Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Δεσμεύτηκε με συμβολαιογραφική πράξη ισόγειος χώρος 40 τ.μ. για θέση στάθμευσης. Ο χώρος εφάπτεται κατοικίας με υπόγειο και το γκαράζ έχει επίσης υπόγειο. Το πρόβλημα είναι το εξής:

 

Το ισόγειο της κατοικίας βρίσκεται περίπου 1μ. υψηλότερα από το επίπεδο του χώρου στάθμευσης. Για το λόγο αυτό απαιτείται μία μικρή σκάλα για πρόσβαση από το γκαράζ στο σπίτι. Παράλληλα είχε σχεδιαστεί και μία σκάλα από το γκαράζ στο υπόγειο κάτω από αυτό.

 

Η πολεοδομία ζήτησε την κατάργηση της σκάλας προς το υπόγειο του γκαράζ (οπότε μένει τυφλό...) ή εναλλακτικά να μετρήσει η "περιοχή" της σκάλας στο Σ.Δ. (από τα επόμενα γίνεται αντιληπτό τι εννοούν "περιοχή").

 

Επίσης ζήτησαν να καταργηθεί η σκάλα προς το σπίτι, ή αν παραμείνει θα προσμετρηθούν περίπου 10τ.μ. στο Σ.Δ. (μιλάμε για 6 σκαλοπάτια πλάτους 1μ. και βάθους 0,30). Δηλαδή προσμετράει στο ΣΔ όλο το ορθογώνιο από τη νοητή ευθεία όπου ξεκινάει η σκάλα μέχρι το κοινό όριο γκαράζ και κατοικίας (ήτοι 1,80 Χ 5,60μ = 10,08τ.μ.).

 

Η απάντηση της πολεοδομίας ήταν ότι "στο γκαράζ δεν επιτρέπεται τίποτα άλλο παρά μόνο επίπεδη πλάκα στο δάπεδο. Ο,τιδήποτε άλλο μπει μέσα (σκάλα, καταπακτή κ.λπ.) θα μετρήσει στη δόμηση και μάλιστα θα μετρήσει όλο το εμβαδόν του γκαράζ από το σημείο που ξεκινάει η κατασκευή". Διάταξη για τα όσα αναφέρονται είπαν ότι δεν υπάρχει και άρα αφού δεν λέει κάπου ότι επιτρέπεται, τότε για αυτούς απαγορεύεται η κατασκευή σκάλας εντός του γκαράζ, εκτός και αν τους δείξω ρητή διάταξη που να την επιτρέπει. Ισχύει π.χ. η 33771 ή όντως έχουν δίκιο; Υπάρχει κάτι άλλο που δεν έχω υπόψη;

Δημοσιεύτηκε
...άρα αφού δεν λέει κάπου ότι επιτρέπεται, τότε για αυτούς απαγορεύεται η κατασκευή σκάλας εντός του γκαράζ, εκτός και αν τους δείξω ρητή διάταξη που να την επιτρέπει...

 

Επειδή αυτά είναι ''εξυπνάδες'' (και χρησιμοποιώ εισαγωγικά γιατί στην ουσία ηλιθιότητα είναι) νομιμοποιείσαι να πουλήσεις τρέλα. Δείξε κανονικά την πορτά στο ύψος τους ενός μέτρου άνευ σκάλας και αν σε ρωτήσουν (που θα ρωτήσουν) πώς θα τη φτάνεις θα απαντήσεις ότι οι ιδιοκτήτες δέχτηκαν να ανοιγοκλείνουν μικρή σκάλα αλουμινίου.

 

Εξάλλου από τη στιγμή που η εν λόγω πόρτα δεν είναι υποχρεωτική δεν υπάρχουν πουθενά κάποιες προδιαγραφές που πρέπει να τηρήσεις - και σε δύο μέτρα ύψος να τη βάλεις δεν έχουν δικαίωμα να σου πουν τίποτα. Και στη χειρότερη κάνε φασαρία και ζήτα τον προϊστάμενο!

Δημοσιεύτηκε

Τελικά δέχτηκαν μία μικρή σκάλα από το γκαράζ στο ισόγειο της κατοικίας. Ωστόσο εξακολουθούν να αποκλείουν τη σκάλα από το γκαράζ στο υπόγειο κάτω από αυτό.

 

Έχει κάποιος την εγκύκλιο 33771 ή ξέρετε που μπορώ να τη βρω; Σε 3 πολεοδομίες που ρώτησα αγνοούν παντελώς την ύπαρξή της...

 

Ευχαριστώ πολύ!

Δημοσιεύτηκε

@ petras

Σου επισυνάπτω την Εγκ. 33771/92

 

Εγγρ-33771/92.

Εφαρμογή του ΠΔ/3-8-87 σε εκτός σχεδίου περιοχές -

Υπόγεια προοριζόμενα ως χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων.

 

@ΚΕΙΜΕΝΟ

Επί του ανωτέρω σχετικού εγγράφου σας, σας πληροφορούμε

ότι από τις διατάξεις της παρ.2 του Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87 δεν

επιβάλλεται κάποιο ανώτατο επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης στον

επεκτεινόμενο εντός του ακαλύπτου υπόγειο χώρο στάθμευσης

αυτοκινήτων, πλην της απαγόρευσης της κατασκευής του εντός του

προκηπίου.

Το ΠΔ/3-8-87, όπως και η υπόλοιπη περί χώρων στάθμευσης

αυτοκινήτων Νομοθεσία, ισχύει και στις εκτός σχεδίου περιοχές

όταν από την μελέτη προβλέπεται η κατασκευή τέτοιων χώρων.

Τέλος και εφόσον τα πέραν του πρώτου υπογείου

κατασκευαζόμενα υπόγεια προορίζονται αποκλειστικά και σε όλη τους

την έκταση ως χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων μπορούν να επεκταθούν

στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου ακολουθώντας το περίγραμμα του

πρώτου υπογείου.

Δημοσιεύτηκε

@ petras

Και επειδή αναφέρεται στο ΠΔ/3-8-87 το επισυνάπτω και αυτό με όλη τη σχετική Νομοθεσία.

 

ΠΔ/3-8-87. (ΦΕΚ-749/Δ/10-8-87).

[ΙΣΧΥΕΙ απο 10-8-87] (ΦΕΚ-749/Δ/87).

ΑΡΘΡΟΝ-1, ΑΡΘΡΟΝ-2, ΑΡΘΡΟΝ-3, ΑΡΘΡΟΝ-4, ΑΡΘΡΟΝ-5

ΑΡΘΡΟΝ-6, ΑΡΘΡΟΝ-7

Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των

χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ'αρ.

ΠΔ-697/79 και ΠΔ-1339/81.

(Ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των

κτιρίων μπορεί να είναι στεγασμένος, υπέργειος ή υπόγειος ή

και μη στεγασμένος υπαίθριος χώρος).

 

 

'Εχοντας υπόψη:

 

1. Τις διατάξεις του Αρθ-8 παρ.1 του Ν-960/79 (ΦΕΚ-194/Α).

 

2. Τις διατάξεις του Ν-1032/80 (ΦΕΚ-57/Α) και ειδικότερα τα Αρθ-2, 3 και 7.

 

3. Τις διατάξεις του Ν-1558/85 (ΦΕΚ-137/Α) και ειδικότερα το Αρθ-23 παρ.1.

 

4. Τις διατάξεις του Ν-1647/86 (ΦΕΚ-141/Α) και ειδικότερα το Αρθ-13 παρ.12 (εδάφιο πρώτο).

 

5. Την υπ'αρ. Γνωμ-105/87 του Συμβουλίου της Επικρατείας, με πρόταση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

 

Αποφασίζουμε:

 

 

 

ΑΡΘΡΟΝ-1.

 

Ο χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση των κτιρίων σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν-960/79 όπως τροποποιήθηκε με το Ν-1221/81 μπορεί να είναι στεγασμένος υπέργειος ή υπόγειος ή και μη στεγασμένος υπαίθριος χώρος, όπως ορίζεται ειδικότερα στις επόμενες παραγράφους:

 

1. Ως στεγασμένος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

 

α) υπόγειος χώρος του κτιρίου.

 

β) ο ελεύθερος ισόγειος χώρος του κτιρίου (ΠΙΛΟΤΙΣ) όπως αυτός ορίζεται στην περιπτ.1Βι του Αρθ-7 του Ν-1577/85, και

 

γ) υπέργειος χώρος του κτιρίου που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και της θέσης του κτιρίου στο οικόπεδο.

 

2. Ως μη στεγασμένος (υπαίθριος) χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

 

α) ακάλυπτο οικόπεδο το οποίο διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή μπορεί να διατίθεται για στάθμευση το σύνολο της επιφάνειας του οικοπέδου, με εξαίρεση τις προβλεπόμενες από το ρυμοτομικό σχέδιο στοές ή προκήπια.

 

β) ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου που ανεγείρεται το κτίριο. Στην περίπτωση αυτή το μέγιστο ποσοστό της συνολικής επιφάνειας του οικοπέδου που επιτρέπεται να καλυφθεί από το κτίριο και το χώρο στάθμευσης, ορίζεται κατά 10% μεγαλύτερο του επιτρεπόμενου και μέχρι 80% κατ' ανώτατο όριο και σε περίπτωση εφαρμογής των διατάξεων του Αρθ-14 του Ν-1577/85 το ανώτατο όριο ορίζεται σε 90%. (φυτευση, δενδροφύτευση)

 

ΑΡΘΡΟΝ-2.

 

"1. Το ελεύθερο ύψος στεγασμένων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων μετρούμενο μεταξύ δαπέδου και οροφής πρέπει να είναι τουλάχιστον 2,20 μ. μετρούμενο δε μεταξύ δαπέδου και κάθε στοιχείου της οροφής πρέπει να είναι τουλάχιστον 1,90 μ.".

 

(Σ.Σ. Η παρ.1 του Αρθ-2 τίθεται ως αντικατεστάθη με το

Αρθ-2 του ΠΔ/25-4-89 (ΦΕΚ-253/Δ/8-5-89).

 

2. Ο στεγασμένος υπέργειος χώρος του κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων καθώς και ο αναγκαίος χώρος εισόδου ή εξόδου αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης δεν προσμετρούνται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου χωρίς υπέρβαση σε κάθε περίπτωση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου, του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου, καθώς και του επιτρεπόμενου συντελεστή κατ' όγκον εκμετάλλευσης του οικοπέδου, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Σε περίπτωση και έχει εφαρμογή η παρ.4 του Αρθ-28 του Ν-1577/85 δεν επιτρέπεται και η υπέρβαση του επιτρεπόμενου αριθμού ορόφων.

 

3. 'Οταν εφαρμόζεται η παρ.9 του Αρθ-9 του Ν-1577/85 επιτρέπεται υπέρβαση του ύψους, που καθορίζεται από ειδικές διατάξεις μέχρι 1,00 μ., εφόσον το ισόγειο του κτιρίου, χρησιμοποιείται κατά ποσοστό 50% τουλάχιστον για στάθμευση αυτοκινήτων. Το ίδιο ισχύει όταν στην πιο πάνω περίπτωση το κτίριο κατασκευάζεται σε υποστηλώματα (ΠΙΛΟΤΙΣ) με εφαρμογή της παρ.1Β του Αρθ-7 του Ν-1577/85 και ο ελεύθερος ημιϋπαίθριος χώρος της διατίθεται αποκλειστικά για στάθμευση αυτοκινήτων.

 

4. Εντός των κατά το Ν-947/79 και Ν-1337/83 οικιστικών περιοχών οι διατάξεις της παρ.3 εφαρμόζονται μόνο εφόσον ρητά προβλέπεται αυτό από την οικεία πολεοδομική μελέτη. Στις εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχές ή εντός νομίμως υφισταμένων οικισμών η εφαρμογή της ίδιας παρ.3 μπορεί να απαγορεύεται από τις διατάξεις των όρων και περιορισμών δόμησης των περιοχών αυτών.

 

ΑΡΘΡΟΝ-3.

 

1. Για την εξυπηρέτηση υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, επιτρέπεται επέκταση του χώρου της εισόδου του και εντός του υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου, με την προϋπόθεση ότι η συνολική επιφάνεια της πιο πάνω επέκτασης δεν θα υπερβαίνει τα 30 μ2. Η οροφή της πλάκας επικάλυψης, του χώρου που επεκτείνεται μέσα στον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου δεν πρέπει σε κανένα σημείο να υπερβαίνει τα 1,50 μ., μετρούμενο από την οριστική στάθμη του εδάφους. Η επιπλέον επιφάνεια που προκύπτει, σύμφωνα με τα πιο πάνω, δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.

 

2. Επιτρέπεται η επέκταση του υπόγειου χώρου του κτιρίου και κάτω από τον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, εκτός από το χώρο προκηπίου με την προϋπόθεση ότι το σύνολο του επεκτεινόμενου υπόγειου χώρου, στον υποχρεωτικά ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου καθώς και ποσοστό 40% τουλάχιστον του υπόγειου χώρου που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1Ββ του Αρθ-7 του Ν-1577/85 διατίθενται αποκλειστικά ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων. Ο σύμφωνα με τα παραπάνω επεκτεινόμενος χώρος υπογείου δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.

 

"Στις εκτός σχεδίου περιοχές και για την περίπτωση ανέγερσης κτιρίου κατοικίας σύμφωνα με το Αρθ-6 του ΠΔ/24-5-85 ( ΦΕΚ-270/Δ ), όπως ισχύει δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου αυτής. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις κτιρίων σε εκτός σχεδίου περιοχές ο δυνάμενος να επεκταθεί στο υποχρεωτικά ακάλυπτο τμήμα του γηπέδου χώρος του υπογείου δεν μπορεί να καταλαμβάνει επιφάνεια μεγαλύτερη του μεγίστου επιτρεπόμενου κατά χρήση ποσοστού καλύψεως, όπως προβλέπεται από το παραπάνω Προεδρικό Διάταγμα".

 

(Σ.Σ τα εντός "..." προσετέθησαν σύμφωνα με το

Αρθ-1 του ΠΔ/21-8-95 ΦΕΚ-663/Δ/6-9-95)

 

3. 'Οταν γίνεται επέκταση του υπόγειου χώρου σύμφωνα με την παρ.2 η στάθμη της οροφής της πλάκας επικάλυψης του τμήματος αυτού της επέκτασης πρέπει να περιορίζεται κατά 1,00 μ. τουλάχιστον κάτω από την τεχνητή ή φυσική στάθμη του εδάφους. "Ο περιορισμός αυτός ο οποίος δεν ισχύει για το χώρο εισόδου ή εξόδου, που κατασκευάζεται σύμφωνα με την παρ.1, επιβάλλεται μόνο για το τμήμα πάνω από την επέκταση του υπογείου χώρου στάθμευσης, του οποίου η φύτευση είναι απαραίτητη για να υλοποιηθεί συνολικά στο οικόπεδο η απαίτηση του Αρθ-23 παρ.1 του Κτιριοδομικού Κανονισμού (ΦΕΚ-59/Δ/89)".

 

(Σ.Σ Το εντός "..." εδάφιο τίθεται εις αντικατάσταση, του δεύτερου

εδαφίου (όπως αυτό είχε προστεθή με την παρ.2 Αρθ-2 του ΠΔ/25-4-89

ΦΕΚ-253/Δ/8-5-89) και τρίτου εδαφίου της παρ.3, σύμφωνα με την

παρ.1 Αρθ-10 του ΠΔ-111/04 ΦΕΚ-76/Α/5-3-04)

 

(ΠΡΟΣΟΧΗ δεν Ισχύουν είναι το β και γ εδάφια.

 

"Ο δημιουργούμενος, σύμφωνα με τα παραπάνω χώρος, φυτεύεται υποχρεωτικά".

 

(Σ.Σ. Τα εντός "..." προσετέθησαν με την παρ.2 Αρθ-2

 

του ΠΔ/25-4-89 ΦΕΚ-253/Δ/8-5-89).

 

Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για το χώρο εισόδου ή εξόδου που κατασκευάζεται σύμφωνα με την παρ.1.)

Δημοσιεύτηκε

ΑΡΘΡΟΝ-4.

 

1. Σε κτίρια στα οποία κατασκευάζεται χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων χωρητικότητας 100 θέσεων και άνω, επιτρέπεται επέκταση του ορόφου που είναι στο φυσικό ή διαμορφωμένο έδαφος (ισόγειου ορόφου) στο υποχρεωτικά ακάλυπτο τμήμα του οικοπέδου, εκτός από το χώρο προκηπίου με την προϋπόθεση ότι το σύνολο του επεκτεινόμενου στο υποχρεωτικά ακάλυπτο τμήμα του οικοπέδου, ισόγειου ορόφου του κτιρίου, ως και μισό τουλάχιστον του υπολοίπου του χώρου αυτού, διατίθεται αποκλειστικά ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.

 

2. Το ανώτατο επιτρεπόμενο ελεύθερο ύψος του χώρου που επεκτείνεται κατά την προηγούμενη παράγραφο στο ακάλυπτο τμήμα του οικοπέδου δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 2,20 μ. Πάνω από την πλάκα επικάλυψης του χώρου αυτού επιτρέπεται μόνο η κατασκευή στηθαίου ύψους μέχρι 1,00 μ. και η τοποθέτηση φυτών, ενώ αποκλείεται κάθε άλλη χρήση. Η επιπλέον επιφάνεια που προκύπτει με εφαρμογή της παραγράφου αυτής, δεν προσμετράται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου.

 

"3. Σε κάθε κτίριο που προβλέπεται χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων η πρόσβαση σ' αυτόν πρέπει να επιτυγχάνεται με είσοδο - έξοδο πλάτους τουλάχιστον 2,25 μ.

 

Το άθροισμα των ανοιγμάτων εισόδων εξόδων των χώρων στάθμευσης σε κάθε πρόσωπο του οικοπέδου, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ήμισυ του μήκους του προσώπου, το οποίο πάντως δύναται να φθάνει τα 6 μέτρα εάν το προκύπτον άθροισμα είναι μικρότερο από τον αριθμό αυτόν. Κατ' εξαίρεση και ύστερα από έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ), το ανωτέρω άθροισμα μπορεί να είναι μεγαλύτερο, όταν τούτο επιβάλλεται για λόγους κτιριοδομικής διαμόρφωσης του κτιρίου ή κυκλοφοριακούς λόγους".

 

(Σ.Σ Η παρ.3 τίθεται ως αντικατεστάθη με την παρ.2

Αρθ-10 του ΠΔ-111/04 ΦΕΚ-76/Α/5-3-04)

 

(ΠΡΟΣΟΧΗ δεν Ισχύει είναι η αρχική παρ.3.

 

3.Σε κάθε κτίριο που προβλέπεται χώρος στάθμευσης αυτ/των η πρόσβαση σ' αυτόν πρέπει να επιτυγχάνεται με μία μόνο καθορισμένη είσοδο και μία μόνο ξεχωριστή καθορισμένη έξοδο ή με μία μόνο κοινή είσοδο - έξοδο πλάτους τουλάχιστον 2,25 μ. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η ύπαρξη περισσότερων εισόδων - εξόδων εάν αυτό, κατά την κρίση της πολεοδομικής υπηρεσίας, επιβάλλεται για λόγους κτιριοδομικής διαμόρφωσης του κτιρίου ή κυκλοφοριακούς λόγους.)

 

ΑΡΘΡΟΝ-5.

 

Σε οικισμούς ή τμήματά τους που υπάγονται στις περιπτώσεις της παρ.4 του Αρθ-28 του Ν-1577/85 ή που χαρακτηρίζονται ως παραδοσιακά, οι διατάξεις των Αρθ-3 και 4 μπορεί να εφαρμόζονται μόνο μετά από έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ), εκτός αν διαφορετικά ορίζεται με τις διατάξεις των όρων και περιορισμών δόμησης του οικισμού.

 

ΑΡΘΡΟΝ-6.

