Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αποκατάσταση συνέχειας υποστυλώματος ή δοκού


 

Recommended Posts

Spy ο συναδελφος μιλησε για "χωρο" λογω της πιθανης αυξησης του αριθμου των κοχλιων αφου θα παει σε χαμηλοτερη ποιοτητα (πχ λογω μη επαρκειας αντοχης σε διατμηση)

    Α , όχι  ,συγκρίνοντας τον ίδιο αριθμό. Αν με την αύξηση της ποιότητας δεν περάσει η σύνδεση τότε δοκιμάζουμε τα υπόλοιπα.

@spy1551: Βιάζεσαι

 Ο.Κ. το εξήγεισαι ο Τerry.

 

 

Αλλα σχετικα με τους κοχλιες, θα συμφωνησω οτι δεν υπαρχει κανενας απολυτως λογος να μην επιλεξεις 8.8.

Ας μας πει καποιος καλυτερα ενημερωμενος αν υπαρχουν στο εμποριο 4.6.

 

 

   Υπάρχουν , αλλά  δεν αξίζει να τους χρησιμοποιήσεις.

Αν θυμάμαι καλά για κοχλίες , ντίζες κτλ. υπάρχουν παντού 3 ποιότητες   4.8 (και όχι 4.6) , 8.8. και 10.9

   Τα αγκύρια που έχουν άγγιστρο (καμπύλη) θεωρούμε ότι έχουν ποιότητα 4.6 γιατί παραγγέλνουν απλό χάλυβα S235.   (0,40*600 = 240)

   Aν παραγγείλεις σε μηχανουργείο ευθύγραμμα αγκύρια για να πάρεις ποιότητα 8.8 θα χρησιμοποιήσεις χάλυβα ποιότητας CK45 , για να πάρεις 10.9 θα χρησιμοποιήσεις χάλυβα Chrome42.

Aν παραγγείλεις πρότυπα το αναγράφουν πάνω.

 

  Γιάννη , περνάει με 8.8 ;

Edited by spy1551
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 83
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Οι βασικές κατηγορίες κοχλίων είναι 4.6 - 5.6 - 6.8 - 8.8 - 10.9

 

Πιό συνήθεις οι 4.6 και οι 8.8.

 

Οι πρώτοι επειδή έχουν διαρροή 240MPa (είναι δηλαδή σχεδόν St I ή σχεδόν St 37 ή σχεδόν S235). Ό,τι και να φτιάξεις από κοινό σίδερο σε μηχανουργείο θα είναι 4.6.

Οι δεύτεροι επειδή είναι πολύ φθηνοί για την αντοχή τους, έχουν ακόμη αξιόλογο περιθώριο μέχρι το fu, και επειδή για μεγαλύτερες αντοχές αρχίζουν να υπάρχουν άλλοι περιορισμοί.

 

10.9 και άνω οι πολιτικοί μηχανικοί θα δούμε μόνο σε προεντεταμένες συνδέσεις. Πουθενά αλλού.

 

5.6 και 6.8 δεν έχουν νόημα επειδή δεν έχουν αξιόλογη διαφορά τιμής ως προς το 8.8. Ωστόσο, υπάρχουν στην αγορά, στα βασικά τουλάχιστον σχέδια.

 

 

Υ.Γ: Spy, δες το λίγο, 4.8 δεν υπάρχει. Ούτε στην αγορά, αλλά ούτε και ως πρότυπο.

 

Edit:

Άκυρο, το ISO 898 έχει και τις κατηγορίες 4.8 και 5.8. Πάντως εγώ δεν τις συνάντησα ποτέ στην Ελλάδα...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Κάτω απο 8.8 δεν εχει χρησιμοποιήσει κανένα απο τα δυο εργοστάσια που συνεργάστηκα για κοχλιες ακόμη και αν η μελέτη έγραφε 4.6.

4.8 είδα σε ένα δικό μου έργο που είχα επίβλεψη , σε ντιζες για χημικά βυσματα και του τα γύρισα πίσω .

Ανάλογα τον προμηθευτή , μέχρι και 12.9 υπάρχουν και επι τω πλειστω κατασκευάζονται στην Κίνα

Link to comment
Share on other sites

 

  Γιάννη , περνάει με 8.8 ;

 

Όχι...με τίποτα!! 

Εντάξει τώρα...μην τρελλαθούμε κιόλας! Βγαίνει με 4mm πάχος αλλά χτυπάει σε άλλους συνδυασμούς φορτίσεων...

Link to comment
Share on other sites

Δε γίνεται , τι διάμετρο εχουν οι κοχλιες;

Δε δίνεις μέγιστα εντατικά μεγέθη να το δοκιμάσουμε σε κανένα άλλο προγραμμα

Την πλάκα θα την κρατήσεις 10mm

Edited by spy1551
Link to comment
Share on other sites

Γιάννη, θα συμφωνήσω με τον Spy, δεν νοείται πλάκα σύνδεσης t=5mm, εκτός κι αν έχεις αστεία διατομή και φορτία (πχ κοιλοδοκό 40/40/3)...

 

Το αν θα είναι 8, 10, 12 χιλιοστά έχει να κάνει μόνο με τα πάχη που χρησιμοποιείς στους άλλους κόμβους. Το tmax δεν έχει κάποιο νόημα έτσι όπως το βλέπω.

Link to comment
Share on other sites

Το μόνο που το εξηγεί είναι κάποιος ικανοτικός έλεγχος σε σχέση με το πάχος της κοιλοδοκού (6mm)..

Κατά τ' άλλα είναι μέθοδος CIDECT...Αν δεν είναι έλεγχος υποχρεωτικός από Ευρωκώδικα τον προσπερνάω γιατί αρκετό χρόνο έφαγα με μια λεπτομέρεια...

Αν πάει και κάνει περιμετρική εσωραφή ο μάστορας, αντί για τις λαπάτσες με τους κοχλίες 8.8 που θα υποδείξω εγώ, νομίζετε θα πέσει? 

Μιλάω αντιεπαγγελματικά αλλά δεν είναι δυνατόν να κάνουμε διδακτορική διατριβή πάνω σε κάθε δουλειά....

Άλλο η συζήτηση επιστημονικού ενδιαφέροντος...

 

Πάντως, ευχαριστώ όλους για την συμμετοχή και την βοήθεια...

 

ΥΓ Φυσικά και δε θα βάλω λαπάτσα 5mm.....10mm το ελάχιστο που χρησιμοποιώ....

 

(Πήγα τις προάλλες να δω ένα μεταλλικό υπόστεγο "προς νομιμοποίηση" με ΙΡΕ200 υποστυλώματα και το είχε "πακτώσει ο μάστορας πάνω σε "ραντιέ" με βύσματα ~17-18εκ. βάθος με πλάκα έδρασης 10mm!!!! Εκτός από το συγκεκριμένο υπόστεγο και η άλλη μισή Ελλάδα έτσι είναι χτισμένη...τι να λέμε τώρα...)

Edited by Γιάννης
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει ικανοτικός που να θέλει να προηγείται η αστοχία των συνδέσεων.

Όλοι οι ικανοτικοί ζητούν να διαρρέουν πρώτα τα μέλη και μετά οι συνδέσεις.

Link to comment
Share on other sites

2) Δεν μπορώ να πω ΠΟΥ θα κάνω την σύνδεση γιατί ο κατασκευαστής θα την κάνει ούτως ή άλλως εκεί που τον βολεύει....Οπότε επιλέγω την δυσμενέστερη θέση....

4) Βάζω 3 σειρές κοχλίες, βάζω μεγαλύτερη απόσταση p, τίποτα!! Την ποιότητα την έχω στο 4.6...Το θεωρώ "κακό σχεδιασμό" να δώσω 8.8 ή 10.9 για 4Χ2=8 κοχλίες της αποκατάστασης συνέχειας γιατί α) μπορεί να μην βρίσκουν πουθενά και β) θα φάω βρίσιμο από τον εργολάβο και θα έχει και δίκιο..... :)

 

#2) πως γινεται αυτο??????

ειναι δυνατον να ζητας συγκεκριμενο σημειο συνδεσης και να μην ακολουθηθει απο τον κατασκευαστη???? Υπαρχουν δεκαδες εναλλακτικοι τροποι να αξιοποιησει 6μ/12μ/15μ δοκους με ελαχιστη φυρα και να καλυψει και τις απαιτησεις σου.

 

#4) κοχλιες 8.8 ειναι αρκετα διαδεδομενοι (μεχρι και σε μαγαζι με χρωματα/σιδερικα στο Αλιβερι βρισκω) και δεν βρισκω λογο να μην τους χρησιμοποιησεις. Ειναι καλυτερα κατασκευασμενοι , δεν αστοχει το σπειρωμα απο κακο βιδωμα του μαστορα , αντιστεκεται και λιγο παραπανω στη σκουρια, χωρια του οτι οταν παρεις ενα κουτι 8.8 θα εχει μεσα μονο 8.8 , αν παρεις 4.6 θα εχει μεσα και 4.6 και αλλες χωρις χτυπημενα χαρακτηριστικα (γιατι θεωρουνται βασικος τυπος κοχλια) που σημαινει οτι μαλλον δε θα βαλεις στοιχημα για την αντοχη τους. Το κοστος ειναι αστειο

 

αν ο κατασκευαστης δεν μπορει να ακολουθησει τα παραπανω , δεν βρισκει βιδες κλπ πρεπει να αλλαξει δουλεια και να κολλαει καγκελα μονο, αντε και καμια γκαραζοπορτα συρωμενη.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.