Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Το περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ, συμπληρώνοντας 30 χρόνια συνεχούς προσπάθειας εκσυγχρονισμού και ποιότητας στον χώρο των κατασκευών με την προώθηση τεχνικής ενημέρωσης και τεχνολογίας στον κλάδο, δεν μπορεί να παραμείνει αδιάφορο μπροστά στο καταστροφικό επαγγελματικό αδιέξοδο και στο αβέβαιο μέλλον που αντιμετωπίζουν οι νέοι Έλληνες μηχανικοί και αρχιτέκτονες, τα τελευταία 7 χρόνια.

 

Οι τραγικά λανθασμένες αποφάσεις όλων των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, αλλά και των θεσμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που συμμετέχουν σ' αυτές, απαξίωσαν τα ακίνητα, τα προϊόντα δηλαδή του κλάδου, με την υπερφορολόγησή τους.

 

Έτσι κατέστρεψαν απότομα το κλάδο των κατασκευών, που λειτουργούσε ως "ατμομηχανή" της ελληνικής οικονομίας, οδηγώντας στην ανεργία 300.000 επαγγελματίες και χιλιάδες επιστήμονες μηχανικούς, για τους οποίους η ελληνική κοινωνία ξόδεψε χρήματα για να τους σπουδάσει ώστε να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της.

 

Το περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ όλα αυτά τα χρόνια βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τους καλύτερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις του χώρου, αλλά και με εκατοντάδες νέους μηχανικούς που ενημερώνονται τεχνολογικά ώστε να αντιμετωπίζουν με αξιόπιστα τις απαιτήσεις των πελατών τους. Είναι πολλοί πλέον αυτοί που καθημερινά μας καταμαρτυρούν τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει λόγω της έλλειψης επαγγελματικών ευκαιριών, τις οικονομικές συνέπειες αυτών των συνθηκών, αλλά και τα δυσάρεστα συναισθήματα που προκύπτουν από όλα αυτά. Έτσι το ΚΤΙΡΙΟ προχώρησε σε έρευνα ώστε να καταγράψει τις επαγγελματικές αποφάσεις των νέων μηχανικών της χώρας μας και να συμβάλλει στην ενημέρωση και την κατανόηση αυτού του προβλήματος από την κοινωνία μας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το τμήμα πωλήσεων της εταιρείας στο διάστημα από 1η Μαΐου 2015 έως τις 30 Ιουνίου 2015.

 

Ερωτήθηκαν τηλεφωνικά 500 νέοι μηχανικοί σχετικά με την επαγγελματική τους κατάσταση και τα μελλοντικά τους σχέδια και τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν εντυπωσιακά. Στην ερώτηση "ποια είναι σήμερα η επαγγελματικής σας δραστηριότητα" οι απαντήσεις που καταγράφηκαν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους αναφερόταν σε αλλαγή επαγγελματικής κατεύθυνσης και κατά δεύτερο λόγο στη μετανάστευση. Δηλαδή άνθρωποι που έχουν σπουδάσει σε εξειδίκευμένα θέματα υψηλών απαιτήσεων, στερούν τη χώρα μας και ειδικότερα το χώρο των κατασκευών από τις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Τις προσφέρουν δε σήμερα σε άλλους χώρους ή σε άλλες κοινωνίες.

 

Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι:

 

• Το 17 % των νέων μηχανικών εγκαταλείπει την Ελλάδα και θα υποστεί τη δοκιμασία της μετανάστευσης εργαζόμενοι σε χώρες με αναπτυγμένη οικονομία.

 

• Το 27 % των νέων μηχανικών αποφασίζει να αλλάξει επαγγελματική κατεύθυνση, για να μπορέσει να εξασφαλίσει μια θέση εργασίας στην Ελλάδα του 2015.

 

Δηλαδή το 44% των νέων, που έχουν σπουδάσει μηχανικοί με έξοδα της ελληνικής κοινωνίας, δεν θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ως επαγγελματίες αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί ή μηχανολόγοι στην Ελλάδα και δεν θα συμβάλουν στην ανάπτυξή της!

 

Χαμένοι κόποι και χαμένα έξοδα!

