Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Πρώτα από όλα, να σας πληροφορήσω ότι είμαι νέος συνάδελφος ΗΛ.ΜΧ. με στοιχειώδεις πολεοδομικές γνώσεις.

Κατά δεύτερον θα προσπαθήσω να σας περιγράψω μία κατάσταση και άν μπορείτε, σας παρακαλώ, βοηθήστε με να την κατανοήσω καλύτερα.

'Εχω το παρακάτω πρόβλημα (ένα από πολλά) με το πατρικό μου το οποίο είναι ενταγμένο στο Ν. 720/1977 "περί εξαιρέσεως κατεδάφισης" (ολοκλήρωση φέροντος οργανισμού εντός του 1975) :

 

σε χρόνο μεταγενέστερο (προ 20ετίας περίπου) ανοίχθηκε εντός, του ήδη κατασκευασμένου, πεζοδρομίου σκάλα καθόδου προς τον υπόγειο χώρο της οικοδομής. Σίγουρα (οπτικά), τα σκαλοπάτια, πλάτους περίπου 1μ, είναι εντός του πεζοδρομίου. Ο Μηχανικός που επιλαμβάνεται, μας λέει ότι η ρυμοτομική γραμμή, κόβει εγκάρσια, το μισό περίπου πλάτος των σκαλοπατιών. Προτείνει να μπαζώσουμε το μισό σκαλοπάτι, οπότε δεν θα υπάρχει σκαλοπάτι εκτός ρυμοτομικής γραμμής (σκαλοπάτι εκτός Ρ.Γ. απαγορεύεται). Στη δικιά μας περίπτωση η Ρ.Γ. δεν συμπίπτει με την οικοδομική γραμμή (Ο.Γ.), δηλαδή προβλέπεται προκήπιο 2,5μ.

 

Τα ερωτήματα είναι τα εξής :

1) μπορεί στο χώρο του προκηπίου να υπάρχει σκάλα καθόδου σε υπόγειο?

Η κάλυψη της σκάλας με μεταλλική καταπακτή (ώστε να μην σκοντάψει

κάποιος πεζός) βοηθάει στο πρόβλημα?

2) τι πρέπει να προσέξω άν ζητήσω από τον Μηχανικό να χαράξει επί του

εδάφους την προβλεπόμενη Ρ.Γ. προκειμένου να αποφασίσω άν πρακτικά

έχει νόημα η διατήρηση μιας σκάλας καθόδου με πολύ μικρό πλάτος

σκαλοπατιών? Πως εξασφαλίζομαι από λανθασμένη υπόδειξη του

Μηχανικού.

3) Γνωρίζετε για τις διαδικασίες της νομιμοποίησης κατά τον Ν. 720/1977?

Περιεχόμενο φακέλου προς πολεοδομία?

 

Σημείωση : "βλέπω" επιφυλακτικά τον Μηχανικό διότι είναι γνωστός του "επισπεύδοντος" ετέρου εξ αδιαιρέτου ιδιοκτήτη της οικοδομής, και οι δικές μου πολεοδομικές γνώσεις ανεπαρκείς.

 

 

Επίσης, ζητώ συγνώμη αν έθεσα το θέμα σε λάθος φόρουμ.

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρω για τη βοήθεια.

Δημοσιεύτηκε

Κλιμακοστάσιο πρόσβασης προς το υπόγειο δύναται να βρίσκεται σε προκήπιο, δηλαδή ανάμεσα στην οικοδομική και την ρυμοτομική γραμμή, χωρίς όμως να "βγαίνει" έξω από την Ρ.Γ.

Καλό θα ήταν φυσικά να έχεις τον δικό σου (ή της εμπιστοσύνης σου) μηχανικό.

Δημοσιεύτηκε

Σε ευχαριστώ πραγματικά πολύ για το ενδιαφέρον σου!!!

Μήπως μπορείς να με παραπέμψεις σε κάποιο νομικό κείμενο (ΓΟΚ κλπ)?

Δημοσιεύτηκε

ΓΟΚ (Ν.1577/85, 2381/2000), αρθ. 17 παρ.2

(Σε ορισμένες όμως περιοχές επιβάλλονται περιορισμοί ως προς τις κατασκευές σε ακάλυπτους χώρους. Καλύτερα να δεις και το ΦΕΚ με τους όρους δόμησης της συγκεκριμένης περιοχής.)

 

Επίσης, το αρθ.19 παρ.2

"Εξω από τη ρυμοτομική γραμμή απαγορεύεται να κατασκευάζονται σκαλοπάτια για την εξυπηρέτηση των κτιρίων. Κατ’εξαίρεση, είναι δυνατή η κατασκευή τους, ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αν μετά την ανέγερση του κτιρίου έχει μεταβληθεί η υψομετρική στάθμη του δρόμου. Η κατασκευή αυτή πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας."

