράτος στηριζόταν στους Πολιτικούς Μηχανικούς. Αυτό μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει κανείς αν κοιτάξει το κοινοβούλιο ως έχει σήμερα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, Προέδρους και διοικητές ΔΕΚΟ, Πρυτάνεις Πανεπιστημίων, Δημόσιους λειτουργούς, στελέχη Εταιρειών κλπ.

Ήταν το δεκανίκι του κράτους.

Αυτά τα δικαιώματα λοιπόν ήταν έκτακτα και κατ επέκταση δανεικά.

Και όπως λέει και ο λαός δανεικά κι αγύριστα.

Ποτέ δεν επιστράφηκαν.

Αντί αυτού οι Πολιτικοί μηχανικοί εδραίωσαν την κυριαρχία τους στον Ελληνικό χώρο. Δημιούργησαν ένα ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟ ΤΕΕ που επηρεάζοντας το νομοθετικό σώμα ουσιαστικά νομοθετούσε υπέρ του.(μέχρι και κόμμα μηχανικών υπάρχει το οποίο είναι κοινοβουλευτικό κόμμα τα τελευταία είκοσι χρόνια) Όλα αυτά βέβαια έως ότου μπήκαμε στην ΕΕ. Τότε άρχισαν οι πρώτοι κλυδωνισμοί στο ΤΕΕ.

Βλέπεται η Ευρώπη έχει στους κόλπους της μέλη όπως η Γερμανία και η Αγγλία όπου ο κλάδος του Πολιτικού Μηχανικού δεν δημιούργησε απλά. ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕ. (καλό είναι λοιπόν να μην εκφραζόμαστε με όρους όπως π.χ. μάτωσα στο Ε.Μ.Π. ενώ αν πήγαινα Αγγλία θα τελείωνα σε τέσσερα χρόνια, καθώς αν όντως κάποιος μάτωνε θα ήταν και ανάλογη η πορεία του και φυσικά τα έργα του. Δεν φτιάχτηκε ακόμα καμία Μάγχη ή κανένας πύργος του Άιφελ στην Ελλάδα. Και τέλος πάντων δεν μπορεί οι Ευρωπαίοι να είναι βλάκες κι εμείς οι έξυπνοι.)

Η κουβέντα αυτή, κατά τη γνώμη μου, δεν θα έπρεπε να είναι επ. δικαιώματα στους αποφοίτους ΤΕΙ αλλά πλήρη ταύτιση της χώρας μας με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Αν λοιπόν υπάρχουν σκεπτόμενοι άνθρωποι σε αυτή τη χώρα ας δώσουν το δικαίωμα στους απόφοιτους ΤΕΙ να ενταχθούν με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα και που ξέρεις μπορεί και να ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΟΥΝ αφού άλλοι δεν μπορούν.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι γίνεται τόσος λόγος, διαμάχες κόντρες για το τίποτα. Το ΤΕΕ το μόνο που το ενδιαφέρει είναι οι ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ. Δεν νοιάζεται για καμία άλλη σχολή. Το μόνο που κρυφό κοιτάει, και πολεμάει λυσσαλέα, είναι οι αντίστοιχες σχολές ΤΕΙ (Δομικών και Πολιτικών Έργων Υποδομής γιατί εκεί είναι η πίτα στην Ελλάδα).

Γι αυτό και διέσπασε ένα τμήμα δυνατό στη Ελλάδα το λεγόμενο Μικρό Πολυτεχνείο. (Το οποίο μετά από τόσα χρόνια αποδείχτηκε πολύ μεγάλο, καθώς τροφοδοτούσε με γνώστες του αντικειμένου τα εργοτάξια.) Το ίδιο επιδιώκει πάντα. Γνωρίζεται ότι υπήρχε σχέδιο κατάτμησης του Έργων Υποδομής σε Συγκοινωνιακούς και Υδραυλικούς? Ήταν το 2003 με την αλλαγή του κύκλου σπουδών. Ήθελαν κάποιοι να διαλέγουμε τομέα. Δηλαδή το 1ο βήμα για την διαίρεση.

Μήπως αυτό συνάδει με το σκεπτικό διαίρει και βασίλευε? Δεν φτάνει που χωρίστηκε, ΚΑΚΩΣ, σε Δομικούς και Υποδομής κάποιοι ελπίζουν και περαιτέρω διαίρεση.

Θα φανεί κάπως υπερβολικό αλλά οι απόφοιτοι ΤΕΙ είναι οι «Μετανάστες» των εργοταξίων. Κάνεις τη δουλειά τέλεια αλλά όταν ζητάς ένσημα σε διώχνουν. Όσο καιρό κάνεις τη δουλειά έχεις τις τεχνικές γνώσεις. Όταν ζητάς επ δικαιώματα είσαι ανίκανος!

Το ίδιο ακριβώς είχε πει στη βουλή (αν δεν κάνω λάθος) ο κ. Σουφλιάς, για την πολιτική βέβαια:. «Υπάρχουν τα άλογα και τα μουλάρια. Τα μουλάρια κάνουν τη δουλειά αλλά τα άλογα είναι αυτά που παίρνουν τα βραβεία».

Τέλος πάντων γινόμαστε κουραστικοί σε πολλούς και στην τελική στο ίδιο καζάνι βράζουμε. Απλά η αναγνώριση της δουλειάς μας δεν είναι μόνο η πληρωμή στο τέλος του μήνα. Πρέπει να είναι και ηθική. Γι αυτήν παλεύουμε οι περισσότεροι. Αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους Συναδέρφους Π.Ε.

Εργασιακά οδεύουμε όλοι στον μεσαίωνα.

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ δώστε μας την ηθική ικανοποίηση να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που ΑΓΑΠΑΜΕ.

Link to comment
Share on other sites

Όσο γι'αυτό που είπες Stayros περί μελέτων facon κτλ αυτοί που τα κάνουν για μένα δεν είναι μηχανικοί αλλα businessman όπως είπες και μακριά από μένα. Πές με ρομαντικό ή όπως αλλιώς θές κτλ... φυσικά βέβαια υπάρχουν και κάτι απόφοιτοι ΤΕ που είναι τα ίδια και χειρότερα. Μαζί με τα ξερά όμως δεν θα κάψουμε και τα χλωρά. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι οι μηχανικοί όλων των ειδικοτήτων που σέβονται τον εαυτό τους οι οποίοι δουλεύουν με σύνεση και ευσυνειδησία (γι'αυτό και είπα σε προηγούμενο post περί γνώθι σε αυτόν απο ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ) ότι θα αναγκαστούν να υποβιβάσουν τις απαιτήσεις τους όπως ήδη γίνεται (βλ.παραπάνω) οδηγώντας το κλάδο συνολικά στην απαξίωση.

Link to comment
Share on other sites

maximos75 η Ελλάδα δεν φτάσει την αντίληψη της Γερμανίας ,της Αγγλίας ή της Αμερικής ούτε σε 10 χρόνια ούτε σε 20.

Ο Ελληνας είναι Ελληνας, και δεν θα αλλάξει (τουλάχιστον όχι άμεσα).

Ομως είμαστε στην Ευρωπαϊκη Ενωση και πρέπει συμορφωνόμαστε σύμφωνα με τις νομοθεσίες και όχι μόνον όταν μας συμφέρει.Οταν έχω σπουδάσει στην Γερμανία και έχω εργαστεί εκεί με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα των συναδέλφων μου ΑΕΙ, και έρχωμαι στην Ελλάδα με το ίδιο πτυχίο δενθα μπορώ να κάνω σχεδών ούτε τα μισά απο αυτά που μπορούσα να κάνω.Δεν είναι άδικο :(

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ακόμα δε μπορώ να καταλάβω ποιος είπε ότι θέλουν τα ΑΤΕΙ να γίνουν πολυτεχνεία με 5 ετής σπουδές; Όσο για το ότι χρειάζεται 5 χρόνια σπουδών για να γίνεις μηχανικός, τότε μόνο το Ελλαδιστάν έχει μηχανικούς, η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία,... όλες οι χώρες του δυτικού κόσμου... δεν βγάζουν μηχανικούς. Για αυτό κ το Ελλαδιστάν έχει τόσο καλά οργανωμένη βιομηχανία κ είναι προηγμένη σε ζητήματα έρευνας κ ανάπτυξης, ενώ οι άλλοι οι υποανάπτυκτοι μένουν σε σπίτια σαν κουτιά σε τσιμεντουπόλεις με μόνη "βιομηχανία" τον τουρισμό...

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.