Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι δεν μας αρέσει που έχουμε μόνο γραφειοκρατικές δουλειές στα γραφεία μας , αλλά δυστυχώς το γνωρίζουμε όλοι ότι δεν υπάρχει αντικείμενο μελέτης και κατασκευής.  Σας πληροφορώ ότι αν υπήρχαν οι ελάχιστες αμοιβές για αυθαίρετα και ΠΕΑ θα μπορούσαμε με άνεση να πληρώνουμε όλα αυτά που μας έχουν φορτώσει τα τελευταία χρόνια. 

 

Το ανέφερε και ο terry παραπάνω , τα προβλήματα της κακής νοοτροπίας υπήρχαν και παλαιότερα απλά δεν φαίνονταν διότι υπήρχε πλήθος εργασιών και οι ελάχιστες εφαρμόζονταν.

 

Ξεχνάει κανείς στατικά  ΕΝΑ ΕΥΡΏ /Τ.Μ. ;

 

Χωρίς παρεξήγηση και χωρίς να αναφέρομαι προσωπικά σε Συνάδελφο θεωρώ ότι οι Μηχανικοί ποτέ δεν ήμασταν Επιχειρηματίες για αυτό και τμήμα της κατασκευής είχε φύγει από τα χέρια μας και την έλεγχαν χρηματοδότες οι οποίοι έθεταν και τους όρους τους.  

  • Upvote 3
  • Απαντήσεις 136
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Περί ελαχίστων αμοιβών:

Όταν ξεκίνησα (πριν 36 χρόνια), οι ελάχιστες ίσχυαν. Η ΔΟΥ δεχόταν τα πιστωτικά, κι έτσι η έκπτωση ήταν (φορολογικά) καθ' όλα νόμιμη. Τότε όμως υπήρχε άφθονη δουλειά και ουδείς έθετε θέμα ελαχίστων.

Στη συνέχεια, καταργήθηκαν τα πιστωτικά αλλά οι εκπτώσεις συνεχίζονταν. Και προκειμένου να μη φορτωθούμε το φόρο επί της ελάχιστης, τον βάζαμε στα "λοιπά φορολογικά" της άδειας.

Αυτά, όσο οι αμοιβές ήταν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Με την αύξηση των αμοιβών, οι εκπτώσεις παρέμεναν. Οι πελάτες άρχισαν να το ψάχνουν περισσότερο. Και τότε, εμφανίστηκαν πολλά κρούσματα του τύπου "Στο κόστος άδειας δεν βάζω την επίβλεψη (χωρίς να το πω του πελάτη) και τη ζητάω όταν χρειαστεί σύνδεση με ΔΕΗ".

Με τη μείωση του αντικειμένου, οι εκπτώσεις έγιναν ακόμη μεγαλύτερες. Η απελευθέρωση των αμοιβών απλώς τράβηξε το πέπλο που έκρυβε την πραγματικότητα.

Συνεπώς, το να μιλάμε για τις "ελάχιστες" σήμερα, είναι εκτός πραγματικότητας. Και το περίεργο είναι πως θέλουμε ελεύθερη οικονομία με ειδικές συνθήκες ελεγχόμενης.

Δεν ξέρω αν σε άλλο ευρωπαϊκό κράτος υπάρχει θέσπιση (και τήρηση) ελαχίστων αμοιβών σε οποιοδήποτε επάγγελμα.

Και το ξαναλέω. Το ζητούμενο (και ελεγκτέο) είναι η ποιότητα της δουλειάς, ασχέτως αμοιβής. 

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Δυστυχώς στην σημερινή κοινωνία η ποιότητα της δουλειάς μας δεν απασχολεί το μεγαλύτερο ίσως ποσοστό των πελατών.

Ξαφνικά έγιναν όλοι έμποροι και το μόνο που τους απασχολεί είναι η χαμηλότερη τιμή.

