Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όριο αυτοαποζημίωσης


Recommended Posts

Συνάδελφοι γνωρίζει κανείς πως χαράσσεται (σχεδιαστικά) το όριο της αυτοαποζημίωσης (σύμφωνα με το Π.Δ. 929/79) όταν έχουμε τις οριογραμμές της απαλλοτρίωσης και τον άξονα του νέου δρόμου, τόσο στην περίπτωση διαπλατυνσης-βελτίωσης όσο και στην περίπτωση αρχικής διάνοιξης εθνικής οδού ;

Link to comment
Share on other sites

σου προτεινω να χρησιμοποιήσεις ενα hatch-γραμμοσκίαση χωρίς να χάνεται η απαιτούμενη λεπτομέρεια και πληροφορία.

παλαιότερα που όλα ηταν 'μαυρες γραμμές' ειχε κάποιο νόημα η διαφοροποίηση τώρα πια οχι.

Link to comment
Share on other sites

Θεοχάρη σ' ευχαριστώ για την απάντησή σου αλλά μάλλον δεν διατύπωσα εγω σωστά αυτό που ζητάω.

Το πρόβλημά μου δεν είναι πώς θα το παρουσιάσω σχεδιαστικά τα όρια και τα υπόλοιπα στοιχεία αλλά πως θα κατασκευάσω γεωμετρικά τις γραμμές.

Το Π.Δ. 929/79 αναφέρει στο άρθρο 2 :

 

2. Οι παρόδιοι ιδιοκτήται εκάστης πλευράς της οδού

βαρύνονται δια το παρακείμενον της ιδιοκτησίας των τμήμα της

απαλλοτριουμένης δια την οδόν εκτάσεως το οριζομένον από:

α) την οριογραμμήν της ζώνης απαλλοτριώσεως εδάφους δια

την οδόν καθ' όλον το μήκος ταύτης το αποτελούν το προς την οδόν

νέον όριον της παροδίου ιδιοκτησίας.

β) τας προς τον νέον άξονα της οδού αγομένας καθέτους από

τα σημεία τομής της ανωτέρω οριογραμμής καταλήψεως με τα πλάγια

όρια της ιδιοκτησίας και

γ) την ιδεατήν γραμμήν την αγομένην εις το μέσον του

πλάτους της απαλλοτριουμένης δια την οδόν ζώνης όπου η ανωτέρω

ιδεατή γραμμή απέχει από την ανωτέρω υπό το στοιχείον α

οριογραμμήν αποστάσεων μέχρι 15 μέτρων προκειμένου περί εθνικών

οδών ή μέχρις 7,50 μέτρων προκειμένου περί των λοιπών οδών. Εις

όσα σημεία της δια την οδόν απαλλοτριουμένης ζώνης η ανωτέρω

ιδεατή γραμμή απέχει μεγαλυτέρας αποστάσεις άγεται η εις

απόστασιν 15 ή 7,50 μέτρων κατά περίπτωσιν παράλληλος προς την

υπό στοιχείον α οριογραμμήν και η παράλληλος αύτη αποτελεί εις

την περίπτωσιν αυτήν το έναντι της υπό στοιχείον α οριογραμμής

όριον του βαρύνοντος την παρόδιον ιδιοκτησίαν τμήματος. Δια την

εφαρμογήν των ανωτέρω το πλάτος της ζώνης μετρείται πάντοτε επί

της καθέτου προς τον άξονα της οδού.

 

και υποτίθεται ότι με τις οδηγίες που διατύπωσε το άρθρο αυτό κατασκευάζουμε τις γραμμές που ορίζουν το όριο της αυτοαποζημίωσης.

Όσες φορές και να το διάβασα δεν κατάφερα να καταλάβω πως γίνεται η κατασκευή.

Link to comment
Share on other sites

με συγχωρείς αγαπητέ συνάδελφε αρχικά κατάλαβα οτι ηταν θέμα σχεδιαστικό και παρουσίασης.

Λοιπόν

Για την διάνοιξη επιβαρύνονται οι παρόδιες ιδιοκτησίες ,δηλαδή οι ιδιοκτησίες που αποκτούν πρόσοψη για όλο το έδαφος που καταλαμβάνει η οδός και συγκεκριμένα για εθνικές οδούς ως 30μ για ζώνη 15μ οι ιδιοκτησίες της καθε μιάς πλευράς της οδού

σημειώνω ότι σύμφωνα με τον νόμο 2052/92 για εθνικές οδούς το πλάτος είναι 50μ και η ζώνη 25μ

1.απο το όριο απαλλοτρίωσης φερνεις οφσετ το μισό του πλάτους (αν το πλάτος π.χ είναι 30μ τότε το οφσετ είναι 15 μ ,αν είναι το πλάτος 20μ το οφσετ είναι 10μ κλπ).

2. Φερνεις κάθετες στον άξονα της οδου απο τα σημεία τομής των ορίων της ιδιοκτησίας με το όριο απαλλοτρίωσης στον άξονα της οδού.Οτι είναι μέσα σε στην λωρίδα και μέχρι τον άξονα είναι η αυτοαποζημίωση. Ενδεχομένως το οφσετ που θα κάνεις να 'περνάει 'τον άξονα η να μην τον ΄φθάνει΄, εξαρτάται απο το πλάτος της οδού και την απαλλοτρίωση

---------------------------------------------------------------------------------------

ας υποθέσουμε μόνο για παράδειγμα πλάτος 40μ

θα έχουμε κατα σειρά

οριο απαλλοτρίωσης-στα 15μ οριο λωρίδας προς αυτοαποζημίωση-άλλα 5μ άξονας οδού-άλλα 5μ οριο λωρίδας αυτοαποζημίωσης απο την άλλη πλευρά-άλλα 15μ έναντι οριο απαλλοτρίωσης

--------------------------------------------------------------------------------------

3. προσοχή απαιτούνται έλεγχοι στο εναπομένον εμβαδό,επίσης διαφοροποιούνται σημαντικά τα πράγματα αν εχεις διάνοιξη οδών εκτός σχεδίου με πλάτος μεγαλύτερο των 30μ(πλέον50μ) (Ν 653 της 25-07/05-08-1977 ΦΕΚ 214Α)

4. Στις περιπτωσεις διαπλατύνσεων τα πράγματα αλλάζουν εξαρτάται αν η διαπλάτυνση ειναι ιδια-ιση και απο τις δύο πλευρές,εξαρτάται απο την απαλλοτρίωση της παλαιάς-υφιστάμενης οδού κλπ

θα πρέπει να θέσεις πιό συγκεκριμένο ερώτημα με στοιχεία για να συνδράμουμε

παραδείγματα υπάρχουν στα

α) Το σχέδιο πόλεως μετά τον οικιστικό νόμο 1337/83 του Δημ.Χριστιφιλόπουλου Εκδοτικός Οικος Αφοι Σάκκουλα ΠΡΟΣΟΧΗ στην έκδοση του 1983 μόνο

β) Αποτυπώσεις Χαράξεις Τεχνικών Έργων του Α.Γ Μπαντέλα εκδόσεις Γ.Παπαγεωργίου ΠΡΟΣΟΧΗ στην έκδοση του 1986 μόνο

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Θεοχάρη σε ευχαριστώ πάρα πολύ γιά τις ιδιαίτερα κατατοπιστικές πληροφορίες σου και τις πολύ χρήσιμες παραπομπές σου στην βιβλιογραφία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στο Δήμο Χίου σε αναγκαστική απαλλοτρίωση που μου επιδόθηκε εχθές, ενώ ο δρόμος γίνεται στην απέναντι πλευρά του οριοθετημένου ρέματος, μου έχουν βάλει ζώνη αυτοαποζημίωσης και από την πλευρά του οικοπέδου μου που γειτνιάζει μόνο με το ρέμα και εν γένει τα έργα διευθέτησης αυτού χωρίς να υπάρχει εκεί κάποιος δρόμος. Είναι σωστό αυτό?

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι, πρέπει να ρωτήσεις την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου για τις λεπτομέρειες (γενεσιουργό αιτία) της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης και να ζητήσεις αντίγραφο της πράξης αναλογισμού. Καλό θα είναι να συμβουλευτείς ένα τοπογράφο της εμπιστοσύνης σου για τη σωστή σύνταξη της πράξης αναλογισμού.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

θεοχάρη μήπως μπορείς να εξηγήσεις πως υπολογίζεται το όριο αυτοποζημίωσης σε περιπτώσεις διαπλάτυνσης και συγκεκριμένα όταν δεν θέλουμε να υπολογισουμε τις αποζημιώσεις της υφιστάμενης οδού?

γνωρίζω οτι όταν η υφιστάμενη οδος βρίσκεται μεσα στο ευρος κατάληψης της νέας οδού ισχύει α=λ/2-π/2. Όταν όμως δεν ισχύει αυτο πώς υπολογίζεται?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Συνάδελφοι για να μην ανοίγω νέο θέμα, μπορεί να με διαφωτίσει κάποιος σχετικά με τις αποζημιώσεις λόγω διάνοιξης/διαπλάτυνσης οδού;

Για παράδειγμα αφού προκύψουν τα τμήματα μετά την εφαρμογή των καθέτων επί του άξονα της οδού, έχουμε πχ για ένα τεμάχιο αυταποζημιωση και αποζημίωση προς στους γείτονες πάνω στους οποίους "πατάμε". Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος την διαδικασία αποζημίωσης;

Ο αυταποζημιούμενος παίρνει χρηματική αποζημίωση από το δημόσιο ή επειδή αποκτά πρόσωπο στον δρόμο θεωρείται ωφελούμενος και δεν πληρώνεται χρηματικά για το τμήμα του εντός των καθέτων; Η μήπως δεν αποζημιώνεται μέχρι ένα εμβαδό τμήματος και αποζημιώνεται για το υπόλοιπο; Επίσης η αποζημίωση που του οφείλουν οι γείτονες την κανονίζουν μεταξύ τους συμβολαιογραφικά ή ρυθμίζεται αυτομάτως στο τέλος του έργου με παρακατάθεση;

Ευχαριστώ προκαταβολικά για την όποια βοήθεια!

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.