Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε (edited)

Μεγιστοποίηση του αποτελέσματος έχεις όταν γνωρίζεις ποιά εξειδίκευση πιστοποιεί ο εκάστοτε τίτλος σπουδών από το εκάστοτε τμήμα και ποιά όχι.

 

Πχ ενα διδακτορικό στη μηχανική των υλικών ή των ρευστών που το παίρνεις από το Μαθηματικό ή το Φυσικό είναι ισοδύναμο με ένα διδακτορικό στη δομοστατική ή την υδραυλική του Πολυτεχνείου? Αλλά και εντός του Πολυτεχνείου στατική και υδραυλική μπορεί να διδάσκεται και να ερευνάται σε περισσότερες από μία σχολές. Γνωρίζω τη διαφορά από επιστημονικής απόψεως, αλλά θα ήθελα να μάθω και τι ακριβώς ορίζεται από τη νομοθεσία για την ισχύ του κάθε τίτλου.

 

Αυτός που έχει διδακτορικό στον "συναφή" με την προκήρυξη τομέα απλά θα πάρει τη θέση ενώ ο άλλος δε θα την πάρει. είναι τόσο απλό.

 

Δε διαφωνώ με τίποτα από όσα γράφεις, απλά ζητώ κάτι εντελώς πιο πρακτικό και ίσως πεζό από αυτό που μου εξηγείς: Πόσα και ποιά είναι τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία μπορεί να κάνει κανείς διδακτορικό, ποιά τμήματα έχουν τη δικαιοδοσία να τα προσφέρουν και αν υπάρχει αλληλοεπικάλυψη.

 

Νομίζω πως δεν είναι κακό να ξέρουμε.

Δεν εχει καμια σημασια εαν θα το παρεις απο το Μαθηματικο ή το Φυσικο, σημασια εχει τι ερευνα κανεις, το PhD δεν ειναι τιτλος σπουδων, αυτο προσπαθω να πω.

 

Σε γενικες γραμμες ισχυει το εξης, εαν ενας με διδακτορικο ασχολειται σε ενα τομεα τοτε να εισαι σιγουρος 100000 % οτι τον ξερει καλυτερα απο τον αποφοιτο Πολυτεχνειου. Οποτε εαν ενας Φυσικος κανει πχ. υδραυλικα τοτε τα ξερει καλυτερα απο αποφοιτους Πολυτεχνειου με απλα διπλωματα & μεταπτυχιακα.

 

Το διδακτορικο δεν εχει προγραμμα σπουδων, δεν εχει δομημενη κατευθυνση ειναι η Επιστημη, ειναι συνεχης ανακαλυψη. Ο ΑΣΕΠ και ο καθε ΑΣΕΠ ειναι μονο για κατοχους προ-πτυχιακων και μεταπτυχιακων, επαναλαμβανω το PhD δεν ειναι ενα ακομη πτυχιο για το αποκτησεις ΠΡΕΠΕΙ να κανεις μια novel contribution to knowledge (αυτο ειναι εξαιρετικα δυσκολο !). Αυτο ερχεται με πολυ κοπο και με αυτο που αναφερε ο Ροδοπουλος να "μηδενισεις" τις γνωσεις σου. Το κανεις μονος σου και οχι με τον καθηγητη σου, γιατι πρεπει να κανεις κατι που δεν εχει γινει ξανα = νεα γνωση.

 

Επισης δεν υπαρχει συναφης τομεας, αφου για να τελειωσεις την ερευνα σου "συναφεις" τομεις (που ξερεις σε βαθμο καλυτερα απο ανθρωπους με προυπηρεσια και 1-2 πτυχια) μπορει να ειναι τρεις-τεσσερις. 

Εαν η θεση λοιπον ειναι για PhD και το αναφερει να εισαι σιγουρος οτι το πολυ κανα 2 αιτησεις να γινουν, τωρα εαν ειναι πχ με ελαχιστα προσοντα και M.Sc τοτε παλι ο PhD εχει μεγαλυτερα προσοντα (απο εκει κ περα παιζει τι θελει το recruitment office να παρει)

 

george_m ξεκολλα με την αλληλοεπικαλυψη δεν ειναι σε σχολη πια, χοντρικα εχεις αλληλοεπικαλυψη με ΟΛΟΥΣ στην  μηχανικη εχεις αλληλεπικαλυψη με μαθηματικα, φυσικη, χημεια, computer engineering, mechanical , statistics κ.α. ολα εχουν να κανουν με το θεμα.

 

Να ξερουμε καλο ειναι , και για αυτο παρουσιαζουμε τι ειναι, αλλα ασε το "φοιτητη" στην ακρη και  μην θεωρεις οτι το PhD ειναι κατι που γραφεσαι να κανεις για μορια στον ΑΣΕΠ, εαν το κανεις αυτο τοτε δεν προκειται να το τελειωσεις ποτε

Edited by george_RES
  • Upvote 2
Δημοσιεύτηκε

Το διδακορικό σημαίνει αγάπη για αυτο που κάνεις, ψώνιο για την επιστήμη σου και μεγάλη πνευματική άσκηση. Νομίζω ότι αυτό που κερδίζεις είναι ο τρόπος επίλυσης προβλημάτων και όχι καθεαυτός ο ωκεανός που καλείται επιστήμη...Απλά, γίνεσαι ένας διαπιστευμένος εργάτης της.

 

Τώρα το δημόσιο (=ΑΣΕΠ) δεν αίναι από μόνος του κακό...Π.χ. δεν μπορώ να κατηγορήσω έναν άνθρωπο με διδακτορικό που είδε κι απόειδε με την έρευνα. έφαγε τα μούτρα του και τελικά μπήκε σε μία δημόσια θέση. Το κακό είναι να είναι "ικανή κι αναγκαία συνθήκη" για να θρονιαστείς. Όπως προείπα, μακάρι το ελληνικό δημόσιο να είχε την πολιτική απορρόφησης άξιων στελεχών για να λύσει προβλήματα...Η Ελλάδα λόγω δομής της οικονομίας, δεν θα μπορέσει στα επόμενα 10-15 χρόνια (μην πω για πάντα...) να απορροφήσει διδακτρικά στις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Και αυτό γιατί ο τομέας research and development αν δεν είναι σε εμβρυακό, είναι σε βρεφικό στάδιο.Τέλος, στο εξωτερικό είναι σύνηθες ένας με διδακτορικο και ερευνητική πείρα, να ανοιξει μία εταιρεία με εξειδικευμένη παροχή γνώσης. Π.χ. υδρογραφικές αποτυπώσεις ακριβείας ή αποτυπώσεις για γεωφυσικές διασκοπήσεις. Στην Ελλάδα αυτό δεν μπορεί να γίνει. Συμπέρασμα: Κάντο ως "εραστής της επιστήμης" και μόνο. Το διδακτορικό δεν μπορεί (και μάλλον δεν πρέπει) να σε εφησυχάζει...

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Το διδακορικό σημαίνει αγάπη για αυτο που κάνεις, ψώνιο για την επιστήμη σου και μεγάλη πνευματική άσκηση. Νομίζω ότι αυτό που κερδίζεις είναι ο τρόπος επίλυσης προβλημάτων και όχι καθεαυτός ο ωκεανός που καλείται επιστήμη...Απλά, γίνεσαι ένας διαπιστευμένος εργάτης της.

 

 Συμπέρασμα: Κάντο ως "εραστής της επιστήμης" και μόνο. Το διδακτορικό δεν μπορεί (και μάλλον δεν πρέπει) να σε εφησυχάζει...

+1

 

Α γεια σου!!!!, το τι θα κερδισεις κ τι θα χασεις ειναι προσωπικο θεμα του ανθρωπου που 8α αρχισει το "ταξιδι"  προς τα εκει

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

 

+1

 

Α γεια σου!!!!, το τι θα κερδισεις κ τι θα χασεις ειναι προσωπικο θεμα του ανθρωπου που 8α αρχισει το "ταξιδι"  προς τα εκει

 

 

Και τί σημαίνει μοναξια...Τί σημαίνει να πας 18 Αυγούστου στο Πολυτεχνείο με 45 βαθμούς, κανένας άνθρωπος σε ακτίνα 500 μέτρων και να ξέρεις ότι οι περισσότεροι είναι για μπάνια...

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

-10 C Πρωτοχρονια, ολοι εξω να γιορταζουν κ εγω μεσα κανονικα στο γραφειο, το μονο που ηξερα ειναι οτι και εκεινος ο χρονος θα με παει γ@@@@. Μια απο τις πολλες γιορτες που χανεις.

 

dimamp η "μοναξια" ( να δουλευεις μονος σου) παλευεται, αυτο που δεν παλευεται ειναι το οτι δεν ξερεις που παει που θα καταληξει. Το σημαντικοτερο ομως οτι δεν εχεις πουθενα να το μοιραστεις και να σε καταλαβουν, εαν καποιος δεν το εχει περασει δεν το καταλαβαινει. Αυτο ολοι που εκαναν PhD το περασαν κατα ενα βαθμο.

 

Και οντως η καθε εμπειρια του PhD ειναι μοναδικη αλλα το μονο σιγουρο ειναι οτι ειναι δικη σου και αυτο που αποκτας σε ακολουθαει για μια ζωη σαν τροπος σκεψης αλλα και σαν εμπειρια.

Edited by george_RES
  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

   

 

Και τί σημαίνει μοναξια...Τί σημαίνει να πας 18 Αυγούστου στο Πολυτεχνείο με 45 βαθμούς, κανένας άνθρωπος σε ακτίνα 500 μέτρων και να ξέρεις ότι οι περισσότεροι είναι για μπάνια...

 

το πιο δύσκολο είναι να προσπαθήσεις απο το βουνό να ξεχωρίσεις την σωστή περικοκλάδα. Σαν εκδότης επιστημονικού περιοδικού το τι μαλακία έχω δει να στέλνετε για κρίση είναι ασύλληπτη  

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα και απο εμένα,

Καταρχας τα κλασικα οτι το διδακτορικό είναι αποφαση ζωης κλπ κλπ ισχύουν αν και τα τελευταία

χρόνια το phD είναι και λίγο της "μοδας" κυρίως λόγω κρίσης-ανεργίας κλπ κλπ.

Συμφωνώ με τα παραπάνω ότι κυκλοφορή αρκετή "σαβούρα" και αρπαχτή όπως σε όλους τους τομείς 

άλλωστε.

Προσωπικά έχοντας κανει καποιες συζητήσεις για phD τόσο εντός ώς και εκτός Ελλάδας πρόσφατα καθώς και απο 

συζητήσεις με γνωστους που κάνουν ή έκαναν διαδιακτορικά είτε εδώ είτε στο εξωτερικό ψιλοισχύουν τα εξής:

1. Πρώτο και βασικότερο το θέμα της χρηματοδότησης. Στα του εξωτερικου είναι ψιλο φίξ τα χρήματα ανα χώρα 

και ξέρεις απο πρίν τι θα παιρνεις κλπ. Εδω εξαρταται απο το αν θα μπείς σε κάποιο ερευνητικό για να πληρώνεσαι

το οποίο βέβαια θα σε εξασφαλιζει για κάποιο διαστημα της συνολικής ερευνας, παίζει να σαι και μπλοκάκιας όποτε είναι 

ενα θέμα. Διδακτορικο ανευ πληρωμής προσωπικά δε θα εκανα εκτός αν είχα λυμένα τα λοιπά προβλήματα μου και το έκανα

για την "τεχνη"...

2. Το να βρείς καθηγητη δεν ειναι ιδιαίτερα δύσκολο, αλλα συνήθως οι καθηγητές προτιμούν συνεργασία με άτομα τα οποία γνωρίζουν

απο προπτυχιακούς-μεταπτυχιακούς κύκλους σπουδών και έχουν ήδη συνεργαστεί, ή ατομα που τα στελνουν αλλοι γνωστοί τους

καθηγητές. Βυζμα ή τα κομματικά που αναφέρονται παραπάνω παίζει εν γενει, αλλωστε και που δε παιζει (?). Βεβαια το βύζμα θα σε πάει

ώς ενα σημείο απο κει και πέρα λογικά κάποια στιγμή θα εκτεθείς....

3. Οσον αφορά τα θέματα, ενώ στο εξωτερικό ανακοινώνονται απο το καθε πανεπιστήμιο και μπορεις να μπείς να κάνεις αιτηση online, εδώ

συνήθως, τουλαχιστον στα πολυτεχνεία,  είναι συνέχεια διπλωματικών-μεταπτυχιακων εργασιών και προσαρμόζονται ώστε να

γινουν phD ή να μπούν σε κάποιο ερευνητικό.

4,Οσον αφορά το χωσέ και τα λοιπά απο τους καθηγητές για αγγαρειες και τα συναφή σίγουρα παίζει αλλα η ποσότητα εξαρτάται απο

το που θα πάς. 

Δημοσιεύτηκε

4,Οσον αφορά το χωσέ και τα λοιπά απο τους καθηγητές για αγγαρειες και τα συναφή σίγουρα παίζει αλλα η ποσότητα εξαρτάται απο

το που θα πάς. 

 

απαγορευεται στο εξωτερικό. Αν το κάνεις θα σε περάσουν πειθαρχικό και θα σε διώξουν.

Δημοσιεύτηκε

το πιο δύσκολο είναι να προσπαθήσεις απο το βουνό να ξεχωρίσεις την σωστή περικοκλάδα. Σαν εκδότης επιστημονικού περιοδικού το τι μαλακία έχω δει να στέλνετε για κρίση είναι ασύλληπτη  

 

Συμφωνώ...Αλλά σε μεγάλο βαθμό παίζει μεγάλο κόμπλεξ από πολλούς και η φάση είναι "κονκλάβιο". Δεν αναφέρομαι στο περιοδικό σου, δεν το ξερω καν...Χωρις double-blind review, είναι σοβαρό το ενδεχόμενο biased review...

 

Στα του διδακτορικού, πειθαρχικό για καθηγητή στην Ελλάδα; Μόνο άν γίνει serial killer και κανιβαλίζει τα θύματα...Αλλιώς...

Δημοσιεύτηκε

4,Οσον αφορά το χωσέ και τα λοιπά απο τους καθηγητές για αγγαρειες και τα συναφή σίγουρα παίζει αλλα η ποσότητα εξαρτάται απο

το που θα πάς. 

 

όταν ήμουν φοιτητής θυμάμαι έναν υποψήφιο διδάκτορα, ο οποίος εκτός από τις γνωστές αγγαρείες, τον είχε καταντήσει και ταξί ο καθηγητής (μιλάμε για αποστάσεις 200 και 300χλμ). Στο τέλος τα παράτησε

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.