unknown Δημοσιεύτηκε February 13, 2009 at 10:00 μμ Δημοσιεύτηκε February 13, 2009 at 10:00 μμ Γεια σας Σε κάποιο κτίριο παρατήρησα κενά μεταξύ της μετωπικής λάμας των δοκών με τα πέλματα των υποστυλωμάτων σε κοχλιωτή σύνδεση δοκού υποστυλώματος. Επιτρέπεται? Αν ναι πόσο κενό επιτρέπεται? Τα κενά που είδα ήταν από 2μμ ως 15μμ Υπάρχει κάποιος κανονισμός? Ευχαριστώ
ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 07:05 πμ Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 07:05 πμ Το λογικό είναι πως όχι. Από την υπολογιστική διαδικασία προκύπτει το αυτονόητο
paktomenos Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 09:22 πμ Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 09:22 πμ Κενά μέχρι 2mm επιτρέπονται, εκτός και αν καθορίζεται διαφορετικά από τις ειδικές απαιτήσεις που μπορεί να υπάρχουν. Μεγαλύτερα κενά πρέπει να καλύπτονται με την χρήση παρεμβλημάτων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξει τόσο μεγάλη στροφή. Σχετικό πρότυπο είναι το ΕΝ 1090:2008.
iovo Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 09:54 πμ Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 09:54 πμ Ο κανονισμός είναι ο EC3 part 8 που μπορείς να βρείς εδώ http://www.michanikos.gr/downloads.php?do=file&id=258]. Tα προσομοιώματα που υιοθετεί ο κανονισμός για τον υπολογισμό της αντοχής, δυσκαμψίας και ικανότητας στροφής της διατομής απαγορεύουν κάτι τέτοιο. Και θέτουν αποστάσεις ανοχής όπως πολύ σωστά είπε ο paktomenos. Συνοπτικά φαντάσου ότι αντοχή μιας σύνδεσης ροπής είναι μια αλυσίδα όπου κάθε κρίκος είναι ένα συστατικό μέρος την συνολικής αντοχής και ελέγχεται ξεχωριστά, αν κάποιο από αυτά αστοχήσει η σύνδεση παύει να είναι ικανή να φέρει τα φορτία που έχει σχεδιαστεί. Τα συστατικά αυτά μερη είναι . Αντοχή κοχλιών σε διατμηση, αντοχή κοχλιών σε εφελκυσμο, θλίψη άντυγας, αντοχή μετωπικής πλακας σε εφελκυσμο, κορμός υποστυλώματος σε διάτμηση ,κορμός υποστυλώματος σε εγκάρσια θλίψη, πέλμα υποστυλώματος σε κάμψη,μετωπική πλάκα σε κάμψη,κορμός δοκού σε εφελκυσμό, πέλμα ή κορμός υποστυλώματος σε θλίψη, συγκολλήσεις. Αν υπάρχει απόσταση μεταξύ της μετωπικής πλάκας τότε οι θλιπιτικές και εφελκυστικές δυνάμεις μεταφέρονται μόνο μέσω των κοχλιών και από ορθές τάσεις. Άρα όλη η θεώρηση του ευρωκώδικα πάυει να ισχύει.
unknown Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 11:22 πμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 11:22 πμ Σας ευχαριστώ πολύ. Paktomenos το EN1090 αναφέρει τα 2μμ κάπου? Διαβάζοντας το βιβλίο του κ Βάγια έχω δει αποκλίσεις από άξονες, σε μήκη μελών, κ.λ.π Τέτοιο κενό δεν έχω δει κάπου. Μήπως μπορείτε αν σας είναι εύκολο να μου πείτε που αναφέρετε? Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι.
paktomenos Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 12:09 μμ Δημοσιεύτηκε February 14, 2009 at 12:09 μμ "Σχεδιασμός δομικών έργων από χάλυβα" - έκδοση 2008 Βάγιας-ερμόπουλος-Ιωαννίδης Σελ. 666 Το ΕΝ-1090 ( το νέο - 2008 ) το θέλουμε όλοι διακαώς, αλλά κανείς δεν θέλει να δώσει 300+ EURO για να το αγοράσει...ούτε με το χέρι να ήταν γραμμένο
ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 07:00 πμ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 07:00 πμ Εντύπωση μου κάνουν τα 2μμ. Είναι δυνατόν να επιτρέπονται? Πολύ παράξενο δεν νομίζετε?
paktomenos Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:17 πμ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:17 πμ Εντάξει, δεν γίνεται να είναι όλα τέλεια... ας πετυχαίνουν και αυτή την απόκλιση, καλά είναι. Η ανακατανομή των ροπών λόγω της στροφής θα είναι πολύ μικρή πιστεύω.
ΑΡΗΣ ΧΑΝΙΑ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:26 πμ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:26 πμ ίσως να έπρεπε να λέει : 2μμ πριν την κοχλίωση....
paktomenos Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:37 πμ Δημοσιεύτηκε February 15, 2009 at 08:37 πμ Εξαρτάται και από τις διατομές που έχεις να συνδέσεις. Για μικρές διατομές, με την κοχλίωση μπορεί να λυγίσει ελάχιστα ο στύλος και να δέσουν ακριβώς. Για μεγάλες όμως, δεν κουνιέται, όση ροπή και να ασκήσεις στην κοχλίωση. Με μικρότερες ανοχές, θα είναι και πολύ δύσκολο να "φορέσουν" το δοκάρι στη φάση της κατασκευής. Βέβαια, όσο μεγαλώνουν οι διατομές, τόσο τα 2mm αντιστοιχούν και σε μικρότερη σχετική στροφή γύρω από τον άξονα, οπότε αμβλύνονται οι συνέπειες του φαινομένου.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα