Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εμφάνιση χωρητικοτήτων σε διανομή με γαλβανική απομόνωση


Recommended Posts

Κώστα, η τρίτη συνθήκη ισχύει για να έχουμε φορτισμένο πυκνωτή. Για να έχουμε απλά έναν πυκνωτή αρκούν οι 2 πρώτες.

 

Λόγω της σύζευξης με τη γη μέσω των πυκνωτών, η διαφορά δυναμικού των αγωγών του δευτερεύοντος με τη γη λογικά μοιράζεται κάπου στη μέση, δηλαδή κάθε αγωγός θα έχει Δv κάπου στα 110v με τη γη.

 

Η κουβέντα μου έφερε στο μυαλό το εξής: Γιατί τα δοκιμαστικά κατσαβίδια ανάβουν όταν τα βάζουμε στο δευτερεύον? Λέτε να έχει σχέση με τις χωρητικότητες;

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 36
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Μίλτο μην με βάζεις να ψάχνω τώρα για ΜΣ απομόνωσης. Εκανες δοκιμή με δοκιμαστικό σε ΜΣ απομόνωσης και ανάβει; Με τα μάτια σου το είδες;

Link to comment
Share on other sites

Ω ναι, το είδα με τα μάτια μου... Και δεν μου άρεσε που το είδα διότι δεν μπορούσα να το εξηγήσω... Υπάρχει περίπτωση Μ/Σ 230/230 να μην είναι απομόνωσης;

Link to comment
Share on other sites

Η συνθήκη 3 που λέει ο Κώστας είναι το κλειδί στην υπόθεση αλλά το πως δημιουργείται αυτό το δυναμικό και τι τιμή παίρνει κάθε φορά είναι λίγο παράξενο. Εσύ Μίλτο λες πως μεταξύ αγωγού και γης δημιουργείται ένας πυκνωτής όπου, θεωρώντας πάντα δύο πλάκες,στη περίπτωσή μας η μια είναι ο αγωγός, η άλλη είναι η γη και ενδιάμεσα υπάρχει ο ατμοσφαιρικός αέρας, η μόνωση του αγωγού, ή μόνο η μόνωση αν πρόκειται για καλώδια μέσα στο έδαφος. Δηλαδή, για κάθε ρευματοφόρο μη γειωμένο αγωγό αναπτύσσεται χωρητικότητα μεταξύ αυτού και γης ή άλλων αγωγών!

 

Πρόκειται δηλαδή, στη περίπτωση σφάλματος (έστω ότι πιάνουμε τον έναν αγωγό) για ένα κύκλωμα που περιλαμβάνει, την πηγή ρεύματος, την αντίσταση σώματος, τον πυκνωτή εν σειρά συνδεδεμένα. Και εν παραλλήλω ακόμα ένας πυκνωτής που αντιπροσωπεύει τη χωρητικότητα των δύο αγωγών. Σωστά ?

 

Αν υποθέσουμε πως είναι έτσι, τίθεται το ερώτημα (ένα από τα πολλά), πως μπορούμε να υπολογίσουμε αυτές τις χωρητικότητες ?

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο, η χωρητικότητα μεταξύ των 2 αγωγών μάλον δεν μας απασχολεί καθόλου. Απλά απορροφά ένα ρεύμα. Μας νοιάζει η χωρητικότητα μεταξύ του άλλου αγωγού και της γης που μπαίνει παράλληλα με την αντίσταση του σώματος (και δρα ευνοικά).

 

Τελικά πόσο μεγάλο ρόλο μπορεί να παίξει αυτή η χωρητικότητα; Ένας ΔΔΕ από τον οποίο περνάμε μια φάση και τον ουδέτερο πόσα μέτρα γραμμή μπορεί να σηκώσει χωρίς να πέφτει από διαρροή προς τη γη λόγο χωρητικότητας;

 

Ελπίζω να μας βγει σε καλό αυτή η συζήτηση για τις χωρητικότητες!!! χε χε

Link to comment
Share on other sites

Γιατί παράλληλα Μίλτο ? Ο πυκνωτής τελικά εν σειρά δεν είναι με την αντίσταση του σώματος ? δηλαδή το όποιο ρεύμα περνάει από τον αγωγό σφάλματος, μετά μέσα από το σώμα (αντίσταση σώματος) και εν συνεχεία κλείνει κύκλωμα μέσω της κατανεμημένης χωρητικότητας με τον άλλο αγωγό. Αν θεωρήσουμε δηλαδή το σώμα μας μια αντίσταση το ένα άκρο της είναι συνδεδεμένο με τον αγωγό σφάλματος το άλλο με τη γη με την οποία είναι συνδεδεμένο και το ένα άκρο του πυκνωτή και το άλλο άκρο του με τον δεύτερο αγωγό (επιστροφής εν προκειμένω).

 

Χεχε αυτό που είπες για το ΔΔΕ έχει πολύ ενδιαφέρον, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ. Νέο θέμα λοιπόν :)

 

Πως θα γίνει να βρούμε το iec 364-413.5 περί "γαλβανικής απομόνωσης" ? να δούμε μπας και λέει τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο ας πούμε ότι πιάνουμε τον πόλο α. Ο πυκνωτής α-γη μπαίνει παράλληλα με μας. Σε σειρά με τις παραπάνω εμπεδήσεις μπαίνει ο πυκνωτής β-γη. Θεωρώ δεδομένο ότι παντού εμφανλίζεται ένας πυκνωτής. Προς το παρών πάντως αυτό δεν έχει σημασία, ας θεωρήσουμε ότι τα πράγματα είναι όπως είπες, δηλαδή ο πυκνωτής και εμείς. (πως μπαίνουν τα smiles ρε γμτ???)

 

Για αυτο που είπα παραπάνω με το δοκιμαστικό έχεις να πεις κάτι;

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με το δοκιμαστικό είναι ένα ακόμα μυστήριο που μας έβαλες στο όλο πρόβλημα χεχε. Αδυνατώ το το εξηγήσω. Λογικά, εφόσον δεν κλείνεις κύκλωμα με τη γη το δοκιμαστικό δεν έπρεπε να ανάβει. Θα με βάλεις να πάω να πάω έναν Μ/Σ 230/230 να αρχίσω τα πειράματα lol :).

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, βρήκα τα εξής :

 

Χωρητικότηα για Μονοπολικά καλώδια ακτινικού πεδίου.

 

C = ε / (18ln(D/d)) μf/km

 

D: Διάμετρος καλωδίου πάνω από τη μόνωση (mm).

d: Διάμετρος αγωγού (mm).

ε: Διηλεκτρική σταθερά της μόνωσης.

 

Τιμές του (ε) για Μόνωση PVC : 3

 

 

ΤΡΙΠΟΛΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΜΗ ΑΚΤΙΝΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ

 

Υπολογίζεται η τιμή του © από τον προηγούμενο τύπο και κατόπιν εφαρμόζονται οι παρακάτω τύποι:

 

C1= 1.2xC: Χωρητικότητα ως προς τη γη.

C2= 0.6xC: Χωρητικότητα μεταξύ αγωγών (ο άλλος αγωγός και μανδύας ελεύθεροι).

C3= 1.8xC: Χωρητικότητα όλων των αγωγών ως προς το μανδύα.

 

ΧΩΡΗΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΑΠΩΛΕΙΩΝ :

 

Ιc = ω*C*V*10^(-6) σε Αmpere

 

όπου ω = 2πf (f σε Hz)

 

C: η χωρητικότητα του ενός καλωδίου ως προς την γη σε μF/Km

V: η τάση λειτουργίας στο καλώδιο σε V.

 

Τώρα τι σημαίνει μονοπολικό καλώδιο ακτινικού πεδίου και τη τριπολικό καλώδιο ΜΗ ακτινικού πεδίου δεν είμαι σίγουρος τι σημαίνει. Τους παραπάνω τύπους τους βρήκα σε ένα site χωρίς πολλές εξηγήσεις. Δεν ξέρω αν μας μπορούνε να μας βοηθήσουνε καθότι είναι λίγο ασαφείς. Θυμίζουν σε κανέναν τίποτα ?

Link to comment
Share on other sites

Λοιπόν, ίσως να φαίνεται άσχετο με το όλο θέμα , αλλά με αφορμή αυτό που ρώτησε ο Μίλτος

Ένας ΔΔΕ από τον οποίο περνάμε μια φάση και τον ουδέτερο πόσα μέτρα γραμμή μπορεί να σηκώσει χωρίς να πέφτει από διαρροή προς τη γη λόγο χωρητικότητας;

να ρωτήσω το εξής

 

Εστω ότι έχουμε 1000 μέτρα καλωδίου με φάση και ουδέτερο. Και ένα μικρό ώμικό φορτίο στο άκρο των 1000 μέτρων.

Εστω επίσης ότι βάζουμε έναν ΔΔΕ στην αρχή του καλωδίου.

Θα πέφτει ο ΔΔΕ;

Θα βελτιωθεί η κατάσταση (δεν θα πέφτει ο ΔΔΕ) αν βάλουμε π.χ. καλώδιο με διπλάσια ή τετραπλάσια διατομή ή θα χειροτερεύσει;

Νομίζω ότι θα χειροτερεύσει, διότι θα αυξηθεί η χωρητικότητα του καλωδίου, πράγμα που θα προκαλεί ανισότητα στα ρεύματα σύγκρισης μέσα στο ΔΔΕ

 

Επισυνάπτω ένα διάγραμμα

post-5538-13188722174_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.