BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 22 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 22 , 2016 Μπορεί πάντως κάποιοι λαοί να έχουν άλλα βιώματα για τους πατεράδες τους . Δεν είναι καθόλου καραμέλα . Είναι η πραγματικότητα και οι συγκρίσεις είναι ανάλογες . Αλλιώς συγκρίνεις τον Ολυμπιακό με την Μάυρη Θύελλα της Καλαμάτας .
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 (edited) Χαλαρά θα έλεγα και μη...τρελλαινόμαστε. Ο εντυπωσιασμός με περίεργα σχήματα, μεγάλους όγκους, έντονες αποκλίσεις από την "πατροπαράδοτη" κατακορυφότητα κ.λ.π έχει γίνει στις μέρες μας εύκολος λόγω της τρομερά εξελιγμένης τεχνολογίας. Αυτό βοηθά και μπορεί να προάγει την αρχιτεκτονική έκφραση. Όμως (!!!) δεν θα μπορούσα να φανταστώ αντίστοιχα (κι ελπίζω κανένας μας) μία..τεράστια μπανιέρα δίπλα στο Οθωνικής περιόδου νεοκλασικό του αρχιτέκτονα Κλεάνθη στην Πανεπιστημίου, ούτε και πίσω από το παρακείμενο διατηρητέο της Πανεπιστημίου. Και στις δύο περιπτώσεις η κουλτούρα μας εκφρασμένη από τους μηχανικούς, την πολιτεία και τους πολίτες έδειξε τον σεβασμό στην ιστορία και την παλαιότερη αρχιτεκτονική με τις άριστες αρχιτεκτονικές λύσεις που εφάρμοσε στα όμορα κτίρια. Αυτό όχι μόνο δεν το βλέπω από τους Ολλανδούς στην αντίστοιχη εικόνα, αλλά μάλλον το αντίθετο..... και για μένα λέει πολλά........ Edited Φεβρουάριος 23 , 2016 by Anton_civeng 3
Didonis Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 ..Αυτό όχι μόνο δεν το βλέπω από τους Ολλανδούς στην αντίστοιχη εικόνα, αλλά μάλλον το αντίθετο..... ... Να υποθέσω ότι και για το κέντρο Πομπιτού θα είχες αντιρρήσεις που τόλμησαν και έφτιαξαν σωλήνες (μπανιέρας, αποχέτευσης) σε κεντρικό σημείο στο Παρίσι με όλα τα πέριξ κτίρια αναγέννηση -μπαρόκ? Ή και με τον πύργο του Άιφελ που και για αυτόν επί 20 και χρόνια προσπαθούσαν διάφοροι (με ίδια επιχειρήματα) να τον γκρεμίσουν…. (νομίζω με μια ψήφο την γλύτωσε) Και το υπέροχο κτίριο Τσίλλερ και επέκταση Καλλιγά που έβαλες σαν παράδειγμα έχεις δει πως το κατάντησαν συμφέροντα ανομολόγητα ακόμα? 1
BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Το αιώνιο πρόβλημα μεταξύ αρχιτεκτόνων και μηχανικών . Εγώ πάντως αποφάσισα να λέω αν μου αρέσει η άποψη κάποιου αρχιτέκτονα ή όχι . Και προφανώς η μπανιέρα , επειδή έχω βρεθεί πολλές φορές σε αυτή την χώρα , δεν μου αρέσει . Και για το Πομπιντού έχω διαφωνίες , γιατί σε αντίθεση με τον Πύργο , δεν μπορείς να το δεις από απόσταση ενώ είσαι επί εδάφους προφανώς . Οπως και για το ΜΣΤ που βανδάλισε το κτίριο του Ζανέτου στην όψη της Καλιρρόης . Γενικά είναι εύκολο η αρχιτεκτονική να εκπέσει σε προσπάθεια εντυπωσιασμού και να γίνει κίτς , ή ακόμα και απάνθρωπη για τους ενοίκους . 1
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 (edited) Didonis, Το πολιτιστικό κέντρο (μουσείο σύγχρονης βιομηχανικής τέχνης και αρχιτεκτονικής) Πομπιντού αρχιτεκτονικά δεν θα μπορούσε κατ΄αρχήν να είναι κάτι άλλο αφού αυτή την αρχιτεκτονική εκφράζει και προβάλει. Όπως λέμε δηλαδή είναι αυτό που φαίνεται και φαίνεται αυτό που είναι. Χωροθετικά όμως υπάρχει αρκετή διαφορά. Αν τα περιμετρικά του κτίρια είναι αναγέννησης-μπαρόκ αυτό δεν τα κάνει και ιστορικά μνημεία βέβαια. Στην Γαλλία διατηρούνται χιλιάδες τέτοια κτίρια είτε γιατί δεν βομβαρδίστηκαν, είτε γιατί δεν συνέτρεξαν οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που εδώ τα κατεδάφισαν. Θα ήταν δύσκολο λοιπόν να βρεθεί ένα κεντρικό σημείο για την ανέγερση ενός καθ΄όλα αντίθετης αρχιτεκτονικής σιδηρόφρακτου κτιρίου. Παρ΄όλα αυτά πράγματι έχω τις αντιρρήσεις μου για την θέση του εκεί. Σε μεταφορά στην δική μας πραγματικότητα δε, θεωρώ απολύτως ότι ένα τέτοιο κτίριο αρχιτεκτονικής .... "Αllou fun park" θα ήταν αρχιτεκτονικός εκχυδαισμός να σταθεί δίπλα σε παλαιά διατηρητέα του Κλεάνθη ή του Τσίλλερ, έστω και αν αυτό θα ήταν το Prater της Βιέννης....... Για τον πύργο του Eiffel πρέπει να πω κατ΄αρχήν ότι οι αποφάσεις κρίνονται στην εποχή τους και όχι μετά από 125 χρόνια (δηλ. σήμερα). Η παρέμβαση αυτή στην εποχή της σαφώς και κρίθηκε "βίαιαη", παρότι δεν θα αφορούσε σε κάποιο μόνιμο "αρχιτεκτόνημα" αλλά σε ένα προσωρινό για 20 χρόνια με την υποχρέωση καθαίρεσης του στην εκπνοή. Ακόμη δε, κάθε άλλο παρά είχε όμορα ή και γειτνιάζοντα άλλα κτίρια ειδικώς δε διατηρητέα... Εκ των υστέρων διάφοροι λόγοι χρησιμότητας (η κεραία), τουριστικότητας, εθισμού κ.λ.π τον καθιέρωσαν στην συνείδηση των Παρισιάνων, των Γάλλων και όλου του κόσμου...... Είναι λοιπόν τελείως διαφορετική περίπτωση....... Υ.Γ Για τα κατάντια που λες, δυστυχώς πάντα υπάρχει και το κουφό λιοντάρι που τρώει τον βιολιστή........ BAS , Ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος δεν θα έπρεπε να περιχαρακώνεται με διαχωρισμούς μεταξύ Π.Μ και Α.Μ. (+1) EDIT: Να επισημάνω-διευκρινήσω ότι η παράθεση των δύο φωτο δεν γίνεται σε καμμία περίπτωση για την αντιστοίχιση - σύγκριση των δύο κατασκευών αλλά απλά ως αναφορά στις δύο παραπάνω ανεξάρτητες παραγράφους. Edited Φεβρουάριος 23 , 2016 by Anton_civeng 1
Didonis Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 ... Είναι λοιπόν τελείως διαφορετική περίπτωση....... .... Συνάδερφε, όλα είναι διαφορετική περιπτωση και σ αυτό συμφωνούμε φυσικά. Στα αλλα σίγουρα έχουμε διαφορετική αντίληψη περί αρχιτεκτονικής και σεβαστό κι αυτό φυσικά. Κάτι έχω στο μυαλό μου εγώ κάτι άλλο εσύ… συμβαίνουν αυτά… Το βασικό είναι να γίνονται έργα αρχιτεκτονικής σύνθεσης και αρχιτεκτονικής παρέμβασης και όχι ο κανόνας της τσιμεντοποίησης, μπαλκονόπορτα, μπαλκονόπορτα του εργολάβου αντιπαροχάκια της Αθήνας και σχεδόν όλης της Ελλάδας. Ο κανόνας αυτός (μη αρχιτεκτονικής) είναι ο κυρίαρχος στην Ελλάδα και τα λίγα κτίρια που έχουν αρχιτεκτονικό σχεδιασμό με ή χωρίς εντυπωσιασμό είναι σπάνια… Άποψη μου… μπορεί να λέω και αρλούμπες φυσικά…
BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δεν περιχαρακώθηκα , αλλά ανέφερα την διαμάχη . Επίσης προφανώς δεν συμφωνούμε όλοι σε όλα και αυτό προάγει τον διάλογο και την τελειότητα .
akius Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 η τελειότητα είναι ουτοπία γιαυτό ας πετύχουμε Φ για αρχή
Anton_civeng Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 (edited) ........................................................................................................... Το βασικό είναι να γίνονται έργα αρχιτεκτονικής σύνθεσης και αρχιτεκτονικής παρέμβασης και όχι ο κανόνας της τσιμεντοποίησης, μπαλκονόπορτα, μπαλκονόπορτα του εργολάβου αντιπαροχάκια της Αθήνας και σχεδόν όλης της Ελλάδας. Ο κανόνας αυτός (μη αρχιτεκτονικής) είναι ο κυρίαρχος στην Ελλάδα και τα λίγα κτίρια που έχουν αρχιτεκτονικό σχεδιασμό με ή χωρίς εντυπωσιασμό είναι σπάνια… Συμφωνώ απόλυτα σ αυτό μαζί σου, μόνο που δεν βλέπω σε τι έρχεται αντίθετο με την απόρριψη μίας "μπανιέρας" δίπλα στου Κλεάνθη, ή ενός "Allou fun park styled" κτιρίου δίπλα στον Τσίλερ. Είμαι σίγουρος ότι και οι Αρχιτέκτονες συνάδελφοι μελετητές των ομόρων κτιρίων, αλλά και της τότε ΕΠΑΕ, θα έχουν την ίδια άποψη περί αποφυγής μπαλκονοπορτούλας και κουζινοπαραθύρου αντιπαροχούλας και ακολούθως επέλεξαν - επέβαλαν- ενέκριναν όψεις για τα όμορα που σέβονται, αναδεικνύουν και δεν ανταγωνίζονται ειρωνικά την αρχιτεκτονική κληρονομιά μας με μπανιέρες και σιδηροσωλήνες...... BAS, Προς Θεού , δεν υπονοούσα εσένα για τις περιχαρακώσεις, αλλά εξ΄αφορμής που το έθιξες αναφέρθηκα σε αυτούς που συμπεριφέρονται ως "εμείς απ΄εδώ" και "εσείς απ΄εκεί" (δηλ.Π.Μ και Α.Μ). Edited Φεβρουάριος 23 , 2016 by Anton_civeng
BAS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 23 , 2016 Δεν υπαρχει θεμα , το ξερω .
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα