Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Δύο ημερίδες για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σε Δήμους και επιχειρήσεις διοργάνωσε τo ΚΑΠΕ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου έργου ΕMOBILITY WORKS. Στις εκδηλώσεις παρουσιάσθηκαν τα αποτελέσματα του έργου στην Ελλάδα και αναδείχθηκαν τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων όλων των τύπων (ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά ποδήλατα και scooters, ηλεκτρικά απορριμματοφόρα και φορτηγά κ.λπ.).

 

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν μία αναπτυσσόμενη σύγχρονη αγορά και η χρήση τους θα συμβάλει στην επίτευξη των ενεργειακών και περιβαλλοντικών στόχων της χώρας. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα, όπως και τα υπόλοιπα κράτη μέλη Ε.Ε., έχει δεσμευθεί με στόχους: τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά 20%, αλλά και 20% μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (10% της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών) έως το 2020. Στόχοι της Ε.Ε. για το 2050, ειδικότερα στον τομέα των μεταφορών, είναι η μείωση των εκπομπών κατά 60% και η αποκλειστική χρήση μη συμβατικών οχημάτων στις πόλεις.

 

Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης σε όλη τη χώρα εξυπηρετεί τους στόχους αυτούς, καθώς μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στην εξοικονόμηση ενέργειας στο μερίδιο του τομέα των μεταφορών και στην προστασία του περιβάλλοντος, με επιπλέον όφελος τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ως πηγή φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Επίσης, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να οδηγήσει σε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, τόσο σε επίπεδο διάθεσης οχημάτων, όσο και σε επίπεδο εγκατάστασης και εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.

 

Τα ηλεκτρικά τροχοφόρα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, scooters, κλπ.), είτε με συσσωρευτές είτε επαναφορτιζόμενα υβριδικά, παρουσιάζουν σε σύγκριση με τα συμβατικά, μια σειρά πλεονεκτήματα:

- Καταναλώνουν, με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας, περίπου 1 ευρώ ανά 100χλμ. Το αντίστοιχο κόστος καυσίμου για ένα μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο είναι έως και δεκαπλάσιο.

- Είναι περισσότερο ενεργειακά αποδοτικά (ο βαθμός απόδοσης των συμβατικών οχημάτων είναι 20-30%, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν βαθμό απόδοσης έως και 80-85%).

- Έχουν τη δυνατότητα να επαναφορτιστούν από ανανεώσιμες πηγές, μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

- Είναι οικονομικότερα όσον αφορά το κόστος συντήρησης.

- Εκπέμπουν ελάχιστο θόρυβο (σε χαμηλές ταχύτητες).

 

Στις εκδηλώσεις που διοργάνωσε το ΚΑΠΕ παρουσιάστηκαν επιτυχημένες δράσεις εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης, με την αγορά τεσσάρων μικρών ηλεκτρικών οχημάτων για τις υπηρεσίες καθαριότητας και στο Δήμο Αλεξάνδρειας Ημαθίας, με την αγορά δυο ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τις ανάγκες μετακίνησης των δημοτικών υπαλλήλων, τα οποία επισημαίνεται ότι φορτίζονται από φωτοβολταϊκά πανελς.

 

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και τα σχέδια εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης, που δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες του έργου, σε ακόμη 3 Δήμους της χώρας (Δήμος Τρικκαίων, Δήμος Χάλκης και Δήμος Πεύκης-Λυκόβρυσης).

 

Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τις τεχνολογίες των ηλεκτρικών οχημάτων και τα πλεονεκτήματά τους, για επιτυχημένες εφαρμογές από άλλες χώρες, αλλά και επιχειρηματικά μοντέλα για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ιδιωτικούς ή δημόσιους στόλους οχημάτων.

 

Τέλος, αναλύθηκε και το θεσμικό/νομικό πλαίσιο που διέπει την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων και την εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης και η αντιμετώπιση των εμποδίων για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στους ΟΤΑ.

 

Πηγή: http://www.ypodomes....ai-epixeiriseis

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

Σε όλα αυτά υπάρχει τεράστιος αντίλογος ανοιχτός αλλά τέτοιες ενέργειες καλό είναι να γίνονται.

Το άσχημο είναι ότι ενημερωνόμαστε εκ των υστέρων... και δεν αναφέρομαι φυσικά στο michanikos.

Δημοσιεύτηκε

Αντίλογος?

σε ποιό θέμα απ'όλα?

Δεν θα είναι όλα ρόδινα με τα ηλεκτροκίνητα αλλά είναι καλή κίνηση.

Μακάρι κάποια υποσυστήματα για τα ηλεκτρικά να κατασκευάζονται στην Ελλάδα.

Δημοσιεύτηκε

Ο αντίλογος λέει ότι

 

1. Οι μπαταρίες αργούν να φορτίζουν σε βαθμό κουραστικό

2. Η αυτονομία είναι πολύ μικρή

3. Το πρόσθετο βάρος είναι αρκετό

4. Είναι πανάκριβα

5. Η ανάλυση του κύκλου ζωής του ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν δίνει και τόσα (οικολογικά) χαμόγελα αλλά κανείς δεν μιλά για αυτό...

 

Από την άλλη υπάρχουν εφαρμογές όπου τα ηλεκτρικά είναι πάρα πολύ καλή λύση π.χ. κλαρκ.

 

Τίποτα δεν είναι αποτελεί πανάκεια λύση, αυτό όμως λίγο ενδιαφέρει τις εμπλεκόμενες εταιρείες!

  • 2 weeks later...
Δημοσιεύτηκε

Ιδιαίτερα για αστικο περιβάλλον δεν υπάρχει κανένας αντιλογος. Η γενικευμενη ηλεκτροκινηση θα βελτιωσει τις πολεις σε βαθμο ανάλογο με την αντικατάσταση των αλόγων με μηχανες εσωτερικης καύσης. Χρειαζεται χρόνος για τις υποδομες και την σταδιακη αντικατασταση των τωρινων αυτοκινητων και πολλες επενδύσεις, οι οποίες επειδή δεν έχουν αμεση ανταπόδοση θα πρέπει να στηριχθουν από τα κράτη. Οπως ευτυχώς γίνεται στον δυτικο κόσμο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.