Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

-Έχω κάνει μια στατική μελέτη θεμελίωσης με πεδιλοδοκούς με μάλλον υποτίμηση της φέρουσας ικανότητας του εδάφους.

-Η κάτοψη είναι περίπου 130μ2.

-Η οικοδομή είναι τριώροφη+υπόγειο.

-Τελικά ο εργολάβος για λόγους κατασκευαστικής ευκολίας και για λόγους ταχύτητας θέλει να κάνει ενιαία κοιτόστρωση.

-Πρέπει μέχρι την Δευτέρα το πρωί να δώσω νέα σίδερα γιατί η δουλειά πρέπει να γίνει γρήγορα (για διάφορους λόγους).

-Από την εκσκαφή φάνηκε ότι το έδαφος είναι αρκετά συνεκτικό αργιλώδες με αρκετά καλύτερα χαρακτηριστικά από αυτά που είχα προβλέψει στην μελέτη. (Συνηθίζω στις μελέτες να υποθέτω ότι το έδαφος είναι "σούπα" μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου).

-Οι πεδιλοδοκοί είναι ύψους 1.30, πλάτους 0,45 με πλάτος πέλματος 1.50 και ύψος πέλματος 0,40.

 

Τα λέω όλα αυτά για να σχηματιστεί καλύτερη εικόνα σε σχέση με το τι είχε προβλεφθεί στην μελέτη.

 

Τώρα λέω να μπει κοιτόστρωση τουλάχιστον 70cm με σχάρα πάνω+κάτω τουλάχιστον Φ14/15. Επίσης, λέω να προτείνω "καβαλέτα" για στήριξη του άνω οπλισμού και για την διάτμηση περίπου 2Φ10/μ2. Όλα αυτά βέβαια εντελώς εμπειρικά και χωρίς υπολογισμούς. Το πρόβλημα μου είναι πως θα οπλιστούν οι κρυφοδοκοί.

 

Αν μπορεί κάποιος με εμπειρία σε κοιτοστρώσεις μες το ΣαββατοΚύριακο να μου πει αν:

α) Σκέφτομαι σωστά για το ύψος και τον γενικό οπλισμό σχάρας και τα καβαλέτα;

β) Τι προτείνετε για τον οπλισμό των δοκών; Υπήρχε περίπου 8Φ20 πάνω και 8Φ20 κάτω και τετράτμητοι Φ10/15. Το να αφήσω τον ίδιο οπλισμό στην κρυφοδοκό (περίπου 40-45/70) μου φάινεται υπερβολικό.

γ) Αν έχει κάποιος το STRAD και έχει εμπειρία σε κοιτοστρώσεις, ας μου στείλει ένα πμ, τον παρακαλώ πολύ....

 

Συγνώμη για το πιεστικό ύφος του μηνύματος αλλά είμαι αρκετά πιεσμένος προσωπικά και θα ήθελα να το συζητήσω άμεσα με κάποιους έμπειρους συναδέλφους από το φόρουμ...

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη θα σου πω την δική μου εκτίμηση η οποία σίγουρα θα διαφέρει με αυτήν που θα σου πουν άλλοι από ότι είδες και σε προηγούμενα posts για το ιδιο θέμα.

 

Σε μια ραντιέ είναι αρκετή η όπλιση με 2πλη εσχάρα, καβαλέτα και τοπικές ενισχύσεις - πυκνώσεις των οπλισμών. Για σιγουριά και συμβατότητα με τις απλές επιλύσεις (όχι πεπερασμένα) τοποθετούμε κρυφοδοκούς. Με τις κρυφοδοκούς επιτυγχάνουμε υπολογιστικά και πρακτικά να αντιμετωπίζουμε την διάτρηση με τον υπολογισμό των δοκών αυτών σε διάτμηση.

Εγώ τις δοκούς αυτές τις μορφώνω με μεγαλύτερο πλάτος από αυτό των υποστυλωμάτων για διάφορους λόγους και τις οπλίζω με αυτά που προκύπτουν από την επίλυση. Εδώ να σου πω ότι αν ο οπλίσμός που προκύπτει είναι ο ελάχιστος οπλισμός δοκών θεμελίωσης τότε μάλλον μπορείς να τον μειώσεις καθότι στην πραγματικότητα δεν είναι απλή δοκός θεμελίωσης. Εγώ αυτούς τους οπλισμούς πάντως δεν τους μειώνω.

Όσον άφορά στο πάχος της κοιτόστρωσης γενικά θα σου έλεγα ότι εγώ θα έβαζα περίπου 90 εκ. Δεν είναι πάντως σωστό να αναφέρει κανείς έτσι απλά ένα νούμερο χωρίς να έχει δει τον ξυλότυπο....Με την ίδια άνεση που σου λέω 90 εκ θα ακούσεις και 50 εκ.... Σε γενικές γραμμές πάντως μην εμπιστεύεσαι πολύ τις θεμελιώσεις...

Δημοσιεύτηκε

Άρη καταρχήν ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Παραθέτω φωτό από σχέδιο μελέτης:

 

xylotypoi.th.png

 

-Δεν νομίζεις ότι είναι υπεβολικοί 90 πόντοι; Δεν ξέρω, λέω! Αναφέρθηκε κάπου 80-90 πόντους για 5όροφη. Από πρόχειρους υπολογισμούς με 65-70εκ η κοιτόστρωση μου θα θεωρείται άκαμπτη.

-Να κρατήσω τα ίδια σίδερα στις κρυφοδοκούς μου φαίνεται επίσης υπερβολικό. Τι λέτε;

 

Υ.Γ. Πρόσφατα επισκέφτηκα τα Χανιά και έμεινα έκπληκτος! Πανέμορφη πόλη! (Άρη μην το πάρεις για καλόπιασμα...) :)

Δημοσιεύτηκε
-Οι πεδιλοδοκοί είναι ύψους 1.30, πλάτους 0,45 με πλάτος πέλματος 1.50 και ύψος πέλματος 0,40.

Πιστεύω πως αυτός είναι ο λόγος (το 1,30) που ο εργολάβος θέλει ραντιέ. Εσύ υπογράφεις Γιάννη; Γιατί να στην αλλάξει;;;

Τελος πάντων μπορείς να του πεις το εξής, για να είσαι καλυμένος: Τα σίδερα δεν αλλάζουν, οι διαστάσεις δεν αλλάζουν. Αν θες ραντιέ #Φ14/15 πανω/κάτω, με τα ίδια δοκάρια στις ίδιες διαστάσεις και τον ίδιο οπλισμό...

Δημοσιεύτηκε

Εγώ πάντως θεωρώ υπερβολή σε τριόροφη οικοδομή δοκούς 130χ45. Ειδικά αν πας και σε κοιτόστρωση τότε ακόμα περισσότερο. Από την κάτοψη θα έλεγα να μείνεις σε εσχάρα πεδιλοδοκών αλλά να μειώσεις το 130 σε 100 τουλάχιστον και να δεις τι γίνεται.

Δημοσιεύτηκε
Επίσης, λέω να προτείνω "καβαλέτα" για στήριξη του άνω οπλισμού και για την διάτμηση περίπου 2Φ10/μ2.

 

δεν υπάρχει καβαλέτο ΚΑΤΩ απο 4Φ14/μ2 (αν κάποιος πει κατι άλλο απλά θα τον αγνοήσω)

 

όσο για τη διατμηση, θες αλλη διάταξη στην πλάκα (μιλάω εκτος περιοχών συνδετήριων, αν εχεις προβλημα διάτμησης), δεν θα την παραλάβεις από τα καβαλέτα

 

επισης τι εννοεις υπογειο στην περιπτωση σου, τοιχωμα υπογειου πανω στις πεδιλοδοκούς, χτισιμο απλα, τι;

 

επισης μη μου πεις οτι το προγραμμα δεν εβγαλε προειδοποίηση για τα Φ20 των πεδιλοδοκών που αγκυρωνονται σε 30εκ

4τμητοι ειναι λογικο αφου ειναι 45εκ το πλατος

 

εσχαρα Φ14/15 εκ πρωτης ειναι αρκετα καλα

 

το πάχος τωρα ειναι άάάάλη ιστορία

Δημοσιεύτηκε

@acnt: όταν λές ίδιες διαστάσεις κλπ εννοείς ραντιέ με ύψος 1.30;;; Αυτό αποκλείεται! (καλύτερα να αυτοκτονήσουμε ομαδικώς). Αν εννοείς ίδιες διαστάσεις στα δοκάρια (οπλισμός, πλάτος, τσέρκια κλπ πλην του ύψους) ναι, αυτό το σκέφτομαι κι εγώ. Απλά, θεωρώ ότι τα 8Φ20 είναι μάλλον πολλά και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το έδαφος είναι πολύ καλύτερο απ' ότι είχα υπολογίσει. Ο εργολάβος θέλει ραντιέ για ταχύτητα στα καλούπια-σιδερώματα.

 

@rigid-joint: Για μισό λεπτάκι! Από που το ξέρεις ότι δεν υπάρχει καβαλέτο κάτω από 4Φ14/μ2;; Καταρχήν το καβαλέτο είναι δύσκολο να καμφτεί. Κατά δεύτερον έχω βάλει πολλές φορές σε γεφυροποιϊα καβαλέτα Φ10, Φ12 κλπ. Εσύ έχεις καμιά άλλη πληροφορία;

Όταν λέω υποτίμησα την φέρουσα ικανότητα, εννοώ ότι είχα θεωρήσει αρκετά χαμηλή τάση και δυσκαμψία, ενώ τελικά το έδαφος δείχνει αρκετά "σκληρό" και εξαιρετικά συνεκτικό (αργιλώδες με ημιβραχώδη τμήματα). Υπόγειο εννοούμε με περιμετρικό τοιχείο και έδραση απ' ευθείας στην κοιτόστρωση (κρυφοδοκοί) και επίσης η κοιτόστρωση πλέον χρησιμοποιείται σαν δάπεδο του υπογείου στο οποίο ΔΕΝ μπαίνουν αυτοκίνητα. Για τα μηνύματα των αγκυρώσεων έχεις δίκιο, αλλά όταν είχα ύψος 1.30 (επαρκέστατο για καμπύλη αγκύρωση) και το πάχος της κολώνας δεν μπορεί ν' αλλάξει (για αρχιτεκτονικούς λόγους, καταλαβαίνεις), τότε ...απλά αγνόησα το μήνυμα του προγράμματος... Επικίνδυνο; Ναι, αν είσαι άσχετος και δεν ξέρεις τι να αγνοήσεις και τι να λάβεις σοβαρά υπόψιν. Εγώ δεν είμαι βέβαια ο σούπερ-ντούπερ στατικός αλλά, ε! δεν είμαι και άσχετος.

 

Πάντως ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!

Δημοσιεύτηκε

δεν σε ειπα ασχετο, ειπα για τα μυνηματα, γιατι δεν βάζεις Φ18 ή Φ16;

 

τι εννοεις εβαζες Φ10 στη γεφυροποιια;για ποια καβαλέτα μιλάς;

 

http://www.ggde.gr/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=943

εδώ στην σελίδα 104 θα δεiς min για καβαλέτα το Φ12

και στη β περιπτωση θα δεις γιατι λεω για Φ14

 

δεν υπάρχει περιπτωση να εβαλες σε πεδιλο βαθρου καβαλέτα 2Φ10 ή Φ12, αποκλείεται

 

δεν αντέχουν τα σκέλη το βάρος, το 4Φ14ανα μ2 ειναι το min

 

στην κοιτοστρωση των 70εκ που λες, το καβαλέτο έχει ύψος σκελους 55εκ περιπου, μια χαρα θα καμφει, επιπλέον με τι ανοιγμα σκελους το Φ10 θα πιασει τα Φ14, που θα ειναι 2 ανα μ2;

 

και κανεις δεν ειναι σουπερ-ντουπερ

Δημοσιεύτηκε

Εντάξει βρε φιλε μου δεν είπα εγώ ότι με είπες άσχετο... Απλά έτσι είναι το στυλ που γράφω... Μην το παρεξηγείς! ΟΚ;

Το καβαλέτο στην προκειμένη περίπτωση μπαίνει μάλλον για κατασκευαστικούς λόγους. Διάτμηση δεν έχω. Απλά πιστέυω ότι είναι καλύτερα να βάλεις καβαλέτα παρά ένα απλό ευθύγραμμο τμηματάκι οπλισμού για την στήριξη του άνω οπλισμού διότι το καβαλέτο συνεισφέρει και στην διάτμηση.

 

Πάντως το πρόγραμμα μου δεν λύνει κοιτόστρωση παρά μόνο προσεγγιστικά. (Για να λύσει θέλει ένα add-on με πεπερασμένα). Με την προσεγγιστική μέθοδο που μόλις το έλυσα (η οποία δεν λαμβάνει υπόψιν την συνέχεια της πλάκας σε όλο το μήκος της) βγαίνει το 70αρι πάχος.

 

...Μέχρι το πρωί θα έχω βγάλει και τα σχέδια... (ωραίο ΣαββατοΚύριακο!)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.