Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων.

 

 

Μια πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι εάν κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση ενός συστήματος ιδρυμάτων με αποστολή την τεχνολογική εκπαίδευση που είναι διακριτά από τα Πανεπιστήμια (binary system) ή όχι.

 

Αν όχι, τα ΤΕΙ ή θα έπρεπε είτε να μετεξελιχθούν ως ενιαίο σύστημα σε «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» (Universities of Applied Sciences), όπως έχει προταθεί από την ηγεσία των ΤΕΙ, είτε να ενταχθούν κατά περίπτωση σε ομόλογα πανεπιστημιακά Τμήματα και να ενσωματωθούν σε πανεπιστημιακές Σχολές.

 

Προφανώς, αυτού του τύπου η «διαλογή» δεν θα μπορούσε να γίνει πριν από την επεξεργασία των στοιχείων και την υιοθέτηση συγκεκριμένων αξιολογικών κριτηρίων.

 

Η παραπάνω πρόταση διατυπώνεται στη εισήγηση, που υπογράφεται, στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου , από τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κ. Γαβρόγλου, τον Σπύρο Γεωργάτο , Καθηγητή της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τη Δήμητρα Μακατσώρη, Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, ενώ μεταξύ άλλων σημειώνονται τα εξής:

 

-Σε βραχυ-μεσοπρόθεσμη βάση, εκσεσημασμένα προβλήματα (όπως π.χ., η λειτουργία ΤΕΙ που προσελκύουν ελάχιστους φοιτητές ή ταυτίζονται θεματικά με αντίστοιχα πανεπιστημιακά Τμήματα) πρέπει να αντιμετωπισθούν με ένα πρόγραμμα λελογισμένων συγχωνεύσεων.

 

-Ένα πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν η συγχώνευση ομώνυμων/ομολόγων μονάδων.

 

-Για τα Πανεπιστήμια, το ελάχιστο που θα έπρεπε να προωθηθεί άμεσα είναι η ενοποίηση ομοειδών Τμημάτων που βρίσκονται σε ιδρύματα της ίδιας γεωγραφικής ζώνης, αλλά ανήκουν σε διαφορετικά ιδρύματα.

 

-Σε ό,τι αφορά τα ΕΚ, ένα πολύ σημαντικό βήμα θα αποτελούσε η θεσμοθέτηση ενός ενιαίου διοικητικού καθεστώτος που θα συνέβαλε στον εκσυγχρονισμό του πλαισίου της εσωτερικής λειτουργίας τους και ταυτόχρονα στη δημιουργία ενός ενιαίου περιβάλλοντος στον χώρο της έρευνας.

 

-Τα ΕΚ, κατά αντιστοιχία προς το διοικητικό καθεστώς των ΑΕΙ, θα μπορούσαν σταδιακά να προσαρμοσθούν σε ένα μοντέλο διαχείρισης όπου το επιστημονικό προσωπικό, οι εργαζόμενοι και οι απασχολούμενοι μεταπτυχιακοί και μεταδιδακτορικοί υπότροφοι θα έχουν σημαντικότερο ρόλο.

 

Οι υπογράφοντες τη σχετική εισήγηση υπογραμμίζουν ότι στην αρχιτεκτονική του εκπαιδευτικού-ερευνητικού οικοσυστήματος έχουν καταγραφεί αρκετά δομικά προβλήματα:

 

1. Υπάρχουν ΤΕΙ που είναι συνώνυμα με πανεπιστημιακά ή πολυτεχνικά Τμήματα και Σχολές.

 

2. Ορισμένα Τμήματα δεν αναφέρονται σε κάποια συγκεκριμένη γνωσιακή περιοχή, αλλά σε μεθοδολογίες που προσιδιάζουν στην απόκτηση δεξιοτήτων και την κατάρτιση.

 

3. Μεγάλος αριθμός Τμημάτων βρίσκονται διασκορπισμένα στην επικράτεια, χωρίς να λαμβάνεται μέριμνα για τη διοικητική και λειτουργική συνοχή τους.

 

4. Έχει προταθεί η ίδρυση νέων πανεπιστημιακών Σχολών και ερευνητικών Ινστιτούτων –ιδίως σε παραμεθόριες περιοχές- χωρίς να προσδιορίζεται επακριβώς η σκοπιμότητά τους και ο ρόλος τους στο όλο οικοσύστημα.

 

5. Ιδιαίτερα στη σφαίρα των βιοϊατρικών επιστημών, εμφανίζεται διπλασιασμός και τριπλασιασμός της ίδιας θεματικής περιοχής μέσα σε μια γεωγραφική επιφάνεια λίγων τετραγωνικών χιλιομέτρων.

 

Επίσης οι υπογράφοντες της εισήσγη σημειώνουν ότι οι στρεβλώσεις που απαριθμούνται παραπάνω έχουν την ιστορική τους εξήγηση: “Η πολιτική διεύρυνσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης που ακολουθήθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το 1994 μέχρι και το 2009 στα πλαίσια των επιχειρησιακών ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 168 νέων τμημάτων ΑΕΙ στην Ελλάδα (90 στα Πανεπιστήμια και 78 στα ΤΕΙ). Τα νέα Τμήματα ιδρύθηκαν με την επίκληση ενός αμφίβολης στόχευσης «εθνικού σχεδίου» και για αυτόν τον λόγο σε πολλές περιπτώσεις οδήγησε στην όξυνση των αντιθέσεων ανάμεσα σε περιφερειακά και κεντρικά ΑΕΙ, σε Τμήματα υψηλής και χαμηλής ζήτησης και σε τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ του ίδιου γνωστικού αντικειμένου. Κομματικές προτεραιότητες και πιέσεις παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης οδήγησαν στη διασπορά πολλών νέων τμημάτων σε διάφορες πόλεις και κωμοπόλεις της Ελλάδας. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρωγοί σε αυτή τη διαδικασία ήταν καιοι Διοικήσεις των ιδρυμάτων, καθώς και μέλη ΔΕΠ/ΕΠ που ανέλαβαν την υλοποίηση της διεύρυνσης".

 

 

Πηγή: http://www.esos.gr/a...-kata-periptosi

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

Θα μιλήσω για τα τμήματα μηχανικών του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ,μιας και δεν έχω εικονα για τα υπόλοιπα τμήματα.

 

Μια πρώτη ερώτηση που πρέπει να απαντηθεί είναι εάν κρίνεται απαραίτητη η διατήρηση ενός συστήματος ιδρυμάτων με αποστολή την τεχνολογική εκπαίδευση που είναι διακριτά από τα Πανεπιστήμια (binary system) ή όχι.

 

Ποιά ακριβώς είναι η ουσιαστική διάκριση στα προπτυχιακά τμήματα μηχανικών?  (σύμφωνα με το academic trancript και το syllabus)

 

Θυμίζω οτι:

 

-Ο τεχνολογικός τομέας των ΑΕΙ,βάσει του εθνικού και του ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων είναι στην κατηγορία 6 και απονέμουν BSc,όπως και τα τμήματα του πανεπιστημιακού τομέα των ΑΕΙ.

 

- Για την ιστορία,τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα,είναι αντιγραφή του γερμανικού συστήματος των FH. Tα FH,δεν είχαν καμία διάκριση ως προς τα επαγγελματικά δικαιώματα σε σχέση με τα universitäten. H μόνη τους διαφορά ήταν ακαδημαϊκή,με τα πρώτα να μην μπορούν να προσφέρουν διδακτορικό κύκλο σπουδών.

 

Δεδομένου οτι πολλοί απόφοιτοι του τεχνολογικού τομέα των ΑΕΙ,εργάζονται κανονικά ως μηχανικοί στο εξωτερικό,πιθανή κατάργηση ιδρυμάτων ενδέχεται να είχε αρνητικό αντίκτυπο στην καριέρα τους,έχοντας στην κατοχή τους πτυχία "φαντάσματα". Από την άλλη,θεωρώ οτι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας νομικίστικος τρόπος για να ξεπεραστούν οι διαχωρισμοί στην υφιστάμενη νομοθεσία,αποκλειστικά για την ελληνική αγορά.

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Δημοσιεύτηκε

Στη Γερμανία σκέφτονται με βάση το συμφέρον της χώρας, εδώ σκεφτόμαστε με βάση το συμφέρον της συντεχνίας που μπορεί να δώσει τα πιο πολλά ψηφαλάκια για να βγει ακόμα μία φορά ένα σαπισμένο κόμμα στην εξουσία.

  • Upvote 2
  • Downvote 2
Δημοσιεύτηκε

Στη Γερμανία σκέφτονται με βάση το συμφέρον της χώρας, εδώ σκεφτόμαστε με βάση το συμφέρον της συντεχνίας που μπορεί να δώσει τα πιο πολλά ψηφαλάκια για να βγει ακόμα μία φορά ένα σαπισμένο κόμμα στην εξουσία.

 

 

πολλά ΤΕΙ διάσπαρτα  άνοιξαν ακριβώς γιαυτά τα ψηφαλάκια με αποτέλεσμα ναπαξιώσουν και τα υπόλοιπα ....θαπρεπε να το λες ΚΑΙ  αυτό

  • Upvote 4
Δημοσιεύτηκε

Συναδελφοι εχει συζητηθει χιλαδες φορες το θεμα ΚΑΙ στο φορουμ, θα παρακαλουσα απο μερους μου (ειδικα τους νεότερους σε αυτο)  μην αναλωθουμε σε κοντρα ποιος την εχει πιο μεγαλη (την μόρφωση...) και καταληξουμε να κοκορομαχουμε αει-τζήδες με τει-τζηδες, εχει κουρασει πολλακις τους περισσοτερους. Απλα προσεξτε τις παρωπίδες εκατερωθεν ...

