Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Δυστυχώς αλλά αναγκαία τα περισσότερα διδακτορικά στην Ελλάδα συνδυάζονται με ευρωπαϊκά προγράμματα με αποτέλεσμα να υπάρχουν dealines και σε κάποιο βαθμό να καταντούν περισσότερο διαδικαστικά παρά ερευνητικά. Απο την άλλη υπάρχουν και θετικά στην διαδικασία αυτή. Το PhD δεν γίνετε για να βρούμε δουλειά αλλά επειδή έχουμε την λόξα να κερδίσουμε το μυαλό μας. Ο εχθρός του διδακτορικού θα πρέπει να είναι ο ίδιος ο ερευνητής.  

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Το PhD δεν γίνετε για να βρούμε δουλειά αλλά επειδή έχουμε την λόξα να κερδίσουμε το μυαλό μας. 

+1

 

Εαν κατι ειναι να διαβασετε αυτο ειναι το πιο κυριο συμπερασμα, μην το κανετε για να βρειτε δουλεια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Το διδακτορικό στην Ελλάδα έχει 4+1 βασικά προβλήματα:

 

1. Στο 80%, επειδή δεν συνδέεται με ερευνητικό, αναλώνεται σε μεγάλο βαθμο σε θεωρία και δημιουργούνται χαοτικά διδακτορικά 400-500 σελίδων! Κανονικά, το διδακτορικό είναι ένα κείμενο το πολύ 200 σελίδων στα αγλλικά, για να μην κουράζει τον αναγνώστη. Εισαγωγή-->Μέθοδοι-->Αποτελέσματα-->Συμπεράσματα. Στην Ελλα΄δα δύσκολα θα το βρεις

 

2. Τα χρόνια πριν την κρίση ένα μεγάλο ποσοστό το έκανε για μοριοδότηση στο Δημοσιο: Παπαγαλία, επαναλήψεις ήδη γωνστών θεωριών, λίγα αποτελέσματα. Ήταν μια σιωπηρή συμφωνία καθηγητων - φοιτητών: Κάτσε τρια χρονια κανε 5 πράγματα, φύγε και μπες στο δημόσιο.

 

3. Πολύ μικρή συσχέτιση με την διεθνή πραγματικότητα σε μεγάλο βαθμό...

 

4. Κομματισμός. Φυσικά, οι διδακτορικές σπουδές ΔΕΝ είναι αποκομμένες από το γενικό πλαίσιο της κομματοκρατίας. Ένα ποσοστό διδακτορικών έγιναν μέσω...τηλεφώνου και πολλών άλλων τεχνικών...

 

5. Καμί ααξιοποίηση των διδακτορικών: Σε αναπτυγμένες χώρες το διδακτορικό οδηγεί σε δύο σαφώς διαχωρισμένες διαδρομές: Α. Ο δρόμος του ιδιωτέυειν: Οι εταιρείες τσιμπάνε τα παιδιά που καναν διδακτορικά για να στελεχώσουν το research and development. Εφαρμόζουν δηλαδή όσα μάθανε υπό το πρίσμα των νέων τεχνικών που θα δώσει ώθηση στην εταιρεία. Β. ο δρόμος του επιτελικού στελέχους στο Δημόσιο: Οι διδάκτορες δεν είναι απλοί ΔΥ (ως επί το πλείστον). Έχουν θέσεις επιτελικές, στελεχώνοντας τις υπηρεσίες για την αντιμετώπιση δύσκολων ζητημάτων. Π.Χ. στη Γερμανία ένα μεγάλο ζήτημα είναι η ομογενοποίηση των υψομέτρων. Αυτό γίνεται μέσα από μία ομάδα που αποτελείται από επιστήμονες κύρους που δίνουν λύση.

 

Συμεπρασματικά, όπως είπαν και οι συνάδελφοι παραπάνω, κάντο μόνο σαν "εραστής της επιστήμης"...Αλλιώς, ειδικά εν Ελλάδι, βράσε όρυζα...

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

 

Γιατί όταν υπάρχει διαφάνεια πώς θα πασάρεις στους κομματικούς κολλητούς τις θέσεις?

 

 

ορθότατο!

Δημοσιεύτηκε

Τι κατάσταση είναι αυτή πια, πότε θα αλλάξει αυτό σύστημα. Γι αυτό δεν πρόκειται να πάμε μπροστά σαν χωρα ποτε

Δημοσιεύτηκε

Τι κατάσταση είναι αυτή πια, πότε θα αλλάξει αυτό σύστημα. Γι αυτό δεν πρόκειται να πάμε μπροστά σαν χωρα ποτε

 

μα η Ελλάδα δεν έχει παράδοση στην έρευνα και στην καινοτομία. Είναι μια βαλκανική χώρα που απλά με δανεικά έκανε κάποια πράγματα. Όλες οι υπόλοιπες χώρες στην Ευρώπη ήταν κάποτε αυτοκρατορίες με έντονη πολεμική δραστηριότητα και άρα έρευνα.    

  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Να προσθέσω σε αυτά που ορθά είπε ο συνάδελφος Ροδόπουλος, ότι κατά βάση είναι μία χώρα κουτοπόνηρη και στην έρευνα: Η έρευνα είναι για ένα μεγάλο ποσοστό μία μπάζα: 5 χρόνια ερευνητικό, τσεπώνω φράγκα, πληρώνω ψίχουλα σε 5- παιδιά που κάνουν διδακτορικό, δεν δίνω αποτελέσματα και μετά σταματάω. Καμία συνέχεια...Επίσης, όποιος θέλει να βγάλει κάτι παραπάνω από την μετριότητα, τον τρώνε οι άλλοι γιατί τους ξεμπροστιάζει. Τέλος, σχεδόν όλη η έρευνα από υπεύθυνους που δεν έζησαν και δεν εργάστηκαν στο εξωτερικό ή έστω δεν συμμετείχαν ποτέ σε κοινό ερευνητικό. Πληρώνουμε σε μεγάλο βαθμό τα εγκλήματα της δεκαετίας του 80 και στην έρευνα...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

Να προσθέσω σε αυτά που ορθά είπε ο συνάδελφος Ροδόπουλος, ότι κατά βάση είναι μία χώρα κουτοπόνηρη και στην έρευνα: Η έρευνα είναι για ένα μεγάλο ποσοστό μία μπάζα: 5 χρόνια ερευνητικό, τσεπώνω φράγκα, πληρώνω ψίχουλα σε 5- παιδιά που κάνουν διδακτορικό, δεν δίνω αποτελέσματα και μετά σταματάω. Καμία συνέχεια...Επίσης, όποιος θέλει να βγάλει κάτι παραπάνω από την μετριότητα, τον τρώνε οι άλλοι γιατί τους ξεμπροστιάζει. Τέλος, σχεδόν όλη η έρευνα από υπεύθυνους που δεν έζησαν και δεν εργάστηκαν στο εξωτερικό ή έστω δεν συμμετείχαν ποτέ σε κοινό ερευνητικό. Πληρώνουμε σε μεγάλο βαθμό τα εγκλήματα της δεκαετίας του 80 και στην έρευνα...

 

Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Υπάρχουν +100 καθηγητές στην Ελλάδα που προσπαθούν πολύ καλά στο τομέα της έρευνας. Από την πλευρά των φοιτητών υπάρχει η δυσκολία ότι εισέρχονται σε μια διαδικασία αρκετά δύσκολη από πλευράς ψυχισμού και ιδεολογίας. Για τον λόγο αυτό πολλοί προτιμούν το διδακτορικό τους να μοιάζει με μεγάλη διπλωματική. Κακά τα ψέμματα το διδακτορικό δεν σε κάνει ερευνητή. Ερευνητής γίνεσαι αν είσαι τυχερός μετά από 4-5 χρόνια.

Δημοσιεύτηκε

εαν ενδιαφερεσαι μονο για Ελλαδα, θα βοηθουσε να αναφερεις σε πιο τομεα (οχι τμημα) αλλα ερευνητικο τομεα θες να κανεις διδακτορικο.

 

 

Πώς μπορεί κανείς να μάθει ποιοί είναι οι υφιστάμενοι (στην Ελλάδα) ερευνητικοί τομείς και σε ποιό τμήμα να τους αναζητήσει;

Επίσης πώς ελέγχεται η συμβατότητα του διδακτορικού διπλώματος που έχεις ή πρόκειται να πάρεις με τα επαγγελματικά προσόντα που ζητώνται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.