Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα συνφορουμίτες,

 

 

Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος για το πως στην πράξη η διάτρηση στοιχείων του φέροντα οργανισμού (πχ. φέροντος τοιχοίου σχήματος Γ) επηρρεάζει την αστοχία της κατασκευής σε σχέση με το μέγεθος της διάτρησης και ίσως την εκκεντρότητα της; Προφανώς καλό θα ήταν να αποφεύγεται (και το μονο νόμιμο από όσο γνωρίζω). Ποια είναι η γνώμη σας επί του θέματος. Γνωρίζετε κάποια σχετική έρευνα - μελέτη?

Δημοσιεύτηκε

Αν υπαρχει εκτεταμενη διατρηση στην επιφανεια ενος φεροντος στοιχειου μπορεις με πεπερασμενα να εξετασεις τη ροη των φορτιων (για δεδομενη εντατικη φορτιση)

 

Στον Ευρωκωδικα και στον ΕΚΩΣ υπαρχει μια παραγραφος για ανοιγματα σε τοιχώματα με προδιαγραφες για διαστασεις και διανομη οπλισμου γύρω γύρω, αλλα αυτο καλύπτει το design μιας νέας κατασκευής και όχι ανάλυση υπάρχουσας.

 

Για μια γρήγορη ματιά, ίσως και ένας έλεγχος Strut & Tie (ελκυστήρων-θλιπτήρων) με το χέρι θα ήταν αποτελεσματικός, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις σωστές αντοχές στους κόμβους του μοντέλου Strut & Tie που θα κάνεις (μειωμένες σε περίπτωση ετερόσημης διαξονικής καταπόνησης)

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Ευχαριστώ για την απάντηση,

 

πράγματι χρήσιμα τα όσα αναφέρεις για το στάδιο του design νέας κατασκευής (ιδίως για τους λιγότερο έμπειρους μηχανικούς σαν εμένα ) , αλλά η ερώτηση προσανατολιζόταν, είναι η αλήθεια, στην ανάλυση ήδη υπάρχουσας κατασκευής - από στατική-δυναμική προφανώς άποψη, για να αποφασιστεί αν είναι αναγκαία η επέμβαση. Από ότι βλέπω στην συγκεκριμένη περίπτωση πάς για ελαστική-ανελαστική στατική-δυναμική ανάλυση, τεχνική έκθεση αξολόγησης των αποτελεσμάτων και αν χρειαστεί επέμβαση κατα ΚΑΝ.ΕΠΕ. μάλλον :confused: .

Edited by tvit
Δημοσιεύτηκε (edited)

Παρακαλω, χαρα μου αν μπορεσα να σε βοηθησω

 

Κι εγω στην ανάλυση αναφερόμουν στο μεγαλυτερο μερος.

 

Για πόσο μεγάλη ή μικρή τρυπα πάνω στο τοιχείο μιλάμε?

 

Τόση που να έχει πειράξει την δυσκαμψία της κατασκευής? Δεν νομίζω, άλλωστε είναι τόσοι οι παραγοντες για τη δυσκαμψία που δεν λαμβάνουμε υπ' όψιν που μια τοπική αδυναμία δεν θα χαλάσει τη σούπα.

 

Ειδάλως αν αυτές οι τρύπες έχουν γίνει σε μεγάλη έκταση πάνω στο φορέα, τότε ενδεχομένως θα πρέπει να μην προσθέσεις την συνεισφορά αυτών των κατακόρυφων στοιχείων στην ακαμψία του μοντέλου σου.

 

Και να πρεπει να λύσεις από την αρχή άλλο διαφορετικό φορέα.

 

Πάντως, αν η βλάβη δεν είναι εκτεταμένη, αλλά πραγματικά είναι τοπική, τότε δεν χρειάζεται να τη βάλεις στο μοντέλο σου.

 

Λύσε το μοντέλο σου ως σαν να μην υπήρχε, πάρε τα εντατικά σου μεγέθη σε κάποιο ύψος πάνω και κάτω από την τρύπα (είτε προέρχονται από δυναμική ελαστική, είτε από δυναμική ανελαστική, είτε απο στατική ανελαστική, είτε από στατική).

 

Στη συνέχεια, μπορείς να περιγράψεις σε ένα σοβαρό software τη γεωμετρία της τρύπας ακριβώς πάνω στό "κομμάτι" αυτό του τοιχείου σου με επιφανειακά πεπερασμένα, και βάζοντας τα εντατικά μεγέθη και τις κατάλληλες συνοριακές συνθήκες μπορείς να δεις την ροή των φορτίων σου και τις τοπικές τάσεις που αναπτύσσονται, και αναλόγως μπορεις να κρίνεις.

 

Πάντως όπως είπα και πιο πάνω, αν η ζημιά είναι εκτεταμένη (από την περιγραφή σου δε μπόρεσα να καταλάβω), ίσως θα πρέπει να ξεχάσεις την προσφορά των στοιχείων αυτών.

 

Θέλει προσοχή.

Edited by nikoscivil

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.