Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Μεταξύ άλλων η κα Βαγγελάτου έκανε την πρόταση για την δημιουργία ενός υπομητρώου στο ΜΗΚΙΕ στο οποίο θα εγγράφονται και υπό προυποθέσεις όσοι θα ασχολούνται με επεμβάσεις στα υφιστάμενα. Στο σημείο αυτό υπήρξε έντονη αντίδραση μερίδας του ακροατηρίου.

Δημοσιεύτηκε

Και πολύ σωστά αντέδρασαν γιατί το υπομητρώο αυτό προτάθηκε να δημιουργηθεί σε στυλ κλίκας και μασσωνίας αφαιρώντας τη δυνατότητα συμμετοχής από πολύ μεγάλο μέρος μηχανικών .

Δημοσιεύτηκε

Ξεκαθαρίζοντας από την αρχή ότι προς το παρόν δεν έχω καταλήξει οριστικά ως προς το σωστό της μιας ή της άλλης άποψης νομίζω ότο το θέμα θέλει συζήτηση.

 

Γενικά μιλώντας , έχουμε κάνει και εδώ στο forum συζητήσεις για το κατά πόσο είναι ορθό ένας μηχανικός με την κτήση του πτυχίου του να μπορεί να αναλαμβάνει το οποιοδήποτε έργο ασχέτους μεγέθους και ιδιαιτεροτήτων. Εχει εκφραστεί και η άποψη ότι ίσως είναι ορθότερο να υπάρχει μια κατηγοριοποίηση, σαν τάξεις πτυχίου , που να επιτρέπει σταδιακά την μετάβαση ενός νέου μηχανικού σε μεγαλύτερες κατηγορίες έργων.

 

Εν προκειμένω , τέτοιας μορφής και έκτασης επεμβάσεις , σαν αυτές που παρουσιάστηκαν , θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά απαιτητικές και ως προς την μελέτη τους και ίσως ακόμη περισσότερο ως προς την εφαρμογή και επίβλεψή τους. Οπως θα είδες μέχρι και "κόντρα" σε επίπεδο καθηγητών υπήρξε σε κάποιες περιπτώσεις σχετικά με την ορθότητα της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε.

 

Υπάρχει επίσης και το θέμα των ειδικοτήτων των ΠΜ που δεν λαμβάνονται υπ'όψη. Πχ να έχει ειδικευτεί κάποιος στα υδραυλικά έργα ας πούμε. Η να έχει μόλις αποφοιτήσει.Είναι σε θέση να αναλάβει τέτοιες επεμβάσεις ? Θα μου πεις ο σωστός μηχανικός ξέρει μέχρι που μπορεί και με αίσθημα ευθύνης εκεί σταματάει. Μπορούμε όμως πάντα να βασιζόμαστε στο φιλότιμο και την συνείδηση του καθενός , ειδικά όταν μπαίνουν θέματα ασφάλειας ?

 

Εκ πρώτης όψεως λοιπόν ίσως δεν φαίνεται παράλογο να τεθεί ένα μίνιμουμ απαίτησης εμπειρίας και δυνατοτήτων ως προς τον μελετητή/επιβλέποντα τέτοιων έργων.

 

Βέβαια θα είχε ενδιαφέρον να είχε παρουσιαστεί αναλυτικότερα η πρόταση αυτή , δηλαδή ποιες είναι οι προυποθέσεις , αν θεσπίζονται κατηγορίες μεγεθών έργων κλπ. Ετσι θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι πιο χειροπιαστό προς συζήτηση. Ενώ τώρα έχουμε μια ανακοίνωση - πυροτέχνημα και μια αντανακλαστική αντίδραση συναδέλφων. Τώρα περί μασονίας και κλίκας δεν γνωρίζω το παρασκήνιο , αν ξέρεις κάτι παραπάνω είμαστε όλο αυτιά.

  • Upvote 1
Δημοσιεύτηκε

εφόσον επιτρέπεται σε όλους τους πτυχιούχους να μελετούν και να επιβλέπουν οποιαδήποτε ιδιωτική κατασκευή

 

με ποιά λογική δεν έχουν τα προσόντα-ικανότητες να μετέχουν στο Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών έργων;;;;

 

όσο για τις "προυποθέσεις" και τους "περιορισμούς"

μπάινουν ανάλογα με τα συμφέροντα αυτονών που αποφασίζουν

Δημοσιεύτηκε

Εάν τελικά θεσμοθετηθεί ΜΗΚΙΕ με βάση το σχέδιο ΠΔ που κυκλοφορεί, θα αποτελέσει την απόλυτη απαξίωση του ΤΕΕ.

Ουσιαστικά η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, που σήμερα έχει ακυρωθεί για τα Δημόσια Έργα (γιατί απαιτείται εγγραφή σε Μητρώο Κατασκευαστών ή Μελετητών), θα πάψει να έχει οποιοδήποτε αντίκρυσμα και στα Ιδιωτικά Έργα.

Δημοσιεύτηκε
με ποιά λογική δεν έχουν τα προσόντα-ικανότητες να μετέχουν στο Μητρώο Κατασκευαστών Ιδιωτικών έργων

 

Δεν ειπώθηκε κάτι τέτοιο. Εγινε αναφορά για ένα υπο-μητρώο του ΜΗΚΙΕ για τα θέματα επεμβάσεων και μόνο.

Δημοσιεύτηκε

'Οπως σωστά avgoust είπες δεν είναι δυνατόν με το που βγαίνει ο μηχανικός στην πιάτσα να μπορεί να κάνει αυτομάτως τα πάντα . Θέλω να πιστεύω όμως πως έχει ο καθένας τη γνώση των δυνατοτήτων του και δεν αναλαμβάνει εργασίες που δεν γνωρίζει ή τις αναλαμβάνει με τη συνδρομή ενός μηχανικού εμπειρότερου.

Το θέμα των υποειδικοτήτων με βρίσκει κάθετα αντίθετη από τη στιγμή που τα ελληνικά πολυτεχνεία ουσιαστικά δεν προσφέρουν καμιά επιμόρφωση σε θέματα πρακτικά με αποτέλεσμα όταν κάποιος τελειώσει π.χ πολιτικός μηχανικός ούτε σχέδιο να έχει διδαχτεί όπως θα έπρεπε , ούτε τον ΓΟΚ να ξέρει για να μπορεί να τον εφαρμόσει , ούτε γενικά κάποια μεθοδολογία για να κινηθεί ( Δεν συζητάω για τους αρχιτέκτονες που εκεί οι ελλείψεις και αν είναι μεγάλες ..!). Το μόνο του εφόδιο είναι οι άπειρες και συνήθως άχρηστες σε μεγάλο βαθμό θεωρητικές γνώσεις που θα πρέπει ο ίδιος ο απόφοιτος να τις βάλει σε μια τάξη για να τις αξιοποιήσει μετά στον επαγγελματικό στίβο . Από αυτήν την άποψη τι έχεις τελειώσει δομοστατικός , τι υδραυλικός , πολύ μικρή διαφορά έχει για μένα . Επίσης αν δεν απατώμαι ειπώθηκε αλλά καλό θα ήταν να το επιβεβαιώσει και κάποιος που τελείωσε πρόσφατα Ελλάδα πως δεν γίνονται αντίστοιχα μαθήματα στα πολυτεχνεία μας . Θέλω καλή την πίστη να πιστεύω πως ίσως και να γίνονται αλλά οτι είναι κατ΄επιλογήν και λογικά λόγω και της δυσκολίας τους τα παρακολουθούν ελαχιστότατοι .

Από τη στιγμή λοιπόν που δεν παρέχεται πουθενά σήμερα ουσιαστική γνώση του ζητήματος των ενισχύσεων (ούτε από τα Πολυτεχνεία , ούτε μέσω επιμορφωτικών και πιστοποιημένων σεμιναρίων) γιατί να μπουν περιορισμοί ? 'Ασε που η χρονική δέσμευση των 10ετών από την αποφοίτηση και αν είναι αυθαίρετα ειλημμένη . Γιατί 10χρόνια και όχι 20 , ή 5 ή 15? Γιατί απλούστατα τόσο περίπου καθορίζουν οι καθηγητές ειδικά και οι μεγαλομηχανικοί κατά δεύτερον το χρόνο που τους υπολείπεται μέχρι τη συνταξιοδότηση και την απόσυρση από την ενεργό δράση .

Τώρα όσον αφορά τις διαφωνίες των καθηγητών όσον αφορά τις λύσεις που είχαν δωθεί σε κάποια θέματα αυτές υπήρξαν για πολλούς λόγους :

-Για να φανούν την πρώτη μέρα της διημερίδας πως υπήρχαν και οι εκ της Θεσσαλονίκης καθηγητές μιας και δεν παρουσιαζόταν κάποια δική τους κατασκευή .

-Για να διαφωνούμε απλώς για να διαφωνούμε .

-Επειδή η πίτα των έργων είναι πάρα πολύ μικρή (μπορεί να είναι πολλά τα κτίρια που χρήζουν επισκευής αλλά ελάχιστα είναι αυτά που τελικά θα επισκευαστούν και ακόμα λιγότερα τα λεγόμενα φιλέτα δηλ. τα δημόσια κτίρια και τα κτίρια με ιδιοκτήτες επιφανείς και εύπορους). Για να αναλαμβάνουν όλη τη δουλειά τα 10-15 γραφεία που όπως μάλλον παρατήρησες υπάρχουν στο χώρο με τη βοήθεια των μεγαλοκαθηγητάδων ? Αλήθεια ποιο το νομικό πλαίσιο με το οποίο μπορούν να αναλαμβάνουν τέτοιες περιπτώσεις οι καθηγητές ?

-Επειδή οι τρόποι επίλυσης του κάθε προβλήματος ενίσχυσης είναι παραπάνω από ένας .

-Επειδή ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει κάποιος εν ισχύ και δεσμευτικός ως προς την εφαρμογή του κανονισμός επισκευών .

Υ.Γ. Και πολιτικός μηχανικός είμαι και με κατεύθυνση δομοστατικού και με 10χρόνια τουλάχιστον εμπειρίας (προβλέπω να έχω αν και ποτέ ισχύσει κάποιο τέτοιο μητρώο) και ότι αφορά τέτοια θέματα το παρακολουθώ ανελειπώς και σε ουσιαστική εφαρμογή επισκευών θα προβώ σύντομα . Ουσιαστικά δηλαδή θα πληρώ τις προϋποθέσεις εισαγωγής με τα σημερινά δεδομένα σε μια τέτοια κλίκα . Απλά διαφωνώ με τα κριτήρια εισαγωγής και ακόμα περισσότερο με τον τρόπο που παρουσιάστηκαν από τη συγκεκριμένη κυρία . Ο απαξιωτικός της τόνος για όλους τους υπόλοιπους μηχανικούς που δεν είναι καθηγητές ή δεν έχουν σχέση με το ΤΕΕ με οδήγησε στο χαρακτηρισμό περί μασσωνίας και κλίκας .

Δημοσιεύτηκε
Αλήθεια ποιο το νομικό πλαίσιο με το οποίο μπορούν να αναλαμβάνουν τέτοιες περιπτώσεις οι καθηγητές ?

 

Με αυτή την απορία έμεινα κι εγώ. Φάνηκε σαν κάποιοι να έχουν συστήσει και εταιρείες.

Δημοσιεύτηκε

Η διαφορά μεταξύ του δομοστατικού και του συγκοινωνιολόγου ή του υδραυλικού είναι τεράστια και γι αυτό είμαι υπέρ των υπο-ειδικοτήτων. Δεν είναι δυνατόν να έχουν όλοι οι παραπάνω τα ίδια δικαιώματα και τεράστιες διαφορές σε γνώσεις.

 

Άλλο το τι αναλαμβάνεις όταν με το καλό πάρεις το δίπλωμά σου και άλλο το τι υπογράφεις. Μπορεί να μην αναλαμβάνεις είτε γιατί δεν γνωρίζεις είτε γιατί φοβάσαι είτε για άλλο λόγο. Μπορείς όμως να υπογράφεις τα πάντα κι αυτό είναι κατά τη γνώμη μου λάθος. Πρέπει να υπάρχει ταύτιση του τι αναλαμβάνουμε και τι υπογράφουμε για να μην πουλάμε μελέτες που δεν υπογράφουμε.

 

Για τα συμφέροντα, κλίκες κ.λπ. συμφωνώ μαζί σου.

Για μένα οι καθηγητές σ' όλα τα τμήματα όχι μόνο στο πολυτεχνείο έπρεπε να είναι αποκλειστικής απασχόλησης και μόνο και να μη βαφτίζονται κοινά έργα ως ερευνητικά για να φάνε κάποιοι. Όποιος δε θέλει να φύγει από το πανεπιστήμιο και να περιοριστεί στην επιχείρησή του χωρίς να φέρει τον τίτλο όμως του καθηγητή!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.