dimitris GM Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 1 , 2016 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 1 , 2016 ΣτΕ 1243/2016 [Παράνομη ρύθμιση του ΓΠΣΚαλαμάτας περί δημιουργίας νέου λιμανιού χωρίςπροηγούμενο προσήκοντα σχεδιασμό]Περίληψη - Ο σχεδιασμός νέου λιμένα, λόγω της μείζονος σημασίας των επεμβάσεωνπου συνεπάγεται στο παράκτιο και θαλάσσιο περιβάλλον και στον οικισμό πουεξυπηρετεί, πρέπει να αποτελεί, προκειμένου να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα τουέργου αλλά και του οικιστικού περιβάλλοντος, αντικείμενο μείζονος χωροταξικούεθνικού και περιφερειακού σχεδιασμού χαρακτήρα που δεν έχουν τα γενικάπολεοδομικά σχέδια, ως μηχανισμοί σχεδιασμού τοπικής κλίμακας. Το επίμαχολιμενικό έργο αποτελεί νέο λιμένα (εμπορικό-τουριστικό), χωροθετούμενο σεπεριαστική περιοχή που δεν βρίσκεται σε άμεση χωρική γειτνίαση με τον υφιστάμενολιμένα, ο οποίος εντάσσεται στον οικιστικό ιστό της πόλεως της Καλαμάτας. Συνιστά,κατά συνέπεια, περίπτωση δημιουργίας νέου εμπορικού και τουριστικού λιμένα, οοποίος δεν μπορεί να θεωρηθεί ως εν ευρεία εννοία λειτουργική επέκταση τηςλιμενικής υποδομής του παλαιού λιμανιού. Ήταν επομένως αναγκαία η ένταξη τουέργου αυτού σε προηγούμενο χωροταξικό σχεδιασμό. Ο σχεδιασμός όμως αυτός δενυφίσταται εν προκειμένω, αντιθέτως δε το Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο τηςΠελοποννήσου αναφέρεται σε αναβάθμιση του υφιστάμενου λιμένα και όχι σεχωροθέτηση νέου σε άλλη θέση. Πέραν τούτων, ο νέος λιμένας χωροθετείται σεπεριοχή που προορίζεται για αγροτική εκμετάλλευση και της οποίας εκτεταμένατμήματα έχουν χαρακτήρα προστατευόμενης γεωργικής γης υψηλήςπαραγωγικότητας, σε περιαστική δηλαδή αγροτική περιοχή της οποίας ο χαρακτήραςπρέπει κατά τον υπερκείμενο περιφερειακού επιπέδου χωροταξικό σχεδιασμό, ναδιαφυλάσσεται κατ’ αρχήν αναλλοίωτος, διότι η προστασία της εξυπηρετεί τηβιώσιμη ανάπτυξη.Αφού το επίμαχο λιμενικό έργο, δεν αποτέλεσε αντικείμενο του προσήκοντοςσχεδιασμού, η σχετική ρύθμιση του προσβαλλόμενου γενικού πολεοδομικού σχεδίουπρέπει να ακυρωθεί.Πρόεδρος: Αγγ. ΘεοφιλοπούλουΕισηγητής: Κ. ΣακελλαροπούλουPowered by
BAS Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 1 , 2016 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 1 , 2016 Δύο παρατηρήσεις Δημήτρη . Με την επέκταση του αστικού ιστού , καμία επέκταση σχεδίου δεν θεωρείται τοπικής κλίμακας . Ακόμα αν κάνεις νέο λιμάνι , επιβατικό , εμπορικό , προφανώς θα το κάνεις εκτός του αστικού ιστού ,διότι πρέπει να κάνεις υποδομές οδικές και σιδηροδρομικές που χρειάζονται χώρο . Γενικά αν βγάλουμε τις αστικές , παραθεριστικές , νατούρα και γεωργικές , τι μας μένει ? Οεο ?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα