Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ν.3428/2005 (ΦΕΚ313/Α/27.12.2005)

Άρθρο 30

"ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄

ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ − ΤΗΡΗΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ

Άρθρο 31

Τιμολόγηση Βασικών Δραστηριοτήτων

1. Με τον Κανονισμό Τιμολόγησης, ο οποίος καταρτίζεται

από τη Ρ.Α.Ε. και εγκρίνεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης,

μετά από εισήγηση του κατά περίπτωση αρμόδιου Διαχει−

ριστή Συστήματος Φυσικού Αερίου και δημόσια διαβού−

λευση, ρυθμίζεται η μεθοδολογία καθορισμού τιμολογίων

για τη χρέωση κάθε Βασικής Δραστηριότητας. "

 

Άρθρο 2. Ορισμοί

"4. Βασικές Δραστηριότητες Φυσικού Αερίου: Η παροχή

υπηρεσιών Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, Διανομής Φυ−

σικού Αερίου, Εγκατάστασης Υ.Φ.Α. και Εγκατάστασης

Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου"

 

Άρα η αρμόδια για να μας ενημερώσει για το πώς υπολογίζεται η τιμή του φυσικού αερίου είναι η ΡΑΕ και ο Κανονισμός Τιμολόγησης που η ίδια καταρτίζει.

  • Απαντήσεις 70
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε
@costasv

Δηλαδή αν δεν υπήρχε μονοπώλιο και δραστηριοποιούνταν στη Θεσσαλονίκη και η ΕΠΑ Αθήνας και η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης οι τιμές της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης πιστεύεις ότι θα εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερες κατά >50%; Καπιταλισμός (επιδίωξη κέρδους) και μονοπώλιο ή ακόμα και ολιγοπώλιο είναι συνδυασμός καταστροφικός για τον καταναλωτή. Ο λόγος είναι προφανής θέλω να πιστεύω.

 

Υποθετική ερώτηση κάνεις, υποθετική απάντηση δίνω. Αν δεν υπήρχε μονοπώλιο, θα υπήρχε ολιγοπώλιο (και συγκεκριμένα δι-πώλιο). Μπορεί να ήταν η ίδια κατάσταση (δηλ. ένας φθηνός και ένας ακριβός προμηθευτής) μπορεί να ήταν καλύτερη η κατάσταση, αλλά μπορεί να ήταν και χειρότερη η κατάσταση (διότι π.χ. θα μπορούσαν να συννενοηθούν οι δύο εταιρείες, καθώς είναι εύκολο να συνεννηθούν δύο εταιρείες).

 

Καλώς ή κακώς, καλώς πιστεύω, το σύστημα μας είναι καπιταλιστικό (καπιταλιστικό να το κάνει ο Θεός, αλλά τέλος πάντων, πιο πολύ προς τα εκεί μοιάζει). Και η επιδίωξη κέρδους είναι (ή θα έπρεπε να είναι) θεμιτός στόχος για κάθε άτομο ή σύνολο ατόμων.

 

Συμφωνίες δεν ξέρουμε να κάνουμε. Και στην συγκεκριμένη περίπτωση η συμφωνία ήταν απλή : η ΕΠΑ Αττικής ή Θεσσαλονίκης θα διανέμει αέριο και θα πληρώνεται με βάση εγκεκριμένο από την ανεξάρτητη επιβλέπουσα αρχή, την ΡΑΕ. Με συγχωρείτε, αλλά να ρωτήσω : εσείς αν ήταν να βάζατε λεφτά σε μία επένδυση που την τιμή θα την καθόριζε το κράτος, θα βάζατε λεφτά. Δείτε το και έτσι...

 

Έθεσες επίσης το θέμα ότι το σύστημα τιμολόγησης έχει εγκριθεί από την ΡΑΕ. Ποιο σύστημα έχει εγκριθεί από τη ΡΑΕ; Το σύστημα τιμολόγησης με βάση την τιμή πετρελαίου του προηγούμενου μήνα ή του προηγούμενου τριμήνου; Επιτρέπει η ΡΑΕ αυτή τη διαφοροποίηση στον τρόπο του υπολογισμού; Αν την επιτρέπει μήπως δεν κάνει καλά τη δουλειά της; Αν δεν την επιτρέπει τι μέτρα θα λάβει κατά της ΕΠΑ Θεσσαλονίκης;

H ΡΑΕ, από ότι φαίνεται, έχει εγκρίνει δύο διαφορετικά μεταξύ τους συστήματα, ένα για την ΕΠΑ Αττικής και ένα για την ΕΠΑ Θεσσαλονίκης και Λάρισας-Βόλου μαζί. Προφανώς επιτρέπεται αυτή η (εξόφθαλμη) διαφοροποίηση τιμής. Τώρα, αν η ΡΑΕ κάνει καλά την δουλειά της, πές μου την γνώμη σου. Κατ'εμέ, αν ελέγχει η ΡΑΕ ότι τηρείται σωστά από την κάθε εταιρεία, η τιμολόγηση, ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, φροντίζει να ενημερώνει τους καταναλωτές για τους ελέγχους αυτούς, ώστε να μην προκαλείται έλλειψη εμπιστοσύνης και αστάθεια στην αγορά, τότε κάνει καλά την δουλειά της. Αλλά όπως φαίνεται ... δεν την κάνει καλά.

 

Κάτι πολύ απλό που μπορεί να δώσει απάντηση σ' όλα τα ερωτήματα και να μην κάνουμε υποθέσεις κ.λπ. είναι να δούμε τις τιμές του φυσικού αερίου για οικιακή κατανάλωση ανά μήνα τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά και τις καταναλώσεις σε kwh για μια τυπική κατοικία από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Όποιος έχει στοιχεία ας τα παραθέσει για να κάνουμε έναν πίνακα και να δούμε ποιες είναι οι πραγματικές διαφορές.

Στην οικοδομή μας βάλαμε αέρια (κεντρική θέρμανση, όχι ατομικά ο καθένας) τον Οκτ. 2006. Από ό,τι είχα συγκρίνει για τους δύο χειμώνες που περάσαν , είχαμε, σε σχέση με το πετρέλαιο , οικονομία της τάξης 18%.

 

 

Προς spy1551: Ισως να είναι όντως πιο εύκολο να μαγειρευτεί η τιμή του αερίου με τον έναν ή τον άλλο τρόπο. Αλλά αυτό, η τιμολόγηση δηλαδή, αποτελεί ευθύνη της ΡΑΕ.

Δημοσιεύτηκε

Το να έχεις δύο ανταγωνιστές (ολιγοπώλιο) είναι καλύτερα από έναν. Ακόμα καλύτερο όμως είναι να μην έχεις κανέναν!!! Δηλαδή, το αέριο, το νερό, το ρεύμα και άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης στα οποία δεν μπορεί να δουλέψει ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι διαθέσιμα στους πολίτες μόνο από κρατικές επιχειρήσεις που δε θα έχουν σκοπό το κέρδος και τα όποια κέρδη τους θα τα χρησιμοποιούν για επενδύσεις και μόνο. Το κάναμε σε εποχές που ήμασταν πολύ φτωχοί και δεν μπορούμε να το κάνουμε τώρα;

 

Επί του θέματος όμως. Αν η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης τηρεί κατά γράμμα τη νομοθεσία (την οποία ακόμα ψάχνω) τότε οι βολές μας ως πολιτών πρέπει να στραφούν κατά της ΡΑΕ που ενέκρινε αυτόν τον τρόπο τιμολόγησης. Αν η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης αυθαιρετεί ως προς την τιμολόγηση πρέπει ως καταναλωτές να στραφούμε δικαστικά κατά της εταιρείας αυτής.

 

Η ίδια η ΕΠΑ βέβαια αναγράφει στην ιστοσελίδα της ΑΥΤΗ ότι:

"Τα Τιμολόγια Παροχής Φυσικού Αερίου υποβάλλονται για έγκριση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

  • Ως μονάδα χρέωσης ορίζεται η κιλοβατώρα (KWh).
     

  • Tο αέριο τιμολογείται από την Εταιρία κατ’ εφαρμογή των εγκεκριμένων από τη Ρ.Α.Ε. Τιμολογίων Παροχής και με βάση τις ισχύουσες φορολογικές διατάξεις."

Δημοσιεύτηκε

Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης σε οικονομικές εταιρείες είναι σήμερα 0,43-0,44 και η shell πρατηρίου που εμπιστεύομαι είναι 0,45 (θα μειωθεί την άλλη εβδομάδα μου είπε)

Άρα η τιμή που βγαίνει είναι 450/11900 (Kwh/t) = 0,0378€/kwh το πετρελαιο στην Αθήνα

Αέριο Αθήνα 0,03454*1,09 = 0,0376€/kwh.

Ίδια τιμή με το πετρέλαιο, χωρίς τις υγροποιήσεις και τα σφάλματα των μετρητών (Άλλη μεγάλη συζήτηση αυτή), επίσης η ΔΕΠΑ στην θερμογόνο ισχύ του αερίου, νομίζω ότι κάνει ταρζανιές.

Προσθέστε και το πάγιο

Δημοσιεύτηκε
Στην οικοδομή μας βάλαμε αέρια (κεντρική θέρμανση, όχι ατομικά ο καθένας) τον Οκτ. 2006. Από ό,τι είχα συγκρίνει για τους δύο χειμώνες που περάσαν , είχαμε, σε σχέση με το πετρέλαιο , οικονομία της τάξης 18%.

 

Kάθε χρόνο θα πρέπει το φυσικό αέριο να είναι 20% φτηνότερο από το πετρέλαιο.Αυτό δε διαφήμιζαν;Γι'αυτό και οι ιδιοκτήτες παλιών οικοδομών αντικατέστησαν τους καυστήρες πετρελαίου με αυτούς του φυσικού αερίου.

Αυτή η αντικατάσταση κόστισε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό ανάλογα το σπίτι (καυστήρας, σωληνώσεις , ενίοτε και σώματα , γυψοσανίδες για να καλύψουν τις σωληνώσεις ,κόστος σύνδεσης κτλ.)

Εφόσον το φυσικό αέριο ήταν κατά 20% φτηνότερο αυτή η απόσβεση θα γινόταν με ορίζοντα δεκαετίας.Φέτος που είναι ακριβότερο καταλαβαίνεις ότι όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες πιάστηκαν κορόιδο.

Τελικά μαζί με το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο καλό είναι να υπάρχει και ένα τζάκι ή μοντέρνες σόμπες wood pellet γιατί η τιμή του ξύλου παραμένει σταθερή σχεδόν από το 2005.

Ενίοτε καις ότι σε συμφέρει.

 

0,41/lit σημερινή τιμή πετρελαίου στη Θεσσαλονίκη.

Ωραία θα πέσει και η τιμή του φυσικού αερίου τον Μάιο!!!Λες φέτος να κάνουμε Πρωτομαγιά με χιόνι;

Δημοσιεύτηκε
Το να έχεις δύο ανταγωνιστές (ολιγοπώλιο) είναι καλύτερα από έναν. Ακόμα καλύτερο όμως είναι να μην έχεις κανέναν!!! Δηλαδή, το αέριο, το νερό, το ρεύμα και άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης στα οποία δεν μπορεί να δουλέψει ο ανταγωνισμός πρέπει να είναι διαθέσιμα στους πολίτες μόνο από κρατικές επιχειρήσεις που δε θα έχουν σκοπό το κέρδος και τα όποια κέρδη τους θα τα χρησιμοποιούν για επενδύσεις και μόνο. Το κάναμε σε εποχές που ήμασταν πολύ φτωχοί και δεν μπορούμε να το κάνουμε τώρα;

 

Είναι δύσκολο πού θα σταματήσει ο κατάλογος των αγαθών πρώτης ανάγκης. Λες για το αέριο, το νερό, το ρεύμα και άλλα αγαθά. Να υποθέσω ότι στα άλλα αγαθά περιλαμβάνονται :

1. τα υγρά και τα στερεά καύσιμα;

2. η ζάχαρη;

3. οι τηλεπικοινωνίες;

4. τα ταχυδρομεία;

5. το ψωμί και τα άλευρα;

6. οι θαλάσιες μεταφορές;

 

Αναφέρω διάφορα παραδείγματα αγαθών

1. που ήταν παλαιότερα σε κρατικό έλεγχο και σήμερα δεν είναι , χωρίς πρόβλημα (π.χ. ταχυδρομεία)

2. που ποτέ δεν ήταν σε κρατικό έλεγχο και δεν υπήρχε πρόβλημα (π.χ. στερεά καύσιμα)

3. που ήταν μερικώς σε κρατικό έλεγχο και υπάρχει διαρκές πρόβλημα (π.χ. υγρά καύσιμα)

4. που ήταν παλαιότερα σε κρατικό έλεγχο και υπήρχε πρόβλημα (π.χ. τηλεπίκοινωνίες/ΟΤΕ), αλλά και σήμερα χωρίς κρατικό έλεγχο υπάρχει μεγαλύτερο πρόβλημα (με το μπάχαλο τιμών/χρεοκωπιών/προβλημάτων στην τεχνική εξυπηρέτηση)

5. που ποτέ δεν ήταν σε κρατικό έλεγχο (π.χ. ψωμί και άλευρα) και δεν υπήρχε ποτέ αξιόλογο πρόβλημα

 

Ως κρατικό έλεγχο, εννοώ την ύπαρξη εταιρείας διαχείρισης του αγαθού.

 

Τι θέλουμε ; Το κράτος επιχειρηματία ;

Εδώ σταματώ, διότι ξεφεύγουμε από το θέμα.

 

 

Επί του θέματος όμως. Αν η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης τηρεί κατά γράμμα τη νομοθεσία (την οποία ακόμα ψάχνω) τότε οι βολές μας ως πολιτών πρέπει να στραφούν κατά της ΡΑΕ που ενέκρινε αυτόν τον τρόπο τιμολόγησης. Αν η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης αυθαιρετεί ως προς την τιμολόγηση πρέπει ως καταναλωτές να στραφούμε δικαστικά κατά της εταιρείας αυτής.

 

 

Συμφωνώ ως προς το δεύτερο μέρος (για το αν αυθαιρετεί η ΕΠΑ), δεν συμφωνώ ότι πρέπει να στραφούμε κατά της ΡΑΕ. Αν η ΡΑΕ έκανε αυτή την συμφωνία, τότε πρέπει να την τηρήσει (παρότι δεν με συμφέρει ως καταναλωτή) και να απαιτήσει μάλιστα την τήρησή της. Ειδάλλως μπορεί να συμβεί αυτό που λέω στο μήνυμα #16

 

Ας πούμε (τελείως υποθετικά) ότι αναγκάζεται η ΕΠΑ Θεσσαλονίκης να αλλάξει τον τρόπο τιμολόγησης (που υπενθυμίζουμε ότι είναι εγκεκριμένος από την κρατική ΡΑΕ). Και ότι εφαρμόζει τον τρόπο τιμολόγησης που ισχύει στην ΕΠΑ Αττικής (που επίσης είναι εγκεκριμένος από την ΡΑΕ).

Ας υποθέσουμε επίσης, ότι του χρόνου οι τιμές πετρελαίου θα είναι υψηλές κατά την χειμερινή περίοδο και χαμηλές κατά την θερινή.

Οπως καταλαβαίνετε, τότε και η τιμή του φυσικού αερίου θα είναι υψηλή, ενώ αν δεν άλλαζε τρόπο τιμολόγησης, η τιμή του φυσικού αερίου θα ήταν φθηνή. Τότε, ποιός θα μας φταίει;

Δημοσιεύτηκε

Γι αυτό ζήτησα στατιστικά στοιχεία από μέλη του forum για τα τελευταία χρόνια για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα.

 

Διατίμηση στα πάντα καθότι στην Ελλάδα τουλάχιστον δεν μπορεί να λειτουργήσει η ελεύθερη αγορά και όλες οι επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας να είναι Δημόσιες αποκλειστικά χωρίς σκοπό το κέρδος.

Δημοσιεύτηκε
...Διατίμηση στα πάντα καθότι στην Ελλάδα τουλάχιστον δεν μπορεί να λειτουργήσει η ελεύθερη αγορά και όλες οι επιχειρήσεις Κοινής Ωφέλειας να είναι Δημόσιες αποκλειστικά χωρίς σκοπό το κέρδος.

 

Ανοιξε ένα άλλο θέμα , και το συζητάμε εκεί. Δεν θα είναι καλύτερα;

Δημοσιεύτηκε

Το ΙΟΒΕ είχε επισημάνει το πρόβλημα με την τιμή στο δελτίο τύπου της 6-11-2008.

 

 

...Για τη διαμόρφωση της τιμής του φυσικού αερίου ως βάση λαμβάνεται η μέση τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με την ελεύθερα διαμορφούμενη τιμή διυλιστηρίου, όπως αυτή γνωστοποιείται από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Στην τιμή αυτή προστίθενται το περιθώριο κέρδους των διανομέων, οι νόμιμοι φόροι και ο ΦΠΑ, ενώ λαμβάνονται υπόψη και οι βαθμοί απόδοσης καύσης του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Η τελική τιμή χρέωσης του φυσικού αερίου διαμορφώνεται πάντοτε έτσι ώστε να είναι κατά 20% χαμηλότερη από την με τον παραπάνω τρόπο υπολογισθείσα τελική τιμή του πετρελαίου. Βέβαια, υπάρχει πιθανότητα το επόμενο διάστημα, που είναι κρίσιμο από πλευράς καταναλώσεων λόγω χειμώνα, και εφόσον το πετρέλαιο παραμείνει στα σημερινά επίπεδα (ή και χαμηλότερα) η τιμή του φυσικού αερίου για κάποια περίοδο (2-3 μήνες) να είναι υψηλότερη από αυτή του πετρελαίου θέρμανσης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με την περιοδικότητα των οικιακών καταναλώσεων θα έχει επιπτώσεις είτε στις ΕΠΑ (εφόσον εμμείνουν στη διαφοροποίηση του θερμιδικού κόστους του φυσικού αερίου κατά 20% σε σχέση με το ανταγωνιστικό καύσιμο) είτε στα νοικοκυριά που θα πρέπει να ελπίζουν σε ενδεχόμενη αναπλήρωση της ζημιάς κατά τον επόμενο χειμώνα..

 

http://www.iobe.gr/index.asp?a_id=88&news_id=806

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.