Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ανελκυστήρας στο υπόγειο, βάθος φρεατίου


sok_ratis

Recommended Posts

Καλημέρα σε όλους. Σε νέα οικοδομή θέλω να κατασκευάσω ανελκυστήρα ο οποίος θα πηγαίνει και στο υπόγειο. Σύμφωνα με τον κτηριοδομικό, κάτω από την τελευταία στάση θα πρέπει να έχω ύψος 1,40μ, γεγονός που θα με δυσκολεψει στην θεμελίωση. Γνωρίζει κανείς αν με κάποιον τρόπο μπορώ να αποφύγω το 1,40μ βάθος. (υπάρχει το πρότυπο ΕΝ81-21 σύμφωνα με το οποίο μπορεί η τελευταία στάση να είναι μέχρι και 0,10μ ανάλογα με την περίπτωση, αλλά αυτό ειναι απλά πρότυπο και όχι ΦΕΚ όπως ο κανονισμός)

Link to comment
Share on other sites

Τα EN 81.1. & 81.2. είναι ενσωματωμένα στον ελληνικό κανονισμό.

Το βάθος πυθμένα μεγαλύτερο των 1,10m προκύπτει από την απαίτηση της ύπαρξης ελεύθερου χώρου για τον συντηρητή , ενός ορθογώνιου παραλληλεπιπέδου διαστάσεων 0,50m x 0,60m x 1,00m (όπου το 1,00m είναι το ύψος), όταν ο θάλαμος καθίσει πάνω στους προσκρουστήρες και τους συμπιέσει.

Από 'κει και πέρα υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως είπες, που όμως δεν σημαίνει πως δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Ο ελληνικός κανονισμός στην ουσία νομοθετεί τα σχετικά πρότυπα.

Δες το συνημμένο.

 

Υ.Γ.: Το EN 81-21 αφορά ανελκυστήρες χωρίς μηχανοστάσιο, νομίζω.

EN 81.1 & EN 81.2. ανω και κάτω απόληξη φρέατος.pdf

Edited by panos-vicious
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ: 49977/3068/89 Τροποποίηση της υπ' αριθ ...

<<Άρθρο 29, Ανελκυστήρες

............

4. Η εγκατάσταση των (ηλεκτροκινήτων) ανελκυστήρων σε ένα κτίριο, δηλαδή τα οικοδομικά στοιχεία φρέατος, τα ύψη, διαστάσεις μηχανοστασίου, τροχαλιοστασίου, διαμόρφωση φρέατος καθώς και ο τόπος κατασκευής γίνονται σύμφωνα με την υπ΄αριθ. 18173/30.8.88 (ΕΛΟΤ-Ε.Ν. 81.1/88) απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας , Οικονομικών, Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, «Κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκινήτων ανελκυστήρων» (ΦΕΚ 664/Β) όπως κάθε φορά ισχύει. Ειδικά στους υδραυλικούς ανελκυστήρες ισχύουν οι παρακάτω παρεκκλίσεις:
α. Δεν απαιτείται ιδιαίτερος χώρος τροχαλιοστασιου.
β. Το μηχανοστάσιο μπορεί να μην είναι σε επαφή με το φρέαρ. Στην περίπτωση αυτή, οι υδραυλικοί σωλήνες και τα καλώδια που συνδέουν το μηχανοστάσιο με το φρέαρ πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικό για το σκοπό αυτό κανάλι.
γ. Οι ελάχιστες αποστάσεις του μηχανισμού κίνησης από τους τοίχους του μηχανοστασίου πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,20μ. εκτός από την απόσταση της μιας από τις μεγάλες πλευρές του, που πρέπει να είναι 0,80μ.
δ. Μπροστά από τον ηλεκτρικό πίνακα του ανελκυστήρα που τοποθετείται στο μηχανοστάσιο πρέπει να αφήνεται ελεύθερη απόσταση από οποιοδήποτε εμπόδιο τουλάχιστο 0,80μ.
ε. Η ελεύθερη απόσταση μεταξύ του ανώτατου σημείου της οροφής του θαλάμου και του κατώτατου σημείου της οροφής του φρέατος πρέπει να είναι τουλάχιστο 1,15μ. Επίσης, ειδικά στους υδραυλικούς ανελκυστήρες, το δάπεδο του μηχανοστασίου πρέπει να κατασκευάζεται έτσι ώστε σε περίπτωση διαρροής όλο το υδραυλικό υγρό να παραμένει στο μηχανοστάσιο.

.....>>.

Πρέπει να βρεις τις αποφάσεις-πρότυπα για τους ηλεκτροκίνητους (το EN 81-1) και για τους υδραυλικούς (EN 81-2).

Όπως είχε γίνει υποχρεωτικό το EN 81-1 για τους ηλεκτροκίνητους, παρομοίως είχε γίνει και το EN 81-2 για τους υδραυλικούς.

 

Και πλέον, από τον Αύγουστο του 2017 γίνονται υποχρεωτικά τα EN81-20 and EN81-50, και τα οποία: <<The new standards also clarify and improve the current building interface requirements. They replace the current EN 81-1 and EN 81-2 standards introduced in 1998, and all lifts taken into use after 31 August 2017 will be required to comply with the requirements of the new standards>>.

 

Edited by panos-vicious
Link to comment
Share on other sites

Σ' ευχαριστώ πολύ Πάνο! Βρήκα αυτό http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/664-88.1111049499456.pdf που αφορά το ΕΝ81-1 και στην συνέχεια αυτό http://www.elinyae.gr/el/lib_file_upload/325-93.1110631181612.pdf που το τροποποιεί και ενσωματώνει και το ΕΝ81-2. Επομένως υπάρχουν στην ελληνική νομοθεσία. Θα το κοιτάξω αν εφαρμόζοντάς τα μπορώ να αποφύγω το φρεάτιο με βάθος  το 1,40μ για να μην εχω πρόβλημα στην θεμελίωση.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το βάθος του φρεατίου μπορεί να διαφοροποιείται από το 1,40m εφόσον στον τεχνικό φάκελο που κατατίθεται  από τον εγκαταστάτη του ανελκυστήρα  στον φορέα προς έλεγχο (Εξακρίβωση ανά Μονάδα, Παράρτημα Ι οδηγίας 2014/33/ΕΕ) υπάρχει μελέτη επικινδυνότητας  . Η πιστοποίηση του ανελκυστήρα δίνει τη δυνατότητα επίθεσης CE στον ανελκυστήρα και άρα τη σύννομη λειτουργία του στην Ευρωπαϊκή αγορά (και άρα και στην Ελληνική).

 

Επίσης υπάρχουν ανελκυστήρες με έγκριση τύπου από τα εργοστάσια κατασκευής τους όπου η μελέτη (-ες) επικινδυνότητας ενσωματώνονται στον τύπο (Ελεγχος Τύπου ή τελικός έλεγχος). 

Edited by michalis_gr
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αριθμ. 39507/167/Φ.9.2. (ΦΕΚ β' 1047 / 13-04-2016):

<<2. Κίνδυνοι για πρόσωπα εκτός του θαλαμίσκου

...2.2. Ο ανελκυστήρας πρέπει να κατασκευάζεται και να σχεδιάζεται ούτως ώστε να εμποδίζεται τυχόν σύνθλιψη όταν ο θαλαμίσκος βρίσκεται σε μια από τις οριακές θέσεις της διαδρομής του.

Τούτο μπορεί να επιτευχθεί εφόσον προβλεφθεί ελεύθερος χώρος ή καταφύγιο πέραν των οριακών θέσεων.

Σε ειδικές περιπτώσεις, ενώ επαφίεται στα κράτη μέλη η δυνατότητα προηγούμενης σύμφωνης γνώμης τους, ιδίως όσον αφορά υφιστάμενα κτίρια, όταν δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί η προαναφερόμενη λύση μπορούν να προβλέπονται άλλα κατάλληλα μέσα για την αποφυγή του κινδύνου αυτού.>>.

Και:

<<3.3. Ανάμεσα στον πυθμένα του φρέατος και το δάπεδο του θαλαμίσκου πρέπει να υπάρχουν εγκατεστημένες διατάξεις απόσβεσης των κρούσεων σε περίπτωση υπέρβασης της κανονικής διαδρομής. Στην περίπτωση αυτή, η μέτρηση του ελεύθερου χώρου ο οποίος προβλέπεται στο σημείο 2.2 πρέπει να γίνει με τις εν λόγω διατάξεις πλήρως συμπιεσμένες.>>.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.