Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Διορθώνω την απάντησή μου και επισημαίνω ότι οι περιορισμοί της παρ.2 του άρθρ.22 του Κτιριοδομικού ισχύουν για το βασικό εθνικό δίκτυο. Από την απόσταση που αναφέρει η ερώτηση (30μ) προκύπτει ότι δεν αναφερόμαστε στο βασικό εθνικό δίκτυο (όπως επισημαίνει ο Pavlos33) και κατά συνέπεια οι πισίνες (όπως και όλες οι κατασκευές του άρθρου 22), επιτρέπονται.

Edited by armenopoulos
Δημοσιεύτηκε

Για την πισίνα και την πρασιά :

 

O Παύλος παραθέτει αυτό το "χρήσιμο" : http://www.michanikos.gr/topic/1625-Πισίνα-στην-πρασιά-απόσταση-από-όρια/?p=446832

Όμως είναι μια κακή ερμηνεία του 2000 σε εγκύκλιο του 1987 ...

 

Δεν καταλήγεις τι ισχύει τελικά, όμως ο Κτιριοδομικός το 1989 λέει :

Άρθρο 22 • Κατασκευές και εγκαταστάσεις κάτω από την επιφάνεια των προκηπίων.

Υ.Α. οικ 49977/3068/1989 - ΦΕΚ 535Β/30-06-89

1. Κάτω από την επιφάνεια των προκηπίων δεν επιτρέπονται κατασκευές και εγκαταστάσεις, με εξαίρεση τις ακόλουθες :

α. Διαπλατύνσεις των θεμελίων, σύμφωνα με τους όρους της παραγράφου 4.3.2 του άρθρου 5 του παρόντος κανονισμού.

β. Δεξαμενές νερού και δίκτυα για την εξυπηρέτηση του κτιρίου.

γ. Βόθροι, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγρ. 3 του άρθρου 26 του παρόντος κανονισμού.

δ. Εγκαταστάσεις των οργανισμών κοινής ωφέλειας, σύμφωνα με την παραγρ. 6 του άρθρου 17 του Ν.1577/85 «ΓΟΚ».

ε. Υποσταθμοί ηλεκτρικού ρεύματος που κατασκευάζονται από τη ΔΕΗ σε απόσταση 2,00 μ. από τη ρυμοτομική γραμμή και με στάθμη της πλάκας επικάλυψης 1,00 μ. τουλάχιστον κάτω από τη στάθμη της οδού και του πέριξ εδάφους.

2. Κάτω από την επιφάνεια των προκηπίων οικοπέδων που βλέπουν στο βασικό οδικό δίκτυο, εφόσον αυτό έχει καθοριστεί, επιτρέπονται μόνο οι κατασκευές των παραπάνω περιπτώσεων α, δ και ε, καθώς και η διέλευση των δικτύων για την εξυπηρέτηση του κτιρίου.

 

Το 1989 οι δεξαμενές νερού δεν είναι και κολυμβητικές δεξαμενές ή πισίνες. Είναι απλά δεξαμενές αποθήκευσης και δίκτυα ...

Το ίδιο συμβαίνει στο άρθρο 17 του ΝΟΚ ... αλλού περιγράφονται οι δεξαμενές νερού αλλού περιγράφονται οι πισίνες.

Και όσον αφορά τις πισίνες τις βλέπουμε καθαρά να περιγράφονται πάνω και κάτω από την επιφάνεια των ακαλύπτων.

Όμως στις πρασιές υπάρχουν μόνο πάνω από την επιφάνεια. Κάτω μόνο οι δεξαμενές και τα δίκτυα ...

 

Για τη ζώνη ασφαλείας των οδών, εφόσον εξομοιώνονται με πρασιά τι ισχύει άραγε ;

Δημοσιεύτηκε (edited)

Υπάρχει μεταγενέστερο έγγραφο από αυτό του 2000:

 

Εγγρ-­28119/31-­10-­03 (ΔΟΚΚ)
Κατασκευή πισίνας στην πρασιά

Σχετ.: α) Το Εγγρ­-945/23­-5-­03 της Διεύθυνσης ΠΕΧΩ Κρήτης
Σε απάντηση του (α) σχετικού εγγράφου σας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με την πρόσφατη τροποποίηση του
Αρθ­-17 του ΓΟΚ/85 με το Ν­-2831/00 επιτρέπονται ασκεπείς πισίνες στην πρασιά όπως αναφέρεται και στα
Εγγρ­-58235/11485/9­-10-­87 που περιλαμβάνεται στην κωδικοποίηση του ΓΟΚ/85 του ΤΕΕ του έτους 1992 (τεύχος
1714/92), Εγγρ-­26025/4012/88 καθώς και το Εγγρ-­81806/17-­3-­00 μας.
Επισημαίνεται όμως ότι τα πιο πάνω δεν ισχύουν στη ζώνη ασφαλείας των οδών (αποστάσεις για ασφάλεια της
υπεραστικής συγκοινωνίας)
και ότι οι υπόγειες κατασκευές οι απαραίτητες για τη λειτουργία της που προβλέπονται από το
Αρθ­-17 παρ.5 του ΓΟΚ/85 όπως ισχύει, δεν μπορούν να κατασκευάζονται εντός της πρασιάς σύμφωνα με τα οριζόμενα
στο Αρθ-­22 του Κτιριοδομικού Κανονισμού.

 

 

 

Οπότε στην ζώνη ασφαλείας για την υπεραστική συγκοινωνία (γενικά και όχι μόνο για το βασικό οδικό δίκτυο όπως έγγραψα παραπάνω) ΔΕΝ επιτρέπονται πισίνες.

Edited by armenopoulos
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε (edited)

Αν ο δρόμος διαπλατυνθεί, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να αποζημιωθούν για τη γη που θα καταλάβει η οδός. Είναι θέμα μικρότερων αποζημιώσεων στο μέλλον, αν υπάρξουν κάποιες κατασκευές όπως π.χ η πισίνα;

Για παράδειγμα, η περιτοίχιση στο όριο της οδού (ή στη γραμμή απαλλοτρίωσης αν υπάρχει) επιτρέπεται;

Σε αυτή την περίπτωση, δεν θα υπάρξει αποζημίωση περισσότερη από αυτή που θα απαιτούσε η γη ως κενή;

Αν μιλάμε για πολλά τρέχοντα μέτρα περιτοίχισης, καλής ποιότητας κατασκευής, η οποία έχει εξαντλήσει το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της, το κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο. 

Γιατί λοιπόν να μην επιτρέπεται η πισίνα και να επιτρέπεται η περιτοίχιση στο πρόσωπο;

Επίσης, το έγγραφο Εγγρ-­28119/31-­10-­03  της ΔΟΚΚ γιατί κατισχύει του κτιριοδομικού αναφορικά με το βασικό οδικό δίκτυο και της επιτρεπόμενες κατασκευές στο χώρο ανάμεσα στο όριο της οδού και στην επιβαλλόμενη, λόγω μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας, γραμμή δόμησης, που αναφέρει ο και συνάδελφος armenopoulos στη δημοσίευση #11?

 

Επιπλέον, κατά πόσο μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός, ότι μιλάμε για "προσομοίωση" προκηπίου, αφού σύμφωνα με τον ορισμό 70 του ΝΟΚ στο άρθρο 2 Προκήπιο (ή πρασιά) είναι το τμήμα του οικοδομικού τετραγώνου, που βρίσκεται μεταξύ της ρυμοτομικής και οικοδομικής γραμμής, όπως αυτές ορίζονται από το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο και προφανώς δεν έχουμε οικοδομικό τετράγωνο σε γήπεδο εκτός σχεδίου ούτε εγκεκριμένο ρυμοτομικό.

 

Επίσης και το άρθρο 22  του κτιριοδομικού στην επίμαχη παράγραφο 2, κάνει χρήση του όρου "οικόπεδο"

ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ.         Αποφ-3046/304/89 
ΑΡΘΡΟΝ-22.                     ( ΦΕΚ-59/Δ/3-2-89) 
ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ 
ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΚΗΠΙΩΝ.
 
      1. Κάτω από την επιφάνεια των προκηπίων δεν επιτρέπονται κατασκευές και εγκαταστάσεις, με εξαίρεση τις ακόλουθες: 
      α. Διαπλατύνσεις των θεμελίων, σύμφωνα με τους όρους της παρ.4,3,2 του άρθ-5 του παρόντος κανονισμού. 
      β. Δεξαμενές νερού και δίκτυα για την εξυπηρέτηση του κτιρίου. 
      γ. Βόθροι,σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθ-26 του παρόντος κανονισμού. 
      δ. Εγκαταστάσεις των οργανισμών κοινής ωφέλειας, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθ-17 του Ν-1577/85 "ΓΟΚ/85". 
      ε. Υποσταθμοί ηλεκτρικού ρεύματος που κατασκευάζονται από τη ΔΕΗ σε απόσταση 2.00 μ. από τη ρυμοτομική γραμμή και με στάθμη της πλάκας επικάλυψης 1.00 μ. τουλάχιστον κάτω από τη στάθμη της οδού και του πέριξ εδάφους. 
 
      2. Κάτω από την επιφάνεια των προκηπίων οικοπέδων που βλέπουν στο βασικό οδικό δίκτυο, εφόσον αυτό έχει καθοριστεί, επιτρέπονται μόνο οι κατασκευές των παραπάνω περιπτώσεων α.δ. και ε., καθώς και η διέλευση των δικτύων για την εξυπηρέτηση του κτιρίου".
Edited by Pavlos33
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Το άρθρο 22 του Κτιριοδομικού εφαρμόζεται και εκτός σχεδίου ασχέτως αν γίνεται η χρήση του όρου "οικόπεδο", σύμφωνα με το άρθρο 36 αυτού.

 

 Το έγγραφο που παρέθεσα δεν κατισχύει του Κτιριοδομικού, ερμηνεύει όμως από ότι καταλαβαίνω εγώ το ΠΔ 209/98 για την ασφάλεια της υπεραστικής συγκοινωνίας.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Δεν ήθελα να φτάσω εκεί ... αλλά το παραθέτω :

 

ν.4178 - Kατηγορία 3

η. Δεξαμενές αποχέτευσης στεγανές ή απορροφητικές, καθώς και δεξαμενές νερού.

 

και ερμηνείες εγκυκλίων :
30. Ως δεξαμενές νερού θεωρούνται οι δεξαμενές συλλογής ομβρίων υδάτων και δεν περιλαμβάνονται οι πισίνες.
13. Στην έννοια των δεξαμενών νερού συμπεριλαμβάνονται και υπέργειες κλειστές δεξαμενές επεξεργασίας πόσιμου νερού.

Δημοσιεύτηκε

θα ηθελα να προσθεσω την παρακατω αποφαση του ΣτΕ, που αφορα  σε δευτερευον εθνικο οδικο δικτυο..

αλλα θεωρει "προκηπιο" την αποσταση μεταξυ της γραμμης δομησης και της ρυμοτομικης γραμμης

Τα συμπερασματα δικα σας.

 

3 2736/2014 ΣΤΕ ( 644787)

(Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ)
Πολεοδομική νομοθεσία. Στα γήπεδα εκτός σχεδίου που έχουν πρόσωπο επί εθνικών κ.λπ. οδών, η
απόσταση μεταξύ της γραμμής δομήσεως και της ρυμοτομικής γραμμής θεωρείται προκήπιο, εντός
του οποίου δεν επιτρέπεται η κατασκευή δεξαμενών υγρών καυσίμων. Οι επίμαχες δεξαμενές
ευρίσκονται ανάμεσα στη γραμμή δόμησης και το όριο της οδού και δεν συνέτρεχε νόμιμη
περίπτωση εκδόσεως οικοδομικής αδείας. Απορρίπτεται η έφεση.

1. Επειδή, για την άσκηση των κρινομένων εφέσεων δεν απαιτείται κατά νόμο η καταβολή
παραβόλου.

2. Επειδή, με την υπ’ αριθμ. 588/13.11.1996 οικοδομική άδεια της Διεύθυνσης ΧΟΠ της
Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ευβοίας νομιμοποιήθηκαν, κατόπιν αιτήσεως του ... ........, τρεις
δεξαμενές πρατηρίου υγρών καυσίμων σε οικόπεδο που βρίσκεται στη Λεωφόρο Αιδηψού και στην
επαρχιακή οδό Ψαχνών Πολιτικών Ευβοίας. Κατά της πράξεως αυτής άσκησε στις 12.12.1996
προσφυγή ενώπιον του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, η εφεσίβλητη, ...,
ιδιοκτήτρια ομόρου προς το πρατήριο ακινήτου, η οποία έγινε δεκτή με την 6525/96/7.2.1997
απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και ακυρώθηκε η οικοδομική
άδεια, με το σκεπτικό ότι «δεν είναι δυνατή η κατασκευή υπόγειων δεξαμενών καυσίμων στη ζώνη
που παρεμβάλλεται μεταξύ της εθνικής οδού και των προβλεπομένων από τα 143/89, 401/93 ΦΕΚ
170Α, 347/93 ΦΕΚ 146Α, π.δ/τα οικοδομικών γραμμών, αλλά ούτε και στους υποχρεωτικά
ακάλυπτους χώρους του γηπέδου και οι εν λόγω δεξαμενές λόγω της θέσης τους (εντός του
υποχρεωτικού ακάλυπτου, εντός πρασιάς από εθνική οδό) εμπίπτουν στις πιο πάνω διατάξεις.
Προσφυγή του ..., ασκηθείσα στις 7.3.1997 ενώπιον του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. έγινε δεκτή με το
σκεπτικό ότι «δεν αιτιολογείται επαρκώς η εφαρμογή στην προκείμενη περίπτωση της διατάξεως
του άρθρου 22 παρ. 2 του κτιριοδομικού κανονισμού, αφού η διάταξη αυτή θέτει ως προϋπόθεση
την ύπαρξη προκηπίου και ως εκ τούτου κατ’ αρχάς η εφαρμογή της αφορά μόνον εντός σχεδίου
περιοχές». Κατά της τελευταίας αποφάσεως καθώς και της οικοδομικής αδείας η ήδη εφεσίβλητη,
.., άσκησε αίτηση ακυρώσεως ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς, η οποία έγινε δεκτή με
την προσβαλλόμενη 699/2004 απόφαση, με την αιτιολογία ότι «στα γήπεδα που βρίσκονται εκτός
σχεδίου πόλεως και έχουν πρόσωπο επί του βασικού ή δευτερεύοντος εθνικού οδικού δικτύου, η
απόσταση μεταξύ της γραμμής δομήσεως των κτιρίων και της ρυμοτομικής γραμμής θεωρείται
προκήπιο, εντός του οποίου πάντως δεν επιτρέπεται η κατασκευή δεξαμενών υγρών καυσίμων».

Με τις κρινόμενες εφέσεις, οι οποίες πρέπει να συνεκδικασθούν, λόγω της πρόδηλης συναφείας
τους, ζητείται η εξαφάνιση της ως άνω απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά.

3. Επειδή, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 17, 26, 28 και 31 του ισχύοντος κατά τον
κρίσιμο χρόνο ΓΟΚ (ν. 1577/1985 Α΄210), σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 22 του
Κτιριοδομικού Κανονισμού (απόφαση 3046/304/30.1.- 3.2.1989, γ΄59 Αναπληρωτή Υπουργού
ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.), δεν είναι επιτρεπτή η κατασκευή δεξαμενών υγρών καυσίμων υπό την επιφάνεια
προκηπίων, αντιθέτως προς τα ισχύοντα υπό τον ΓΟΚ/1973 (ΣτΕ 674/1997 7μελούς). Εξάλλου,
κατά την έννοια των αυτών διατάξεων, στα γήπεδα εκτός σχεδίου που έχουν πρόσωπο επί
εθνικών κ.λπ. οδών, η απόσταση μεταξύ της γραμμής δομήσεως και της ρυμοτομικής γραμμής
θεωρείται προκήπιο, εντός του οποίου πάντως δεν επιτρέπεται η κατασκευή δεξαμενών υγρών
καυσίμων (πρβλ. ΣτΕ 5150/1996).

4. Επειδή, περαιτέρω, στο β.δ. 465/1970 (Α΄150) «Περί όρων και προϋποθέσεων εγκαταστάσεως
και λειτουργίας αντλιών καυσίμων προ πρατηρίων κειμένων εκτός των εγκεκριμένων σχεδίων
πόλεων …» ορίζεται στο άρθρο 9 ότι: «4. α. Τα κτίρια πρατηρίων και εγκαταστάσεων πρέπει να
ικανοποιούν τους τεχνικούς όρους που προβλέπονται από τους ισχύοντες οικοδομικούς
κανονισμούς. β. Η απόσταση της γραμμής δόμησης στο οδικό δίκτυο και στις εκτός εγκεκριμένου
σχεδίου πόλεως περιοχές, ορίζεται ως εξής: β1. Στο βασικό Εθνικό Οδικό Δίκτυο: 60 μέτρα από τον
άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 40 μέτρων από το όριο αυτής. β2. Στο δευτερεύον Εθνικό
Οδικό Δίκτυο: 45 μέτρα από τον άξονα της οδού και όχι λιγότερο των 30 μέτρων από το όριο
αυτής …».

5. Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση κατά τα προκύπτοντα από τα στοιχεία του φακέλου και
ιδίως από το από Ιουνίου 1996 τοπογραφικό διάγραμμα του Πολιτικού Μηχανικού .... .., το οποίο
συνοδεύει την 588/13.11.1996 οικοδομική άδεια, η γραμμή δόμησης του κτιρίου του πρατηρίου
στην πρόσοψή του απέχει από τους άξονες των οδών λιγότερο από 46,00 μέτρα. Λαμβανομένου
υπόψη του ότι οι επίμαχες δεξαμενές, σύμφωνα με το από Ιουνίου 1996 διάγραμμα κάλυψης του
ιδίου Πολιτικού Μηχανικού ευρίσκονται μπροστά από την πρόσοψη του πρατηρίου προς την οδό
Χαλκίδας - λ. Αιδηψού ανάμεσα στη γραμμή δόμησης και το όριο της οδού και του ότι, όπως
αναφέρεται στο υπ’ αριθμ. 2822/4.1.1/ 24.2.1997 έγγραφο της 3ης ΔΕΚΕ του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «η οδός
Χαλκίδα - Αρτάκη - Καστέλλα - Ιστιαία π Λ. Αιδηψού είναι η αρ. 77 εθνική οδός που ανήκει στο
δευτερεύον εθνικό δίκτυο», οι δεξαμενές αυτές ευρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από τα 45
μέτρα από τον άξονα της οδού, κατά παράβαση του εδαφίου β2 της παρ. 4 του άρθρου 9 του β.δ.
465/1970. Υπό τα δεδομένα αυτά, δεν συνέτρεχε νόμιμη περίπτωση εκδόσεως της επίδικης
οικοδομικής αδείας, δεδομένου ότι κατά την έννοια των κρίσιμων εν προκειμένω διατάξεων του
ΓΟΚ και του Κτιριοδομικού Κανονισμού, το διάστημα μεταξύ της οικοδομικής γραμμής και του
άξονα της οδού παραφυλάσσεται ως αδόμητο και συνεπώς δεν επιτρέπεται η κατασκευή
δεξαμενών υγρών καυσίμων σ’ αυτό, όπως ορθά έκρινε και η εκκαλουμένη απόφαση, τα δε περί
του αντιθέτου προβαλλόμενα πρέπει να απορριφθούν.

6. Επειδή, κατόπιν τούτων, οι κρινόμενες εφέσεις πρέπει να απορριφθούν στο σύνολό τους.

                                                                       Δ ι ά  τ α ύ τ α

Συνεκδικάζει τις εφέσεις και τις απορρίπτει.

Επιβάλλει, συμμέτρως, σε βάρος των εκκαλούντων τη δικαστική δαπάνη της εφεσίβλητης, που
ανέρχεται σε τετρακόσια εξήντα (460) ευρώ.

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα την 1η Φεβρουαρίου 2011.

         Η Προεδρεύουσα Αντιπρόεδρος                                                              Η Γραμματέας

           Αγγ. Θεοφιλοπούλου                                                                            Π. Μερτζανάκη

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση στις 18 Αυγούστου 2014.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

συμφωνώ με kan62 & armenopoulos

διευκρινιστικά μόνο σε κάτι που ανέφερε ο pavlos33 και γενικώτερα

οι περιφράξεις περιτοιχίσεις κλπ. δεν συμπεριλαμβάνονται στις εν γένει κατασκευές και διέπονται από άλλα άρθρα

προσοχή στο θέμα ακάλυπτος

υπάρχει σε πολλές διατάξεις διάκριση μεταξύ του υποχρεωτικού (όπως η πρασιά) και του ακάλυπτου που προκύπτει από την θέση του κτιρίου (π.χ. παρ. 3 και παρ.4 στο αρ.17 του ΝΟΚ)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.