 

Καταργούνται το ΠΔ-697/79 "περί καθορισμού ειδικών όρων ως προς την δόμησιν και διαμόρφωσιν των χώρων σταθμεύσεως αυτοκινήτων" (ΦΕΚ-208/Α) και ΠΔ-1339/81 "Τροποποίησις του υπ' αρ. ΠΔ-697/1-9-79 περί καθορισμού ειδικών όρων ως προς την δόμησιν και διαμόρφωσιν των χώρων σταθμεύσεως αυτοκινήτων" (ΦΕΚ-335/Α) ΠΔ

 

ΑΡΘΡΟΝ-7.

 

Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Στον Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

 

Αθήνα, 3 Αυγούστου 1987.

 

@ΣΧΕΤ-ΝΟΜ

Παρ.1 του Αρθ-8 του Ν-960/79 .

Αρθ-7, Αρθ-9, Αρθ-14 και Αρθ-28 του Ν-1577/85 .

 

 

Εγκ-54612/40/11-6-98 Εγκ-40/98

Αρθρον-3 παρ.1 του ΠΔ/3-8-87.

Για την εξυπηρέτηση υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων

επιτρέπεται επέκταση του χώρου της εισόδου του και εντός του

υποχρεωτικά ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου,

Διευκρινίζεται ότι ο κατά τα παραπάνω προβλεπόμενος χώρος

εισόδου μπορεί να περιλαμβάνει και ανελκυστήρα καθόδου προς τους

χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων

 

Αποφ-10452/98 ΦΕΚ-304/Δ/12-5-98

Συμπλήρωση της Αποφ-22664/412/19-7-88 Νομάρχη Αθηνών

(ΦΕΚ-547/Δ/29-7-88) σχετικά με τον καθορισμό τομέων μεγίστων

επιτρεπομένων υψών στην περιοχή Κυπριάδου

 

ΣΤΕ-4340/9-2-98

Υψομετρική μελέτη

Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87 παρ.2 και παρ.3

 

Εγκ-50182/4/98 Εγκ-4/98 ΝΣΚ-713/97

Αποδοχή της Γνωμ-713/97 του Γ τμήματος του ΝΣΚ

περί εφαρμογής της παρ.3 Αρθ-2 του ΠΔ/3-8-87 στην

περιοχή Στρέφη Αθηνών

 

Εγκ-58403/1603/48/14-11-97 Εγκ-48/97

Απαγόρευση επέκτασης του χώρου της εισόδου υπογείου

χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων εντός του προκηπίου

παρ.1 Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87

 

Αποφ-52456/19-3-97

Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87

Είσοδοι χώρων στάθμευσης εντός των υποχρεωτικά ακαλύπτων

χώρων του οικοπέδου δεν μπορεί να έχουν συνολική επιφάνεια

πέραν των 30 μ2 ανά οικόπεδο

 

Εγκ-19040/55/96 Εγκ-55/96

Χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων στον ελεύθερο ισόγειο

χώρο του κτιρίου (Πιλοτίς ΡΙLΟΤΙS)

 

Αποφ-40618/7-11-95

Υποχρεωτική η φύτευση του υποχρεωτικά

ακάλυπτου χώρου

 

Αποφ-30953/95

Υποχρεωτική η φύτευση κατά τα 2/3 του υποχρεωτικά

ακάλυπτου χώρου. Στο φυτεμένο αυτό χώρο δεν

νοείται άλλη χρήση, ανεξάρτητα από το είδος φύτευσης.

Εφαρμογή της παρ.2 και παρ.3 του Αρθ-3 ΠΔ/3-8-87

 

Εγγρ-39834/2251/93 .

Επέκταση του χώρου της εισόδου του υπογείου χώρου

στάθμευσης αυτοκινήτων εντός του χώρου της πρασιάς

παρ.1 του Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87

 

Εγγρ-34299/92 .

Διευκρίνιση στο Αρθ-1 παρ.2(β) του ΠΔ/3-8-87

Ποσοστό κάλυψης οικοπέδου για περίπτωση

υπαίθριων θέσεων στάθμευσης

 

Αποφ-35462/4-8-92 .

Ιδιωτικός χώρος στάθμευσης και άτομα με ειδικές ανάγκες

 

Εγγρ-33771/92 .

Εφαρμογή του ΠΔ/3-8-87 σε εκτός σχεδίου περιοχές

Υπόγεια προοριζόμενα ως χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων

παρ.2 του Αρθ-3

 

Εγγρ-33195/92 .

Εφαρμογή του Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87 στην εκτός σχεδίου δόμηση

 

Εγγρ-32799/92/32572/92 .

Πληροφορίες για την διαμόρφωση κλπ.υπόγειων

χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων

(κατασκευή ανεστραμμένων δοκών στηρίξεως ,

ράμπες καθόδου, φύτευση κλπ)

παρ.2 και παρ.3 Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87

 

 

 

Εγγρ-28149/91 .

Χώροι στάθμευσης σε περιοχές που δεν

επιβάλλονται από τον Ν-960/79

 

Εγγρ-34860/91 .

Υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων,

τμήμα των υπογείων που επεκτείνεται στον υποχρεωτικά

ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, κατά τις διατάξεις του

Αρθ-3 παρ.2 του ΠΔ/3-8-87, πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά

ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.

 

Εγγρ-35345/91 .

Αλλαγή χρήσης χώρου PILOTIS,

το τμήμα του εν λόγω χώρου που μετατρέπεται σε

GARAGE δεν θα προσμετρηθεί στον συντελεστή δόμησης

αλλά θα προσμετρηθεί στον συντελεστή όγκου

 

Εγγρ-29527/91 .

GARAGE στα προκήπια Αρθ-1 παρ.2β του ΠΔ/3-8-87,

εφαρμογή του Αρθ-23 του κτιριοδομικού κανονισμού

όσον αφορά την φύτευση των 2/3 του απομένοντος

ακάλυπτου χώρου.

 

Εγγρ-41815/90 .

Εφαρμογή της παρ.2 του Αρθ-3 του ΠΔ/3-8-87

σ'όλα τα κτίσματα (υπάρχοντα με προσθήκη και νέα)

Επομένως το ποσοστό 40% υπογείου γκαράζ υπό το κτίσμα,

που είναι προϋπόθεση για την επέκταση αυτού και κάτω από

τον ακάλυπτο χώρο, αναφέρεται στην επιφάνεια του όλου

κτίσματος παλιού και προσθήκης.

 

Εγγρ-17689/90

Η κατασκευή δεύτερου υπογείου για χρήση GARAGE

δεν απαγορεύεται από τις διατάξεις του ΠΔ/3-8-87,

εφόσον για το πρώτο υπόγειο τηρούνται οι διατάξεις

της παρ.2 του Αρθ-3 του ίδιου Δ/τος.

Ευνόητο είναι, επίσης, ότι στα πέραν του πρώτου υπογείου

κατασκευαζόμενα υπόγεια η χρήση πρέπει να είναι αμιγής για την

στάθμευση και μόνο αυτοκινήτων.

 

Εγγρ-39758/89

Σε περίπτωση που κατασκευάζεται PILOTIS ή χώρος

στάθμευσης στο ισόγειο παρ. 3 άρθ-2 τπυ ΠΔ/3-8-87

 

Εγγρ-15283/1755/88

Δυνατότητα προσαύξησης του ύψους της οικοδομής κατά

1,00 μ. λόγω κατασκευής Pilotis ή χώρου στάθμευσης,

σύμφωνα με την παρ.3 του άρθ-2 του ΠΔ/3-8-87

 

Εγγρ-77052/14984/23-12-87

Κατασκευή δεύτερου υπογείου ορόφου σε κτίριο

κατοικίας για χρήση στάθμευσης,

παρ.1α του Αρθ-1 του ΠΔ/3-8-87

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ πολύ φίλε Camelot. Ήσουν πολύ κατατοπιστικός :)

 

Μάλλον τελικά η 33771/92 δεν έχει εφαρμογή στην περίπτωση που αναφέρομαι και δε βλέπω να υπάρχει και κάποια άλλη διάταξη ή έστω ερμηνευτική εγκύκλιος που να καθορίζει επακριβώς τι επιτρέπεται εντός χώρων που δεσμεύονται ως γκαράζ. Εκτός και αν το θέμα είναι ξεκαθαρο γιατί απλά δεν επιτρέπεται τίποτα ;)

 

Υπάρχει κάποιο άλλο επιχείρημα ή άποψη για το συγκεκριμένο θέμα; Κωδικοποιώ λίγο ξανά το πρόβλημα και τα ερωτήματα καθώς το θέμα ίσως να μπορεί να απαντηθεί μόνο εν μέρει:

 

Ι) Δεδομένα

- Ισόγειος χώρος στάθμευσης

- Ανεξάρτητος όγκος κτιρίου σε επαφή με χώρο κατοικίας ή και εντελώς ανεξάρτητος σε άλλο σημείο του οικοπέδου

- Υπόγειο κάτω από το γκαράζ (όχι γκαράζ)

- Δέσμευση χώρου ως γκαράζ

- Τυπική είσοδος 2,25+ για οχήματα, προβλεπόμενο ύψος κτιρίου κ.λπ.

 

ΙΙ) Ερωτήματα

α) Αν γίνει σκάλα προς την κατοικία, θα μετρήσει στο Σ.Δ.;

β) Αν γίνει σκάλα προς το υπόγειο, θα μετρήσει στο Σ.Δ.;

γ) Η δέσμευση του γκαράζ θα περιλαμβάνει και τις σκάλες ακόμα και αν αυτές μετρήσουν τελικώς στο Σ.Δ. ή αυτό είναι αδιάφορο;

δ) Επιτρέπονται βοηθητικοί χώροι (WC, αποθήκη) σε ισόγειο γκαράζ κατοικίας ή αυτό αφορά μόνο σταθμούς αυτοκινήτων και υπόγεια;

ε) Αν επιτρέπονται μετράνε και στο Σ.Δ. ή μόνο στην κάλυψη;

στ) Αν οι βοηθητικοί χώροι βρίσκονται σε υπόγειο κάτω από το γκαράζ, τότε ο μόνος τρόπος να αποκτηθεί πρόσβαση σε αυτούς είναι να φτιαχτεί σκάλα που όμως θα μετρήσει στη δόμηση;

 

Ελπίζω να μην κούρασα, κάθε άποψη καλοδεχούμενη.

Δημοσιεύτηκε

παιδια μπορείτε να επιβεβαιώσετε τα λεγόμενα μου;

ΑΡΘΡΟΝ-1.

1. Ως στεγασμένος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί:

γ) υπέργειος χώρος του κτιρίου που κατασκευάζεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου και της θέσης του κτιρίου στο οικόπεδο.

 

ΑΡΘΡΟΝ-2.

2. Ο στεγασμένος υπέργειος χώρος του κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων καθώς και ο αναγκαίος χώρος εισόδου ή εξόδου αυτοκινήτων για την εξυπηρέτηση χώρων στάθμευσης δεν προσμετρούνται στο συντελεστή δόμησης του οικοπέδου χωρίς υπέρβαση σε κάθε περίπτωση του μέγιστου επιτρεπόμενου ύψους του κτιρίου, του μέγιστου επιτρεπόμενου ποσοστού κάλυψης του οικοπέδου, καθώς και του επιτρεπόμενου συντελεστή κατ' όγκον εκμετάλλευσης του οικοπέδου, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

σύμφωνα με τα παραπάνω μπορώ να έχω κλειστό χώρο στάθμευσης

(όχι απλα στεγασμένο , αλλά περικλειστο με τοίχους και γκαραζόποτρα, άντε και κανένα παράθυρο :) )

ως ανεξάρτητο όγκο ή όγκο σε επαφή πχ με την κατοικία

 

ο οποίος δεν προσμετράται στη δόμηση

παρά μόνο προσμετράται στην κάλυψη και τον όγκο

 

σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την απάντηση

θέλω μια επιβεβαίωση διότι έχω αγχωθεί

Δημοσιεύτηκε

Το τελευταίο το έχω κάνει σε οικ.άδεια. κατοικίας εκτός σχεδίου. Το γκαράζ ήταν σε επαφή με τη κατοικία μόνο απο την μία πλευρα και ίσχυαν τα παραπάνω.

Φαντάζομαι όμως γίνεται και εντελώς ανεξάρτητο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.