 

Η κυβέρνηση επιβάλλεται να πάρει άμεσα δραστικά μέτρα για την άμεση ανάπτυξη της οικονομίας και ιδιαίτερα του κλάδου κατασκευών, ο οποίος υπέστη το μεγαλύτερο πλήγμα από όλους.

 

Πηγή: http://www.ktirio.gr...

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

Το μοντέλο "ανάπτυξη μόνο με οικοδομική δραστηριότητα" ήταν πέρα για πέρα λάθος και αυτό πληρώνουμε τώρα. Δυστυχώς οποιαδηποτε κυβέρνηση δεν μπορεί να ανατρέψει τις συνέπειες μιας λανθασμένης ψευτοανάπτυξης που έχει ρίζες 70 χρόνια και πάνω.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Οταν είχαμε οικοδομική δραστηριότητα , δηλαδή το 50 και το 60 , γιατί αυτά που χτίστηκαν το 2002-2008 που ήταν η "φούσκα" δεν ήταν τόσα πολλά αναλογικά , αφού χτίζονταν περιοχές με χαμηλό ΣΔ , σε αντίθεση με ότι συνέβη το 50 και το 60 που χτίστηκαν οι πολυκατοικίες της Αθήνας με τους τεράστιους ΣΔ , τότε λοιπόν είχαμε ανάπτυξη με πολλούς τρόπους . Μικρή οικονομία βέβαια και δασμοβίωτη , αλλά έτσι ήταν όλες τότε . 

 

Αλλά η οικοδομή στο μεγαλύτερο μέρος της φτιαχνόταν με υλικά που φτιάχνονταν εδώ και με μαστόρους ντόπιους . Ταυτόχρονα εδώ φτιάχναμε και πολλά άλλα πράγματα . Από ψυγεία μέχρι λεωφορεία και από πλακάκια μέχρι πλοία .

Δημοσιεύτηκε

Η έρευνα του περιοδικού είναι απλά αληθείς διαπιστώσεις. Το θέμα είναι βρούμε την αιτία του προβλήματος και την λύσεις τους. Τι νά κάνουν τόσοι μηχανικοί στο επάγγελμα και στην Ελλάδα όταν δεν έχει δουλειές και όταν οποιαδήποτε δουλειά έχεις σε γδέρνουν από παντού?

Μήπως όμως δεν έχει περιθώρια για μεγάλα έργα στην Ελλάδα? Φυσικά και έχει! Παραδείγματα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά):

Ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων

Ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης μεγάλων οδικών αξόνων και των συναδών κατασκευών (+έρευνα)

Αντικατάσταση/βελτίωση του τραγικού αστικού οδικού δικτύου

Έργα εξόρυξης φυσικού πλούτου

Έργα ΑΠΕ (αιολική, ηλιακή, θαλάσσια ενέργεια)

Έργα ΧΥΤΥ (ακόμα πληρώνουμε εκείνα τα πρόστιμα για μη αποκατεστημένες ΧΑΔΑ??)

Βιομηχανική παραγωγή

Έργα αρδευτικά - προώθηση της αγροτικής παραγωγής

Όλα αυτά θα δώσουν δουλειές στον κόσμο (και φυσικά στους μηχανικούς), θα μας κάνουν χώρα δυνατή, ανταγωνιστική και φυσικά θα έχουν πολλά παράπλευρα οφέλη όπως πχ στον τουρισμό....

Αν συλλάβουμε το μέγεθος του φυσικού μας πλούτου και των περιθωρίων μας για ανάπτυξη θα είχαμε απεξαρτηθεί από τους Ευρωπαικούς και Διεθνείς οργανισμούς χτες....Αλλά ξέχασα, η ΕΕ λέει ότι πρέπει να αγοράζουμε αυτοκίνητα από τους Γερμανούς, λεμόνια από την Αργεντινή και ότι πρέπει να συνεχίσουμε να δανειζόμαστε για να πληρώνουμε τα δανεικά....

Δημοσιεύτηκε

Η έρευνα του περιοδικού είναι απλά αληθείς διαπιστώσεις. Το θέμα είναι βρούμε την αιτία του προβλήματος και την λύσεις τους. Τι νά κάνουν τόσοι μηχανικοί στο επάγγελμα και στην Ελλάδα όταν δεν έχει δουλειές και όταν οποιαδήποτε δουλειά έχεις σε γδέρνουν από παντού?

Μήπως όμως δεν έχει περιθώρια για μεγάλα έργα στην Ελλάδα? Φυσικά και έχει! Παραδείγματα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά):

Ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων

Ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης μεγάλων οδικών αξόνων και των συναδών κατασκευών (+έρευνα)

Αντικατάσταση/βελτίωση του τραγικού αστικού οδικού δικτύου

Έργα εξόρυξης φυσικού πλούτου

Έργα ΑΠΕ (αιολική, ηλιακή, θαλάσσια ενέργεια)

Έργα ΧΥΤΥ (ακόμα πληρώνουμε εκείνα τα πρόστιμα για μη αποκατεστημένες ΧΑΔΑ??)

Βιομηχανική παραγωγή

Έργα αρδευτικά - προώθηση της αγροτικής παραγωγής

Τα ''εργα'' αυτά αν γίνουν οι βουλευτάδες με τι θα παραμυθιάζουν μετά ? Πλάκα κάνω αλλά 0 σχεδιασμός και πρόβλεψη.Καταντήσαμε μετά από τόσα χρόνια να θεωρούμε ΧΥΤΥ και Οδικό δίκτυο ανάπτυξη ενώ σε άλλες χώρες είναι αυτονόητα-κατασκευασμένα.

Δημοσιεύτηκε

Η έρευνα του περιοδικού είναι απλά αληθείς διαπιστώσεις. Το θέμα είναι βρούμε την αιτία του προβλήματος και την λύσεις τους. Τι νά κάνουν τόσοι μηχανικοί στο επάγγελμα και στην Ελλάδα όταν δεν έχει δουλειές και όταν οποιαδήποτε δουλειά έχεις σε γδέρνουν από παντού?

Μήπως όμως δεν έχει περιθώρια για μεγάλα έργα στην Ελλάδα? Φυσικά και έχει! Παραδείγματα (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά):

Ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων

Ανάπτυξη συστημάτων διαχείρισης μεγάλων οδικών αξόνων και των συναδών κατασκευών (+έρευνα)

Αντικατάσταση/βελτίωση του τραγικού αστικού οδικού δικτύου

Έργα εξόρυξης φυσικού πλούτου

Έργα ΑΠΕ (αιολική, ηλιακή, θαλάσσια ενέργεια)

Έργα ΧΥΤΥ (ακόμα πληρώνουμε εκείνα τα πρόστιμα για μη αποκατεστημένες ΧΑΔΑ??)

Βιομηχανική παραγωγή

Έργα αρδευτικά - προώθηση της αγροτικής παραγωγής

Όλα αυτά θα δώσουν δουλειές στον κόσμο (και φυσικά στους μηχανικούς), θα μας κάνουν χώρα δυνατή, ανταγωνιστική και φυσικά θα έχουν πολλά παράπλευρα οφέλη όπως πχ στον τουρισμό....

Αν συλλάβουμε το μέγεθος του φυσικού μας πλούτου και των περιθωρίων μας για ανάπτυξη θα είχαμε απεξαρτηθεί από τους Ευρωπαικούς και Διεθνείς οργανισμούς χτες....Αλλά ξέχασα, η ΕΕ λέει ότι πρέπει να αγοράζουμε αυτοκίνητα από τους Γερμανούς, λεμόνια από την Αργεντινή και ότι πρέπει να συνεχίσουμε να δανειζόμαστε για να πληρώνουμε τα δανεικά....

 

δεν χρειάζονται τίποτα από τα παραπάνω στην Ελλάδα από πλευράς "ανάπτυξης". Οι εκτιμήσεις γα την Ελλάδα στις κατασκευές είναι αρνητικές με -2,8% ετησίως μέχρι το 2050. Αν η κατασκευή είναι η μόνη διέξοδος των μηχανικών τότε πολύ απλά δεν χρειάζονται μηχανικοί. 

Δημοσιεύτηκε (edited)

Η οικοδομή και οι αυτοκινητόδρομοι είναι για εσωτερική ανακύκλωση...Τίποτε από αυτά δεν αποτελεί ανάπτυξη

Σήμερα δεν υπάρχουν λεφτά για τίποτε από αυτά. Οπότε λογικό να μην χρειάζονται άλλοι μηχανικοί στην Ελλάδα. Τα σπίτια τα φτιάχνουν οι μάστοροι (ειδικά στην επαρχία) τα "μεγάλα" έργα έχουν πιάσει αράχνες, στην όποια βιομηχανία 1 μηχανικός 100 εργάτες παίζει...

Edited by ikaros13
Δημοσιεύτηκε

Δυστυχώς έτσι είναι. Μόνο κάποιοι παλιοί εργολάβοι 60ρηδες έχουν μείνει στην οικοδομή. Η οικοδομή έχει κάποιο όριο. Γενικά είναι λανθασμένο το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουμε τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά έργα. Τόσο στην μελέτη τόσο και στην κατασκευή. Και δεν θέλουμε οι ίδιοι να αλλάξουμε τίποτα γιατί έχουμε βολευτεί με αυτό το σύστημα. 

 

Μόλις ακούσουμε μεγάλο έργο...θα έρθουν οι πολυεθνικές.

 

Μόλις ακούσουμε νέο σύστημα δημοσίων συμβάσεων κ.τ.λ. , θα πάρουν τα έργα οι λίγοι και γνωστοί.

 

Μόλις ακούσουμε πιστοποίηση στις μελέτες, κλείνει το επάγγελμα.

 

Φυσικά ούτε αυτό που λέει ο Ίκαρος ισχύει. Οι κατασκευές είναι ανάπτυξη απλά όντως είναι εσωτερική κατανάλωση ή ΕΣΠΑ.

Δημοσιεύτηκε

Το μοντέλο "ανάπτυξη μόνο με οικοδομική δραστηριότητα" ήταν πέρα για πέρα λάθος και αυτό πληρώνουμε τώρα. Δυστυχώς οποιαδηποτε κυβέρνηση δεν μπορεί να ανατρέψει τις συνέπειες μιας λανθασμένης ψευτοανάπτυξης που έχει ρίζες 70 χρόνια και πάνω.

 

Φαντάζομαι αυτά που λες παραπάνω, τα σκέφτηκες αργότερα και όχι όταν αποφάσισες να γίνεις μηχανικός. Σωστά??

Δημοσιεύτηκε (edited)

Μια κατασκευή θεωρείται επένδυση όταν μπορεί να αποδώσει το +7% της αρχικής επένδυσης ετησίως. Όταν δεν μπορεί, δεν είναι επένδυση αλλά μη βιώσιμη κατανάλωση (δηλαδή διαρκεί τόσο όσο η κατασκευή). Στην ουσία των πραγμάτων είναι αρνητική επένδυση αν συγκριθεί με μια επένδυση που δίνει το +7%.  Στην Ελλάδα έχουμε αποκλειστικά μη βιώσιμη κατανάλωση. Εκτός εξαιρέσεων οι Έλληνες μηχανικοί δεν μπορούν να κάνουν μεγάλα έργα διότι α) δεν μπορούν να ασφαλίσουν τις μελέτες, β) δεν έχουν την εμπειρία της διαχείρισης μεγάλων έργων και γ) θα κάνουν μια τέτοια κοστολόγηση για να ανταγωνισθούν τους ξένους που με μαθηματική ακρίβεια θα τους χώσει πολύ βαθιά ΜΕΣΑ. Ελάχιστα μεγάλα γραφεία θα δουλέψουν υπεργολαβικά και μόνο. Με λίγα λόγια μιλάμε για 1500-2000 μηχανικούς στην Ελλάδα. Δεν απαιτούνται περισσότεροι!!!! Στο μηχανηλίκι των μεγάλων έργων προτιμάμε να έχουμε 10 μηχανικούς με 5000Ευρώ τον μήνα και ποτέ μα ποτέ 100 μηχανικούς με 500Ε τον μήνα.

Edited by Ροδοπουλος

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.