thomas Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 03:59 μμ Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 03:59 μμ Ερώτηση : Η ψηφιακή αεροστάθμη για την οριζοντίωση, έχει κάποια εξάρτηση στην λειτουργία της από την σωληνωτή ή λειτουργεί με άλλη ανεξάρτητη λογική ;
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 04:33 μμ Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 04:33 μμ αγαπητε συναδελφε η ηλεκτρονικη - ψηφιακη αεροσταθμη εχει σχεση με τους αντισταθμιστηρες (compensators) σε καθε περιπτωση αν βλεπεις διαφορες-ασυμφωνιες πρεπει να κανεις calibration η ρυθμιση
GRTOPO Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 04:41 μμ Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 04:41 μμ Βασικά Θωμά πρέπει να συμφωνεί (με ελάχιστες αποκλίσεις) η σωληνωτή με την ηλεκτρονική. Η ηλεκτρονική είναι αυτή που επιβάλλει στο όργανο τις διάφορες διορθώσεις ώστε να μαζεύει τα σφάλματα οριζοντίωσης (ή κατακορύφωσης, διάλεξε) του οργάνου. Εάν έχεις μεγάλες αποκλίσεις καλό είναι να κάνεις service στο όργανο όσο γίνεται πιο γρήγορα.
thomas Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 05:17 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 05:17 μμ Πολύ χρήσιμες πληροφορίες . Άρα ανεξάρτητη λογική με ενδείξεις που πρέπει να ταυτίζονται . Αλλιώς αλλαγή μπουζί , λάδια και καινούρια ζαντολάστιχα . Να μια ένδειξη που χτυπάει καμπανάκι για service ! Καλό θα ήταν πάντως να έκανε κανένα εσωτερικό έλεγχο το οργανάκι και να μας προειδοποιούσε για καλιμπράρισμα . Αν δεν το κάνει ήδη κανένα τελευταίο μοντέλο .
GRTOPO Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 05:38 μμ Δημοσιεύτηκε February 19, 2009 at 05:38 μμ Προσπάθησε να οριζοντιώσεις το όργανο όσο καλύτερα γίνεται με την ηλεκτρονική. Σκόπευσε ένα μακρυνό σχετικά σημείο αρκετά ευκρινές, πχ την άκρη αλεξικέραυνου, ένα σταυρό σε τρούλο κλπ. Κάνε αναστροφή περιστροφή και δες τις αποκλίσεις που έχεις...
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε February 20, 2009 at 06:54 πμ Δημοσιεύτηκε February 20, 2009 at 06:54 πμ συναδελφοι οι συγχρονοι γεωδαιτικοι σταθμοι απαιτουν calibration σε μερικους μαλιστα υψηλης ακριβειας σε καθημερινη βαση κυριως ομως μετα απο μεγαλο χρονικο διαστημα χωρις χρηση,απο σημαντικες διαφορες θερμοκρασιας,απο τροπο μεταφορας στο πεδιο κλπ ελεγχουμε λοιπον με την διαδικασια του calibration και ρυθμιζουμε ,αν τα σφαλματα ειναι πανω απο καποια ορια που θετουν οι κατασκευαστες απαιτειται service
thomas Δημοσιεύτηκε February 20, 2009 at 03:07 μμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε February 20, 2009 at 03:07 μμ Όπως τα λένε ο Θεοχάρης και ο GRTOPO . Στο εγχειρίδιο χρήσης δε, αναφέρονται οι απαιτούμενοι έλεγχοι . 1. Αρχικά ελέγχονται οι αεροστάθμες και σε περίπτωση που δεν κάθονται , περιγράφεται κάποιος τρόπος ρύθμισης . Αν συνεχίζουν να μην κάθονται στο κέντρο τότε προτρέπει στο service . 2. Στη συνέχεια ο έλεγχος του tilt κατά Χ ΚΑΙ Υ με μετρήσεις Ι και ΙΙ θέσης τηλεσκοπίου με τη βοήθεια από προγραμματάκι του οργάνου . Μάλλον εδώ έχει να κάνει με τους αντισταθμιστήρες . Τίθενται κάποια όρια ( στην περίπτωση μου 20 δευτ.) που σε περίπτωση που ξεπεραστούν προτείνεται μέθοδος ρύθμισης . 3. Επόμενο. Σφάλμα δείκτου , που καθορίζεται σταθερά διόρθωσης με τη βοήθεια βοηθητικού προγράμματος οργάνου πάλι , με την οποία γίνεται αυτόματη διόρθωση των μετρήσεων Ι θέσης τηλεσκοπίου. Για να μην μακρηγορώ ακολουθούν έλεγχοι στο σταυρόνημα και σε μια προσθετική σταθερά Κ στις αποστάσεις ( ψιλοαπαιτητικός έλεγχος ) . Και τέλος στην κέντρωση που με μια ημιπεριστροφή βλέπεις αν παραμένει στο κέντρο .Αν δεν είναι ρυθμίζεις από μόνος σου . Συμπέρασμα . Όσο ρυθμίζονται ρυθμίζεις . Αν παρόλα αυτά παραμένει το πρόβλημα το πας στην αντιπροσωπεία που το αγόρασες .