 

Στα 15 χρόνια που δουλεύω , με πολλές άδειες-επιβλέψεις στο ενεργητικό μου δεν μου έχει ξανατύχει να μου λέει πελάτης ότι ... για την επιβλεψη θα σου δώσω αυτο το χ ποσό γιατί αυτές τις προσφορές πήρα από αλλού..... αλλά εγώ δε θέλω να φύγω από εσένα!!!!!!!

 

Έτσι σήμερα για πρώτη φορά αποφάσισα να παραιτηθώ από μόνη μου γιατί αρνούμαι να εκτιμήσω τη δουλειά μου κατά αυτόν τον τρόπο.

 

Να φανταστώ ότι χρειάζεται μια ΥΔ παραίτησης στην ΥΔΟΜ εκ μέρους μου(το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη).

  • Upvote 7
Δημοσιεύτηκε

..............................



Έτσι σήμερα για πρώτη φορά αποφάσισα να παραιτηθώ από μόνη μου γιατί αρνούμαι να εκτιμήσω τη δουλειά μου κατά αυτόν τον τρόπο.

 

Να φανταστώ ότι χρειάζεται μια ΥΔ παραίτησης στην ΥΔΟΜ εκ μέρους μου(το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμη).

 

Ενημερωτικά και μόνο, αν παραιτηθείς από την επίβλεψη χωρίς να υπάρχει ταυτόχτονα ορισμός νέου επιβλέποντα,

στέλνετε αμέσως σήμα στην αστυνομία για διακοπή εργασιών.

 

 

Μεταξύ μας βέβαια καλά κάνεις και παρετήσαι γιατί ο καθένας σε θεωρεί δεδομένο και νομίζει ότι μπορεί να κάνει ότι θέλει.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι (και μη), Όταν το είδος των υπηρεσιών που προσφέρει ο Έλληνας Μηχανικός είναι κατά κύριο λόγο οι Τακτοποιήσεις αυθαίρετων, οι συμπληρώσεις αιτήσεων για το εθνικό κτηματολόγιο και τα "απλά" τοπογραφικά +βεβαίωση Ν.4178  για μεταβιβάσεις αγροτεμαχίων  (με εκνευρίζει αφάνταστα η ορολογία "απλό τοπογραφικό") τότε θεωρώ ότι το επάγγελμα-επιστήμη του μηχανικού ξεφτιλίζεται από το είδος τον εργασιών που προσφέρει ο Έλληνας Μηχανικός και όχι από το ύψος της αμοιβής, έκτος και αν τα όνειρά σας όταν σπουδάζετε ήταν οι τακτοποιήσεις αυθαιρέτων και οι δηλώσεις Δ1 του Κτηματολογίου!! Και η απορία μου είναι η εξής, εάν ένας νέος μηχανικός, σε μία μικρή πόλη,χωρίς ιδιαίτερες γνωριμίες και οπού δεν έχει κληρονομήσει ένα πελατολόγιο από τον πατέρα του, έχει να ανταγωνιστεί 2-3 ονόματα πολύ δυνατά στο επάγγελμα τότε ποιο άλλο όπλο έχει εκτός από την χαμηλή αμοιβή??? Τέλος αφού θέλαμε ελεύθερη αγορά, ας την λουστούμε σε όλα τα είδη των αγαθών-υπηρεσιών και όχι επιλεκτικά όπου μας συμφέρει.

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Εχει περάσει στην κοινωνια οτι οι μηχανικοι παζαρεύονται εύκολα.. Δεν εχω ακούσει κανέναν να κανει παζάρια σε γιατρό η λογιστή πχ.. Ούτε καν σε δικηγόρο.. Τον μηχανικό θα τον μπαλαμουτιασει απο εδω θα τον μπαλαμουτιασει απο εκει θα πετύχει την τιμη που θελει.. Αν καποιος ειναι ζόρικος δεν τρεχει τιποτα θα βρει τον επομενο, χρονος υπαρχει. Άρα βρίσκουν και τα κανουν.

Μου λεει ενας στη δουλεια τις προάλλες έφερα έναν τοπογράφο μου έκανε εκει λεει ενα τοπογραφικό 100€.. Καλα δεν ειναι μου λεει; Οκ ειπαμε αναδουλειές αλλα και αυτο δεν βγάζει πουθενά. Πως αυριο μεθαύριο τα 100 θα γίνουν 1000; Με την καμια. Αμα διαμορφώνεται κλίμα και τιμες υπηρεσιών δύσκολα αλλάζει.. Γιατι κακά τα ψεματα όσες υπηρεςιες δεν εχουν άμεσο αντίκτυπο στον πελάτη και ειναι να βγει η υποχρέωση δύσκολα τα πράγματα

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι νομίζω πως όλα όσα λέτε ισχύουν. Υπάρχουν πολλοί λόγοι που οδηγούν σε ξεφτιλισμό των αμοιβών και ο καθένας σας περιγράφει και από έναν που θεωρεί τον κύριο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτή τη στιγμή έχουν συμπέσει όλοι οι λόγοι μαζί!!

1. Η ούτως η άλλως δύσκολη οικονομική κατάσταση των πελατών με αποτέλεσμα να κάνουν μόνο όσα υποχρεώνονται να κάνουν και φυσικά να αναζητούν τη χαμηλότερη τιμή ανεξαρτήτως ποιότητας δουλειάς

2. Η δύσκολη οικονομική κατάσταση απο πλευράς των μηχανικων που αναγκάζονται στα πλαίσια που ζούμε να ρίχνουν υπερβολικά τις τιμές

3. Η κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών

4. ΟΙ μεγάλες εταιρίες-αδειάκηδες που σκοτώνουν τα πάντα. Πάντα υπήρχαν και παίρναν το μεγαλύτερο μέρος της πίτας όπως ανέφεραν και οι συνάδελφοι παραπάνω απλά τώρα φαίνονται περισσότερο δεδομένου ότι η ίδια η πίτα μειώθηκε

5. Το γεγονός ότι μειώθηκαν πάρα πολύ οι δουλειές σε σχέση με τον αριθμό των μηχανικών

6. Η φύση των δουλειών που υπάρχουν που εκτός από λίγες είναι κατα βάση διεκπεραιωτικές και γίνονται μόνο από υποχρέωση και όχι πραγματική θέληση του πελάτη

7. Η απαξίωση απο μέρους μας της δουλειάς μας. Ίσως κάποιοι εδώ διαφωνουν αλλά πραγματικά έχω κουραστεί να ακούω συναδέλφους να γκρινιάζουν ωχ μωρε με τι βλακείες ασχολούμαστε. Αυτή είναι η δουλεία που υπάρχει τωρα τι να κάνουμε. Με το να γκρινιάζουμε δε θα αλλάξει. Με το να γκρινιάζουμε δε στους πελάτες για αυτήν την απαξιώνουμε σε αυτούς ακόμη περισσότερο και τους δίνουμε το δικαίωμα να μας συμπεριφέρονται όπως συμπεριφέρονται. Και ίσως συμφωνώ πχ για το κτηματολόγιο αλλά προσωπικά την τακτοποίηση μια χαρά δουλειά την βρίσκω αν την αντιμετωπίσεις σωστά. Για μένα είναι και μια ικανοποίηση ότι παίρνεις μια κατάσταση αχταρμα και την επιστρέφεις στη νομιμότητα. Είναι ένα παζλ που καλείσαι να λύσεις. Θεωρώ ότι σε πολλές περιπτώσεις μια τακτοποίηση μπορεί να είναι πιο δύσκολη και σοβαρή δουλειά από την ανέγερση μιας μονοκατοικίας σε ένα άδειο οικόπεδο. Το θέμα είναι πως το αντιμετωπίζει ο καθένας.

 

Ειναι όλα αυτά και πολλά ακόμα. Και το σημαντικότερο είναι ότι αν προσέξετε ένα προς ένα τους λόγους θα διαπιστώσετε ότι το ένα εξαρτάται άμεσα από το άλλο και έτσι αλληλοτροφοδοτούνται και συνεχίζεται η κατρακύλα.

Το θέμα δεν είναι λοιπόν να μαλώνουμε για το για ποιον λόγο συνέβη αυτό και να τα βάζουμε ο ένας με τον άλλο είτε για το τί τιμές δίνει ο ένας και ο άλλος είτε οι διαφορετικές ειδικότητες μεταξύ μας. Οι δυσκολες συνθήκες δυστυχώς το πρώτο που δημιουργούν είναι αντιπαλότητες. Γιατί όταν όλοι δουλεύουν είναι όλοι ευχαριστημένοι. Όταν δεν πάμε καλά όλοι μας φταίνε.

Το θέμα είναι πως μπορεί να ανατραπεί αυτό. Αν μπορεί.

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Απλά δεν μπορεί . Δεν μπορεί διότι δεν υπάρχουν δουλειές . Αντίθετα υπάρχουν πολλοί νόμοι , πολύ γραφειοκρατία και πολλά προβλήματα από αυτά .

 

Στο επάγγελμα μας έχουμε εφαρμόσει ακριβώς το ρητό : "Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνομεν την κάμηλον " 

 

Εχω ένα θέμα που κάποιος πελάτης θέλει να κάνει κάποιες επισκευές και διαμορφώσεις , που αλλάζουν μεν την όψη , αλλά δεν αυξάνεται ο όγκος .

 

Απαιτείται Α.Δ.  , ελεγκτής κλπ . Το κόστος των εργασιών θα είναι λιγότερο από 10.000 € . Αν πάμε κανονικά με αρχιτεκτονικά , στατικά και μηχανολογικά και ΚΕΝΑΚ , το κόστος της αδείας σε σχέση με το κόστος εργασιών μπορεί να είναι και στο 50 % . 

 

Δηλαδή επειδή δεν έχουμε υπαλλήλους , η άδεια θα κάνει 3-4 μήνες , θα πρέπει η οι μηχανικοί να δουλέψουν τζάμπα , η ο πελάτης να μην κάνει την δουλειά , ή να απευθυνθεί σε μαστόρους και να την κάνει παράνομα .

 

Εχουμε πολύ γραφειοκρατία λοιπόν , που ανεβάζει υπέρμετρα το κόστος σε πολλά πράγματα και οι δουλειές γίνονται ανεπίσημα . Το ίδιο με τις ανακαινίσεις . Χάνονται από τους μαστόρους . 

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Σε αυτο που αναφερεις, συμφωνω.

Δεν εχει βεβαια συνεχεια με τα παραπανω.

 

Οι νεα ΕΕΜΚ και 48ωρη Γνωστοποιηση, μας ελυσε τα χερια σε πολλες περιπτωσεις.

Αρα επειδη η νοοτροπια του μ@$# του Ελληνα και του μ@#$ του μηχανικου δεν αλλαζει, εχουμε φαινομενα οπως:

-Βγαζω ΕΕΜΚ για προκατ πισινα, που να τρεχω για ΕΔ-ΑΔ και την κανω συμβατικη.

-Βγαζω 48ωρη για χρωματισμους και αλλαζω τα φωτα στο κτηριο, μεσα-εξω και κανω και μια εξωτερικη αποθηκη, αφου "αδεια εχω"..

-κτλ

-κτλ

 

Στα παραπανω, βαζει ΠΑΝΤΑ το χερακι του ο μηχανικος...

 

Προσωπικα σε ΟΛΕΣ τις ΕΕΜΚ και Γνωστοποιησεις που εχω κανει, τους ενημερωνω αναλυτικα και τους στελνω ΟΛΟΥΣ στο ΙΚΑ με Πινακα 3 (ή Πινακα 2 πχ για προκατ πισινες).

Δημοσιεύτηκε

 

Προσωπικα σε ΟΛΕΣ τις ΕΕΜΚ και Γνωστοποιησεις που εχω κανει, τους ενημερωνω αναλυτικα και τους στελνω ΟΛΟΥΣ στο ΙΚΑ με Πινακα 3 (ή Πινακα 2 πχ για προκατ πισινες).

Και να μην τους στειλεις θα τους κουβαληθουν μία μέρα.

Αχαστο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.