margaritta Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2013 Δημοσιεύτηκε Ιανουάριος 28 , 2013 Άσε που δυσχεραίνει τρομερά το καλούπωμα και την σκυροδέτηση σε περίπτωση που η πεδιλοδοκός (το τμήμα σε συνέχεια του τοιχείου) κάνει δόντι σε σχέση με το τοιχείο. Δεν θα σε αφήνει να ρίξεις κουστούμι θεμελίωση - περιμετρικά τοιχεία υπογείου. Κάτσε όμως να μας πει η margaritta το σκεφτικό που την οδήγησε σε αυτή την λύση... hello παιδια, κουστουμι επεσε βρε, και οχι δεν κανει δοντι, πέδιλο κάτω από το τοιχείο εννοώ σορυ έγραψα πεδιλοδοκο απο βιασυνη.
Earl Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2013 (edited) Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά, Επαναφέρω το θέμα με μία ερώτηση που μου προέκυψε σήμερον.. Στη συνημμένη εικόνα φαίνεται η κάτοψη και η τομή μίας πλάκας που θα πρέπει να διαστασιολογηθεί. Η πλάκα εδράζεται επί εδάφους και φέρει μηχανολογικό εξοπλισμό συνολικού βάρους περίπου 40 kN. Το εμβαδόν της πλάκας είναι 5Χ2.80m. Η ερώτησή μου έχει να κάνει αναφορικά με τον τρόπο όπλισής της, αφού όπως φαίνεται και στην εικόνα, υπάρχουν στο εσωτερικό της τρείς οπές οι οποίες περιέχουν μέρος του εξοπλισμού και βρίσκονται σε βάθος 0.8 m. Τα κενά αυτά, δημιουργούν πρόβλημα στον συνήθη τρόπο όπλισης μιας τέτοιας πλάκας, και φυσικά και σε εμένα! Ο εξοπλισμός αποτελείται αντίστοιχα από 3 κομμάτια τα οποία και είναι τοποθετημένα επάνω από τις οπές, και εδράζονται στα άκρα αυτών! Σαν πρώτη σκέψη θα μπορούσαν να δημιουργηθούν πεδιλολωρίδες μεταξύ των οπών. Η αναπτυσσόμενη τάση να θεωρηθεί φορτίο σε ανεστραμμένο πρόβολο και να διαστασιολογηθούν σε κάμψη και διάτμηση. Στα άκρα των οπών πιθανώς να εμφανιστεί στρέψη λόγω του φορτίου, οπότε θα πρέπει να γίνει κάποιος έλεγχος. Καμία ιδέα συνάδελφοι; Ευχαριστώ!! Edited Μάιος 8 , 2013 by Earl
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάιος 8 , 2013 α) Το φορτίο του εξοπλισμού μεταφέρεται κατά κύριο λόγο στην πλάκα του πυθμένα μέσω των τοιχωμάτων. β) Τα 40kN είναι ένα μάλλον μικρό φορτίο και πιθανότατα η πλάκα θα μπορούσε να το φέρει χωρίς οπλισμό -σε στάδιο Ι. γ) Ο βασικός λόγος που θα προκαλέσει την ρηγμάτωση είναι η συγκέντρωση τάσεων στις γωνίες και η συρρίκνωση πήξης - συστολή ξήρανσης. δ) Το πρόβλημα κανονικά λύνεται με πεπερασμένα στοιχεία. ε) Το μέγεθος και η απλότητα του προβλήματος επιτρέπει να αντιμετωπιστεί βάσει πινάκων σαν μία σύνθεση από 18 ορθογωνικές πλάκες. στ) είναι αποδεκτό να θεωρηθεί ότι οι τάσεις εδάφους είναι ομοιόμορφες και τα φορτία γραμμικά. ζ) Ο οπλισμός θα είναι κατ' ελάχιστον δύο σχάρες (άνω - κάτω) με τον ελάχιστο οπλισμό, συν διαγώνιες ενισχύσεις στις γωνίες των οπών. Λογικά η διαστασιολόγιση δεν θα δόσει μεγαλύτερα ποσοστά. 1
Earl Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2013 Δημοσιεύτηκε Μάιος 9 , 2013 Ευχαριστώ πολύ Αλέξη για την απάντησή σου στο ερώτημά μου! Κατατοπιστικότατος!! Έπειτα όμως από κάποιες τροποποιήσεις από μέρους του πελάτη αναφορικά με τις οπές, το πρόβλημα απλοποιήθηκε κατά πολύ! Παρ όλα αυτά, παραμένει ενδιαφέρον το ερώτημα σε σχέση με τον τρόπο όπλισης μίας τέτοιας περίπτωσης! Η για παράδειγμα, μίας πλάκας ορόφου ή επί εδάφους με μεγάλες οπές!
TOLIS17 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 17 , 2014 Συνάδελφοι κάτω από πλάκα εδάφους είναι τεχνικά σωστό να εδράζεται θερμομόνωση πάνω σε 3Α? Δεν έχει κίνδυνο λόγω τριβών που ανταπτύσσονται σημειακά να υποστεί φθορά? Ποιά η άποψή σας? Ευχαριστώ
μεταλλατζης Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 17 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 17 , 2014 Καλύτερα κατά τη γνώμη μου να προηηθεί μπετό καθαριότητας 5 - 10 cm και μετά οι υπόλοιπες στρώσεις μέχρι την πλάκα
KonstantinosMod Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2014 Σε πλάκες επί εδάφους μπορείς να εφαρμόσεις μόνο αρμούς συστολής ανα 5-6 m με ή χωρίς βλητρώσεις μεταξύ των πλακών (καλύτερα με βλητρώσεις ειδικά όταν έχεις κυκλοφορία βαρεών οχημάτων για την συνεργασία των δύο πλακών διατμητικά). Η κατασκευει μπορεί να γίνει και χωρίς των συνήθη οπλισμό ή σχάρες. Όλες οι κατασκευές σε βιομηχανικά δάπεδα και οδοστρώματα στην Γερμανία γίνονται με αυτόν το τρόπο. Βιβλιογραφία Eisenmann Kόλιας Τέγος/Γιάννακας 15 Συνέδριο Σκυροδέματος (Αλεξανδρούπολη) @nokgian: Επειδή το θέμα "Πλάκα επί εδάφους" με ενδιαφέρει και εμένα θα ήθελα να ρωτήσω: - αν πρόκειται για ένα βιομηχανικό δάπεδο (πλάκα επί εδάφους) 62x62τερτ.μ. σε εξωτερικό χώρο, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν μια ενιαία πλάκα ή πρέπει να γίνει διαχωρισμός σε επί μέρους μικρότερες πλάκες (εντάξει από ότι κατάλαβα σημάντικότερο είναι οι αρμοί ουσιαστικά παρά ο οπλισμός που τοποθετέιται κυρίως έναντι ρηγμάτωσης); - Από προηγούμενα σχόλια σε σχέση με το θέμα αναφέρθηκε ότι δεν μας ενδιαφέρει η πλαστιμότητα του δομικού στοιχείου (δεν είναι πλάκα ανωδομής με άνοιγμα) αλλά η αντοχή του (σε ρηγμάτωση, θερμοκρασιακες μεταβολές...). Εμπειρικά και από 2 γνωστούς που ρώτησα θεωρείται οτι πλέγμα χαλύβδινων ράβδων Φ6 ή Φ8 /20cm άνω κ κάτω αρκεί σαν οπλισμός. Αλλά πώς αιτιολογείται τεκνημριωμένα αυτο; Οι εξισώσεις του Eisenmann για θέση κυκλικού φορτίου στο μέσο, στην περίμετρο και στη γωνία της πλάκας για τον υπολογισμό των καμπτικών εφελκυστικών αρκεί; Ευχαριστώ Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Ευχαριστώ, ilias
JEK Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 25 , 2014 Μην βασιστείς σε εμπειρικές οδηγίες. Πριν ξεκινήσεις μελέτησε την εκτεταμένη βιβλιογραφία, μέρος της οποίας αναφέρω στο thread " Διαστασιολόγηση πλάκας εδραζομένης επί εδάφους " και τα post #19 και #26. Επίσης κοίταξε και την ΤΟ4 ΣΠΜΕ-Δάπεδα από σκυρόδεμα- που έχει ανεβάσει στα Downloads ο συν. Kan62.
KonstantinosMod Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 26 , 2014 Ευχαριστώ πολύ JEK, είχα δει και πριν μερικές μέρες το thread "Διαστασιολόγηση πλάκας εδραζόμενης επί εδάφους" καθώς και την βιβλιογραφία που αναφέρεις στα post #19και #26 είχα βρει και εγώ στην αρχή στο google τα άρθρα των Τεγου και Κόλια όπως επίσης και την Τεχνική Οδηγία 4 του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας. Ουσιαστικά ακολουθώ ότι αναγράφεται εκεί σε συνδυασμό με ΕΚΩΣ 2000 για ελάχιστο οπλισμό και αλλές σχετικές λεπτομέρειες. Στα δυο επιστημονικά άρθρα υπάρχει σε κάποια μέρη επικάλυψη της μεθοδολογίας διαστασιολόγησης (τύποι Eisenmann και ελαστική θεωρία Westergaard). Από οτι κατάλαβα και μέσα από το forum, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ινοπλισμένο (αλλά δεν υπάρχει και ο σοβαρότερος των λόγων, όπως λέει και ο Nikgian και όπως αναφέρεται και στα άρθρα, δύναται και άοπλη πλάκα για τέτοιες εφαρμογές). Για υπολογισμό φορτίων, διατάξεις που αναφέρονται σε γέφυρες ίσως και να μην έχουν τόσο νόημα υποθέτω (δεν τις έχω διαβασει καν βέβαια) αλλά μια πλάκα επί εδάφους δεν έχει ουτε καν ανοιγματα ή στηρίξεις ούτε και μεγάλες ταχύτητες κυκλοφορίας (πέδηση / επιτάχυνση). Το σημαντικότερο νομίζω είναι η συμπύκνωση του εδάφους. Νομίζω οτι αυτό που πρέπει να λάβει υπόψη κάποιος είναι η αποφυγή ρηγμάτωσης και οι θερμοκρασιακες μεταβολές λόγω επιφάνειας (είναι 60x60m), οποτέ καλοί αρμοί, με σωστό σχεδιασμό (βλήτρα) και σε σωστές αποστάσεις. Και Οπλισμός πλέγμα χάλυβα Αsmin. Τουλάχιστον αυτό λέω να κάνω εγώ. Αν κάποιος έχει αντιμετωπίσει κάτι αντιστοιχο και 'εχει την πείρα ας με διορθώσει. Η δυσμενέστερη φόρτιση είναι απο φορτηγά με container (μέγιστο μικτό βάρος μου λέει ο συνάδελφος στο γραφείο 50tn). για 4 με 5 άξονες πάει γύρω στους 10-12tn. Η κύρια όμως ερώτηση που μου προκύπτει τώρα έιναι, πως κάνεις μια μελέτη (έστω και για μια απλή πλάκα στο έδαφος) βασιζόμενος σε επιστημονικά άρθρα ή DIN? Οι ελληνικοι κανονισμοί που έχουν την ισχύ νόμου δεν θα έπρεπε να είναι τα μοναδικά τεχνικά κείμενα που θα πρέπει να βασίζεται κάποιος? Εννοείται οτι και εμπειρικά να μου πει κάποιος τι πρέπει να μπει ή το πάχος πάλι πρέπει να δικαιολογηθει με καποια μεθοδολογία σε αυτά που θα στείλουμε.
JEK Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 27 , 2014 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 27 , 2014 Συνάδελφε, δεν έχω υπόψιν Ελλ. Κανονισμούς. Προχώρησε την σύνταξη της μελέτης με τα υπάρχοντα. Βοηθητικά ανεβάζω ένα παράδειγμα. ΕΔΑΦΟΠΛΑΚΑ.pdf 3
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα