Emporas Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 Η παθογένεια της Ελληνικής τριτοβάθμιας ξεκινάει και σταματάει στο καθηγητικό κατεστημένο. Πόσοι από μας έχουμε παραδείγματα κάποιος να τελειώσει προπτυχιακό σε ένα ίδρυμα, καπάκι να κάνει μεταπτυχιακό στο ίδιο ίδρυμα και στην συνέχεια διδακτορικό όπου θα συνεχίσει να δουλεύει σαν σκυλί για να μπορεί ο επιβλέπων καθηγητής να αξιώνει χρηματοδότηση για έρευνα. Η βιομηχανία παραγωγής δημοσιεύσεων είναι ένα ακόμα θέμα. 10 διδακτορικοί γράφουν από 1 paper ο καθένας και στην συνέχεια βάζουν σε όλα και τα 10 ονόματα. Αμέσως αμέσως να οι 10 δημοσιεύσεις που αποσκοπούν ώστε αύριο μεθαύριο να έχει πάτημα να διεκδικήσει μία θέση βοηθού καθηγητή χωρίς όμως να έχει ουσιαστικά συνεισφέρει στην διεύρυνση της επιστημονικής γνώσης. Μόνο σαν εικόνα. Αυτές θεωρώ εγώ ότι είναι παθογένειες. Δεν γνωρίζω αν συμβαίνουν αλλού στο εξωτερικό, γνωρίζω όμως τί συμβαίνει εδώ. Αναπαραγωγή της ίδιας γνώσης με ελάχιστη εξωστρέφεια και ανταλλαγή γνώσης. Εγώ στέκομαι καθαρά στο οικονομικό σκέλος και στο πόσο καλά "μαγαζιά" είναι τα δημόσια Α.Ε.Ι. της χώρας, σε μια περίοδο που το φοιτητικό "συνάλλαγμα" είναι αναγκαίο...για τα καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια υπάρχουν άλλοι, πιο αρμόδιοι να τα προσδιορίσουν & αξιολογήσουν και σαφώς εμάς ως "πελάτες" (πιστεύω ότι) δεν είναι στο "top" των προτεραιοτήτων μας...λίγο πολύ γίνεται αντιληπτό βέβαια ότι η παρεχόμενη γνώση είναι παρωχημένη, η παραγόμενη έρευνα υποδεέστερη του ανταγωνισμού κ.λπ. γιατί απλά το κλίμα είναι τέτοιο, όπως σωστά αναφέρεις... Και το Διεθνές δεν το ανέφερα τυχαία, ούτε γιατί έχω καμία σχέση με αυτό...το ανέφερα γιατί είναι η απόδειξη ότι ναι, μπορεί να γίνει αυτό που περιγράφω! Απλώς κάποιοι δεν θέλουν να γίνει...
JimakosR Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 (edited) Δεν ξερω τι ειναι χειροτερο.. Το κομπλεξ ανωτερότητας ή το κομπλεξ κατωτερότητας? Βεβαια, στο χωριο μου το λενε: "οσα δεν φτανει η αλεπου.." Δυστυχώς το πρώτο είναι εμφανές... Ίσως σου φταίει η αδιπ? Θα φτάσεις και συ και η αλεπου ολα οκ... Edited Ιούλιος 3 , 2017 by JimakosR
Emporas Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 3 , 2017 Τα λεφτά που δίνονται στα πανεπιστήμια που λες πρώτα π.χ ΜΙΤ κτλ είναι τεράστια. Δεν συγκρίνονται με ΕΜΠ. Μη συγκρίνεις ξερά νούμερα, σκέψου μόνο πόσα εκατομμύρια τζιράρει το MIT και τι έχει προσφέρει στην Αμερικανική οικονομία! Στο (κάθε) ΕΜΠ από τα λεφτά που έχουν επενδυθεί πόσα έχουν γυρίσει στην πραγματική οικονομία;Πόσα "αυγατίζουν";Πόσο "συνάλλαγμα" έχει προσελκύσει; Μόνο τους πτυχιούχους να βάλεις που έχουν φύγει σε άλλες χώρες, βγαίνει μείον το ταμείον...
Ήρωνας Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Παιδιά πάνω κάτω τα ίδια λέτε ο καθένας, απλά απο λίγο διαφορετική γωνία.Ναι τα πολυτεχνεία μας είναι σχετικά καλά. Με την έννοια ότι ένας φοιτητής που ενδιαφέρεται θα πάρει πολλές γνώσεις και όταν αποφοιτήσει θα έχει καλό (θεωρητικό) υπόβαθρο. Κατα καιρούς υπάρχουν και μεμονομένες αριστείες σε έρευνα κλπ ενώ αρκετοί καθηγητές έχουν πολλές δημοσιεύσεις και τουλάχιστον στα περιφερειακά πανεπιστήμια είναι κατα κανόνα προσβάσιμοι. Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι είναι δωρεάν ακόμη και τα βιβλία!!!Αλλα ότι θετικό παράγεται απο τα πανεπιστήμια οφείλεται ξεκάθαρα στο φιλότιμο ή τον εγωισμό ορισμένων καθηγητών-φοιτητών-διδακτορικών και όχι στο ίδιο το σύστημα.Η διαφορά μας με το εξωτερικό και η μεγαλύτερη μας παθογένεια είναι ότι έξω, το ίδιο το πανεπιστήμιο σε οδηγεί προς την κατεύθυνση του να παράξεις κάτι καλό. Στην Ελλάδα πολλές φορές δεν έχεις καν αυτή την δυνατότητα ή και να την έχεις θα είναι με περιορισμένα μέσα. Φυσικά έξω υπάρχουν πανεπιστήμια που αντιμετωπίζουν το πτυχίο ως προϊόν αλλα ακόμη και σε αυτά μπορείς να κάνεις πολύ περισσότερα πράγματα απο ότι στην Ελλάδα.Κάντε μια απλή σύγκριση, αν έχετε εμπειρία και απο Ελλάδα και απο εξωτερικό. Που μπορεί ένας φοιτητής να βγάλει δημοσίευση πιο εύκολα; Που μπορεί να συμμετέχει εύκολα σε σοβαρή επιστημονική έρευνα κατα την διάρκεια των σπουδών του; Και που μπορεί να βρει δουλεία ή να συνδεθεί με την αγορά εργασία και την βιομηχανία πιο εύκολα;Αυτό που θέλω να πω είναι πως τα καλά πανεπιστήμια φαίνεται να δουλεύουν στον αυτόματο πιλότο (φυσικά υπάρχει πολύ προσπάθεια για να επιτευχθεί αυτο απο πίσω) ενώ στην Ελλάδα τίποτα δεν γίνεται χωρίς να φτύσεις αίμα. Όσο λοιπόν υπάρχουν κομματικές νεολαίες, αντιμαχείες καθηγητών, αναξιοκρατεία, υποχρηματοδότηση και δεν υπάρχει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση και δεν υπάρχει συνεργασία των πανεπιστημίων με τον ιδιωτικό τομέα, τα πανεπιστήμια μας θα παλεύουν για μια θέση στα 200 καλυτερα και όταν γίνεται θα αποτελεί είδηση. Επίσης το ποσοστό ξένων φοιτητών είναι μηδενικό, χαρακτηριστικό μιας τεράστιας εσωστρέφειας.Ενδεικτικά να σας πω πως στην Ολλανδία, απο την πρώτη βδομάδα ενός μεταπτυχιακού που έκανα, είχα ήδη επαφές με την βιομηχανία ενώ κατα την διάρκεια των σπουδών μου κλήθηκα να αξιολογήσω ανώνυμα όλα τα μαθήματα, όλους τους καθηγητές και ξεχωριστά το μαστερ στο σύνολο του με SWOT analysis. Και αν υπάρχουν επαναλαμβανόμενες κακές κρητικές για ένα καθηγητή μπορεί ακόμα και να του αφαιρεθεί το μάθημα (όχι εύκολο αλλά πιθανό)!!!Τα ελληνικά πανεπιστήμια λοιπόν ναι, μπορούν να βγάλουν πολύ καλούς αποφοίτους αλλά αυτό αποτελεί ένα θαύμα ορισμένων ανθρώπων και όχι του τρόπου με τονοποίο λειτουργούν.
Alexios Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Οσοι έχετε τελειώσει Μετσόβειο αναλογιστείτε πόσοι "καθηγητές" τύπου Μωροπούλου υπάρχουν και μεσουρανούν δήθεν, βγάλτε συμπεράσματα, στατιστικές δημοσιεύσεων και μην στηρίζεστε σε μια μόνο αξιολόγηση. Θυμίζω μόνο οτι τόσα χρόνια το ΕΜΠ εισέπραττε 1% επι των μελετών και 1‰ επι των έργων - ίσως αυτό να συνεχίζεται είναι όμως παράνομο, αλλά ποιός νοιάζεται - Υπολογίστε μόνο 1‰ της γέφυρας Ρίου και των Ολυμπιακών έργων για να βρείτε τι εισέπραξε τα τελευταία χρόνια. Προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα για την υπερχρηματοδότηση του ΕΜΠ τουναντίον (ας μη ξεχνάμε την ιστορία του στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας) αν τα χρήματα έπιαναν τόπο. Δυστυχώς όμως δεν πιάνουν και το κυριότερο δεν γνωρίζουμε που πάνε, είναι τόσο απλό δίχως περαιτέρω αναλύσεις.
terry Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 (edited) Θυμίζω μόνο οτι τόσα χρόνια το ΕΜΠ εισέπραττε 1% επι των μελετών και 1‰ επι των έργων - ίσως αυτό να συνεχίζεται είναι όμως παράνομο, αλλά ποιός νοιάζεται Τοσο ανενημερωτος εισαι, που δεν ξερεις οτι το "υπερ ΕΜΠ" πηγαινε σε ολα τα ιδρυματα. Τι σκαλωμα εχετε φαει ολοι με το ΕΜΠ? Ευκολακι ειναι, γιαιτι δεν περασατε και εσεις? Ή βγαλτε ενα 2ο πτυχιο, ετσι για το φαινεστε, αφου δεν αξιζει οπως λετε.. Edited Ιούλιος 4 , 2017 by terry
Arche Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 ΕΜΠ ο ηγέτης ολων των σχολών, ειχε τα αλλα απο κατω και οποτε επαιρνε κατι εδιδε
Alexios Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Το τι πήγαινε στα υπόλοιπα ιδρύματα άστο καλύτερα μην το ψάχνεις, ή αν έχεις καμιά επίσημη στατιστική ή ενημέρωση δημοσίευσέ τη - αλλά μάλλον δεν έχεις και μας δουλεύεις - Τώρα για το 2ο πτυχίο και τα υπόλοιπα, είναι σαφές ποιός διακατέχεται από κόμπλεξ ανωτερότητας και γιατί. Υ.Γ. Ρίο - Αντίρριο και Ολυμπιακά έργα το ΕΜΠ εισέπραξε 8 εκ ευρώ μόνο.
terry Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Εγω εχω κομπλεξ κατωτεροτητας που δεν καταφερα να περασω σε ΤΕΙ.....
george68 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 4 , 2017 αν δεν ηταν οι καταληψίες, το άσυλο και οι κομματικες παραταξεις ισως να ηταν και πρωτο .. φυσικα αν ελλειπαν ολα αυτα και η ελλαδα θα ηταν σουηδια και δεν θα ειχαμε φτασει εδω που εχουμε φτασει ...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα