Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

όταν ήμουν φοιτητής θυμάμαι έναν υποψήφιο διδάκτορα, ο οποίος εκτός από τις γνωστές αγγαρείες, τον είχε καταντήσει και ταξί ο καθηγητής (μιλάμε για αποστάσεις 200 και 300χλμ). Στο τέλος τα παράτησε

 

Κακώς...Έπρεπε να υπομείνει για το καλό του Πανεπιστημίου...Έπαιρνε κανα φράγκο;

Δημοσιεύτηκε (edited)

 μην θεωρεις οτι το PhD ειναι κατι που γραφεσαι να κανεις για μορια στον ΑΣΕΠ, εαν το κανεις αυτο τοτε δεν προκειται να το τελειωσεις ποτε

 

 

 

τώρα κάποια ξενύχτια, κάποιες ζέστες, κάποια μικρο-ταλαιπωρία στις εργασίες πεδίου συμβαίνουν σε κάθε ανθρώπινη προσπάθεια και δε χρειάζεται να τα τραγικοποιούμε.

 

σίγουρα υπάρχουν και οι άνθρωποι που έμπλεξαν με περίεργους καθηγητές ή το θέμα τους δεν ήταν βατό και έλειπαν τα τεχνικά μέσα από το πανεπιστήμιο για να προχωρήσουν. συνήθως οι κακοτοπιές αυτές επισημαίνονται και δε ξαναπηγαίνει κανείς εκεί.

 

δεκάδες άλλα άτομα όμως ξεκίνησαν τα τελευταία 10 - 15 χρόνια το διδακτορικό με αυτοσκοπό τα μόρια και τώρα έχουν διοριστεί χωρίς να ζήσουν κάποια τόσο τραγική εμπειρία. και τώρα σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα υπάρχουν καμια εικοσαριά υποψήφιοι που ένας - ένας τελειώνουν. σε λίγα χρόνια δε θα υπάρχει υπάλληλος ΠΕ χωρίς διδακτορικό.

 

εγώ δε συμφωνώ με τη δραματοποίηση της επιστήμης. όπως το κάθε τι στη ζωή έτσι κι αυτή είναι θέμα οργάνωσης.

 

στόχος της συζήτησης πρέπει να είναι η επεξήγηση - απομυθοποίηση του χαώδους συστήματος των ΑΕΙ  και εμείς κάνουμε το ακριβώς αντίθετο.

Edited by georgios_m
Δημοσιεύτηκε

Τι είναι άραγε ο υποψήφιος διδάκτορας?

 

Είναι κάποιος νεροκουβαλητής κάποιου καθηγητή?

Είναι μήπως ο τύπος που κάνει όλα τα χατίρια του εργαστηρίου και όλη τη βαρετή δουλειά γραφείου?

 

Φυσικά και ΟΧΙ (εάν γνωρίζεται καθηγητές που εφαρμόζουν τέτοιες τακτικές καλό θα ήταν να τους καταγγείλετε, δεν γνωρίζω που αλλά πρέπει να του αφαιρεθεί το δικαίωμα εισόδου σε πανεπιστήμια άμεσα)

 

Όμως τελικά τι είναι ο υποψήφιος διδάκτορας?

 

1) Είναι ο άνθρωπος που έχει όρεξη για αυτό που κάνει, που το αγαπάει.

2) Είναι ο άνθρωπος που δεν τον ενδιαφέρει τι ώρα θα γυρίσει σπίτι του από το εργαστήριο και το πρώτο - τελευταίο πράγμα που σκέφτεται μόλις σηκωθεί - ξαπλώσει είναι η έρευνα του

3) Είναι ο περίεργος άνθρωπος, αυτός που θα σκεφτεί αυτό γιατί δουλεύει έτσι, αυτό γιατί γίνεται έτσι, τι θα γίνει αν το αλλάξω, τι θα γίνει να το λειτουργήσω αλλιώς. Ο άνθρωπος που σκέφτεται και μετά ενεργεί, που φιλοσοφεί και μετά ενεργεί πάλι.

4) ΔΕΝ είναι ο τρομερός επιστήμονας που από το πουθενά κατεβάσει ιδέες και βρίσκει με τη μία λύσεις στα προβλήματα. Είναι όμως αυτός που θα εργαστεί σκληρά, θα παλέψει και θα δώσει και τη τελευταία ικμάδα της δύναμης του για να βρει λύση. Εάν θα τι βρει είναι άλλη κουβέντα.

5) Είναι ο άνθρωπος που θα εργαστεί σκληρά αλλά δεν θα σου πει ότι κουράστηκε γιατί αν σε γεμίζει κάτι ΔΕΝ κουράζεσαι.

6) Είναι ο άνθρωπος που θα βοηθήσει και το καθηγητή του σε κάτι που θα χρειαστεί και μία στο τόσο ίσως κουβαλήσει κανένα νερό αλλά θα το κάνει επειδή και ο ίδιος νιώθει την υποχρέωση στον έτερο άνθρωπο με τον οποίο συνεργάζεται. Εσείς δηλαδή δεν θα βοηθούσατε ποτέ κάποιον φίλο σας?

7) Μα πάνω από όλα είναι άνθρωπος. Μπορεί να μην έχει τη τρομερή προσωπική ζωή όπως οι υπόλοιποι αλλά... στη τελική it is what it is.

 

Αυτά είναι κατ'εμέ ο υποψήφιος διδάκτορας.

 

Τι έχει κερδίσει τελικά ο διδάκτορας.

 

Έχει κερδίσει το ότι μετά από πολύ προσωπικό κόπο έχει ανέβει επίπεδο σκέψης. Πλέον έχει άλλη οπτική γωνία των πραγμάτων αφού έχει εκτεθεί σε πρωτόγνωρες καταστάσεις και έχει χρειαστεί να μηχανευτεί λύσεις σε δύσκολα προβλήματα.

 

Αυτό που πιστεύω είναι ότι το διδακτορικό δεν απευθύνεται μόνο στις διάνοιες. Πολλά διδακτορικά από καθημερινούς ανθρώπους έχουν συμβάλλει σημαντικά στο να αυξηθούν οι γνώσεις μας σε πολλούς τομείς. Άλλοι συνέβαλαν λίγο παραπάνω, άλλοι λίγο λιγότερο, σημασία όμως έχει να μην είσαι απλά διατεθειμένος αλλά να θέλεις να ανταποκριθείς σε δύσκολες προκλήσεις.

  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

Τουβλάκια είναι το διδακτορικό. Για να βρεις "λύση" χρειάζεσαι πολλά τέτοια τουβλάκια, τύχη και χρήμα. Το πιθανότερο βέβαια είναι να την βρουν κάποιοι μετά απο εσένα ή και καθόλου.

Δημοσιεύτηκε

 

τώρα κάποια ξενύχτια, κάποιες ζέστες, κάποια μικρο-ταλαιπωρία στις εργασίες πεδίου συμβαίνουν σε κάθε ανθρώπινη προσπάθεια και δε χρειάζεται να τα τραγικοποιούμε.

 

σίγουρα υπάρχουν και οι άνθρωποι που έμπλεξαν με περίεργους καθηγητές ή το θέμα τους δεν ήταν βατό και έλειπαν τα τεχνικά μέσα από το πανεπιστήμιο για να προχωρήσουν. συνήθως οι κακοτοπιές αυτές επισημαίνονται και δε ξαναπηγαίνει κανείς εκεί.

 

δεκάδες άλλα άτομα όμως ξεκίνησαν τα τελευταία 10 - 15 χρόνια το διδακτορικό με αυτοσκοπό τα μόρια και τώρα έχουν διοριστεί χωρίς να ζήσουν κάποια τόσο τραγική εμπειρία. και τώρα σε κάθε πανεπιστημιακό τμήμα υπάρχουν καμια εικοσαριά υποψήφιοι που ένας - ένας τελειώνουν. σε λίγα χρόνια δε θα υπάρχει υπάλληλος ΠΕ χωρίς διδακτορικό.

 

εγώ δε συμφωνώ με τη δραματοποίηση της επιστήμης. όπως το κάθε τι στη ζωή έτσι κι αυτή είναι θέμα οργάνωσης.

 

στόχος της συζήτησης πρέπει να είναι η επεξήγηση - απομυθοποίηση του χαώδους συστήματος των ΑΕΙ  και εμείς κάνουμε το ακριβώς αντίθετο.

 

 

Δραματοποίηση φίλτατε δεν είναι γιατί δεν ζητάω ανταπόδοση, ούτε σου είπα ότι "έχω περάσει πολλά". Είναι η μανχικόττηα που είναι ένα κύριο χαρακτηριστικό στο διδακτορικό.

 

 

Ποιός σου είπε ότι το διδακτορικό το κάνουν μόνο οι διάνοιες; Σε καμία περίπτωση...Όσο δε για την ορολογία απομυθοποίηση, μάλλον κάνεις λάθος. Στην παρούσα συζήτηση εξετέθησαν η μιζέρια και η οπισθοδρομικότητα του ελληνικού πανεπιστημίου (η αν θέλεις του μςγάλου ποσσοτού). Η οργάνωση απαιτεί σημαντικές παρεμβάσεις που κανένας πολιτικάντης ή καθηγητής θα δεχτεί. Απλά περιμένεις να σκάσει μόνο του το πράγμα.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

+1 Apostolos-4

 

Δεν ειμαστε εδω για να αποθυμοποιησουμε τιποτα, οταν ακουω οτι θελω να κανω διδακτορικο για μορια, ΑΣΕΠ και τετοια χαζα βγαζω σπυρια. Με αυτη την νοοτροπια ποτε δεν θα ξεφυγουμε απο την ελληνικη νοοτροπια του πανεπιστημιου και παντα θα ειμαστε ουραγοι σε ολα. Εαν κοιτας το διδακτορικο μεσα απο τα ματια του δημοσιου υπαλληλου τοτε πραγματικα δεν αξιζει να ασχοληθουμε αλλο

 

Αυτη η εμπειρια ζωης που παιρνει ο καθενας μεσα απο την διαδικασια ειναι μοναδικη, το σιγουρο ειναι οτι στο τελος βλεπεις τα πραγματα αλλιως και αισθανεσαι πολλες φορες δεος με το τι ησουν, τι εχεις γινει και τι μπορεις να γινεις φερνοντας και ξεπερνωντας τα ορια που νομιζες οτι ειχες.

 

Το διδακτορικο δεν ειναι ουτε πανελληνιες, ουτε ΑΕΙ, ουτε ΤΕΙ ουτε τιποτα, ειναι κατι προσωπικο γιατι στο τελος η υπερασπιση της δουλειας σου θα την κανεις εσυ μπροστα σε peers. 

 

Ορισμενοι αναφεραμε τις εμπειριες μας εδω μεσα, το εαν ή οχι θεωρουνται δραματοποιημενα αυτο θα το κρινουν μονο αυτοι που το περασαν. Για αυτο λεμε θα μας κρινουν οι peers. 

 

Τωρα εαν περιμενετε λογικη παρουσιαση του διδακτορικου, την εχουμε κανει, ειπαμε οτι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΑΣΕΠ και τετοιες βλακειες.

 

Περαν τουτου οσο αφορα το PhD εαν καποιος θελει πραγματικα να κανει τοτε οι συμβουλες ειναι δυο απο εμενα

 

1. Καντε αιτηση στο εξωτερικο, γευτειτε πως ειναι να εισαι αντιπαλος με ολο το κοσμο και τι ικανοποιηση θα παρεις οταν αποδεχτουν εσενα. Οταν ξερεις οτι για την ιδια θεση εκατονταδες υποψηφιοι με προσοντα κανανε αιτηση αλλα η δικη σου επιστημονικη ιδεα σου εδωσε την ευκαιρια θα παρεις την πρωτη σου "νικη", κανεις ομως δεν μπορει να σε προετοιμασει για το τι επεται.

 

2. ΦΥΓΕΤΕ ΕΞΩ, δειτε τον κοσμο δουλεψτε με διαφορετικες εθνικοτητες θα σας εκπληξει ποσο διαφορετικα προσοντα εχουν και ποσα μπορειτε να παρετε σαν τροπο σκεψης απο ανθρωπους που ερχονται απο αλλα εκπαιδευτικα συστηματα. ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΑΣ. 

 

Καντο το διδακτορικο σου ειτε Ελλαδα ειτε εξω απλα εχε πολυ καλα υποψιν γιατι το κανεις. Ο dimamp παρουσιασε πολυ ωραιο το τι δουλειες μπορεις να κανεις, 

 

Το διδακτορικο ειναι εκει για να "γευτεις" τον κοσμο να τον δεις ερευνητικα, επιστημονικα και ανθρωπινα. 

Edited by george_RES
  • Upvote 3
Δημοσιεύτηκε

 

+1 Apostolos-4

 

Δεν ειμαστε εδω για να αποθυμοποιησουμε τιποτα, οταν ακουω οτι θελω να κανω διδακτορικο για μορια, ΑΣΕΠ και τετοια χαζα βγαζω σπυρια. Με αυτη την νοοτροπια ποτε δεν θα ξεφυγουμε απο την ελληνικη νοοτροπια του πανεπιστημιου και παντα θα ειμαστε ουραγοι σε ολα. Εαν κοιτας το διδακτορικο μεσα απο τα ματια του δημοσιου υπαλληλου τοτε πραγματικα δεν αξιζει να ασχοληθουμε αλλο

 

Αυτη η εμπειρια ζωης που παιρνει ο καθενας μεσα απο την διαδικασια ειναι μοναδικη, το σιγουρο ειναι οτι στο τελος βλεπεις τα πραγματα αλλιως και αισθανεσαι πολλες φορες δεος με το τι ησουν, τι εχεις γινει και τι μπορεις να γινεις φερνοντας και ξεπερνωντας τα ορια που νομιζες οτι ειχες.

 

Το διδακτορικο δεν ειναι ουτε πανελληνιες, ουτε ΑΕΙ, ουτε ΤΕΙ ουτε τιποτα, ειναι κατι προσωπικο γιατι στο τελος η υπερασπιση της δουλειας σου θα την κανεις εσυ μπροστα σε peers. 

 

Ορισμενοι αναφεραμε τις εμπειριες μας εδω μεσα, το εαν ή οχι θεωρουνται δραματοποιημενα αυτο θα το κρινουν μονο αυτοι που το περασαν. Για αυτο λεμε θα μας κρινουν οι peers. 

 

Τωρα εαν περιμενετε λογικη παρουσιαση του διδακτορικου, την εχουμε κανει, ειπαμε οτι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΑΣΕΠ και τετοιες βλακειες.

 

Περαν τουτου οσο αφορα το PhD εαν καποιος θελει πραγματικα να κανει τοτε οι συμβουλες ειναι δυο απο εμενα

 

1. Καντε αιτηση στο εξωτερικο, γευτειτε πως ειναι να εισαι αντιπαλος με ολο το κοσμο και τι ικανοποιηση θα παρεις οταν αποδεχτουν εσενα. Οταν ξερεις οτι για την ιδια θεση εκατονταδες υποψηφιοι με προσοντα κανανε αιτηση αλλα η δικη σου επιστημονικη ιδεα σου εδωσε την ευκαιρια θα παρεις την πρωτη σου "νικη", κανεις ομως δεν μπορει να σε προετοιμασει για το τι επεται.

 

2. ΦΥΓΕΤΕ ΕΞΩ, δειτε τον κοσμο δουλεψτε με διαφορετικες εθνικοτητες θα σας εκπληξει ποσο διαφορετικα προσοντα εχουν και ποσα μπορειτε να παρετε σαν τροπο σκεψης απο ανθρωπους που ερχονται απο αλλα εκπαιδευτικα συστηματα. ΑΝΟΙΞΤΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΑΣ. 

 

Καντο το διδακτορικο σου ειτε Ελλαδα ειτε εξω απλα εχε πολυ καλα υποψιν γιατι το κανεις. Ο dimamp παρουσιασε πολυ ωραιο το τι δουλειες μπορεις να κανεις, 

 

Το διδακτορικο ειναι εκει για να "γευτεις" τον κοσμο να τον δεις ερευνητικα, επιστημονικα και ανθρωπινα. 

 

 

Δεν διαφωνώ ούτε σε ένα "και" από όσα έγραψες! Και μένα ήταν λάθος που δεν το έκανα έξω...τεράστιο...

Δημοσιεύτηκε

Υπενθυμίζω ότι το ερώτημα του thread είναι το πώς κάνεις αίτηση και ποιά η διαθέσιμη θεματολογία.

 

Είναι σα να ρωτάμε πώς βγαίνει μια οικοδομική άδεια και να σου απαντάει ο άλλος μη μου μιλάς για άδειες, δεν είναι αυτός ο προορισμός του μηχανικού, φύγε καλύτερα από τη χώρα να αποφύγεις την πολεοδομία.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε (edited)

Εχει απαντηθει, αιτηση κανεις μεσω του findaphd, το πως βρισκεις θεμα παλι απαντηθηκε (βλ. Ροδοπουλος, και δικο μου ποστ, κανεις ερευνητικη προταση κλπ.). Αυτα για εξωτερικο 

 

Εαν αναφερεσαι για Ελληνικο πανεπιστημιο, τοτε την απαντηση την ξερεις ηδη, πας σε καθηγητη δικο σου ή κομματικα. Δεν εχει αλλο

 

Την θεματολογια την προτεινεις εσυ, το διδακτορικο δεν ειναι σαν να διαλεγεις διπλωματικη. Αλλα για να προτεινεις θεμα καλυτερα επιστημονικα κ τεχνικα να σκιζεις 

Edited by george_RES
Δημοσιεύτηκε

...και όμως ...στην Ελλάδα μπορεί να κάνει κάποιος σοβαρή δουλειά εφόσον είναι λίγο τυχερός. Το έξω γενικά και αόριστα ...χμμμμμ....δεν είναι πανάκεια. Αν κρίνουμε το Ελληνικό πανεπιστήμιο σε σχέση με την νοοτροπία, την έλλειψη παράδοσης, τον εξοπλισμό που με δυσκολία απόκτησε, κλπ ............δεν είναι τα πράγματα τόσο χάλια. Μάλλον θα έπρεπε να βγάλουμε σε αρκετούς  πανεπιστημιακούς το καπέλο για αυτά που πέτυχαν σε τέτοιο περιβάλλον.  

  • Upvote 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.