Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Στα 20 χρόνια ? Μήπως καλύτερα στα 40 όταν θα έχει βγει στη σύνταξη ? (ή θα είναι ήδη σε κάποιο νεκροταφείο?).

 

 

Θα επαναλάβω για ακόμα μια φορά. Μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα, όχι ακαδημαϊκά. Όπως είπε και ο stayros, αν έχω άδεια να υπογράψω μέχρι 100 kW, αυτό σημαίνει ότι ΔΕΝ έχω την επάρκεια να υπογράψω και 101 kW ?. Αυτά είναι αστεία πράγματα.

Μερικοί συνεχώς μπερδεύεται τα επαγγελματικά δικαιώματα με τα ακαδημαικά δικαιώματα.

 

Ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός κάνει μελέτη. Χρειάζεται τρία πράγματα να ξέρει : α) τη θεωρία β) την αγορά γ) το πρακτικό μέρος.

 

Παράδειγμα : Υπολογισμός καλωδίου τροφοδοσίας μοτερ

 

α) Θεωρία : Υπολογισμός διατομής καλωδίου

 

β) Αγορά : Τυποιημένες τιμές καλωδίων κατασκευαστών, κόστος ανά μονάδα μήκους κλπ.

 

γ) Πράξη : τρόπος εγκατάστασης, υλικά που θα χρειαστούν, προβλήματα που θα προκύψουν, κόστος κλπ.

 

Λοιπόν, τι να τον κάνω τον "πανεπιστήμονα" όταν το μόνο που ξέρει να μου κάνει σε μια μελέτη είναι να μου βγάλει μια διατομή 56.8234 mm2 γιατί δεν έχει ιδέα της αγοράς,της τυποποίησης και καμιά απολύτως εμπειρία της εγκατάστασης. Ένας τέτοιος μελετητής ΕΙΝΑΙ ΑΧΡΗΣΤΟΣ. (τελεία). Διότι η ΣΟΒΑΡΗ μελέτη απαιτεί αφενός μεν τη θεωρία, αφετέρου καλή γνώση της αγοράς και φυσικά αναλυτικές οδηγίες εγκατάστασης καλωδίων, σχαρών, διαδρομές κλπ.

Το ίδιο στον κλιματισμό. Βγάζεις το ψυκτικό φορτίο, έστω 50.000 btu/h. Ξέρεις να προτείνεις μονάδα, τύπο,μοντέλο, πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα έναντι άλλων τεχνολογιών, εγκατάσταση, προβληματα υλοποίησης κλπ ή είσαι μονάχα "πανεπιστήμονας" του γραφείου που το παίζει αφεντικό πολυτεχνίτης και δεν έχει ιδέα για όλα τα άλλα.

 

Διότι εδώ, προσέξτε, ΔΕΝ μιλάμε για μια ερευνητική θεωρητική εργασία, που θα πάει να δημοσιευτεί σε κάποιο επιστημονικό περιοδικό, μιλάμε για μια μελέτη καθαρά ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ περιεχομένου που κάποιος θα κληθεί να υλοποιήσει. Σε ότι αφορά λοιπόν το επίπεδο μελετών της καθημερινής δουλειάς, οι μηχανικοί ΤΕΙ και Πολυτεχνείου δεν έχουν καμιά διαφορά.

 

Αρα, τι 20 και 30 και 50 χρόνια ? Αυτός που τελειώνει το πολυτεχνείο μπορεί πιο εύκολα να κάνει μια θεωρητική εργασία για κάποιο περιοδικό παρά να ασκήσει το επάγγελμα στην πράξη. Να έρθει στο εργοτάξιο να μας πει ΤΙ ? αφου δεν ξέρει τίποτα όταν πάρει το πτυχίο του.

 

Για μένα, τα επ. δικαιώματα ΤΕΙ, πολυτεχνείων πρέπει να είναι σχεδόν τα ίδια με μικροδιαφορές. Αμφότεροι θα τα αποκτούν μετά από κοινές εξετάσεις που θα διοργανώνει ανεξάρτητος φορέας (σίγουρα όχι το ΤΕΕ και οι Αλαβάνοι). Οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών θα πρέπει να έχουν απευθείας πρόσβαση στην έρευνα ενώ οι απόφοιτοι ΤΕΙ μόνο κατόπιν προπαρασκευαστικού κύκλου ή αν είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού στην ειδικότητά ειδίκευσης.

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητέ GeorgeS, έπειτα από την ανάγνωση της τελευταίας πρότασής σου για ίδια επαγγελματικά δικαιώματα (έστω και με μερικές "μικροδιαφορές", οι οποίες αλήθεια, ποιες θα είναι και πως θα προσδιορίζονται;;;;) καταλήγω συνειρμικά ότι η ύπαρξη και των δύο ειδών ιδρυμάτων είναι ανώφελη και ανούσια... επομένως ένας εκ των δύο πρέπει να πάψει να λειτουργεί... Ποιος;;; Δεν γίνεται αυτό. Επαναλαμβάνω δεν γίνεται. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η διακριτοποίηση των δικαιωμάτων του ενός και του άλλου.

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητέ nic,

 

η αλήθεια είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι σχεδόν παρανοϊκό και ανεπίκαιρο.

 

Οι ειδικότητες των ΤΕΙ είναι προσδιορισμένες με ακρίβεια αλλά υστερούν μερικές φορές σε επίπεδο. Δηλαδή :

 

 

α) Ηλεκτρολόγος μηχανικός ΤΕΙ = ο μηχανικός που ασχολείται επικεντρώνεται και μαθαίνει καλά 4 χρόνια μόνο το εντικείμενο της ηλεκτρολογίας, ηλεκτρικών εγκαταστάσεων διανομής παραγωγής μεταφοράς ενέργειας κλπ

 

β) μηχανικός τεχνολογίας πετρελαίου = μηχανικός, ο οποίος έχει επικεντρωθεί στην γνώση μελέτης εφαρμογών που σχετίζονται με το πετρέλεαιο

 

 

γ) μηχανικός αυτοματισμού = μηχανικός που έχει επικεντρωθεί 4 χρόνια σε όλο το φάσμα των αυτοματισμών.

 

 

δ) δομικών έργων = μηχανικός που έπικεντρώνεται 4 χρόνια σπουδών στα δομικά έργα

 

γ) έΡγων Υποδομής = μηχανικός που επικεντρώνεται 4 χρόνια στα έργα υποδομής

 

κ.ο.κ.

 

 

Πρόσεξε τώρα τι γίνεται. Από τη μια έχουμε αυτή την ειδίκευση στα ΤΕΙ μου μοιάζει μερικές φορές με αντικείμενο μεταπτυχιακού, από την άλλη έχουμε μια γενικότητα και αοριστία, αυτη των πολυτεχνείων όπου μια ειδικότητα οπωσ ο πολιτικός μηχανικός, υπογράφει ηλεκτρολογικά, πυρηνικούς αντιδραστήρες και ότι ναναι χωρίς φυσικά να έχει τις γνώσεις. Το ίδιο οι ηλεκτρολόγοι του πολυτεχνείου. Έχουν άπειρα δικαιώματα για ηλεκτρολογικά, μηχανολογικά, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τηλεπικοινωνίες αλλά τελικά δεν έχουν διδαχθεί ούτε τα μισά απο αυτά.

 

Το σύστημα λοιπόν νοσεί γενικώς.

 

Αν οι ηέκτρολόγοι του πολυτεχνείου δεν ήταν ταυτόχρονα και μηχανολόγοι, και πληροφορικάριοι και μηχανικοί υπολογιστών και μηχανικοί τηλεπικοινωνιων και ότι άλλο υπάρχει στις ροές τους, και ήταν ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, τότε πράγματι ίσως δεν υπήρχε λόγος να υπάρχει αντίστοιχο ΤΕΙ ή ίσως δεν είχαν αυτοί λόγο ύπαρξης (μεγάλο ερώτημα).

 

Πρόσεξε τώρα να δεις. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας (και μόνο αυτή) καθιστά τα ΤΕΙ ποιό "σύγχρονες" σχολές σε σχέση με τα πολυτεχνεία. Ασχέτως αν δεν λειτουργούν πάντα όπως θα έπρεπε. Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός για παράδειγμα, έχει σήμερα τόσα πολλά να μάθει για την ηλεκτρολογία και τις τεχνολογίες που δεν τον φτάνουν τα 4 χρόνια. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι κάπως έτσι χωρίστηκαν οι ηλεκτρολόγοι από τους μηχανολόγους στο πολυτεχνείο.

 

Το ίδιο και στα οικοδομικά. Γέφυρες, κατασκευές, οδοποιίες, κτίρια, σπίτια, νομοθεσίας, ειδικές κατασκευές, έργα υποδομής, φράγματα κλπ ΔΕΝ μπορούν να διδαχθούν ΟΛΑ σε ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ βαθμό μέσα σε 5 χρόνια. Γιαυτό και εδώ, ίσως το μοντέλο των ΤΕΙ θεωρητικά να είναι καλύτερο. 4 χρόνια δομοστατικός μηχανικός μια ειδικότητα. 4 χρόνια, μηχανικός έργων υποδομής άλλη ειδικότητα. Οπότε τελικά εμβαθύνεις στο αντικείμενο που σπουδάζεις.

 

Το εκπαιδευτικό μας σύστημα θέλει αναθεώρηση από την αρχή.

 

Για μένα θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο ανώτατες πανεπιστημιακές σχολές στο πρότυπο των ΤΕΙ (ΟΧΙ όμως ΤΕΙ) με 4ετή κύκλο βασικών σπουδών που θα σπάει σε 4 χρόνια βασικές σπουδές +1 χρόνο ειδίκευση-έρευνα, χωρίς ροές και κατευθύνσεις και με υποδομές πολυτεχνείων.

 

Δηλαδή, η σχολή πρέπει να προσδιορίζει ακριβώς το αντικείμενο σπουδής σου.

 

Τι πάει να πει " Ηλεκτρολόγος μηχανικός ΚΑΙ μηχανικός Η/Υ" , αυτό το ΚΑΙ "μηχανικό Η/Υ" πως προκύπτει ? δηλαδή 2 επιστήμες από 2.5 χρόνια ή κάθε μια ? 2 επιστήμες σε 5 έτη ? και μάλιστα και με όλα τα δικαιώματα του μηχανολόγου ? αυτά είναι γελοιότητες που μόνο ο Αλαβάνος τις ασπάζεται.

 

Πάντως νομίζω ότι κάποιες ειδικότητες των ΤΕΙ θα πρέπει να καταργηθούν. Και γενικώς συμφωνώ πως το δυαδικό σύστημα δεν έχει να προσφέρει κάτι στην Ελλάδα. Νομίζω πως τα ΤΕΙ έχουν πολύ λίγα, και τα πολυτεχνεία περισσότερα απο αυτά που πρέπει. Η λύση είναι ενιαία πανεπιστημιακή εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις ΤΕΙ - πανεπιστημίων. Και όντως όπως λες nic ή θα πρέπει τα ΤΕΙ να κλείσουν ή τα πολυτεχνεία. Για μένα κανέναν από τα δύο δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε.

 

Στο πρακτικό θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων αυτό που λες ΔΕΝ μπορεί να ισχύει. Εφόσον είμαστε στην Ε.Ε. δεν είναι δυνατόν οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕΙ που σπούδασαν στην Ελλάδα να έχουν λιγότερα δικαιώματα από τους μηχανικούς ισοτίμων με τα ΤΕΙ σχολών χωρών μελών της Ε.Ε. Δηλ. δεν μπορεί ό απόφοιτος ενός γερμανικού ΤΕΙ να έρχεται στη χώρα μας και να έχει περισσότερα δικαιώματα από τον απόφοιτο ενός ελληνικού Ιδρύματος. Αυτό ελπίζω να το καταλαβαίνεις.

 

Τώρα αν τα δικαιώματα των ΤΕΙ στην Ευρώπη είναι τα ίδια ή παρόμοια μα αυτά των πολυτεχνείων στην Ευρώπη, γιαυτό δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Το μόνο που θα πρέπει να κάνουμε είναι να αναθεωρήσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα ισως.

 

Μην κάνετε παράθεση ολόκληρου του αμέσως προηγούμενου μηνύματος για λόγους οικονομίας του forum. Παράθεση κάνετε όταν θέλετε να κάνετε αναφορά σε τμήμα μιας δημοσίευσης ή να απαντήσετε σε δημοσίευση παλιότερη από την αμέσως προηγούμενη. Αντί για κλικ στη λέξη "παράθεση" κάντε κλικ στη λέξη "απάντηση" στο τέλος της ιστοσελίδας.

Ευχαριστώ, Χάρης.

