Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ένας μεγάλος σχεδιασμός έχει ξεκινήσει από τον ΟΣΕ προκειμένου να αντιμετωπιστεί η ραγδαία ανάπτυξη στη χρήση του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια. Με επίκεντρο την Αθήνα γίνεται αυτή την εποχή ένας επανασχεδιασμός των απαραίτητων έργων που θα βοηθήσουν στο να αποφευχθεί ο κορεσμός των γραμμών , στη μείωση της χρονοαπόστασης αλλά και στη δημιουργία ενός σημαντικού δικτύου που θα δίνει πολλές επιλογές στους χρήστες του.

 

Σήμερα στο δίκτυο της Αττικής έχουμε τη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ-Οινόη που συνεχίζει προς Θεσσαλία και Μακεδονία. Επίσης έχουμε τη γραμμή Θριάσιο-Λιμάνι Πειραιά (στην περιοχή του Ικονίου). Η σημερινή κίνηση διεξάγεται χωρίς σημαντικά προβλήματα αλλά αυτό έχει κάνει με το γεγονός πως η βασική εθνική αρτηρία Αθήνα-Θεσσαλονίκη δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς τα έργα θα τελειώσουν στο τέλος του 2017.

 

Επίσης ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος σχεδόν υπολειτουργεί και δεν αποδίδει τα αναμενόμενα ενώ λόγω των έργων τα εμπορευματικά δρομολόγια παραμένουν ισχνά.

 

ΤΟ 2018 ΚΑΙ Ο «ΚΟΡΕΣΜΟΣ»

 

Το 2018 είναι μία χρονιά σταθμός για τον Σιδηρόδρομο στη χώρα. Από τη μία θα έχουν ολοκληρωθεί (άνευ συγκλονιστικού απροόπτου) τα έργα και θα ξεκινήσει η λειτουργία του αναβαθμισμένου δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη και μαζί περισσότερα εμπορευματικά δρομολόγια λόγω μεγαλύτερης χωρητικότητας του δικτύου. Τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας θα μπορούν επίσης να εκτελούνται χωρίς προβλήματα.

 

Από την άλλη θα έχουμε την απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών με την πιθανότητα εισόδου νέων εταιρειών με δικό τους στόλο. Τι θα σημάνει όμως αυτό;

 

Όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ υπάρχει σημαντική πιθανότητα να έχουμε γρήγορα κυκλοφοριακό κορεσμό καθώς στη διπλή γραμμή από το ΣΚΑ (το Μενίδι) μέχρι την Οινόη και τη Θήβα, θα πρέπει να χωρούν (χρονικά) τα επιβατικά, προαστιακά εμπορευματικά δρομολόγια. Αν σκεφτούμε ότι σήμερα η COSCO σκέφτεται τον διπλασιασμό των δρομολογίων χωρίς να συνυπολογίσουμε την αύξηση που επέλθει το 2018 από τη λειτουργία όλου του Προβλήτα ΙΙΙ τότε πάμε με συνοπτικές διαδικασίες για τον απόλυτο σιδηροδρομικό κορεσμό.

 

Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Η σκέψη για την Παράκαμψη της Αττικής δεν είναι καινούργια αλλά το τελευταίο διάστημα πέφτει στο τραπέζι όλο και πιο δυνατά. Κάποτε υπήρχε η σκέψη να τρέξει παράλληλα με αυτοκινητόδρομο αλλά ναυάγησε.

 

Η ιδέα είναι να υπάρξει μία νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που να ξεκινά από το Θριάσιο Πεδίο και μέσω του Κιθαιρώνα να καταλήγει στο εθνικό δίκτυο στην περιοχή του σιδηροδρομικού σταθμού Σφίγγα Θηβών. Πρόκειται για μία γραμμή μήκους περίπου 60χλμ η οποία αν υλοποιηθεί θα συντομεύσει κατά 30χλμ την απόσταση της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη κατεβάζοντας ακόμα περισσότερο την χρονοαπόσταση από 3.30 ώρες το 2018 σε 3 ώρες περίπου.