Δημοσιεύτηκε

Σύμφωνοι, αλλά δείτε τι λέει ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (Άρθρο 24)!!!!

 

 

δ. Βαθμίδες εξυπηρέτησης των κτιρίων:

 

αα. Έξω από τη ρυμοτομική γραμμή απαγορεύεται να κατασκευάζονται βαθμίδες για την εξυπηρέτηση των κτιρίων. Κατ' εξαίρεση, είναι δυνατή η κατασκευή τους, ύστερα από άδεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, αν μετά την ανέγερση του κτιρίου έχει μεταβληθεί η υψομετρική στάθμη του δρόμου. Η κατασκευή αυτή πρέπει να εξασφαλίζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας των πεζών και των αναπηρικών πολυθρόνων στην επιφάνεια που απομένει. Σε καμιά όμως περίπτωση δεν επιτρέπεται στα πεζοδρόμια η κατασκευή σκαλοπατιών που κατέρχονται προς το κτίριο, για εξυπηρέτησή του, αλλά επιβάλλεται τα σκαλοπάτια αυτά να αρχίζουν 1 μ. μέσα από τη ρυμοτομική γραμμή ή από την οικοδομική γραμμή σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου που είναι σε συνέχεια του πεζοδρομίου και χρησιμοποιείται από το κοινό. (ουσιαστικά το απαγορεύει εντός προκηπίου)

 

ββ. Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου έχουν εφαρμογή και σε υφιστάμενες κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων. Κλίμακες ή βαθμίδες κλιμάκων που αντίκεινται στις διατάξεις της παραγράφου αυτής είναι επικίνδυνες από άποψη κυκλοφορίας η δε άρση του κινδύνου γίνεται με εφαρμογή των διατάξεων του κεφαλαίου Γ� Μέρους Ιv ("περί επικινδύνων οικοδομών") από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία.

Δημοσιεύτηκε

καλημέρα

πράγματι ακατανόητη η διάταξη.

Μήπως τη διαφορά την κάνει η φράση "σε περίπτωση ύπαρξης προκηπίου που είναι σε συνέχεια του πεζοδρομίου και χρησιμοποιείται απο το κοινό"

Αναφέρεται δηλαδή σε κτίρια του δημοσίου και όχι σε ιδιωτικά;

Δεν μπορώ να σκευτώ άλλη περίπτωση χρησιμοποίησης προκηπίου (που αποτελεί ιδιοκτησία), από το κοινό.

Δημοσιεύτηκε

Kana σε αρκετές περιπτώσεις που στο ισόγειο υπάρχουν καταστήματα, δεν περιφράσσουν στο όριο της ιδιοκτησίας τους.

Ετσι το προκήπιο το χρησιμοποιεί και το κοινό.

 

Στην περίπτωση όμως του συναδέλφου, εκτός ρ.γ., δεν μπόρεσα να βρω κάποιοα διάταξη που να τον καλύπτει.

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει μια απόφαση που λέει με λίγα λόγια οτι όταν το προκήπιο δεν έχει περίφραξη και είναι συνέχεια του πεζοδρομίου, τότε ισχύουν οι διατάξεις περί πεζοδρομίων. Δεν ξέρω ποιά απόφαση είναι. Είναι αρκετά παλιά, πάνω από δεκαετία. Με αυτή την απόφαση έφαγα κλήση από την τροχαία, επειδή ήμουν παρκαρισμένος σε προκήπιο (ιδιωτικός χώρος) και δεν ήταν περιφραγμένο. Μου την έδειξε ο διοικητής της τροχαίας και τη διάβασα.

 

Άρα πρέπει να περιφράξεις το προκήπιο, αφού όμως εντοπίσεις αυτή την απόφαση για να ξέρεις τι ακριβώς ισχύει.

Δημοσιεύτηκε

Πρόσφατα έβγαλα "άδεια" Τακτοποίησης φακέλου (εσωτερικές διαρρυθμίσεις υπογείου) στην Πολεοδομία που είχε κλιμακοστάσιο πρόσβασης στο υπόγειο. Η σκάλα έβγαινε έξω από την οικοδομική αλλά μέσα στο προκήπιο. Ίσως είναι και θέμα υπαλλήλου της Πολεοδομίας.

Δημοσιεύτηκε

erling

καλησπέρα

 

Πώς κολλάς καμιά φορά? πολύ σωστά λές.

Μπορεί όμως να λύνεται το πρόβλημά του kblar, έστω με μισό πλάτος σκάλας.

Να τον ξεκολλήσαμε δηλαδή-λίγο ο ένας, λίγο ο άλλος...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.