agior Δημοσιεύτηκε February 23, 2009 at 08:13 πμ Δημοσιεύτηκε February 23, 2009 at 08:13 πμ Βασικότατος έλεγχος είναι, όπως είπαν και οι συνάδελφοι, με οριζοντιωμένο το όργανο (σωληνωτή αεροστάθμη στο κέντρο για όλες τις θέσεις) να "κλείνει" το όργανο (collimation/vertical indexing). Αν δεν κλείνει τότε οι αντισταθμιστήρες παρέχουν λανθασμένες ενδείξεις και κακώς τους εμπιστευόμαστε. Τη ρύθμιση της αεροστάθμης την κάνουμε μόνοι μας, εύκολα, με ένα ψιλό μοχλό που μας παρέχεται στον εξοπλισμό: Αφήνουμε το όργανο και τον τρίποδα σε σκιά να πάρει τις θερμικές συστολοδιαστολές για 10 λεπτά. Οριζοντιώνουμε χοντρικά. Φέρνουμε την σωληνωτή αεροστάθμη σε ισορροπία. Περιστρέφουμε 200g και βλέπουμε την απόκλιση, έστω 2 γραμμές δεξιά. Με το μοχλουδάκι βιδώνουμε/ξεβιδώνουμε τη βίδα δίπλα απ την σωληνωτή αεροστάθμη έτσι ώστε η απόκλιση να μειωθεί στο μισό δηλ μια γρ. δεξιά. Αν στρέψουμε ξανά 200g η απόκλιση πλέον θα πρέπει να είναι 1 γραμμή αριστερά. Αν δεν είναι, επαναλαμβάνουμε. Σε οπτικά όργανα ή όταν επιθυμούμε απενεργοποιημένους τους αντισταθμιστήρες, στρέφουμε 100g και επανελέγχουμε. Οταν ικανοποιηθούμε για όλες τις θέσεις τηλεσκοπίου, ρυθμίζουμε και την σφαιρική (χοντρική) αεροστάθμη με τα βιδάκια που έχει απο κάτω της. Οι περαιτέρω έλεγχοι προέχουν για να έχει νόημα το σύστημα αντιστάθμισης κλίσης (compensators). Ψάξτει τα manual του οργάνου: Για το collimation error (πρωτεύουσα συνθήκη σκοπεύουμε ευκρινή οριζόντιο στόχο στα 30-40μ και εφαρμόζουμε τα του βιβλίου που είπε κι ο Θωμάς. Για το vertical indexing error (σφάλμα κατακορύφου κύκλου) σκοπεύουμε ευκρινή στόχο 30-40g πάνω ή κάτω απ την οριζόντια θέση, σε απόσταση 30-40μ. Σας κούρασα λιγάκι αλλά αξίζει την ικανοποίηση να έχετε όργανο που @@μάει...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα