Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Το πρόβλημα είναι ΚΑΙ ο αριθμός των πτυχιούχων . 

 

Κάποιοι αριθμοί . 

 

Δεκαετία του 60 . Κάθε σχολική ηλικία έχει περίπου 300.000 παιδιά .

 

Δεκαετία του 70.  Από τα 300.000 παιδιά της 1ης Δημοτικού , μόνο τα 120.000 παίρνουν απολυτήριο 6ταξίου Γυμνασίου - Λυκείου και δίνουν εξετάσεις , μαζί με 30.000 προηγουμένων ετών , για 15000 θέσεις στα πανεπιστήμια , 6000 στα κατεε και 3000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες .

Στο εξωτερικό πάνε λίγοι , γιατί το κόστος είναι μεγάλο σχετικά και οι συναλλαγματικοί περιορισμοί έντονοι .

 

Δεκαετία του 90 . Κάθε σχολική ηλικία έχει γύρω στα 120.000 παιδιά 

Δεκαετία του 2000 . Από τα 120.000 παιδιά , παίρνουν απολυτήριο Λυκείου σχεδόν όλα και δίνουν εξετάσεις γύρω στους 100.000 για 80000 θέσεις .

Οσοι δεν περνάνε , η δεν περνάνε εκεί που θέλουν , πηγαίνουν με το ΙΔΙΟ ΚΟΣΤΟΣ της ελληνικής επαρχίας στο εξωτερικό , χωρίς κανένα συναλλαγματικό περιορισμό .

 

Οταν λοιπόν μέσα σε μία γενιά η Ελλάδα με μείωση του νέου πληθυσμού της κατά 60 % , υπερτριπλασίασε τον αριθμό των εισακτέων και σε απόλυτα νούμερα από 1 στους 6 που πέρναγε παλιά , πήγαμε στους 8 στους 10 , ο αριθμός είναι στην πράξη σχεδόν πενταπλάσιος .

 

Η χώρα όχι μόνο δεν είχε την ανάλογη ανάπτυξη ώστε να απορροφήσει τόσους νέους πτυχιούχους , αλλά μείωσε την παραγωγή και στράφηκε μόνο στην παροχή υπηρεσιών και στις εισαγωγές .  

  • Upvote 3
  • Απαντήσεις 41
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Δεν χωράει άλλους πτυχιούχους η ελλαδα. Αυτο που λέγανε κάποτε μάθε παιδί μου γράμματα δεν ισχυει με την καμια σημερα. Πιο πολυ εχει σημασία το μάθε τέχνη και αστην. Μια αβέβαιη επένδυση ειναι οι σπουδές

 

Οι σπουδές μηχανικού είναι γράμματα ή τέχνη?

 

Διότι και τέχνες όσοι έμαθαν (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κλπ) πάλι άνεργοι είναι...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

H γνώση είναι επένδυση, συνήθιζε να λέει ένας καθηγητής μου! Και σήμερα τον καταλαβαίνω απόλυτα

 

Κατά τη γνώμη μου κανένα πτυχίο δεν είναι "τζάμπα ή χαμένο".

 

Εκτός βέβαια κι αν θεωρείτε ως μοναδική "αξία" το χρήμα εις σήμερον ημέραν, γεγονός που με βρίσκει άκρως αντίθετο...

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Το οτι θέλει μεταρρύθμιση η τρτιτοβάθμια εκπαίδευση θέλει σίγουρα. Αλλά κανένας δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος.

 

Πρώτα απ'όλα πρέπει να κλείσουν σχολές που είναι σχολές ελληνικής πατέντας και δεν προσφέρουν τίποτα. 

 

Στην συνέχεια κλείσιμο πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην επαρχία, δεν γίνετε να έχουμε σε κάθε πόλη πανεπιστήμιο και σε κάθε χωριό ΤΕΙ, ας μείνουν πλην των δυο μεγάλων πόλεων και σε άλλες 3-4 το πολύ πόλεις πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Μείωση εισακτέων και πολλά άλλα

 

.

έτσι και θα μειώσουμε κονδύλια για την παιδεία και αυτά που διατίθενται θα πηγαίνουν πιο στοχευμένα.

 

Δεν γίνεται πχ όλοι μας να πληρώνουμε το τμήμα μηχανικών περιβάλλοντος της Κοζάνης (τυχαίο παράδειγμα)

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν. Πρόβλημα όμως πρέπει να θεωρείται το ότι δεν είχαν καμία άλλη εναλλακτική εκτός από το να σπουδάσουν στις σχολές αυτές που δε θα τους έδιναν τα απαραίτητα εφόδια.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν. Πρόβλημα όμως πρέπει να θεωρείται το ότι δεν είχαν καμία άλλη εναλλακτική εκτός από το να σπουδάσουν στις σχολές αυτές που δε θα τους έδιναν τα απαραίτητα εφόδια.

 

Πρόβλημα επίσης πρέπει να θεωρείται οτι όλοι μας πληρώνουμε για τις σπουδές κάποιου ο οποίος δεν θα ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο σπουδών του

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εδώ πληρώνετε για άλλους κι άλλους στους πτυχιούχους ξεσπάτε?

 

Πληρώσατε όλες τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών. Πληρώνετε δανειακές συμβάσεις που η συναψή τους έγινε με μόχλευση. Πληρώνετε μια βουλή χωρίς λόγο ύπαρξης, κ.Ο.κ

Edited by atsalovergas
  • Upvote 2
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν.

 

Συγνώμη αυτό είναι δική σου άποψη. Στην δική μου γεννιά που δώσαμε πανελλήνιες μόνο το 20% θα ενστερνιζόταν την παραπάνω άποψη. Οι περισσότεροι από εμάς αν ξέραμε την κατάσταση που θα ερχόταν στην χώρα σχεδόν με το τέλος της κανονικής διάρκειας των σπουδών μας 2009-2011 για 4ετεις εως 6ετεις σχολές, είτε δεν θα έδιναν πανελλήνιες είτε θα σπούδαζαν κατευθείαν εξωτερικό για να αποφύγουν τις εδώ συνέπειες και δυσκολίες. Αν δεν ήταν προτεραιότητα οι σπουδές δεν θα καθόμασταν να ξεσκιζόμαστε στο γενικό λύκειο με τα φροντιστήρια αλλά θα πηγαίναμε χαλαρά στο τεχνικό λύκειο να μάθουμε κάτι που θα πάρουμε πτυχίο και θα ψάξουμε για δουλειά μετά τα 18 μόλις τελειώσουμε.  Οι περισσότεροι πιστεύαμε οτι αυτοί που δεν θα βρούν δουλειά είναι αυτοί που δεν ήξεραν τι ήθελαν ή δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα και οι ρέμπελοι φοιτητές που κάνουν 8 και 10 χρόνια να τελειώσουν την σχολή χωρίς δικαιολογία.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Της ίδιας γενιάς είμαστε!

 

Πιθανώς να εξαιρείται η σχολή σου που όπως και η δική μου τα χρόνια εκείνα φάνταζαν αχτύπητες - αν και εγώ την έβλεπα τη δουλειά από τότε και δεν έτρεφα αυταπάτες.

 

Αλλά η πλειοψηφία των σχολών (θεωρητικές, φυσικομαθηματικές κλπ κλπ) ανέκαθεν βρίσκονταν στα αζήτητα.

 

Αν υπήρχε τεχνικό λύκειο που να λειτουργεί και να εγγυάται ότι θα μάθεις κάτι και θα βρεις δουλειά στα 18 σου σ' αυτό θα είχαμε πάει όλοι. Ούτε τεχνικό λύκειο όμως υπήρχε, ούτε και δουλειές να σε απορροφήσουν. Οπότε τι να κάνεις? Σπουδές και βλέπουμε..

 

Οι μόνοι εργοδότες που πήραν κόσμο από τη γενιά μας ήταν ο στρατός και η αστυνομία.

Edited by georgios_m
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Εδώ πληρώνετε για άλλους κι άλλους στους πτυχιούχους ξεσπάτε?

 

Πληρώσατε όλες τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών. Πληρώνετε δανειακές συμβάσεις που η συναψή τους έγινε με μόχλευση. Πληρώνετε μια βουλή χωρίς λόγο ύπαρξης, κ.Ο.κ

 

προφανώς και δεν ξεσπάω σε πτυχιούχους αλλά μην έχουμε και αυταπάτες. Εκτός οτι πληρώνουμε όλοι μας, πληρώνει και ο άμοιρος γονέας νομίζοντας οτι το παιδί του θα αποκατασταθεί επαγγελματικά τελειώνοντας ένα τμήμα δίχως προοπτικές.

 

Συγνώμη αυτό είναι δική σου άποψη. Στην δική μου γεννιά που δώσαμε πανελλήνιες μόνο το 20% θα ενστερνιζόταν την παραπάνω άποψη. Οι περισσότεροι από εμάς αν ξέραμε την κατάσταση που θα ερχόταν στην χώρα σχεδόν με το τέλος της κανονικής διάρκειας των σπουδών μας 2009-2011 για 4ετεις εως 6ετεις σχολές, είτε δεν θα έδιναν πανελλήνιες είτε θα σπούδαζαν κατευθείαν εξωτερικό για να αποφύγουν τις εδώ συνέπειες και δυσκολίες. Αν δεν ήταν προτεραιότητα οι σπουδές δεν θα καθόμασταν να ξεσκιζόμαστε στο γενικό λύκειο με τα φροντιστήρια αλλά θα πηγαίναμε χαλαρά στο τεχνικό λύκειο να μάθουμε κάτι που θα πάρουμε πτυχίο και θα ψάξουμε για δουλειά μετά τα 18 μόλις τελειώσουμε.  Οι περισσότεροι πιστεύαμε οτι αυτοί που δεν θα βρούν δουλειά είναι αυτοί που δεν ήξεραν τι ήθελαν ή δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα και οι ρέμπελοι φοιτητές που κάνουν 8 και 10 χρόνια να τελειώσουν την σχολή χωρίς δικαιολογία.

 

Συμφωνώ απόλυτα! Και 'γω αν ήξερα το 2005 τι παίζει, θα έφευγα κατευθείαν έξω για σπουδές. Και πιο φθηνά θα βγαίναν οι σπουδές μου και στην ώρα μου θα τελείωνα, και μεγαλύτερες πιθανότητες για καλή θέση στο εξωτερικό θα είχα

  • Upvote 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.