lefterism Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 19 , 2009 ναι, αλλά πρέπει να τους πιέζεις συνέχεια, και τον κύριο του έργου επίσης. σύμφωνα με την νομοθεσία είσαι σύμβουλος θεμάτων υγιεινής και ασφάλειας, οπότε εσύ συμβουλές δίνεις. Ο κύριος του έργου οφείλει να εφαρμόζει τις υποδείξεις σου. Βέβαια επειδή στην πράξη αυτό δεν ισχύει με αυτό τον τρόπο, πρέπει να γαυγίζεις συνέχεια.
EngXanthi Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 20 , 2009 Civeng, και εγώ Τεχνικός Ασφάλειας είμαι σε δημόσιο έργο, το πρόβλημα δεν είναι η επιβολή της νομοθεσίας, αν το καλοσκεφτείς είναι πάρα πολύ εύκολο να εφαρμοστούν τα τυπικά της νομοθεσίας. Δε φοράς κράνος; 1η παρατήρηση, 2η παρατήρηση, στην 3η απαιτείς την απόλυση του εργαζόμενου. Το πρόβλημα βρίσκεται αλλού: όταν ο Τ.Α. είναι εξωτερικός συνεργάτης και όχι ΕΞ.ΥΠ., η νομοθεσία επιτρέπει την απασχόλησή του στο ίδιο έργο και με άλλα καθήκοντα πέρα από αυτά του Τ.Α. Αυτό είναι κανόνας στην ελληνική κατασκευαστική πραγματικότητα. Σε αυτή τη συνηθισμένη περίπτωση, δημιουργείται τέτοια "οικειότητα" με το προσωπικό, εργατοτεχνικό και επιστημονικό-τεχνικό, που είναι δύσκολο να επιβάλλεις τέτοια μέτρα. Όταν "αρνείται" ο εργοδηγός ή ο μηχανικός επίβλεψης ή ο μηχανικός κατασκευής να τα εφαρμόσει, πώς περιμένουμε να τα εφαρμόσει ο εργάτης; Πέρα από την "οικειότητα" όμως, από τη στιγμή που οι Τ.Α. έχουν και άλλα καθήκοντα, συνήθως παραβλέπεται η σπουδαιότητα του ρόλου του Τ.Α. και είτε οι ίδιοι είτε οι προϊστάμενοί τους επικεντρώνουν την προσοχή τους (και το χρόνο τους) στα άλλα καθήκοντα. Αυτό που καμία νομοθετική διάταξη δεν αναφέρει ρητά είναι η ευθύνη του ίδιου του παθόντα. Όταν ακούς για ένα ατύχημα, το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι: "τι έκανε λάθος ο Τ.Α./εργοταξιάρχης/εργοδηγός;", κανείς μα κανείς δε σκέφτεται το ενδεχόμενο ο εργάτης να έγραψε στα παλιά του τα παπούτσια όλους τους παραπάνω και να έκανε αυτό που κατέβασε η γκλάβα του.
x_user Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 21 , 2009 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 21 , 2009 Μάλιστα. Τα βασικά έχουν γίνει λοιπόν.Όσο για την εκπαίδευση/ενημέρωση κτλ, υποθέτω γνωρίζετε τις συνθήκες που επικρατούν στα εργοτάξια. Εμείς οι Τ.Α. είμαστε στην ουσία διακοσμητικοί (απαραίτητοι λόγω νομοθεσίας). Που να πας και να απασχολήσεις προσωπικό ώστε να τους πεις 2 πράγματα. Εδώ τους λές να φορέσουν κράνη μέσα στη σήραγγα για δική τους προστασία και μόλις γυρίσεις να φύγεις, το βγάζουν. Κακό σε εμένα κάνουν; όπως έχει ήδη ειπωθεί, για να "ηρεμήσεις" και λίγο ο ρόλος του ΤΑ είναι συμβουλευτικός και μόνο. Εάν τώρα ήσουν και ο επιβλέπων μηχανικός, τότε τα πράγματα αλλάζουν... Το σημαντικό για να είσαι σωστός και καλυμμένος είναι να έχει διασφαλίσει ότι όλες οι υποχρεώσεις που σχετίζονται με τα καθήκοντα του ΤΑ τηρούνται, πχ δεν έχει σημασία εάν οι εργάτες δεν χρησιμοποιούν τα κράνη τους. Σημασία έχει να διασφαλίσεις ότι υπάρχουν κράνη, και ότι ο κάθε εργάτης "χρεώνεται" από ένα όταν αναλαμβάνει καθήκοντα. Το τι θα κέναι ο καθένας μετά είναι άλλη ιστορία...
alex_z Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 13 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 13 , 2009 θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση και εγω , τι πρόσοντα πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει τεχνικός ασφαλείας??Και ποια ειναι η διαδικασία για να αναλάβεις καθήκοντα?? Είμαι απόφοιτος τει εργων υποδομης. Ευχαριστώ. Οι δημοσιεύσεις πρέπει να γίνονται στην σωστή κατηγορία. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής εδώ: http://www.michanikos.gr/misc.php?do=showrules
cna Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Οι απόφοιτοι ΑΕΙ (Πανεπιστημίου - ΑΤΕΙ) έχουν αυτοδικαίως το δικαίωμα να αναλάβουν καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας σε έργα της ειδικότητάς τους. Δηλαδή αν είσαι επιβλέπων μηχανικός εκ μέρους του εργολάβου ή εργολάβος έργου οδοποιίας εκτελείς και καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας για τις εργασίες οδοποιίας εκτός αν ορισθεί διαφορετικά εκ μέρους του εργολάβου. Αν το έργο περιλαμβάνει και εργασίες Η/Μ τότε εκεί θα πρέπει να ορισθεί μηχανολόγος ή ηλεκτρολόγος μηχανικός ως τεχνικός ασφαλείας. Μόνη εξαίρεση, αν δεν λανθάνω, αποτελούν οι απόφοιτοι Πολυτεχνικών Σχολών οι οποίοι μπορούν να αναλάβουν καθήκοντα για το σύνολο του έργου.
EngXanthi Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16 , 2009 Δες στο Π.Δ. 294/88 για τις ειδικότητες και το επίπεδο σπουδών (ΠΕ / ΤΕ) που πρέπει να ικανοποιεί ο Τεχνικός Ασφάλειας ανάλογα με το αντικείμενο της εταιρείας και το μέγεθος του εργοταξίου σε άτομα. Ο ιστότοπος στο ΕΛ.ΙΝ.Υ.Α.Ε. είναι http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/138a_88.1172567260518.pdf.
gstamo Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2009 Δημοσιεύτηκε Νοέμβριος 22 , 2009 Τι επακολουθεί συνήθως; Αφού θα "μαυρίσει" το μητρώο μου, χάνω έπειτα τη δυνατότητα εισαγωγής στο δημόσιο αν το θελήσω μελλοντικά; Καταρχην μην πανοικοβαλεσαι, ποιος σου ειπε οτι δεν θα αθωωθεις? Οσον αφορα το δημοσιο αλλα παραπτωματα παιζουν ρολο (δωροδοκια, κλοπη, αποιστια, ψευδης δηλωση, απατη, πλαστογραφια κλπ). Ομως παιζει και το ''σοβαρο επαγγελματικο παραπτωμα''. Το δικο σου δεν ειναι ομως σοβαρο κατα την γνωμη μου, εξαλλου μοιλαμε για ''εξ αμελειας''. Στην τελικη το ΤΕΕ δεν θα σου παρει την αδεια ασκησης επαγγελματος, οπως θα εκανε υποθετω σε σοβαρο επαγγελματικο παραπτωμα. Μην φοβασαι τιποτα!
nikmmech Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 5 , 2011 Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 5 , 2011 Οι απόφοιτοι ΑΕΙ (Πανεπιστημίου - ΑΤΕΙ) έχουν αυτοδικαίως το δικαίωμα να αναλάβουν καθήκοντα τεχνικού ασφαλείας σε έργα της ειδικότητάς τους... Οι μηχανικοί Πολυτεχνείου μετά από 2 χρόνια από την λήψη διπλώματος, οι των ΤΕΙ μετά από 5 από την λήψη πτυχίου. Αυτά χωρίς τα σεμινάρια.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα