Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Θα ήθελα πολύ να μάθουμε και θα είχε ενδιαφέρον ποια είναι η πρόταση του πρύτανη για τους ήδη αποφοίτους ΤΕΙ που εργάζονται. Αν κανείς ξέρει ποια είναι η θέση των πολυτεχνείων και του ΤΕΕ ας την παραθέσει να την σχολιάσουμε.

Δημοσιεύτηκε
Το Τεχνικό Επιμελητήριο μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο κατά τη μεταβατική περίοδο να ανοίξει τις πόρτες του στους αποφοίτους των τεχνολογικών τμημάτων των σημερινών ΤΕΙ, αφού παρακολουθήσουν έναν κύκλο μαθημάτων μέσα στα Πολυτεχνεία και εξεταστούν επιτυχώς σε αυτά.
Δημοσιεύτηκε

Προς Χάρης. Σ'ένα πραγματικά δημοκρατικό φόρουμ,χωρίς κάρτες,χωρίς υβριστικά σχόλια του τύπου προπαγάνδα,spam,χωρίς απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς κλπ,αλλά με ισοτιμία στα δικαιώματα και στη συζήτηση θα συμμετείχα και στα επιστημονικά θέματα.Είναι σίγουρο ότι σ'ένα τέτοιο φόρουμ θα συναντηθούμε σύντομα.Αν την αμυντική μας επιχειρηματολογία απέναντι στη συστηματική,επαναλαμβανόμενη μονότονα δική σας επίθεση και την αμετακίνητη στάση σας απέναντι στο ζήτημα των δικαιωμάτων και των πτυχίων μας τη βαπτίζετε προπαγάνδα,μπορούμε να φανταστούμε τι θα λέγατε αν εμείς κάναμε επίθεση στα δικά σας δικαιώματα.Υπάρχουν πολλές παροιμίες για την περίπτωση: "ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ ...¨¨ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΠΤΗΣ...¨¨ΑΝΑΠΟΔΑ ΤΑ ΣΑΚΚΙΑ ΣΤΟ ΜΥΛΟ¨Αυτά περί προπαγάνδας.Εμείς επαναλαμβάνομε τα ίδια σ'αυτή τη συζήτηση μήπως και σταματήσει η αβάσιμη,απαξιωτική συμπεριφορά των διπλωματούχων απέναντι στους πτυχιούχους των ΤΕΙ.Συμφωνώ,όμως,μαζί σου ότι πρέπει να κλείσομε αυτό το θέμα.Είναι καιρός ν'ανοίξομε σελίδα και για τα δικαιώματα των διπλωματούχων για να δούμε κατά πόσο τα βασιλικά διατάγματα ανταποκρίνονται στην εποχή μας.

Δημοσιεύτηκε

Σε παρακαλανε 2 συντονιστες οσο πιο διακριτικα μπορουνε να σταματησεις να βαζεις φυτιλια εδω μεσα και εσυ συνεχιζεις ακαθεκτος, σεβασου λιγο τον χωρο και ασε τις εξυπναδες. Η σχεση πτυχιουχων και διπλωματουχων ειναι αριστη στα υπολοιπα θεματα που δε συμμετεχεις.

Δημοσιεύτηκε

ΖaXoYs όντως δεν το πρόσεξα. Θα τοποθετηθώ επί της πρότασης όταν την δούμε συνολικά. Φαντάζομαι στις 19 του μήνα όπου το ΤΕΕ έχει πει ότι θα καταθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση θα υπάρχουν και οι λεπτομέρειες. Δεν θέλω να είμαι μάντης κακών αλλά η ιστορία και η μέχρι τώρα στάση του μας έχει διδάξει ότι πρέπει να είμαστε πολύ επιφυλακτικοί απέναντι του. Ας περιμένουμε όμως, θα έχει πολλαπλό ενδιαφέρον να δούμε τι θα καταθέσουν. Σε κάθε περίπτωση θα θεωρήσω για πρώτη φορά ειλικρινή τη πρόθεση του ΤΕΕ ΜΟΝΟ ΑΝ δεχθεί να βγουν τα επ. δικαιώματα που έχουν εγκριθεί από το ΣΑΤΕ ώστε οι πτυχιούχοι ΤΕΙ να εργαστούν αξιοπρεπώς μέχρι τελικά η πολιτεία να αποφασίσει πως θα διαμορφώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αλλιώς μου μοιάζει περισσότερο σαν μια κίνηση για να "κερδίσει χρόνο" και να περιμένουμε πάλι 5, 10 ή 15 χρόνια. Μην ξεχνάτε ότι κάτι παρόμοιο έλεγε και ο Λιάσκας με το Μαρκάτο 10 χρόνια πριν και το αποτέλεσμα ήταν να μην πάρουμε ποτέ επ. δικαιώματα. Επίσης μήπως θα έπρεπε να μειωθούν κάπως και τα πολυτεχνεία (όχι τόσοι θεωρητικοί επιστήμονες-ερευνητές) αντί να κλείσουν τα ΤΕΙ ? anyway.

Δημοσιεύτηκε

Είπα να μην ξαναδώ (πόσο να ξαναγράψω) τη συζήτηση αλλά κάποιες ''χαριτωμένες'' εξελίξεις των τελευταίων ημερών μου άλλαξαν τη γνώμη. Και είδα ενδιαφέροντα σημεία στους τελευταίους σχολιασμούς αν και η επανάληψη καλά κρατεί (και ειλικρινά το ''μήτηρ πάσης μαθήσεως'' δεν ταιριάζει πλέον - σε όσους τουλάχιστον θεωρούμε εαυτούς ώριμα άτομα).

 

Juan48, αγαπητέ, όταν με το καλό βρεις ομοϊδεάτες και στήσετε ένα πραγματικά ''ελεύθερο'' φόρουμ σε παρακαλώ να με καλέσεις. Και για να μη σου βάλω δύσκολα θα σου ζητήσω έστω να μου βρεις ένα υπάρχον. Και ελπίζω να με πιστέψεις, δεν ειρωνεύομαι ούτε εμπαίζω...απλά εκφράζω τις αμφιβολίες μου ότι καταλαβαίνεις τους βασικούς κανόνες του Ίντερνετ (όπως τουλάχιστον βλέπω εγώ να ισχύουν τώρα). Αλλά ακόμη και αν αυτό το φόρουμ είναι άθλιο η άρνησή σου να μοιραστείς τις γνώσεις σου και να συζητήσεις επιστημονικά με άλλους κάθε άλλο παρά υπέρ σου είναι - οι διαχειριστές είμαστε μετρημένοι στα δάχτυλα αλλά τα μέλη στα οποία γυρίζεις την πλάτη είναι εκατοντάδες!

 

Και θα προσπαθήσω να βάλω κάποια νέα ερωτήματα για να εμπλουτίσω το θέμα (τώρα αν έχουν συζητηθεί...μπαρδόν αλλά 52 σελίδες είναι αυτές).

 

1. Διάβασα συχνά την έκφραση ''άπειρα'' δικαιώματα. Υπάρχει σαφής εικόνα, ένθεν και κείθεν, για το τί ισχύει στο μπούγιο των Π.Ε.? Εγώ όχι, το ομολογώ. Το μόνο που ξέρω είναι ότι απαιτείται επειγόντως επαναπροσδιορισμός, αναδιάταξη, ξεσκαρτάρισμα και ενδεχομένως κλείσιμο σχολών/τμημάτων (ακόμη και πρόσφατων). Είχα δικό μου άνθρωπο και παρακολούθησα αρκετά κοντά τα βαφτίσια του Τμήματος Μηχανικών Διαχείρισης Ενεργειακών Πόρων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Ενέργειας. Και σας διαβεβαιώνω ότι επρόκειτο για παζάρια τύπου...Ουγκάντας (και δεν ψάχνω το αν έπρεπε, δεν έχω γνώση, αλλά για το πώς έγινε). Τώρα τί δικαιώματα απέκτησαν με το ''Ενέργειας'' και πώς τους διαφοροποιεί αυτό?...ελπίζω οι ίδιοι τουλάχισοτν να το κατάλαβαν.

 

Παρακαλώ πολύ να μου εξηγήσετε ποιες ειδικότητες θεωρείται (όχι θεωρείτε) ότι έχουν ίδιο αντικείμενο και ποια δικαιώματα είναι τα αιτούμενα. Ένα ένα τα θέλω και ξεχωριστά! Τούβλο είμαι και άσχετος και οι διάσπαρτες κουβέντες δε με βοηθάνε.

 

2. Πραγματικά πιστεύετε στην ''Ευρωπαϊκή Ένωση''? Όχι όπως την περιγράφουν τα χαρτιά και τα κείμενα αλλά όπως πραγματικά εξελίσσεται. Όταν αποφάσισαν να εξισώσουν τις 4ετής σπουδές θεωρείτε ότι προηγήθηκε έρευνα, αξιολόγηση και αντιστοίχιση προγραμμάτων σπουδών, επαγγελματικών συνθηκών, αναγκών επιστημονικού δυναμικού των χωρών της ευρωζώνης? Πιστεύετε ότι ο αχταρμάς αυτός προάγει την ανάπτυξη και την εξέλιξη και ότι τα λαμόγια τύπου Μέρκελ κοιμούνται και ξυπνούν με την αγωνία πώς θα μας αποκαταστήσουν? Μήπως υπάρχει καμιά περίπτωση (έστω μικρή) να επιδιώκεται εξαθλίωση των απανταχού επιστημόνων ώστε οι απαιτήσεις τους ως υπάλληλοι (πόσες μικρές κατασκευαστικές/μελετητικές είπαμε πώς μείνανε?) να συρρικνωθούν?

 

Και εγώ γουστάρω να χρησιμοποιώ την ''Ευρώπη'' ως υπερασπιστικό εργαλείο αλλά διατηρώ το ''γνώθι σ' αυτόν''. Αλλά να μη σώσουν να μου δώσουν bachelor και master...τους τα χαρίζω.

 

3. Προβληματιστήκατε ποτέ αν τα τωρινά προβλήματα έχουν παρασκηνιακές επεκτάσεις που ουδεμία σχέση έχουν με μας? Σκεφτήκατε ποτέ ότι οι καθηγητές των ΤΕΙ επιδίωξαν την ''αναβάθμιση'' όχι γιατί σκέφτονταν το καλό του τόπου αλλά επειδή οι ίδιοι θα ανέβουν σκαλοπάτια σε χρόνο dt? To 82%, λέει, δεν κατέχουν διδακτορικό δίπλωμα και συγγραφικό, ερευνητικό και διδακτικό έργο (και ενημερώνω ΤΕΙ στην Κοζάνη έχουμε και γνωρίζω από ζωντανές μαρτυρίες ότι το μαγαζί βάρεσε διάλυση...δεν αναμασάω αερολογίες). Ή πιστεύετε ότι η παρέα του Αλαβάνου κόπτεται τόσο για τους απόφοιτους ΑΕΙ και το επιστημονικό επίπεδο της χώρας? Μήπως έχει πάρει το αυτί σας ότι συζητείται νέος τρόπος απόκτησης άδειας επαγγέλματος, μέσω γραπτών και μόνο εξετάσεων? Μήπως, λέω μήπως, το παιχνίδι (και το μαλλιοτράβηγμα) είναι για το ποιος θα αποκτήσει τον μελλοντικό έλεγχο της παροχής αδειών άσκησης επαγγέλματος?

 

''Δηλαδή ρε φίλε ζητάς από τους αποφοίτους ΤΕΙ να θυσιαστούν?''. Όχι, να με πείσουν ότι ο αγώνας δεν είναι για τον ''κώλο τους''. Και για τις ανοησίες περί νόμων που πρέπει να σεβόμαστε: προσωπικά τους νόμους που ψηφίζουν κόμματα που προέρχονται από ισχνές πλειοψηφίες και δεν αντιπροσωπεύουν ούτε το μισό του ελληνικού πληθυσμού τους έχω χεσμένους! Όταν με το καλό έρθει η απλή αναλογική, βλέπουμε.

 

Που θα κάνουν κάποιοι μαθήματα Δημοκρατίας εδώ μέσα! Κάποιοι που ουσιαστικά αγνοούν την έννοια της!

Δημοσιεύτηκε

ss_sK δεν ξέρω αν κατάλαβα καλά την ερώτησή σου στο 1. Εννοείς τμήματα των ΤΕΙ που έχουν ίδιο αντικείμενο με πολυτεχνικά τμήματα ?

Δημοσιεύτηκε
Επίσης μήπως θα έπρεπε να μειωθούν κάπως και τα πολυτεχνεία (όχι τόσοι θεωρητικοί επιστήμονες-ερευνητές) αντί να κλείσουν τα ΤΕΙ ? anyway.

Πιστεύω οτι έκανες λανθασμένη επιλογή λέξεων στην προσπάθεια σου να τονίσεις την εφαρμογή ως κύρια κατεύθυνση στις σπουδές των Τ.Ε.Ι

Νομίζω δεν διαφωνεί κανείς οτι οι λέξεις θεωρητικοί και μηχανικοί ΔΕΝ πάνε μαζί

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Engineering

Engineering is the discipline and profession of applying technical and scientific knowledge and utilizing natural laws and physical resources in order to design and implement materials, structures, machines, devices, systems, and processes that safely realize a desired objective and meet specified criteria. The American Engineers' Council for Professional Development (ECPD, the predecessor of ABET[1]) has defined engineering as follows:

 

“[T]he creative application of scientific principles to design or develop structures, machines, apparatus, or manufacturing processes, or works utilizing them singly or in combination; or to construct or operate the same with full cognizance of their design; or to forecast their behavior under specific operating conditions; all as respects an intended function, economics of operation and safety to life and property

 

Για το θέμα των εξετάσεων έχω ξαναγράψει οτι κατά την άποψη μου είναι μονόδρομος (επιπλέον είναι ίσως το μοναδικό ανάχωμα για τα Κ.Ε.Σ )

Δημοσιεύτηκε

Ναι. ''Ίδιο'', ''παρεμφερές'' δε με νοιάζει τί όρους χρησιμοποιούν. Αυτό που θέλω να καταλάβω είναι τα μπερδεμένα δικαιώματα των ΑΕΙ πώς τα αξιολογούν οι επαγγελματίες ΤΕΙ (δεδομένου ότι, ὀπως πολύ σοφά αναφέρθηκε, βασίζονται σε πανάρχαια και άθλια βασιλικά διατάγματα) και ποια επιδιώκουν να αποκτήσουν (ανά ειδικότητα). Μετά λοιπόν θα κάνω μια ερώτηση (επειδή ψυλλιάζομαι κάποια πράματα). Δες και την ειδικότητά μου μήπως ψυλλιαστείς και εσύ τί θα ρωτήσω.

 

Ζητώ συγγνώμη σε κάποιους επειδή επαναφέρω θέματα που συζητήθηκαν σε άλλα τόπικς (και αποφασίσθηκε να μην τα αφήσουμε να εξελιχθούν) αλλά εδώ υπάρχει ζουμί...

 

 

έντιτ: μπλα...μπλα...μπλα...τα ίδια και τα ίδια. Τώρα που κάθομαι και ψάχνω βλέπω ότι πολλά απ' όσα έγραψα τέθηκαν επί τάπητος από άλλους, παλαιότερα. Άστε το καλύτερα...μην απαντάτε τίποτα. Ντρέπομαι που έφαγα χώρο και τα έγραψα. Αλλά δε θα τα σβήσω...να τα βλέπω να μαθαίνω...

Δημοσιεύτηκε

Τζάμπα έγραψα την απάντηση :P .. ουφ και ήταν και μεγάλη. Μετά είδα το edit αλλά συμφωνώ μαζί σου ότι κάποια θέμα έχουν τεθεί και ας μην επαναλαμβανόμαστε.

 

Θα σου πω μόνο το εξής με κάποια νούμερα που δίνει μια εικόνα. Ενδεικτικό για την ειδικότητά μου που ξέρω. Ο Ηλεκ/γος μηχ/κος ΤΕΙ έχει "δικαίωμα" 75 kW σήμερα (από την εποχή του Βασιλιά) και τα αναβαθμίζει μέχρι 100kW μετά από κάποια χρόνια. Μια μόνο κλιματιστική μονάδα (αντλία θερμότητος) σε μεγάλο κτίριο, μόνη της μπορεί να έχει 75 kW ισχύ. Η΄ αλλιώς. Αν θεωρήσουμε συνολική ισχύ μιας ηλεκτρικής κουζίνας 6 kW, έχω δικαίωμα μόνο για 12 κουζίνες. Η' αλλιώς. Ο χαμηλότερος Μ/Σ σε υποσταθμό μικρού κτιρίου είναι 400 kVA (δηλ. 400 kW). Περιττό να σχολιάσω. Και το πιο ωραίο ? Εξ Ιταλίας πολιτικός μηχανικός (που έχει ίσως περισσότερα ηλεκτρολογικά από μας!) κάποτε, έσχιζε τα ιμάτιά του λέγοντας "και πολλά τους είναι αυτά που έχουν" (για τους ηλεκτρολόγους) ...καταλαβαίνεις γιατί φωνάζουμε οι έρμοι ?

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.