Δημοσιεύτηκε

Για να αναθεωρησεις εκπαιδευτικο συστημα πρεπει νασαι πολιτικος με οραμα και μπρουτζινα το οποιο δεν υπαρχει στην Ελλαδα. Εγω στην δουλεια μου δεχτηκα ισοτιμο στην θεση ΠΕ Μηχ ( συμφωνα με το ΤΕΕ) αποφοιτο πολυτεχνειου της Τασκενδης με ειδικοτητα Εργαλειομηχανες ( ουτε καν CNC). :shock: ΝΑ γελασω η να κλαψω? Ενα χαρτι στα χερια μου υποβαθμιζε ΠΕ και ΤΕ σε χρονια σπουδων σε χρονο dt.Σκεψου τι θα γινει τωρα με τα κολλεγια μας λυπαμαι ολους....Επρεπε οι ΠΕ να παψουν την σταση " Εγω ημι ο θεος" και αντιστοιχα οι ΤΕ να παψουν την σταση " δικα μας δικα μας δεν σας παιζω". Αλλα....

Δημοσιεύτηκε

όπως παραπάνω επισιμάνουν οι συνάδελφοι ΑΤΕΙ μπερδεύουν μερικοί τα επαγγελματικά με τα ακαδημαικά δικαιώματα. Οι Συνάδελφοι των Πανεπιστημίων θεωρούν άδικο την μερική ισοτήμιση των επ. δικαιωμάτων(ώς προς των 1 Χρόνο Θεωρίας που μας χωρίζει).

Να ρωτήσω τους Συνάδελφούς ΠΕ,Θα μπορούσατε να μπείτε στο Πανεπηστήμιο χωρίς φροντηστήριο;δεν νωμίζω να μπαίνανε όλοι,οπότε το επίπεδο γενικών γνώσεων θα είναι ίσιο με τους ΑΤΕΙ (για κάποιους).Δεν είναι άδικο ώς προς τους πτυχιούχους ΑΤΕΙ ή ΠΕ του Εξωτερικού (Γερμανία,Ολλανδία,Ελβετία,Αυστρία κτλ.)που με τις δικιές μας δυνατότητες, περνάμε εκεί που αξίζουμε.Εδώ δυστυχώς μηλάει κατά 70% το πορτοφόλι του μπαμπά και μην μου πείτε οτι εχω άδικο! ενός φουκαρά μπαμπά, δεν θα περάσει ποτέ το παιδί του στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ίσως να μην μπορέσει να τελειώσει καν το Λύκειο.

 

(επειδή δεν γνωρίζω απο πότε μπηκαν τα φροντηστήρια στην Ζωή των Ελλήνων, απευθύνομαι σε αυτούς που έκαναν χρίση αυτών, για να μην παρεξειγηθώ)

Δημοσιεύτηκε

Το θέμα είναι απλό συνάδελφοι. Όπως συμβαίνει σε όλες τις ευνομούμενες κοινωνίες οι πτυχιούχοι μηχανικοί των ΤΕΙ θα έπρεπε να έχουν συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα αντίστοιχα της εκπαιδευτικής βαθμίδας των ιδρυμάτων και της ειδικότητός τους.

 

Δυστυχώς το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος πρωτοστατούντος του προέδρου του "κυρίου"¨Αλαβάνου είναι ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για την επαγγελματική ομηρία των χιλιάδων πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ. Κανείς να μην έχει αμφιβολία. Το ΤΕΕ και οι κάθε λογής Αλαβάνοι λειτουργούν επιθετικά προς τα ΤΕΙ σε ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα και όχι μόνο.

Μην ψάχνετε αλλού για ενόχους. Μην παρασύρεστε σε θεωρητικές συζητήσεις περί "συνολικών ευθυνών" των πάντων, περί συστήματος, περί παιδείας κλπ. Αποπροσανατολίζουν εσκεμμένα και μεταθέτουν τις ευθύνες σε αόριστες έννοιες όπως "η πολιτεία", "το σύστημα" κλπ. Ποιός είναι ο στόχος ? Το ΤΕΕ να διατηρεί την παντοδυναμία του παρέχοντας άπειρα δικαιώματα εδώ και εκεί, και οι υπόλοιποι να καθόμαστε να συζητάμε περί ανέμων και υδάτων 30 χρόνια τώρα.

 

Αποκλειστικός στόχος στην παρούσα φάση είναι ΜΟΝΟ η έκδοση των επαγγελματικών δικαιώματων μας και τίποτα άλλο. Και σε αυτό το στόχο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο. Μετά μπορούμε να συζητήσουμε οτιδήποτε.

 

 

Συνημμένα :

 

1. Ανακοίνωση ΟΣΕΠ ΤΕΙ για το κατάντημα του Αλαβάνου εδώ :

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank21_11_08_2110.php

 

2. ΜΕτά το ΤΕΙ Αθήνας, κινητοποιήσεις σε ΤΕΙ ΗΠειρου και Καβάλας εδώ :

http://www.esos.gr/81/trirovathmia/tei--kinitipiseis-22-11-2008.htm

 

3. H ανακοίνωση της ΕΕΤΕΜ για το κατάντημα Αλαβάνου :

http://www.eetem.gr/docs/anak_2008_11_14_b.doc

 

Σημείωση : Το έγκλημα του ΤΕΕ είναι ότι θέλει τη διχόνοια ανάμεσα στους πτυχιούχους και διπλωματούχους μηχανικούς. Ας μην το παρακολουθήσουμε σε αυτή την εκτροπή του.

Δημοσιεύτηκε

 

Αποκλειστικός στόχος στην παρούσα φάση είναι ΜΟΝΟ η έκδοση των επαγγελματικών δικαιώματων μας και τίποτα άλλο. Και σε αυτό το στόχο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο.

 

 

Οι δικοι μας "παλαιοι" στην ΕΤΕΜ ειναι αγγελουδια? Μην τα ισοπεδωνουμε ολα

Δημοσιεύτηκε

brikoudi

"ενός φουκαρά μπαμπά, δεν θα περάσει ποτέ το παιδί του στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ίσως να μην μπορέσει να τελειώσει καν το Λύκειο."

 

Ακριβώς το αντίθετο.

Και ο τελευταίος "φουκαράς" για δύο χρόνια δίνει 300 € το μήνα πηγαίνει το παιδί του φροντιστήριο, γράφει άριστα και πηγαίνει σε όποια σχολή θέλει.

Το Λύκειο είναι δωρεάν.

Αν θέλει δεν πάει καν φροντιστήριο.

Κάνει και ενισχυτική διδασκαλία.

Αν θέλει διαβάζει και μόνος του, δεκάδες τίτλοι προπαρασκευαστικών βιβλίων υπάρχουν.

Ακριβώς ίσες ευκαιρίες του παιδιού του εργάτη και του παιδιού του επιχειρηματία.

Το πιό αξιοκρατικό, διαφανές, δημοκρατικό σύστημα.

Ο μόνος τομέας (των πανελλήνιων εξετάσεων) στην Ελλάδα που δεν έχει μολυνθεί από τις πελατιακές σχέσεις, την αναξιοκρατία, το ρουσφέτι, το λάδωμα.

 

Ας μη δημιουργείται όμως ανησυχία είναι θέμα χρόνου να τις καταργήσουν.

Δημοσιεύτηκε

 

Αποκλειστικός στόχος στην παρούσα φάση είναι ΜΟΝΟ η έκδοση των επαγγελματικών δικαιώματων μας και τίποτα άλλο. Και σε αυτό το στόχο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο.

 

 

Οι δικοι μας "παλαιοι" στην ΕΤΕΜ ειναι αγγελουδια? Μην τα ισοπεδωνουμε ολα

 

Δεν σε πιάνω τι θες να πεις ? Τι έκανε η ΕΕΤΕΜ ? είπε μήπως ποτέ να κλείσουν τα πολυτεχνεία ή να μην έχουν επ. δικαιώματα οι διπλωματούχοι μηχανικοί ? Δεν κατάλαβα.

Το πράγμα είναι ξεκάθαρο. Από τη μια υπάρχουν τα ΤΕΙ και οι άτολμες πολιτικές ηγεσίες που όμως προσπάθησαν κατά καιρούς να λύσουν το θέμα. Και από την άλλη υπάρχει το ΤΕΕ το οποίο ΔΕΝ θέλει να αποκτήσουμε επ. δικαιώματα και λειτουργει εχθρικά απέναντι στα ΤΕΙ και τους αποφοίτους του.

Είναι τόσο απλό. Και μάλιστα η εχθρότητα του ΤΕΕ απέναντι στα ΤΕΙ και τους χιλιάδες πτυχιούχους των, αποδεικνύεται ξανά κατά τρόπο πανηγυρικό από τα πρόσφατα γεγονότα, αποκορύφωμα των οποίων η θεσμική παρεκτροπή του προέδρου του ΤΕΕ που τώρα τρέχει να ανασκευάσει με νέες επιστολές προς εφημερίδες (Κόσμος του Επενδυτή) τα όσα είπε.

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.