Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υπολογισμός γενικής ασφάλειας gL


SAKIS.NIKOLOP

Recommended Posts

Καλησπέρα είμαι σπουδαστής Στο ΤΕΙ Πάτρας στους Ηλεκτρολόγους.

Θα ήθελα να μου λυθεί μια απορία.

Για τον υπολογισμό της γενικής ασφάλειας σε μια εγκατάσταση με δυο κινητήρες και έναν ωμικό φορτίο.

Το ολικό ρεύμα το υπολογίζουμε :

IΟΛον1x1,25xcos1-1φ+ Ιον2x1,25xcos2-1φ+ Ιον3

ον1 και Ιον2 =κινητήρες, Ιον3 =ωμικό φορτίο)

 

Δηλαδή για τους κινητήρες βάζουμε τον συντελεστή 1,25 για το ρεύμα εκκίνησης η οχι; Μιλάμε πάντα για την Γενική ασφάλεια.

Link to comment
Share on other sites

το ρεύμα εκκίνησης είναι περίπου 6 φορές το ονομαστικό .Είναι όμως στιγμιαίο , πράγμα που δεν επηρρεάζει τη τιμή της γενικής ασφάλειας. Το 1,25 αντιπροσωπεύει κατά κάποιο τρόπο τη μέγιστη υπερφόρτιση του κινητήρα που μπορεί να προκληθεί, προτού τον βγάλει εκτός η θερμική προστασία που έχει. Το δε συνφ , με το οποίο διαιρείς απλά σου βάζει και τα επαγωγικά ρεύματα που προκύπτουν , στη τιμή του συνολικού ρεύματος . Έπειτα την τιμή της γενικής ασφάλειας την καθορίζεις εσύ , εφόσον αυτή καλύπτει τις ανάγκες σου και εφόσον έχεις χρησιμοποιήσει την ανάλογη διατομή καλωδίου, έτσι ώστε η όποια πτώση τάσης προκύψει, να είναι εντός των επιτρεπτών ορίων. Στη προκειμένη περίπτωση η γενική ασφάλεια του πίνακα πρέπει να είναι τύπου gM ( φυσίγγιο βραδείας ενεργοποίησης) και από εκεί κι έπειτα οι μικροαυτόματοι που ασφαλίζεις πλέον το εκάστοτε κύκλωμα , για τους κινητήρες να είναι καμπύλης D και για το ωμικό φορτίο καμπύλης C. Και υποχρεωτικά βέβαια ,αν κι εφόσον  παρουσιάσεις κάποιο σχέδιο , ρελέ διαφυγής μετά τη γενική ασφάλεια.

Edited by Stavros Perakis
Link to comment
Share on other sites

Για τον υπολογισμό της γενικής ασφάλειας σε μια εγκατάσταση με δυο κινητήρες και έναν ωμικό φορτίο.

Το ολικό ρεύμα το υπολογίζουμε :

IΟΛον1x1,25xcos1-1φ+ Ιον2x1,25xcos2-1φ+ Ιον3

 

Η σχέση που χρησιμοποιείς είναι εμπειρική και οδηγεί, όταν την γενικεύσεις, σε λανθασμένα συμπεράσματα. Για την περίπτωση που αναφέρεσαι, το ρεύμα που "βλέπει" κάθε φορά η γενική ασφάλεια είναι: Ιολ = Ι1<φ1 + Ι2<φ2 + Ι3<0 [δηλαδή μιγαδική/διανυσματική άθροιση ρευμάτων]. Εξαρτάται κάθε φορά από τις ειδικές συνθήκες του προβλήματος που αντιμετωπίζεις ποιο είναι το ρεύμα που θα "δει" η ασφάλεια, προκειμένου να επιλέξεις την καταλληλότερη από τους πίνακες των κατασκευαστών. Πάντως, η σχέση που προτείνεις κάνει μια χοντρική εκτίμηση των πραγμάτων και οδηγεί γενικά σε υπερεκτίμηση του ρεύματος της ασφάλειας κατά περίπου 40-50%. Αυτό δεν βλάπτει γενικά, αν δεν έχουμε άλλα ζητήματα να αντιμετωπίσουμε: π.χ. θέμα επιλεκτικής συνεργασίας μεταξύ ασφαλειών, αποτυχία του ελέγχου αυτόματης διακοπής της τροφοδότησης [η ασφάλεια είναι αρκετά μεγάλη και αργεί να διακόψει τα σφάλματα έμμεσης επαφής], πραγματική ταυτόχρονη εκκίνηση των μηχανών [τότε θα ρεύμα θα εκτοξευτεί 4- 5 φορές πάνω] κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Πέτρανθε να με συγχωρείς αλλά αυτό που γράφεις δεν έχει σχέση με αυτό που ζητάει το παλληκάρι. Με την εξίσωση αυτή (θέλω να πιστεύω ότι φ1=120ο και φ2 =240ο ) βγάζεις το συνολικό διανυσματικό άθροισμα των εντάσεων και των τριών φάσεων ,δηλαδή αυτό που επιστρέφει από τον ουδέτερο σε ένα τριφασικό σύστημα. Πως μπορεί να προκύψει η τιμή της γενικής ασφάλειας απ'αυτό. πχ. έστω κινητήρας 3/Φ DOL 25 ΗΡ με Ιον=38 Α , αυτό σημαίνει  ότι κάθε σε κάθε φάση maximum περνάνε 38 Α , οπότε απαιτείται μια ασφάλεια 50 Α ανα φάση (πέραν της θερμικής προστασίας που πρέπει να έχει ο κινητήρας). Το διανυσματικό όμως άθροισμα των εντάσεων στη προκειμένη περίπτωση είναι 0 , όσα δηλαδή και τα Αmpere που διαρρέουν τον ουδέτερο . Έπειτα η ασφάλεια δεν σου προστατεύει το φορτίο, Η ασφάλεια προστατεύει την εγκατάσταση,δηλαδή τις καλωδιώσεις. Για τα φορτία ,ειδικά για τους κινητήρες , υπάρχουν τα θερμικά προστασίας ή οι θερμομαγνητικοί διακόπτες , που κάνουν ρύθμιση των Ampere που εσύ ως χρήστης θέλεις .

Link to comment
Share on other sites

Τα αναφερόμενα στο μήνυμά μου είναι βασική ηλεκτροτεχνία [θεωρία ηλεκτρικών κυκλωμάτων]. Τα σύμβολα [φ1 και φ2] αναφέρονται, προφανώς, στους αντίστοιχους συντελεστές ισχύος που χρησιμοποιεί ο νέος ηλεκτρολόγος στο μήνυμά του, για τους δυο κινητήρες. Κατά τα λοιπά, παραπέμπω σ' οποιοδήποτε καλό βιβλίο ΕΗΕ και στον ΕΛΟΤ HD384.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.