 

Η απολυτη αληθεια ειναι οτι φανταζει τραγικο μια χωρα να εχει μηχανικους 3βαθμιας εκπαιδευσης 2 ταχυτητων. Η παραπάνω εισηγηση ειναι σωστη στην βαση της αλλα λόγω των πολλων υποσχέσεων δεκαετίες τώρα κραταμε πολυ μικρο καλαθι εμεις που τα'χουμε ακουσει παρα πολλες φορες αφου ΠΟΤΕ δεν προχωρουσε τιποτα. Μακαρι να διαψευστω και να ειναι το 1ο καλό που θα κάνει το κυβερνητικό αυτό τσίρκο... Η συγχώνευση μερικών και καταργηση άλλων σχολών ΤΕΙ χωρις νόημα, υπο αυστηρες προϋποθέσεις με βρισκει υπερ!

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε (edited)

 

στα πλαίσια των επιχειρησιακών ευρωπαϊκών προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία 168 νέων τμημάτων ΑΕΙ στην Ελλάδα (90 στα Πανεπιστήμια και 78 στα ΤΕΙ)

 

Πολλά ΤΕΙ αλλά περισσότερα Πανεπιστήμια akius.

 

 

Η απολυτη αληθεια ειναι οτι φανταζει τραγικο μια χωρα να εχει μηχανικους 3βαθμιας εκπαιδευσης 2 ταχυτητων. Η παραπάνω εισηγηση ειναι σωστη στην βαση της αλλα λόγω των πολλων υποσχέσεων δεκαετίες τώρα κραταμε πολυ μικρο καλαθι εμεις που τα'χουμε ακουσει παρα πολλες φορες αφου ΠΟΤΕ δεν προχωρουσε τιποτα. Μακαρι να διαψευστω και να ειναι το 1ο καλό που θα κάνει το κυβερνητικό αυτό τσίρκο... Η συγχώνευση μερικών και καταργηση άλλων σχολών ΤΕΙ χωρις νόημα, υπο αυστηρες προϋποθέσεις με βρισκει υπερ!

 

ομοίως...

Edited by stayros
Δημοσιεύτηκε

Πολλά ΤΕΙ αλλά περισσότερα Πανεπιστήμια akius.

 

δεν θα διαφωνήσω  και καλά κάνεις που το λες

απλά λιγότερα πανεπιστήμια είναι κουφαρια αναλογικά θεωρώ...

και τα πανεπιστήμια όταν δεν είναι του ίδιου κλαδου πχ με πολυτεχνική , δεν ''ριχνουν''  τη φήμη της πολυτεχνικής

πχ στο ΔΠΘ που τελείωσα υπήρχε η πολυτεχνική, η ιατρική  η νομική και οι άλλες.....τώρα αν κάποιες αλλες ήταν κουκουρουκου δεν είχε ζημια στην εικονα της πολυχτενικής

 

ενώ στη λογική του κόσμου για τους οποίους μιλάμε ''ολα τει είναι''

δλδ τει ανθοκομιας  τει δομικών αθήνας και τα 2 τει.....που είναι λάθος αλλά πιστευω ότι συμφωνείς ότι ο κόσμος τα βλέπει σαν τσουβαλιασμα όλα τει

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Έχω μιλήσει και με κόσμο που θεωρεί ότι τα φ/β κόβουν το γάλα στις αγελάδες. Θα πρέπει να τον λαμβάνω υπόψιν για το που θα χωροθετήσω τα φ/β;! Ας αφήσουμε λοιπόν τον αδαή κόσμο να λέει ότι θέλει και ας μείνουμε στο ότι στην Ε.Ε. υπάρχει η Μπολόνια εδώ και 15 χρόνια που δεν επιτρέπει ΑΕΙ 2 ταχυτήτων. Όλα BSc/BEng και το πολύ MEng...

Edited by stayros
Δημοσιεύτηκε

Οι Πολιτικοί Μηχανικοί διαγράφονται και φεύγουν για εξωτερικό, οι υπόλοιποι κλάδοι υποαπασχολούνται, αν δεν έχουν φύγει ήδη, οπότε κάποιος πρέπει να πληρώσει τσμέδε...

 

Σκέφτεται λοιπόν η κυβέρνηση, τα κάναμε σκατά σε όλους τους τομείς, ειδικά στην εξωτερική πολιτική, ας προσποιηθούμε ότι στο εσωτερικό γίνεται κάτι...

Επειδή μάλλον θα πρέπει να φύγουμε νύχτα ας δώσουμε λίγο τυράκι στον λαό να μας ξαναψηφίσει...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Οι Πολιτικοί Μηχανικοί διαγράφονται και φεύγουν για εξωτερικό, οι υπόλοιποι κλάδοι υποαπασχολούνται, αν δεν έχουν φύγει ήδη, οπότε κάποιος πρέπει να πληρώσει τσμέδε...

 

Σκέφτεται λοιπόν η κυβέρνηση, τα κάναμε σκατά σε όλους τους τομείς, ειδικά στην εξωτερική πολιτική, ας προσποιηθούμε ότι στο εσωτερικό γίνεται κάτι...

Επειδή μάλλον θα πρέπει να φύγουμε νύχτα ας δώσουμε λίγο τυράκι στον λαό να μας ξαναψηφίσει...

 

Εχεις να προτεινεις κατι εσυ?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.