Engineer Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Εμφανείς είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στη σύνδεσή της με την αγορά εργασίας, σύμφωνα με έρευνα που παρουσίασε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Σύμφωνα με τα στοιχεία, για τους απόφοιτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 2011 και έπειτα, η πραγματικότητα είναι αρκετά δύσκολη, με το 36% των αποφοίτων να είναι άνεργοι. Παράλληλα, σε σχέση με τους αποφοίτους παλαιότερων ετών, παρουσιάζεται αυξημένο το ποσοστό προσωρινής ή μερικής απασχόλησης, και, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία, το 57% των εργαζομένων που απέκτησαν πτυχίο μετά το 2011 λαμβάνουν μισθό 400-800 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί παράλληλα με τα παραπάνω, ότι ο αριθμός των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, σχεδόν διπλασιάστηκε το 2016 σε σχέση με το 2000. Γενικά, το ποσοστό απασχόλησης των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι το χαμηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς ο μέσος όρος της ΕΕ των 28 πλησιάζει το 80%, ενώ ο ελληνικός μέσος όρος κινείται στο επίπεδο του 65% (στοιχεία 2016). Για το 2016, το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας καταγράφεται στα άτομα με μετα-δευτεροβάθμια εκπαίδευση και με απολυτήριο γυμνασίου. Στα άτομα με πανεπιστημιακή ή τεχνολογική εκπαίδευση, το ποσοστό ανεργίας, την ίδια χρονιά, αυξήθηκε κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες, από 7%, που ήταν το 2009 σε 18%. Ωστόσο, «δεν είναι όλα μαύρα», όπως σχολίασε ο Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής του ΙΟΒΕ και καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, «ειδικά στις δημοσιεύσεις, αλλά και σχετικά με το υψηλής ποιότητας προσωπικό στην τριτοβάθμια». Πράγματι, σύμφωνα με όσα δείχνουν τα στοιχεία, η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά απασχόλησης σε έρευνα στα ΑΕΙ παγκοσμίως, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία 2015, ενώ παράλληλα, καταγράφεται μία συνεχόμενη άνοδος του αριθμού αναφορών δημοσιεύσεων, με ταχύτερο ρυθμό μάλιστα από τις χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ωστόσο, παρά την έντονη παρουσία των Ελλήνων ερευνητών στο διεθνές γίγνεσθαι, παρατηρείται μία υστέρηση στη διασύνδεση των αποτελεσμάτων της έρευνας με την αγορά. Ακόμη, αναφορικά με το πού κατευθύνονται οι απόφοιτοι στην αγορά εργασίας, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι περισσότεροι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εργάζονται σε κλάδους των υπηρεσιών. Ο κλάδος της «Εκπαίδευσης» απορροφά το μεγαλύτερο αριθμό (20,7% το 2016, έναντι 22,6% το 2008) και ιδιαίτερα μεταξύ των αποφοίτων των πανεπιστημίων όπου απασχολείται το ένα τέταρτο περίπου του συνόλου. Δεύτερη έρχεται η κατηγορία της Δημόσιας Διοίκησης και Άμυνας, που οι απασχολούμενοι στον κλάδο αυτό το 2016 αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 13,4% του συνόλου των απασχολούμενων με τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ποσοστά αυτά διαφέρουν από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος καταγράφει ποσοστό 16% στην Εκπαίδευση και 9% στη Δημόσια Διοίκηση-Άμυνα. Η έρευνα, όπως ανέφερε ο κ. Βέττας έχει σκοπό μεν την καταγραφή της τωρινής κατάστασης, αλλά και να δοθεί έναυσμα για περαιτέρω ανάπτυξη της τριτοβάθμιας. Έτσι, συμπερασματικά, προτείνεται η «βελτίωση της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας της δημόσιας επένδυσης στην ανώτατη εκπαίδευση», με εξορθολογισμό του συνολικού μεγέθους και της περιφερειακής διάρθρωσης του συστήματος, καθώς και η βελτίωση της σύνδεσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με την αγορά εργασίας και την επιχειρηματικότητα, με «αλλαγή έμφασης και προσανατολισμού των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων των ΑΕΙ, σε συνεργασία με εγχώριες και διεθνείς επιχειρήσεις». Τέλος, προτείνεται και η εξεύρεση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης «με εξωστρέφεια, διεθνοποίηση και αξιοποίηση της περιουσίας τους και των νέων τεχνολογιών». Πηγή: http://www.ered.gr/e..._2011_kai_meta/ Click here to view the είδηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Θα προτιμούσα έναν λιγότερο δημοσιογραφικό τίτλο για το θέμα μας . Βασικά τον τίτλο της έρευνας . Για να μην μπλέκουμε με τις εφημερίδες το λίνκ της έρευνας είναι : http://iobe.gr/docs/research/RES_05_F_05072017_REP_GR.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dio_the_Theo Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Η νεολαία πληρώνει αφ` ενός τις αμαρτίες γονέων αφ` ετέρου και τις δικές της αυταπάτες (πχ αξιοπρέπεια τύπου ΣΥΡΙΖΑ / Χρυσής Αυγής). Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Είναι επισφαλής η σύγκριση της ανεργίας μεταξύ πτυχιούχων και μη πτυχιούχων διότι οι εργασίες των δεύτερων γίνονται κυρίως "μαύρα". Άλλοι κάθονται επίτηδες άνεργοι για να μη χάσουν τα μόρια ανεργίας για τις θέσεις ΔΕ στο δημόσιο. Σχετικά με τους πτυχιούχους, η μελέτη παίρνει ως δεδομένο ότι όλοι αυτοί οι τίτλοι σπουδών που απαριθμούνται αντιστοιχούν και σε δεξιότητες. Το ότι κάποιοι δε βρίσκουν δουλειά αποδίδεται στο ότι η ειδικότητά τους δεν έχει ζήτηση, όμως μπορεί να φταίει και το ότι δε γνωρίζουν αυτό που υποτίθεται ότι σπούδασαν. Στο τέλος επαναλαμβάνονται τα γνωστά ευχολόγια ανασχηματισμού, αναδιάρθρωσης κλπ που σημαίνουν επισκευή του κτιρίου χρησιμοποιώντας τους πεσμένους σοβάδες.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didonis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 ... Σχετικά με τους πτυχιούχους, η μελέτη παίρνει ως δεδομένο .... καλά 410 σελίδες πρόλαβες και τα διάβασες? ή ανάγνωση διαγώνια (που λένε) Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 το κείμενο αυτό είχε ανέβει από τις 9 το πρωί, οπότε ήταν αρκετός ο χρόνος μέχρι τις 7 το απόγευμα.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Didonis Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 χαρά στο κουράγιο σου τότε...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 6 , 2017 ήταν αραιογραμμένο και με τέτοια δομή που όχι μόνο έφευγε πολύ γρήγορα αλλά σου εντυπωνόταν κιόλας. δεν ήταν το μόνο που διάβασα σήμερα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMHxaNos Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 7 , 2017 (edited) georgios_m,φίλε χαρα στην αντοχή σου και την υπομονή σου, εγώ δεν άντεξα ούτε τα 'Συμπεράσματα' στο τέλος κάθε κεφαλαίου. Εχουν γράψει πολύ πράμα, 420 σελίδες, και ****** το value for money.Αμφιβάλλω αν κάποιος από τους ερευνητές έχει δουλέψει σε Ελληνική εταιρεία (πλην ΔΕΚΟ) σαν απόφοιτος, τότε θα ήξερε τι σόϊ δεξιότητες ζητάνε οι εργοδότες από τον μέσο απόφοιτο. Μακάρι πάντως να βρει δουλειά ο κόσμος και όσοι πριν το 2011 και όσοι μετά. Δεν μας λένε αν υπάρχουν εταιρείες που να ζητάνε απόφοιτους με αριστερότητες αντί για δεξιότητες. Edited Ιούλιος 7 , 2017 by Γιάννης Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgios_m Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 8 , 2017 Share Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 8 , 2017 το κείμενο γράφτηκε από ανθρώπους που η δουλειά τους είναι να γράφουν τέτοια κείμενα. θα μπορούσε να είναι και διδακτορική διατριβή κάποιου εξ αυτών. το τι δεξιότητες ζητάει η αγορά το προσεγγίζουν λοιπόν "ληξιαρχικά" γιατί μόνο τέτοια πράγματα μπορούν να μετρήσουν (για την ακρίβεια να βρουν έτοιμα σε κάποιο υπουργείο). δηλαδή λένε πχ ότι χρειάζονται απόφοιτοι πληροφορικής, διότι μπορούν να μετρήσουν τα πτυχία πληροφορικής και όχι απόφοιτοι με συγκεκριμένες γνώσεις πληροφορικής διότι αυτές δε μπορούν να τις μετρήσουν και δεν είμαστε βέβαιοι αν και οι ίδιοι οι απόφοιτοι πληροφορικής τις έχουν. επίσης αν ένας απόφοιτος πληροφορικής γίνει διανομέας πίτσας είναι ικανοί να το δουν σα μείωση στην ανεργία του κλάδου πληροφορικής και αύξηση στην ανεργία του κλάδου των αποφοίτων λυκείου... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα