Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Καλημέρα.

Μήπως γνωρίζετε πώς μπορεί να υπολογιστεί το πάχος τοιχώματος ενός κυλινδρικού δοχείου το οποίο περιέχει αέρα υπό πίεση;

Edited by Scrooge
Δημοσιεύτηκε

Με τη χρηση της θεωριας περι λεπτοτοιχων δοχειων πιεσης. Υπολογιζεις τις διαμηκεις και τις εγκαρσιες τασεις, αλλα και τη μεγιστη κυρια ταση που εμφανιζεται. Προσεχε ομως γιατι υπαρχει νομοθεσι που πρεπει να τηρειται σε αυτα τα δοχεια και να συμμορφωνονται με τις ευρωπαικες οδηγιες. Κατηγοριοποιουνται αναλογα το γινόμενο πιεση * χωρητικοτητα σε bar*lt

 

Στάλθηκε από το HUAWEI VNS-L21 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Δημοσιεύτηκε

Για τι είδους χρήση προορίζεται το δοχείο πίεσης;

 

Ο κώδικας για λέβητες και δοχεία πίεσης του ASME, περιέχει λεπτομερείς υπολογισμούς και μεθόδους κατασκευής για οτιδήποτε κυλινδρικό υπό πίεση.

 

Και η ευρωπαϊκή Οδηγία 97/23 για εξοπλισμό πίεσης είναι εύχρηστη, αλλά όχι τόσο λεπτομερής όσο ο ASME.

 

Αυτά, όσον αφορά τις γενικές κατευθύνσεις και αναφορές.

 

Αν στην πράξη θέλεις να σχεδιάσεις/κατασκευάσεις δοχείο πίεσης για χρήση εμπορική (και όχι π.χ. για προσωπική σου χρήση)  και σύμφωνα με  αυτόν  , ή αυτόν τον υπολογισμό της Οδηγίας 97/23 απαιτείται πιστοποίηση, τότε εφόσον δεν υπάρχει εμπειρία, καλύτερα να το αναθέσεις σε μια εταιρεία που ειδικεύεται σε δοχεία πίεσης.

Δημοσιεύτηκε

Ο υπολογισμός μπορεί να γίνει με βάση τους παρακάτω κανονισμούς & πρότυπα :

 

1. AD Merkblatt 2000 (Γερμανικός κανονισμός)

2. ΕΝ 13445-3 (Ευρωπαϊκό πρότυπο)

3. ASME Boiler and Pressure Vessel Code-section VIII (Αμερικανικός κανονισμός)

 

Επίσης χρήσιμο είναι και το παρακάτω αρχείο :

 

Σχεδιασμός και Υπολογισμός δοχείων πίεσης-EN 13445.part1.rar

Σχεδιασμός και Υπολογισμός δοχείων πίεσης-EN 13445.part2.rar

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

 

@CostasV:

Το δοχείο προορίζεται για αέρα 10 bar.

Το εργαλείο που επισύναψες, με το οποίο βρίσκεις την κατηγορία ενός δοχείου, βγάζει τα εξής:

Vessel, Group 2 Gas (αν δεν κάνω λάθος), Pressure: 10 bar, Volume: 150 lit  ---> Category III

Τι σημαίνει αυτό;

 

@Geotsimb:

Δεν μπορώ να ανοίξω τα συνημμένα αρχεία.

 

Από μια έρευνα στο διαδίκτυο, βρήκα τα εξής:

Σύμφωνα με το EN 13445, το ελάχιστο πάχος τοιχώματος κυλινδρικού δοχείου πίεσης είναι:

 

e = p*di/(2*f*z-p)

 

e: πάχος τοιχώματος δοχείου (mm)

p: πίεση εντός του δοχείου (bar)

di: εσωτερική διάμετρος δοχείου (mm)

f: επιτρεπόμενη ονομαστική τάση σχεδιασμού (bar)

z: συντελεστής συγκόλλησης ραφής (z = 0,7 - 1)

 

Για χυτοχάλυβες και κανονικές περιπτώσεις φορτίσεων λειτουργίας:

 

f = min [0,2%Rp(t)/1,9 ; Rm(20oC)/3]

 

Rp(t): τάση ελαστικότητας στη θερμοκρασία υπολογισμού (t)

Rm(20oC): ελάχιστη τάση εφελκυσμού στους 20oC

 

Οι φυσικές ιδιότητες των χαλύβων δίνονται στο Παράρτημα Ο του EN 13445-3.

Πού θα το βρω;

Δημοσιεύτηκε

Καλημέρα Scrooge.

Θα προχωρήσεις σε κάποια κατασκευή και κάνεις μελέτη?

Υπάρχουν αεροφυλάκια προς πώληση για 10bar πίεση και χωρητικότητα 150lt.

Δημοσιεύτηκε

Αν κανεις μελετη το εν θα το αγορασεις απο τον ελοτ

 

Στάλθηκε από το HUAWEI VNS-L21 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Δημοσιεύτηκε (edited)

1. Ανοίγει με WinRAR 5.0 ή ανώτερο και με B1 Free Archiver.

 

2. Το παράρτημα Ο του EN 13445-3 περιλαμβάνει τους συντελεστές υπολογισμού οποιασδήποτε ιδιότητας των χαλύβων (π.χ μέτρου ελαστικότητας κ.λ.π.)
με βάση την σχέση  Ζ = c0+c1*Τ+...cn*Τ^n (συνάρτηση της θερμοκρασίας Τ σε οC) όχι όμως της αντοχής τους.

Για θέματα επιλογής και αντοχής υλικού πρέπει να ανατρέξεις στο ΕΝ 13445-2 (Materials).

Edited by geotsimb
Δημοσιεύτηκε

@stet:

Δεν ασχολούμαι με κάποια μελέτη. Συνάδελφος μου έθεσε το συγκεκριμένο ερώτημα και μου φάνηκε ενδιαφέρον να ασχοληθώ. Προσωπικά, θα αγόραζα χωρίς συζήτηση κάποιο έτοιμο, πιστοποιημένο αεροφυλάκιο.

 

@geotsimb:

Εντάξει, το άνοιξα! Τη συγκεκριμένη διπλωματική βρήκα κι εγώ στο google και σε αυτή βασίστηκα για την εξίσωση που αναφέρω παραπάνω.

  • 9 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα έχω διαβάσει τα πρότυπα άλλα σε περιπτώσεις που έχουμε βαθύ κενό δεν είναι σαφής η διαδικασία υπολογισμού του πάχους στους παραπάνω τύπους όσο η εσωτερική πίεση φτάνει το μηδέν το πάχος γίνεται ελάχιστο δεν είναι λογικό αυτό

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.