Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Νομίζω πως το πρόβλημα είναι η διανεμημένη χωρητικότητα που εμφανίζεται μεταξύ των αγωγών και της Γής.Το κύκλωμα που σχηματίζεται είναι ο αγωγός σφάλματος,η αντίσταση του ανθρώπινου σώματος, η γή και η χωρητικότητα Γής-2ου αγωγού, που οδηγεί στο άλλο άκρο του μετασχηματιστή.

 

Λες δηλαδή ότι ο πυκνωτής σχηματίζεται μεταξύ των αγωγών του δευτερεύοντος και της γης. Ερώτηση (ρωτώ για να μάθω): Πώς γίνεται αυτό; Λες ότι ο ένας πόλος είναι η γη. Ο άλλος πόλος του πυκνωτή είναι ΚΑΙ οι δύο αγωγοί του δευτερεύοντος; Ή μόνο ο ένας ; Και αν ναι, ποιός από τους δύο; Σε ποια διαφορά δυναμικού βρίσκονται οι πόλοι του πυκντωή;

  • Απαντήσεις 36
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

αγαπητέ shannon αν και η ανάλυση των συναδέλφων παραπάνω είναι πιο "κατανοητή" και σε μένα, η αιτία που αναφέρεται συνοπτικά στο βιβλίο είναι αυτή που λες εσύ. Εγώ δεν καταλαβαίνω αυτό που λες "...και η χωρητικότητα Γής-2ου αγωγού, που οδηγεί στο άλλο άκρο του μετασχηματιστή".

Πιο άλλο άκρο του μετασχηματιστή εννοείς ? Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο καλύτερα αυτό ? Αν δεν σου είναι μεγάλος κόπος κάποια στιγμή μήπως θα μπορούσες να μας φτιάξεις ένα ισοδύναμο κύκλωμα να μας εξηγήσεις την άποψή σου ?

Δημοσιεύτηκε

Αγαπητοί συνάδελφοι

 

Προς ενημέρωση όλων μας σχετικά με το θέμα της εν λόγω συζήτησης σας παραθέτω ένα ωραίο link (videaki) το οποίο αναφέρεται στη χωρητικότητα που αναπτύσσεται μεταξύ αγωγών. Αξίζει να το δείτε. Απλό, κατανοητό και χρήσιμο.

 

Κλίκ εδώ :

 

http://www.cirris.com/testing/guidelines/capacitance-swf.html

Δημοσιεύτηκε

Καλό το βίντεο. Εξηγεί πώς μπορεί να δημιουργηθεί (διανεμημένη) χωρητικότητα ανάμεσα στα δύο καλώδια του δευτερεύοντος και πώς μπορεί να υπολογιστεί το ρεύμα που διαρέει τον πυκνωτή.

 

Αλλά δεν κατάλαβα ακόμη, πώς μπορεί αυτή η διανεμημένη χωρητικότητα να αποτελέσει κίνδυνο για τον άνθρωπο, όταν το μήκος των καλωδίων ξεπεράσει το όριο των 500 m. Ισοδύναμο ερώτημα είναι : πόσο μεγάλος πρέπει να είναι ένας πυκνωτής (παράλληλα συνδεδεμένος με το δευτερεύον) για να θέσει σε κίνδυνο έναν άνθρωπο.

Δημοσιεύτηκε

Φίλε CostasV και εγώ συνεχίζω να μην κατανοώ ακριβώς τον τρόπο ειδικά όταν η σχετική αναφορά μιλά χωρητικότητα όχι μεταξύ των δύο αγωγών αλλά ως προς τη γη (αν έχω καταλάβει καλά)!

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

Σχετικά με το εν λόγω θέμα στο οποίο άκρη δεν βγάλαμε παραθέτω ένα σχήμα από γνωστό βιβλίο.

 

3410301_bigthumb.JPG

 

Η επεξήγηση λέει : ότι σε περίπτωση σφάλματος σε κύκλωμα ηλεκτρικού διαχωρισμού, δηλ. διαρροή μέσω ανθρώπου προς γη, το κύκλωμα κλείνει μέσω της κατανεμημένης χωρητικότητας της γραμμής τροφοδοσίας του κυκλώματος. Για μεγάλα μήκη τροφοδοσίας το ρεύμα διαρροής σε συνάρτηση με την τάση μπορεί να φτάσει σε επικίνδυνα όρια.

 

Είναι δηλαδή αυτό που λέμε από την αρχή και που είπε και ο shannon. Εγώ πάντως αδυνατώ να καταλάβω πως κλείνει ένα τέτοιο κύκλωμα. Δηλαδή αν τα καλώδια τροφοδοσίας είναι στον αέρα πως δημιουργείται αυτός ο πυκνωτής δεν μπορώ να το καταλάβω.

Δημοσιεύτηκε

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά νομίζω ότι στο εναλλασόμενο, ο πυκνωτής δεν διακόπτει το κύκλωμα, αλλά αλλάζει την γωνία φάσης -90 μοίρες ανάμεσα στην τάση και στο ρεύμα.

 

Οπότε αν υποθέσουμε ότι δημιουργείται ένας εικονικός (ή ισοδύναμος) πυκνωτής όπως το δείχνει στο σχέδιο, τότε αυτό θα σήμαινε ότι έχουμε γείωση του ενός αγωγού (του κάτω όπως φαίνεται στο σχέδιο). Δηλαδή αν πιάσουμε τον κάτω αγωγό δεν θα έπρεπε να παθαίνουμε κάτι. Αλλά αυτό δεν ισχύει διότι όποιον αγωγό και αν ακουμπήσουμε (εφόσον μιλάμε για πάνω από 400 μέτρα) τζιζζζζζ...

 

Θα μπορούσαμε να υποθέσουμε ότι το σχέδιο δείχνει το πυκνωτή συνδεδεμένο στο έναν αγωγό για απλότητα, και ότι μπορεί να είναι ο (εικονικός) πυκνωτής συνδεδεμένος ΚΑΙ στον άλλον αγωγό. Δηλαδή να είναι συνδεδεμένος ένας πυκνωτής σε κάθε αγωγό. Αλλά ούτε αυτό μου φαίνεται λογικό και κατανοητό.

 

Επίσης αν ήταν να δημιουργείται ισοδύναμος πυκνωτής ανάμεσα στα μακρυά καλώδια του δευτερεύοντος και της γης, τότε θα έπρεπε να υπεισέρχεται στο σκεπτικό και η ύπαρξη γης. Αν δηλαδή είμαι σε, απομονωμένο από την γη, δάπεδο και αμολήσω 1000 μέτρα καλώδιο στο δευτερεύον και πιάσω τον έναν αγωγό, θα την γλυτώσω;

Δημοσιεύτηκε

Εύλογες οι ερωτήσεις αγαπητέ Κώστα. Ούτε εγώ μπορώ να το καταλάβω. Απ όσα όμως έχουν ειπωθεί πιστεύω ότι το τελικό κύκλωμα είναι αυτό της παρακάτω εικόνας και η επικίνδυνη τάση είναι η τάση "V".

 

Βέβαια αφού αναφερόμαστε στις χωρητικότητες θα έπρεπε λογικά να υπάρχει ακόμα ένας πυκνωτής ανάμεσα στους δύο αγωγούς (στη μεταξύ των χωρητικότητα δηλαδή). Τώρα πόσο σωστό είναι ένας Θεός ξέρει.

 

3412472_bigthumb.JPG

 

Το ερώτημα νομίζω είναι : πως αναπτύσσεται αυτή η χωρητικότητα μεταξύ γης και αγωγού στο κύκλωμα. Αν τα καλώδια μας δεν είναι στο έδαφος αλλά σε 50 μέτρα ύψος τότε προφανώς, υποθέτω δηλαδή, αλλάζει η χωρητικότητα άρα και αυτό το όριο των 400-500 μέτρων που λέει το πρότυπο.

Δημοσιεύτηκε

Γνώμη μου είναι ότι παντού υπάρχει πυκνωτής. Και η χωρητικότητά του εξαρτάται από τις διαστάσεις των μεταλλικών μερών ("πλάκες" του πυκνωτή) και το υλικό που υπάρχει ανάμεσα, δηλαδή από τη διηλεκτρική του σταθερά και την απόσταση των πλακών.

 

Συνεπώς υπάρχει πυκνωτής και στον άλλο αγωγό, με τον οποίο μπαίνουμε παράλληλα, και συνεδόμαστε σε σειρά με τον εικονιζόμενο πυκνωτή. Γνώμη μου δηλαδή

Δημοσιεύτηκε

Για να έχουμε έναν πυκνωτή χρειάζεται

1. Δύο σώματα (πόλοι)

2. Διηλεκτρικό (δηλαδή τα σώματα να είναι μονωμένα μεταξύ τους με κάτι)

3. Διαφορά δυναμικού

 

Ανάμεσα σε κάθε αγωγό δευτερεύοντος, και στην γη , ΔΕΝ εκπληρώνεται η συνθήκη 3. Δηλαδή δεν έχουμε διαφορά δυναμικού ορισμένη. Εχουμε απροσδιόριστη διαφορά δυναμικού. Μπορεί να είναι 0 v αλλά μπορεί να είναι και 100.000 v. Βέβαια αν είναι (λόγω οιωνεί στατικού ηλεκτισμού) 100.000 v και έχει 500 μέτρα μήκος, και το ακουμπήσεις θα το φας το σουτ. Αλλά αυτό είναι ανεξάρτητο από την λειτουργία του σαν δευτερεύον με τάση λειτουργίας 220 v. Λέτε αυτό να είναι;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.