Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

ΣτΕ 1243/2016 [Παράνομη ρύθμιση του ΓΠΣ
Καλαμάτας περί δημιουργίας νέου λιμανιού χωρίς
προηγούμενο προσήκοντα σχεδιασμό]

Περίληψη - Ο σχεδιασμός νέου λιμένα, λόγω της μείζονος σημασίας των επεμβάσεων
που συνεπάγεται στο παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον και στον οικισμό που
εξυπηρετεί, πρέπει να αποτελεί, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα του
έργου αλλά και του οικιστικού περιβάλλοντος, αντικείμενο μείζονος χωροταξικού
εθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού χαρακτήρα που δεν έχουν τα γενικά
πολεοδομικά σχέδια, ως μηχανισμοί σχεδιασμού τοπικής κλίμακας. Το επίμαχο
λιμενικό έργο αποτελεί νέο λιμένα (εμπορικό-τουριστικό), χωροθετούμενο σε
περιαστική περιοχή που δεν βρίσκεται σε άμεση χωρική γειτνίαση με τον υφιστάμενο
λιμένα, ο οποίος εντάσσεται στον οικιστικό ιστό της πόλεως της Καλαμάτας. Συνιστά,
κατά συνέπεια, περίπτωση δημιουργίας νέου εμπορικού και τουριστικού λιμένα, ο
οποίος δεν μπορεί να θεωρηθεί ως εν ευρεία εννοία λειτουργική επέκταση της
λιμενικής υποδομής του παλαιού λιμανιού. Ήταν επομένως αναγκαία η ένταξη του
έργου αυτού σε προηγούμενο χωροταξικό σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός όμως αυτός δεν
υφίσταται εν προκειμένω, αντιθέτως δε το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο της
Πελοποννήσου αναφέρεται σε αναβάθμιση του υφιστάμενου λιμένα και όχι σε
χωροθέτηση νέου σε άλλη θέση. Πέραν τούτων, ο νέος λιμένας χωροθετείται σε
περιοχή που προορίζεται για αγροτική εκμετάλλευση και της οποίας εκτεταμένα
τμήματα έχουν χαρακτήρα προστατευόμενης γεωργικής γης υψηλής
παραγωγικότητας, σε περιαστική δηλαδή αγροτική περιοχή της οποίας ο χαρακτήρας
πρέπει κατά τον υπερκείμενο περιφερειακού επιπέδου χωροταξικό σχεδιασμό, να
διαφυλάσσεται κατ’ αρχήν αναλλοίωτος, διότι η προστασία της εξυπηρετεί τη
βιώσιμη ανάπτυξη.
Αφού το επίμαχο λιμενικό έργο, δεν αποτέλεσε αντικείμενο του προσήκοντος
σχεδιασμού, η σχετική ρύθμιση του προσβαλλόμενου γενικού πολεοδομικού σχεδίου
πρέπει να ακυρωθεί.
Πρόεδρος: Αγγ. Θεοφιλοπούλου
Εισηγητής: Κ. Σακελλαροπούλου
Powered by

Δημοσιεύτηκε

Δύο παρατηρήσεις Δημήτρη . 

 

Με την επέκταση του αστικού ιστού , καμία επέκταση σχεδίου δεν θεωρείται τοπικής κλίμακας . 

 

Ακόμα αν κάνεις νέο λιμάνι , επιβατικό , εμπορικό , προφανώς θα το κάνεις εκτός του αστικού ιστού ,διότι πρέπει να κάνεις υποδομές οδικές και σιδηροδρομικές που χρειάζονται χώρο .  

 

Γενικά αν βγάλουμε τις αστικές , παραθεριστικές , νατούρα και γεωργικές , τι μας μένει ?  Οεο ?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.