 

Το σπουδαίο σε αυτή τη γραμμή είναι πως θα μπορεί να λειτουργεί τόσο για επιβατικά όσο και για εμπορευματικά και προαστιακά τρένα, θα ανακουφίσει το βεβαρημένο τμήμα ΣΚΑ-Θήβα και θα συνολικά θα διπλασιάσει τη μεταφορική ικανότητα του σιδηρόδρομου.

 

Το έργο βρίσκεται σε αρχικό στάδιο μελετών από τον ΟΣΕ και αποτελεί μία από τις μεγάλες ελπίδες του σιδηρόδρομου την επόμενη δεκαετία. Η μεγάλη Παράκαμψη Αττικής εκτός από το προφανές όφελος για τις σιδηροδρομικές μεταφορές θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενδυνάμωση στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Πειραιά αλλά και την ταχύτερη μεταφορά τους από το λιμάνι προς την Ελλάδα και την Ευρώπη.

 

Το συγκεκριμένο σχέδιο το επόμενο διάστημα θα το δούμε να φιγουράρει όλο και πιο συχνά στα μελλοντικά πλάνα των σιδηροδρομικών μεταφορών και όσο περνάει ο χρόνος και οι απαιτήσεις θα μεγαλώνουν τόσο θα γίνεται πιο επιτακτική η ανάγκη νέων γραμμών.

 

Πηγή: http://www.ypodomes....psi-tis-attikis

 

Click here to view the είδηση

Δημοσιεύτηκε

Πράγματι είναι χρήσιμο έργο και αν δρομολογηθεί , θα πρέπει να ετοιμαστεί και μια μεγάλη ανάπλαση του Ελαιώνα , όπου ο χώρος θα πρέπει να καθαρίσει από τις μεταφορικές εταιρείες που βρίσκονται εκεί και δημιουργούν μεγάλα προβλήματα και να μεταεγκατασταθούν δίπλα στον σιδηροδρομικό εμπορικό σταθμό του Θριασίου .

Δημοσιεύτηκε

Καλό αλλά ποιό το κόστος ποιός θα χρηματοδοτήσει το έργο?

Αν τελικά το ξεκινήσουν.

Δημοσιεύτηκε

καλά κάτσε να τελειώσει το Καλλίδρομο

να γίνει ο σχεδιασμός και .. και.. 

και σε καμιά πεντηκονταετία μπορεί και να γίνει (έχει και τούνελ η χάραξη)

Δημοσιεύτηκε

Μην εκπλαγείτε, αν εμπλακούν οι κινέζοι, να έχουμε τελείως άλλα (χρονικά) δεδομένα

 

Θυμηθείτε τι και σε πόσο χρόνο έγινε στο Σουέζ....

Δημοσιεύτηκε

Μην ξεχνάτε ότι τα τρένα είναι ιταλικά και τα λιμάνια κινέζικα . Ακόμα μην ξεχνάτε ότι οι Κινέζοι φτιάχνουν τώρα την γραμμή Βουδαπέστης - Βελιγραδίου και έχουν συμφωνήσει να φτιάξουν και την συνέχεια μέχρι τα σύνορα μας . Η διαδρομή Βελιγράδι - Βουδαπέστη θα καλύπτεται σε 3 ώρες για τα επιβατικά τρένα , οπότε λίγο πάνω από τις 4 ώρες για τα εμπορικά και από Βελιγράδι προς τα κάτω έχει δύο γραμμές , την μία μέσω Σκοπίων και την άλλη μέσω Πριστίνας -Μοναστηρίου-Φλώρινας .

 

Δηλαδή εύκολα θα υπάρξει δίκτυο εμπορικών τρένων . Με την γραμμή των 70 χλμ Καλαμπάκας - Κοζάνης θα μπορούμε να έχουμε και γρηγορότερη σύνδεση με παράκαμψη της κεντρικής Μακεδονίας με την Φλώρινα .

 

Γενικά το θέμα είναι πόσο θέλουν οι Κινέζοι να τραβήξουν την διαδρομή , αλλά ακόμα μην ξεχνάμε ότι στο παρελθόν πριν το 1990 είχαμε 2-3 δρομολόγια ημερησίως για Ευρώπη μέσω Γιουγκοσλαβίας και 1 προς ανατολική Ευρώπη . 

 

Τα Βαλκάνια στο θέμα των τρένων είναι 80 χρόνια πίσω σε προπολεμικό στάδιο .

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.