Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Το νομοσχέδιο για το ΜΗΚΙΕ ξεκίνησε να επεξεργάζεται μετά τον σεισμό του '99 στην Αθήνα. Θεωρώ πως τα 10 χρόνια που μεσολάβησαν είναι υπεραρκετά για να τελειοποιηθεί στο βαθμό του εφικτού το Π.Δ., να έχει ψηφιστεί και να έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται. Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι μηχανικοί; Μήπως να περιμένουμε τον επόμενο μεγάλο σεισμό με τα δεκάδες θύματα και κάποιους συναδέλφους στη φυλακή;

Το συγκεκριμένο θέμα θα πρέπει να διαβαστεί από όλα τα μέλη του forum!

Περιμένω να διαβάσω ιδέες σας για το πως θα τελειοποιηθεί και προωθηθεί σύντομα το νομοσχέδιο προς ψήφιση στην Βουλή

Δημοσιεύτηκε

Με το που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για το Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών Έργων και ξεκινήσει να εφαρμόζεται θα λυθούν όλα τα παραπάνω θέματα. Και ιδιοκτήτες και μηχανικοί θα έχουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις και απαιτήσεις.

Δημοσιεύτηκε

Θα εξαφανιστεί το φαινόμενο ιδιοκτήτης - επιστάτης. Θα υπάρχει ο επιβλέπον μηχανικός, ο εργολήπτης κατασκευαστής με τις προυποθέσεις που ορίζει το σχέδιο νόμου, τα πιστοποιημένα συνεργεία, και ο ιδιοκτήτης που θα έχει στα χέρια του μια συγγραφή υποχρεώσεων και μια συγκεκριμένη τιμή. Και στο τέλος θα υπάρχει και μια εγγύηση καλής εκτέλεσης του έργου.

Δημοσιεύτηκε

Χμμμ...

έτσι λές ε;

Κι όλα αυτά απο την μία μέρα στην άλλη, μόνο και μόνο επειδή θα ψηφιστεί ένας νόμος;

 

Όχι ότι δεν συμφωνώ ότι είναι το σωστό, αλλά δεν πιστεύω ότι τα χρονίζοντα προβλήματα λύνονται απλά με την ψήφιση ενός νόμου, χωρίς να αλλάξει η περιρρέουσα κατάσταση.

Δημοσιεύτηκε

Όταν θα ψηφιστεί ο νόμος θα περάσει και στην συνέιδηση του κόσμου πως από ιδιοκτήτης να γίνεις κατασκευαστής θέλει προσόντα, τυπικά και ουσιαστικά. Γιατί όταν κάποιος κτίζει με αυτεπιστασία αυτομάτως χρήζει τον εαυτό του κατασκευαστή.

Όπου κατασκευαστής σημαίνει άπειρες τεχνικές, νομικές και χρηματοοικονομικές γνώσεις.

Δημοσιεύτηκε
Όταν θα ψηφιστεί ο νόμος θα περάσει και στην συνέιδηση του κόσμου πως από ιδιοκτήτης να γίνεις κατασκευαστής θέλει προσόντα, τυπικά και ουσιαστικά. Γιατί όταν κάποιος κτίζει με αυτεπιστασία αυτομάτως χρήζει τον εαυτό του κατασκευαστή.

Όπου κατασκευαστής σημαίνει άπειρες τεχνικές, νομικές και χρηματοοικονομικές γνώσεις.

 

Με ένα νόμο θα γίνουν όλα αυτά;;;

Πολύ αισιόδοξο σε βρίσκω... Αν αρκούσε ένας νόμος, τότε δεν θα έπρεπε να υπάρχουν φοροφυγάδες, αιυθαίρετα, καμμένα δάση, φακελάκια, λαδώματα κλπ κλπ κλπ...

 

Τέλος πάντων βγήκαμε λίγο εκτός θέματος...

Δημοσιεύτηκε

Ας καθόμαστε τότε να λύνουμε δωρεάν όλα τα τεχνικά, νομικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κάθε επίδοξος ιδιοκτήτης - κατασκευαστής.

Αν θέλουμε να είμαστε υπεύθυνοι ως επιστήμονες θα πρέπει να καθοδηγούμε με υπεύθυνες συμβουλές όσους μας τις ζητάνε.

Δηλαδή συμβουλέψου κύριε ιδιοκτήτη τον επιβλέποντα της οικοδομής σου, ή τον νομικό σου σύμβουλο ή τον λογιστή σου.

Διαφορετικά ας συνειδητοποιήσει ο ιδιοκτήτης πως όπως ανέθεσε σε μηχανικό την έκδοση της οικοδομικής αδείας ας του αναθέσει και την κατασκευή.

Φανταστείτε να έβγαιναν οι άδειες με την φιλοσοφία της αυτεπιστασίας: θα πέρναγε ο ιδιοκτήτης από το γραφείο του μηχανικού, θα έπαιρνε το φάκελο με τις μελέτες, θα τον εξέταζε με τον μηχανικό της πολεοδομίας και μετά θα ξανασυναντιώταν με τον μηχανικό για να δουν τις παρατηρήσεις. Όπως είναι παράδοξο να αναλαμβάνει την διεκπεραίωση του φακέλου του ο ιδιοκτήτης, καθ' ότι δεν κατέχει από ΓΟΚ, κτηριοδομικό, αντισεισμικό κλπ, άλλο τόσο παράδοξο είναι να αναλαμβάνει και την επιστασία της οικοδομής του αφού δεν έχει τις απαραίτητες τεχνικές και όχι μόνο γνώσεις.

Δημοσιεύτηκε

Τι λες φίλε μου; Υπάρχει καμμία αμοιβή με τίτλο "διεκπεραίωση φακέλου";;; Το σύστημα διεκπεραίωσης που υπάρχει είναι καθεστώς που προκλήθηκε από τις πολεοδομίες και τους μηχανικούς για να μην τρέχει ο ιδιοκτήτης.

 

Κανονικά θα έπρεπε, ναι, να παίρνει ο ιδιοκτήτης τους φακέλους των μελετών, να τους πληρώνει και άντε γειά σας, να τους πάει μόνος του στην πολεοδομία....

 

2ον Τι σχέση έχει αυτή η διαδικασία με το ΜΗΚΙΕ;; Αυτό που προσπαθεί να πει ο Achille είναι ότι στην ΠαλιοΚώσταινα που ζούμε ένας νόμος δεν αλλάζει εύκολα τα πράγματα. Εγώ επειδή έχω μελετήσει το το προσχέδιο και επειδή ξέρω τι συμβαίνει στην πιάτσα σου λέω ότι ΑΝ εφαρμοστεί τελικά το μόνο που θα επιτευχθεί θα είναι επιπλέον ευθύνες και γραφειοκρατία για τους μηχανικούς. Μου θυμίζει κάτι σαν τους τεχνικούς ασφαλείας που έχουν κάποιες επιχειρήσεις μόνο και μόνο για να τους δηλώνουν και όταν γίνει το κακό τρέχα γύρευε...

Δημοσιεύτηκε

Γιάννη αγνοείς πως στο παρελθόν για να μπεις στην πολεοδομία έδειχνες στην είσοδο ταυτότητα μέλους ΤΕΕ. Νομίζω πως τέτοιο μέτρο είχε πολλά θετικά και για μας και για τους υπαλλήλους της πολεοδομίας.

Συμφωνώ πως δεν αμοιβόμαστε για την διεκπαιρέωση αλλά μην είμαστε και παράλογοι...

Κάπου είναι και ηθική υποχρεώσή μας να παραδείδουμε το στέλεχος μαζί με τον φάκελο και όχι σκέτο φάκελο.

Όσο αφορά για το ΜΗΚΙΕ, επείδη έχω ασχοληθεί από το 2003 με το νομοσχέδιο, μόνο θετικά έχει για εμάς τους μηχανικούς, ξεκαθαρίζει το τοπίο στα ιδιωτικά έργα και θα έπρεπε να ήταν νόμος του κράτους.

Αυτό που λές πως "θα είναι επιπλέον ευθύνες" εσύ νομίζεις πως όταν γίνει η "στραβή", στο υπάρχον θολό τοπίο, δεν θα σε τραβάνε στα δικαστήρια;

Επειδή αφορμή για την σύνταξη του νομοσχεδίου για το ΜΗΚΙΕ ήταν οι "στραβές" που έγιναν στην Αθήνα με το σεισμό του '99 και τους δεκάδες νεκρούς, εγώ λέω ΝΑΙ.

Και επιτέλους μηχανικοί είμαστε, ας αναλάβουμε τις ευθύνες μας κάτω όμως από το κατάλληλο νομικό πλαίσιο που δεν θα αφήνει περιθώρια για "στραβές"

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.