nvel Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2017 (edited) σοβαρά τώρα, συζητάτε την υποχρεωτικότητα ή την προαιρετικότητα στα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών τε; όταν το συμβούλιο της επικρατείας έχει αποφασίσει επί του θέματος πριν χρόνια και για τους ηλεκτρολόγους με την απόφαση 2544/2013 Edited Ιούνιος 5 , 2017 by nvel
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 5 , 2017 ξεκαθάρισαν ποιά δικαιώματα θα δοθούν όμως?
Alexios Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Η πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια μας χρησιμοποιεί και μας "δουλεύει" κανονικά και με το νόμο. Προσωπικά δεν αναμένω απολύτως τίποτα. Ο Γαβρόγλου παίζει το παιχνίδι των καθυστερήσεων άψογα όπως και οι προηγούμενοι υπουργοί (ΣΥΡΙΖΑ - Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ) μηδενός εξαιρουμένου και αναμένει τον επόμενο για να του δώσει τη σκυτάλη, τόσο απλά. Ιδού μια από τις τελευταίες αποδείξεις και με τη βούλα του Στε. PRAKTIKO_SIMORFOSIS_STE.pdf
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Η επίλυση του ζητήματος μετακυλίεται στα ιδρύματα που πρέπει να διαπραγματευτούν μεταξύ τους για τη μοιρασιά των δικαιωμάτων. Αυτό φαίνεται να αφορά ακόμα και υποθέσεις μεταξύ των τμημάτων ΑΕΙ (πχ ζητήματα μεταξύ πολυτεχνείων και θετικών επιστημών). Ειδικά στο θέμα των ΤΕΙ να δούμε πώς θα το χειριστεί η διοίκησή τους και τι θα καταφέρει να αποσπάσει για τους δικούς της αποφοίτους.
Alexios Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δεν υπάρχει θέμα μοιρασιάς δικαιωμάτων, αυτός ο όρος είναι τουλάχιστον αστείος. Ας διδαχθούμε από την πολιτισμένη Ευρώπη και κάτι καλό. Υπάρχουν δοκιμασμένα συστήματα, όπως της Γερμανίας ή Αγγλίας. Το ζήτημα είναι πάρα πολύ απλό και εύκολο, απλά απαιτείται πολιτική βούληση και απαγκίστρωση από τα συντεχνιακά συμφέροντα του ΤΕΕ. Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα.
JimakosR Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 http://www.opengov.gr/ypepth/?p=3411#comments Tα σχόλια για το αρθρο 46 σχετικά με τα ΕΔ
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 (edited) προς georgios_m απόφαση 267/2016 του συμβουλίου επικρατείας σημείωση 12 Ωραία. Ο συνάδελφος κέρδισε τα επαγγελματικά δικαιώματα του...υπομηχανικού. Αν ενδιαφέρεσαι για κάτι τέτοιο προχώρα το. Επειδή το φόρουμ είναι χώρος ενημέρωσης των μηχανικών και όχι χώρος αποφάσεων και συνελεύσεων, παραθέτω τα ακόλουθα: https://www.esos.gr/arthra/47643/yperpsifistike-i-diataxi-gia-ta-epaggelmatika-dikaiomata-ton-mihanikon ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ (Αγορητής ΚΚΕ): Με το άρθρο 29 η Κυβέρνηση φέρνει διατάξεις άσχετες με το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία του σχεδίου νόμου που αφορούν τα επαγγελματικά δικαιώματα πολιτικών μηχανικών, αρχιτεκτόνων και τοπογράφων, χωρίς να δώσει την δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου και συζήτησης με τους ενδιαφερόμενους. Δηλαδή, ακολουθεί την τακτική του αιφνιδιασμού, ακριβώς γιατί κλιμακώνει την επίθεση στα δικαιώματα αυτών των εργαζομένων. Με την παρούσα διάταξη διαιωνίζεται το καθεστώς μηχανικών δύο ταχυτήτων πάνω στο ίδιο αντικείμενο, ώστε οι απόφοιτοι των ΑΤΕΙ, όπως και των κολλεγίων, των ξένων bachelor, κλπ., θα αξιοποιούνται ως θρυαλλίδα κατακερματισμού και ισοπέδωσης προς τα κάτω των όρων άσκησης του επαγγέλματος τόσο των διπλωματούχων μηχανικών όσο και των ίδιων. Προωθείται η αναγνώριση των κολλεγίων τριετούς φοίτησης του εξωτερικού ως ισότιμων με τις σχολές του εσωτερικού, στα πλαίσια της εφαρμογής της Οδηγίας 36/2006 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατακερματίζετε τα επιστημονικά γνωστικά αντικείμενα εισάγοντας πεδία γνώσης, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για πολλαπλά γνωστικά αντικείμενα των διαφόρων σχολών, που θα αντιστοιχίζονται σε πολλαπλές υποειδικότητες. Η αναγνώρισή τους ως βασικές ειδικότητες, δεν συνοδεύεται από την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων στο πτυχίο για όλους. Αντίθετα, όλα αυτά θα μπουν στο γενικό καζάνι των προεδρικών διαταγμάτων, που θα μοιράσουν κατακερματισμένα δικαιώματα μέσω πιστοποιήσεων, εξετάσεων, κλπ..Η αντιμετώπιση αυτού του υπαρκτού προβλήματος των νέων ειδικοτήτων, αποτελεί ένα ακόμη πρόσχημα για την Κυβέρνηση προκειμένου να επιταχύνει το νόμο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος. Με τη νέα νομοτεχνική βελτίωση στο άρθρο 29 εισάγεται -και είναι αποκαλυπτικό- το ότι οι διατάξεις βασίζονται στην τήρηση της αρχής της επαγγελματικής ελευθερίας βάσει του ν. 3919/2011. Είναι αποκαλυπτική, λοιπόν, η πρόθεση της Κυβέρνησης, το γιατί φέρνει αυτή τη συγκεκριμένη διάταξη. Η συζήτηση έγινε για άλλο θέμα (παρόμοιο με τα ε.δ.) αλλά η τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ είναι πέρα για πέρα αληθής. Αυτά μας περιμένουν. Όλοι όσοι επικαλούνται "Ευρώπας", "ευρωπαϊκό δίκαιο", "ευρωπαϊκή νομοθεσία", "επαγγελματικές πιστοποιήσεις" κλπ. κλπ - ένθεν κακείθεν - σκάβουν όχι μόνο το λάκκο τους αλλά και το λάκκο του επαγγέλματος του μηχανικού στη χώρα. Το μόνο δίκαιο της Ευρώπης είναι το συμφέρον των πολυεθνικών, που υπονομεύουν αρχικά και χειραγωγούν μετά, την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τις οικονομίες των ασθενέστερων κρατών. Τελικός στόχος είναι η είσοδος ξένων πολυεθνικών στο χώρο των κατασκευών στη Ελλάδα και το σβήσιμο του ανεξάρτητου επιστήμονα - επαγγελματία. Edited Ιούνιος 6 , 2017 by Konstantinos IB
panosf Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 αυτό κατάλαβες? για την υποχρεωτικότητα της ψήφισης των ΕΔ απάντησα και μάλιστα έχει υπογράμμιση διαβάστε λίγο καλύτερα και όχι επιγραμματικά παιδιά μαζί σας είμαι !! τα παλιά δικαιώματα δεν σταμάτησα να τα ασκώ ποτέ (και τοπογραφικά σε ΕΓΣΑ) και μάλιστα μετά την ψήφιση του 318/1994 μετά από κόντρες υπέγραφα και σιδηροκατασκευές κλπ κανονικά αλλά μας τα χάλασε το ΣΤΕ με την ακύρωση του άρθρου 2.
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Ποιός σας εγγυάται ότι τα δικαιώματα που θα σας δώσουν για να συμμορφωθούν με το συμβούλιο της επικρατείας θα είναι δικαιώματα επιπέδου μηχανικού?
Konstantinos IB Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 6 , 2017 (edited) Tο Προεδρικό Διάταγμα 318/94 που είχε εκδοθεί από τον Γιώργο Παπανδρέου όταν ήταν υπουργός Παιδείας και εξομοίωνε τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων τριών Τμημάτων των ΤΕΙ (Πολιτικών Δομικών Έργων, Έργων Υποδομής και Τοπογραφίας) με αυτά των αντιστοίχων σχολών του Πολυτεχνείου, κρίθηκε από το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ αντισυνταγματικό. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, η αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων των ΤΕΙ κρίθηκε ανεπίτρεπτη, διότι οδηγεί σε έμμεση καταστρατήγηση του διαχωρισμού των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των σχολών ανώτερης βαθμίδας. Κρίθηκε επίσης αντισυνταγματική, η πλήρης επαγγελματική εξομοίωση των πτυχιούχων ΤΕΙ τριετούς φοίτησης με τους αποφοίτους των ΑΕΙ διότι οι διατάξεις του Συντάγματος εισάγουν σαφή διάκριση μεταξύ των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Την απόφαση του ΣτΕ δεν επηρέασε ούτε ο νόμος 2916/01 της "ανωτατοποίησης" των ΤΕΙ, αφού το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο κατέταξε τα ΤΕΙ στη βαθμίδα των ανώτερων σχολών. Γιατί; Διαβάστε μόνοι σας: http://engineering.teicm.gr/downloads/nomothesies/2916_2001.pdf Τα ΑΤΕΙ παρέμειναν "Τεχνολογικά Ιδρύματα" μη πανεπιστημιακού χαρακτήρα. Μετά από αυτή την απόφαση, οι απόφοιτοι των συγκεκριμένων Τμημάτων των ΤΕΙ έμειναν στον αέρα διότι τους αφαιρέθηκαν τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες σχολές των ΤΕΙ...Η απόφαση του ΣτΕ δεν στηρίχθηκε σε πιέσεις του ΤΕΕ όπως κάποιοι διατείνονται εδώ μέσα αλλά στην κείμενη συνταγματική νομοθεσία. Το αν ήρθε άλλη απόφαση του ΣτΕ και τους επανέφερε τα παλιά ε.δ. αυτό δεν ήταν νίκη ούτε δικαίωση αλλά ήττα κατά κράτος. Η αλήθεια είναι ότι τα ΤΕΙ ονομάστηκαν ανώτατα χωρίς καμία αναβάθμιση προγραμμάτων σπουδών, υλικοτεχνικής υποδομής κλπ. Η μετονομασία τους σε "Τεχνολογικά" Ιδρύματα είναι παπατζηλίκι πράσινων αλόγων, (κυριολεκτικά: ά-λογων) διότι δημιούργησε διαχωρισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε δυο κατευθύνσεις, με την τεχνολογική κατεύθυνση - αντικειμενικά - υποδεέστερη. Και αυτό γιατί η τεχνολογία αποτελεί εφαρμογή της επιστήμης και όχι απλώς δεν μπορεί να χωριστεί από αυτήν αλλά την έχει και προϋπόθεση. Η σπουδή τεχνολογιών είναι μια μηχανιστική γνώση που απαιτεί μεν επιστημονικό υπόβαθρο για την κατανόησή τους, αλλά αχρηστεύεται από την εξέλιξη της επιστήμης. Άρα, όσο υπάρχει αυτή η κατεύθυνση σπουδών, όχι απλώς θα γίνεται δύσκολη η ουσιαστική τους αναβάθμιση, αλλά υπό το βάρος της συμφωνίας της Μπολόνια για τα 3ετούς φοίτησης "πανεπιστήμια", γίνεται δούρειος ίππος για όλη την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Όταν ο άλλος μπορεί να πάρει με τρία χρόνια φοίτησης πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτου Πολυτεχνείου, δεν έχει κανένα νόημα το να αριστεύσει στις εισαγωγικές εξετάσεις, ούτε κάτσει 5 χρόνια να κοπανιέται με ανώτερα μαθηματικά, φυσική και μαθήματα της επιστήμης του μηχανικού. Δεν με πειράζουν τα ε.δ. των αποφοίτων ΤΕΙ, το είπα εξ' άλλου πιο πάνω, αλλά αυτό το αναχρονιστικό μοντέλο παρεχόμενης γνώσης, όσο και αν αυτό θεωρείται αυθαίρετα "δυσκολότερο" και "αναβαθμισμένο". Και το πρόβλημα δεν το δημιουργεί η ΕΕΤΕΜ, το ΤΕΕ και οι απόφοιτοι, αλλά όλα τα σκουριασμένα μυαλά που γουστάρουν ακόμη το μοντέλο του "καθηγητή εφαρμογών". Ίσως γιατί αυτό βολεύει...το βόλεμα μερικών. Και παρά το ότι υπάρχει κάποιο ευρωπαϊκό ακαδημαϊκό μοντέλο που μπορούμε να στηριχτούμε, και υπάρχει επίσης καλή διάθεση από Πολυτεχνείο - ΤΕΙ, υπάρχει η απόφαση των αφεντικών της Ε.Ε. για την υποβάθμιση του επαγγέλματος του μηχανικού στην Ελλάδα και γενικώς των ασθενέστερων χωρών. Edited Ιούνιος 6 , 2017 by Konstantinos IB
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα