Engineer Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 26 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 26 , 2017 Σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να επενδυθούν 2,7 δισ. ευρώ σε 152 βασικά έργα μεταφορών που υποστηρίζουν την ανταγωνιστική, καθαρή και διασυνδεδεμένη κινητικότητα στην Ευρώπη. Για την Ελλάδα επιλέχθηκαν 7 προτάσεις για χρηματοδότηση (σε σύνολο 11 επιλέξιμων προτάσεων) με συνολική χρηματοδότηση ύψους 61 εκατ. ευρώ. Έτσι, η Επιτροπή υλοποιεί τόσο το Επενδυτικό σχέδιο για την Ευρώπη όσο και τη δέσμευσή της για καλύτερη συνδεσιμότητα στην Ευρώπη, όπου περιλαμβάνεται το θεματολόγιο «Η Ευρώπη σε κίνηση». Τα επιλεγέντα έργα θα συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών γραμμών, στην εξάλειψη των σημείων συμφόρησης και στη βελτίωση των διασυνοριακών συνδέσεων, στην εγκατάσταση σημείων εφοδιασμού με εναλλακτικά καύσιμα, καθώς και στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων διαχείρισης της κυκλοφορίας. Οι επενδύσεις αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του μηχανισμού διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη», η οποία είναι ο ενωσιακός μηχανισμός χρηματοδότησης των δικτύων υποδομών· θα αποδεσμευθούν 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ δημόσιων και ιδιωτικών συγχρηματοδοτήσεων. Με τις επενδύσεις αυτές όχι μόνο θα εκσυγχρονιστεί το δίκτυο μεταφορών της Ευρώπης, αλλά θα τονωθεί επίσης η οικονομική δραστηριότητα και η δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Εφέτος, από συνολικά 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ η Επιτροπή διαθέτει 1,8 δισεκατομμύρια στα 15 κράτη μέλη που είναι επιλέξιμα για στήριξη από το Ταμείο Συνοχής[1], ώστε να γεφυρώσουν κενά στις υποδομές τους. Η Επίτροπος της ΕΕ κ. Βιολέτα Μπουλτς, αρμόδια για τις μεταφορές, δήλωσε: «Η ζήτηση επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών είναι τεράστια. Αυτό το νέο κύμα επενδύσεων επικεντρώνεται σε καθαρά, καινοτόμα και ψηφιακά έργα με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών της Ευρώπης. Σήμερα βρισκόμαστε ένα βήμα πιο κοντά σε μια πραγματική ένωση μεταφορών που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των πολιτών, θα τονώσει την οικονομία και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης. Κοιτάζοντας μπροστά, καλώ τα ενδιαφερόμενα μέρη να αξιοποιήσουν κατά τον καλύτερο τρόπο τα εναπομένοντα κονδύλια και να τα συνδυάσουν ώστε να μεγιστοποιηθούν οι επιπτώσεις και η αποδοτικότητα όλων των πιθανών πόρων.» Τα επιλεγμένα έργα αφορούν κυρίως τα στρατηγικά τμήματα του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (το «κεντρικό δίκτυο») προκειμένου να εξασφαλιστούν η υψηλότερη δυνατή προστιθέμενη αξία και o αντίκτυπος για την ΕΕ. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης θα διατεθεί για την κατασκευή του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου (1,8 δισεκατομμύρια ευρώ), την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, την αναβάθμιση των οδικών μεταφορών και την ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μεταφορών (359,2 εκατομμύρια ευρώ), καθώς και για την εγκατάσταση συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) (311,3 εκατομμύρια ευρώ). Επιλεγμένες δράσεις περιλαμβάνουν εμβληματικές πρωτοβουλίες, όπως η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τμήματος Białystok-Ełk στην Πολωνία, μήκους άνω των 100 χλμ.· ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) στα κράτη μέλη της ΕΕ· η πλήρης επέκταση της οδικής σήραγγας Karawanken που συνδέει τη Σλοβενία με την Αυστρία· η ανάπτυξη δικτύου υψηλής ταχύτητας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη Σουηδία, τη Δανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία. Όλα τα έργα επελέγησαν για χρηματοδότηση με ανταγωνιστικές προσκλήσεις υποβολής προτάσεων που προκηρύχθηκαν στις 13 Οκτωβρίου 2016. Παραλήφθηκαν 349 αιτήσεις συνολικού ύψους χρηματοδότησης σχεδόν 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν, επομένως, σε θέση να επιλέξει τα καλύτερα έργα και, ταυτόχρονα, να εξασφαλίσει ισόρροπη κατανομή από γεωγραφική άποψη και στους διάφορους τρόπους μεταφοράς. Η χρηματοδοτική συνεισφορά της ΕΕ παρέχεται με τη μορφή επιχορηγήσεων, με ποσοστό συγχρηματοδότησης από 10% έως 50% του επιλέξιμου κόστους των έργων, ανάλογα με το είδος του και την πρόσκληση υποβολής προτάσεων (έως 85% από το κονδύλι συνοχής). Επόμενα βήματα Τα κράτη μέλη της ΕΕ που εκπροσωπούνται στην επιτροπή συντονισμού της Διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» πρέπει τώρα να εγκρίνουν επίσημα την απόφαση της προτεινόμενης χρηματοδότησης στη συνεδρίασή τους στις 6 Ιουλίου 2017. Η επίσημη απόφαση της Επιτροπής αναμένεται να ληφθεί στα τέλη Ιουλίου του 2017. Ο Εκτελεστικός Οργανισμός Καινοτομίας και Δικτύων (INEA) της Επιτροπής θα προετοιμάσει στη συνέχεια και θα υπογράψει συμφωνίες επιχορήγησης με τους δικαιούχους των επιμέρους έργων το δεύτερο εξάμηνο του 2017. Πηγή: http://www.ypodomes....sa-kai-i-ellada Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
george68 Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 26 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 26 , 2017 2,7 δις για ολοι την ευρωπη δεν ειναι λιγα ;;; Link to comment Share on other sites More sharing options...
jedi.Yannis Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούνιος 28 , 2017 Έχουν σταματήσει να επιδοτούν/ δρομολογούν έργα οδοποιίας (εμείς τρώμε τα τελευταία €υρώ για δρόμους). Αν λάβεις υπόψη τον τρόπο που γίνονται οι υποδομές στην ΕΕ, εκτός Ελλάδας, μάλλον πρόκειται για μικροβελτιώσεις σε μεμονωμένες υποδομές τραίνων, αεροδρομίων και λιμανιών που χρήζουν αναβάθμισης ή συντήρησης. Τελείως άλλο σκεπτικό έργων από ότι έχουμε συνηθίσει στο Ελλαδιστάν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα